Er jeg offer for svindel ???

Ja,jeg m bare sprre etter det som har skjedd i denne uken.Jeg var innom en butikk for kjpe noen ting til huset,det er en butikk som jeg vanligvis ikke handler i, for varene man selger er ikke noe vi vanlige trenger s ofte.Mitt inntrykk av denne butikken (kjeden) er at de er serise,men n stiller jeg meg sprsml om de er s serise som de vil gi inntrykk avoverfor kundene.

Da jeg kom til kassen og skulle betale med kort var det noe som gikk galt.Det var greit sa ekspiditren,jeg kunne bare skrive (signere) under p en skalt alternativ lsning s var alt i orden.Jeg sa til ham at jeg ikke trengte bruke kortet,jeg kunne betale kontant istedet,men han sa da at belpet allerede var trukket fra konto,s med kontant betaling ville jeg betale samme varen to ganger.Hmmm,han hadde visst aldri hrt om annulering.Jeg synest allerede da at noe var rart.

To dager seinere ved minibankbesk oppdager jeg at det mangler ganske mange penger p kontoen min,hva hadde skjedd.Jeg kontaktet banken og de kunne fortelle at det var gtt ut et belp p kr.3224 for varekjp p denne butikken.Det opprinnelige belpet jeg handlet for var kr.192.50.Det er klart at jeg fikk sjokk,men banken beroliget meg med at slikt kunne forekomme og at det var foholdsvis lett ordne opp i.Banken ptok seg kontakte butikken for prve ordne opp.

Dagen etter tok banken kontakt med meg og fortalte at butikken mtte "frivillig" betale meg tilbake pengene de hadde tatt,alts ,banken kunne ikke ta dem tilbake fra deres konto.Jeg mtte selv "forhandle" med butikken om f tilbake mine egne penger.Jeg tok da kontakt med butikken og de var slett ikke villig til betale ut pengene mine snnuten videre.I deres papirer hadde jeg gjort et varekjp p kr.3224 og om jeg mente at det ikke var riktig mtte jeg bevise det motsatte.

Saken str alts slik i dag,jeg m sende dem en skriftlig klage i overkant detajert med klokkeslett,dato,nyaktig hva jeg kjpte og kvittering for varekjpet.Kvittering for varekjpet tok jo han,ekspeditren med min underskrift p,dato vet jeg,men klokkeslett - som skal passe med klokkeslett som de har registrertisine papirer - jeg vet ikke jeg.

S saken er temmelig hpls,slik den ser ut n. klage til forskjellige forbrukerklagenemder er jo ogs en belastning man blir ufrivillig belastet med og kan fort koste mer enn det smaker.Det verste er at butikken oppfrer seg som om det er jeg som er kjeltringen.Hadde det ikke vrt for at belpet som var trukket var s stort ,s er det ikke sikkert at jeg hadde oppdaget det ,og da hadde butikken kommet unna med det.Eller hadde belpet vrt fks kr 500 er det ikke sikkert at jeg hadde orket bry meg om f dem tilbake etter ha erfart hvor vanskeligt det er.Da hadde butikken ftt kr.500 av meg.Jeg lurer p,jeg hvor mange flere er det som har "gitt" dem penger.Er dette den nye mten svindle folk p,tro ??

Hilsen synskepeggy.

29 kommentarer

15.04.2011 kl.20:12

Kjempe flott blogg,synn det som har skjedd assa! :-(
S teit! og utrolig leit! Hper du klarer f fikset det. Hres utrolig kjedelig ut, og er jo garantert enda kjedeligere!

piahk

15.04.2011 kl.20:23

oii :O S utrolig kjedelig! Dem visste jo helt garantert om det ettersom han oppfrte seg s rart i kassa. Jeg synes rett og slett du skal sakske hele butikken, eller "true" dem med g til tv2 hjelper deg med det. Da blir dem redde og kanskje vil gi tilbake pengene. Hvis ikke kan du jo bare gjre det. Huff, hper det ordner seg!

sisselfish

15.04.2011 kl.20:25

God kveld Peggy :) uff,dette ville jeg straks ha bragt til avisen,anmeldt butikken ogs.Hadde ikke gitt meg p flatmark.Du kunne jo ha bedt om video opptak fra kasse omrdet etc. Her er det bare kjre p synes jeg. Heng ut denne butikken er min mening.Her er det snakk om prinsipp ikke at penger teller s himla mye. St p Peggy :)

Blogger klemz Sissel

frktob

15.04.2011 kl.20:33

Dette syns jeg at du burde g til avisen med. Eller p en mte "true" butikken med g ut i offentligheten med historien der du navngir butikken. P denne mten mister de kunder og det vil de da ikke.. s da gr de vel med p gi deg DINE penger tilbake. Synes det er hl i hue at det skal g ann oppfre seg p denne mten. Hper virkelig du fr tilbake pengene dine!!

