hits

GUDDOMMELIGHET.

Man slutter aldri prve finne ut hva guddommelig er og ikke minst prve forst hva det er.Man tror ,feilaktig,at det er noe som er forbeholdt de ytterst f,og hvem det er forbeholdt for,er helt opp til hvem man snakker med om det.Alle har en mening om det,avhengig av vr tro.Vi tror at Guddommelighet er noe utenfor oss selv,adskilt fra oss selv og at det er noe vi m gjre oss fortjent til.Her er en liten,nydelig historie som beskriver hva Guddommelighet er og hvor enkelt det virkelig er.Guddommelighet er vre egne handlinger nr vi ikke tenker over at vi gjr dem.

En kvinne str opp midt p natten.Hun hrer at spedbarnet hennes skriker.Hun er utkjrt.Det har vrt en lang dag,og den holder p bli lenger.Men hun tenker ikke p det n.Hun beveger seg raskt,kjrlig,hjertet str p vid vegg.Dette er en mor,og det finnes ikke maken i universet.Her er et vesen som handler p Guddommelig impuls.Hun er det Guddommelige som uttrykker seg impulsivt.Hun smiler til barnet i armene sine,og smilet er ikke skapt i hennes sinn.Det kommer direkte fra himmelen.Dette er tjene livet gjennom alt i livet - fr og forut for noen tanke p det.Det er tjene fr man i det hele tatt tenker p tjene.Det er snt man gjr nr man er fra "vettet"Man sitter ikke fast i "vettet" her.Man kommer fra et helt annet sted.

S enkelt.. Denne historien er fra boken "Morgendagens Gud" skrevet av forfatteren Neale Donald Walsch. Hilsen synskepeggy.

33 kommentarer

Anneli

07.12.2010 kl.16:28

Hei synskepeggy :) Klarer du finne ting? Jeg har mistet gifteringen min, vet ikke lengre hvor jeg skal lete :(( Kan du hjelpe meg?? :) Har prvd mange ganger g i senter se etter den men klarer d ikke :(

Vennlig hilsen Anneli :)
Er du virkelig synsk?

Kan jeg stille deg om et sprsml?

Sprsml:

Jeg mistet beskyttelsen for objektet mitt hjemme hos Eline Christiansen Indal, kan du si hvor den er om du kan finne ting?

iceman

08.12.2010 kl.20:27

Hei :-) Fint beskrevet.

Perlen

08.12.2010 kl.22:21

Jeg tror guddommelighet er en form for kjrlighet. Som den guddommelighet man kun finner i en mors hjerte og yne skapes av hennes naturlig skapte kjrlighet til sitt barn. Den kjrlighet er hevet over noe annet og derfor guddommelig. P samme mte som Guds kjrlighet til mennesket ogs er guddommelig. Det er det mottakende objektet som "skaper" gudommeligheten i kjrligheten. Det er i barnet en mor er guddommelig og det er i mennesket Gud er guddommelig.

Kanskje ikke det du var ute etter, men mine umiddelbare tanker etter ha lest innlegget.

Og ja, jeg er enig i en ting: At man FORSTR handlingen betyr ikke at man godtar den. Jeg forstr HVA han tenker men ikke hvorfor....

IbelieveIcan

08.12.2010 kl.23:40

Sett fra et kristent ststed, er guddommelighet klart adskilt fra menneskene, dvs. at det, iflge Bibelen, bare er Gud selv som er guddommelig. For meg er det bare logisk, slik Bibelen sier det: Gud er guddommelig. Om vi er skapt i hans bilde, innebrer ikke det at vi ogs er guddommelige.

Mht. begrepet kjrlighet, er ordene som brukes p gresk:

Agape: Gudskjrlighet

Storke: Morskjrlighet

Filadelfia: Broderkjrlighet

Perlen

09.12.2010 kl.08:18

Ja, fra et kristent ststed. Jeg ser ikke p meg selv som en kristen person, men jeg har oppdaget en form for tiltro til en Gud. Jeg tror p mennesket og kjrligheten:)

Synskepeggy

09.12.2010 kl.09:33

Perlen:Du har rett.Den strste "feilen"man p et tidspunkt har gjort er oppfatte Gud som adskilt fra seg selv.Det har bla. fratatt mennesker se det Guddommelige i alt,selv de aller minste ting.Hvorfor det har skjedd kan man sprre seg,men en teori kan vre at om man hadde visst dette ville all makt,skremsel,redsel,helvete osv.ikke hatt noen grobunn noen steder og heller ikke hos noen,for da hadde man visst hva man er og hvor man kommer fra.Gud er kjrlighet og nr ingen og ingenting er adskilt fra Gud,er alle og alt kjrlighet,alt annet ville betydd lite om man forsto dette,og man ville forsttt at alt annet er noe andre har funnet p.Hilsen synskepeggy.

Filosnofen

09.12.2010 kl.15:09

Hei, Synskepeggy!

Jeg har en kommentar til begrepet Guddommelig som du skriver om og siterer om. Det str i sitatet at der ikke finnes en maken, en maken til akkurat den moren. Skal jeg vri og vende p det, og filosofere om det (eller kverulere) , s tyder mye p at det faktisk finnes en maken, en 100,0% maken, faktisk uendelig mange, helt like. Hvordan? Vel, det har med begrepet uendelig gjre, med kvantefluktuasjoner, og parallelle univers :) Dette ble hytsvevende, men du virker klok nok til sjekke dette og kommentere det. Men for all del, jeg oppfatter Guddommelig som et "alt", det er absolutt alt som eksisterer, det er alt vi ser, hrer, smaker, lukter, fler, osv.,og i tillegg alt vi ikke ser, hrer,...

--> Filosnofen

Livet mitt som klarsynt.

09.12.2010 kl.21:20

Filosnofen:Ja,dette er bare et eksempel av uendelig mange,og samtidig et eksempel p at man trenger ikke leite lenge fr man finner Guddommelighet,du har rett,Guddommelig er alt og over alt,p et tidspunkt har man "glemt" eller valgt "glemme" at man selv er en del av dette alt og at dette alt er evig.Hadde man fortsatt vite dette hadde ikke noen religion hatt den makt som de har,religionene har hatt som ml at det Guddommelige og Gud er noe som er adskilt fra oss selv,og at det er noe man m fortjene vre en del av.Ingen tenker at man allerede er Guddommelig og en del av Gud.Hilsen synskepeggy.

I

09.12.2010 kl.23:02

Hei! Skrev en melding til deg, hper du kan gjre noe med det!

Vi burde nok ha kommet inn med en definisjon p "guddommelig" p et tidligere tidspunkt, for uenighet kan bunne i ulik oppfattelse av hva begrepet rommer.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2010 kl.08:41

Anneli:Hei,hei,Jeg har prvd flere ganger "lokalisere" ringen din,og lykkes ikke,dessverre.Derfor tenker jeg,er det mulig at noen kan ha tatt den(stjlet) den?Det skjer at nr noe har blitt tatt s fr jeg lite eller ingen informasjon.Allikevell var det frste som slo meg at et barn kan ha "tatt" den,ikke for stjele den,men heller lne og s har dette barnet lagt den fra seg et annet sted.Dette var ikke lett,men prver videre i hp om finne ut hvor den er.Hilsen synskepeggy.

Bialk

21.12.2010 kl.12:31

Vakkert skrevet :) Jeg tror ogs det er noe gudommelig med hver enkelt menneske.

Jeg har et sprsml til deg. Hva er det frste du tenker p om du ser for deg meg? :)

Realist

07.11.2013 kl.13:25

Jeg skal pve skrivwe denne kommentaren p en like smart mte som de over meg

-KSRBksjdnvkjnskdngkj<snv.ZDbPGIsjvOjzdkjGh<

Livet mitt som klarsynt.

07.11.2013 kl.19:53

Realist:
Ja,denne kommentaren forteller lite om andre og mest om deg - om du skjnner.....
Hilsen synskepeggy.