Pinkangel

15.04.2011 kl.20:38

Er sikkert ikke noe i veien med butikken. De har sikkert en ansatt som ikke har rent mel i posen. Og det er ikke sikkert de er klar over. Ville nok truet med avisen i frste omgang. Lykke til. Kjedelige grier snn som det:(

Malin

15.04.2011 kl.20:42

S leit:(

Livet mitt som klarsynt.

15.04.2011 kl.20:49

Pinkangel:Det kan vre at du har rett,men jeg fr det ikke til stemme med min erfaring i kontakt med ledelsen for denne butikken.Man skulle tro at de ville vre imtekommende og sammarbeidsvillig i hp om avslre en evt ansatt som ikke har rent mel i posen.Men istedet avviser de meg totalt og p toppen av det oppfrer seg p en slik mte man skulle tro at det er jeg som er den som har gjort noe galt.Nei,jeg tror ikke at din teori stemmer.

Ha en fin kveld og takk s mye for kommentar.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

15.04.2011 kl.20:56

sisselfish:det er flere mter g frem p. true noen i en forhandlingsfase er aldri lurt,s truing fr vente til deres resultat foreligger.Jeg tar denne saken videre om jeg m.Som du sier,det er blitt et prinsipp uavhengig av pengene.Jeg lar meg ikke behandle p en slik mte av noen uten at det blir konsekvenser for dem.Punktum !!!! De er s frekke ogs,at det er ikke til tro.Trekker i tvil alt jeg sier til dem og henviser til at de m ha bevis for uttale seg.De kunne like godt sagt rett ut at de mener at jeg lyver,det hadde iallefall vrt en rlig mening fra deres side selv om det ikke er sant.

Jeg skal oppdatere om denne saken om det skjer noe nytt.

Ha en fin kveld.N nattevakt venter p meg.Hilsen synskepeggy.

sisselfish

15.04.2011 kl.20:58

Ha en fin vakt,min datter kommer snart med flyet :)

Blogger klemz Sissel

Ildvann

16.04.2011 kl.00:32

Skikkelig surrebutikk spr du meg, men gi deg ikke. Om s det hadde vrt bare 10 kroner feil burde du ikke gi deg.

Mee

16.04.2011 kl.01:45

Dette synes jeg var merkelig, for det skal ikke vre mulig gjre slik. Nr du bruker kortet ditt, taster de inn belpet, som kommer fram p kortmaskinen. S taster du din kode, -og hvis de har problemer med bankens maskin (noen ganger er det overbelastning p nettet, el.a.), m du signere p kvitteringen. Den er grei, det var slik du gjorde det. Ekspeditren skal ikke klare f tilgang til din konto, uansett. Er du helt sikker p at du sjekka belpet han slo inn, og at det var det riktige belpet som sto p kvitteringen? Kan du sprre banken hvordan det er mulig at han har ftt tilgang til din konto? For det skal som sagt ikke vre mulig!! Da hadde det vrt mange flere som hadde opplevd det samme. Nei, her m du finne ut hva som har skjedd under betalingen. Dessuten m de kunne vise til den kvitteringen du har skrevet under p, -! Ta kontakt med Forbrukerrdet i frste omgang. De har ogs advokater som tar seg av slikt.

Livet mitt som klarsynt.

16.04.2011 kl.09:31

Mee:Det er merkelig,ja og verken butikk,jeg eller banken har noen forklaring p hva som skjedde.Jeg skal gi butikken det de ber om (skriftlig) for kunne behandle klagen min p mandag,s fr vi se.Fr jeg ikke medhold vil jeg selvflgelig ta saken videre.Jeg synest at butikken m f en sjanse til gjre opp for seg p en ryddig mte fr andre blir koblet inn for hjelpe til.

Ha en fin dag,Mee.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

16.04.2011 kl