Synskpeggy_BullshitBlogg

09.12.2014 kl.11:03

Du er latterlig! Du hrer til p psykiatrisk om du tror p det du sier selv, det du egentlig er er en sleip dritt av en dame som prver skaffe seg penger p blogge! SLEIP ER DU! FLAUT!

Dette er like fornuftig som det du sier! "fdfsdfsdzxcdfsvfdvcefsdrfcsdfd"

Livet mitt som klarsynt.

09.12.2014 kl.12:07

Synskpeggy_BullshitBlogg:
Du er selvsagt i din fulle rett til mene hva du vil - og jeg er i min fulle rett til ikke mene noen ting som helst om slike uttalelser.
Hilsen synskepeggy.

05.01.2015 kl.12:25

Kommer jeg til vinne i Lotto en gang i livet mitt?

Livet mitt som klarsynt.

05.01.2015 kl.12:39

Anonym:
Spiller du Lotto s er det jo en sjanse for det,ja - men,hvor stor den sjansen er kan man vel kalle relativt.....
Hilsen synskepeggy.

Tommy

08.01.2015 kl.10:35

Hei jeg tror ikke p at du er synsk det er bare bulshitt

anonym 921

08.01.2015 kl.10:36

Hei, jeg klarer ikke og finne igjen graven til han jeg drepte for noen r siden. kan du bruke dine synske evner til finne han?

Alexander myklebust

08.01.2015 kl.10:36

hei jeg har mustet meg selv hvor kan jeg finne meg selv tilbake

Nora

23.01.2015 kl.12:43

Jeg fler meg overvunnet av en makt strre en meg selv, kan du hjelpe meg vinne sjela mi tilbake?

Malin Emilie Greni Fjeld

23.01.2015 kl.12:45

Hei, jeg tror jeg er guddommelig, kan du bekrefte dette? Hilsen Malin Emilie Greni Fjeld.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2015 kl.23:20

Nora: Hei,hei :)
Jeg utver ikke og tar sterk avstand fra alt som har ordet "isme" i seg,det er fks.eksorsisme,sjamanisme,satanisme,spiritisme osv. I tillegg tar jeg sterk avstand fra all "maning" som fks.ndemaning.
Lykke til :) Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2015 kl.23:21

Malin Emilie Greni Fjeld:
Fler du at du er guddommelig s er vel det en bra ting,eller.....Med tanke p din kommentar fra "Nora"....
Hilsen synskepeggy.

tove kensen kilgreen

09.11.2016 kl.18:37

vre synsk, er vel ingen som er,, Men man kan ha mye kunnskap om ting,, slik at vi kan se utviklingen gjennom en 10 rs periode,, eller lengre tid, Forskere kan forutse utvikling fremover tid,, Slik var profeten p Jesus tid ogs , De ble tillrt mye kunnskaper om de forskjellige emner, kunne derfor si hvordan utviklingen ble p ett senere tids punkt,,

Det er ikke vre synsk,, men da er det store kunnskaper og mye forskning som gjr at man kan "se" inn i frem tiden,, ved det som kommer,

Man kan ha visshet om en del ting, kan veilede i rett retning, Men man kan ikke se inn i fremtiden finne svar i fremtiden, bare ved visshet at man tror man er synsk, Da er du forsker eller ett geni, som arbeider med store prosjekter,, Utfallet av oppgaven kan man aldri vite Hvordan det blir mottatt av mennesker, , Mennesker tror ingen ting fr de ser det, S enten er man trylle kunster som bygger p illusjoner, som alle vet, Eller er vi mennesker med en mengde kunnskaper som kan forutse verdens utvikling,, Men den som leter,,,,, finner ,,,,,

Livet mitt som klarsynt.

09.11.2016 kl.19:59

tove kensen kilgreen:

Jeg er enig med deg,faktisk.
En velkjent klarsynt sa en gang til meg at "synsk" frst og fremst handler om vr evne til resonnere og vr evne til se aktuelle temaer og problemstillinger i et strre bilde,objektivt,generelt og bort fra seg selv og sitt eget ego.
De frreste klarer det og har den evnen,det er fordi at de fleste av oss tar alt for mye alt for personlig.
Har man derimot den evnen s er det forblffende hvordan hjernen jobber og (som oftest) konkluderer med riktige lsninger,svar og "spdommer".
Og tar man med det faktum at alt fra adferd til arv,milj og pvirkning gjentar og gjentar seg,s har man kommet et godt stykke p vei til bli "synsk".Og har man i tillegg en velutviklet intuisjon,ja - da er det ikke grenser alts.
Og,bare for ha det sagt s har jeg aldri psttt at jeg er "synsk".
Klarsynt,ja,men det er noe helt annet enn det de fleste forstr som "synsk".
Vitenskapen har aldri,p en troverdig mte,klart forklare hvorfor noen f mennesker "har det" og andre ikke.
M ogs huske at det ikke er lenge siden at vitenskapen kategorisk og bastant avviste tanken om at det kanskje er "noe mer" der ute
Hilsen synskepeggy.

LISE ER REDD

17.01.2017 kl.13:07

hei eg lurer p om 3 verdskrig kommer i nrmeste frAMTID

Livet mitt som klarsynt.

17.01.2017 kl.14:17

LISE ER REDD:
NEI !
Ikke 3.verdenskrig slik vi tror den vil bli.....
Hilsen synskepeggy.

Tove Kilgreen Jensen

18.03.2017 kl.14:24

Visst man skal vre klar synt, m man ha en viss informasjon om det emne man jobber ut i fra Det fr man nr man ankommer stedet ,de klarsynte er gode historikker, som ser klart hva som har foregtt p stedet, og hvilken skikkelser som fore kommer, De ser klart, oppfatter ting rett, De ser ting som andre overser, kan uti fra det tolke ett sted rett, Man kan vel hatt den flelsen nr man ankommer ett gammelt ned lagt kloster, nr noen nder kommer p stedet har de fortalt sin historie,, De er veldig begavede mennesker, Som har evner folk i minste tall har Det er bare akseptere, Det er en enkel forklaring p dette at noen mennesker er klar synte, De ser ting andre oppfatter som uro hjelper dem til komme videre i livet, Det som vi ikke kan forklare kaller vi fenomener ogs i forsker verden, De er trodd der, Men de kan ikke gi en eksakt forklaring hvorfor noen mennnesker har denne evnen

Tove Kilgreen Jensen

18.03.2017 kl.14:43

Du er nok ett menneske som har mye kunnskap om historie til vre forfedre, Evnene dine tror jeg p, det er kommet naturlig, fordi historie om vr ntid og tilbake tid opptar deg, Du er belest om emne, men noen ting kommer helt klart for deg, I svrt mange tilfeller er du treff sikker, bruker din instuttisjon for komme frem til de eksakte resultater, Du har begrep om emne,

Du vier ditt liv til andre, gir dem en helt naturlig forklaring p det som uroer eller det de ikke forstr, Du er i sannheten kunnskaps rik, som bruker dine evner positivt

Rex Kelvin

21.11.2017 kl.08:02

Hallo,

Vi er her igjen for kjpe nyre for vre pasienter og de har avtalt betale god sum penger til alle som nsker donere en nyre for redde dem og s. Hvis du er interessert i vre en donor eller du vil redde et liv, Du skal skrive oss p e-posten nedenfor.

Dette er en mulighet for at du skal vre rik ok, vi forsikrer og garanterer deg 100% sikker transaksjon med oss, alt vil bli gjort i henhold til lovgivende nyredonorer.

S kast bort ikke mer tid, vennligst skriv oss p irruaspecialisthospital20@gmail.com

Irrua-spesialistundervisningssykehus.

Livet mitt som klarsynt.

22.11.2017 kl.19:01

Rex Kelvin:
Prver du svindle meg for en nyre,eller prver svindle meg til kjpe en,s kaster du bort tiden - jeg har rimelig god helseforsikring - og,ja,jeg er rik !
Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

58, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv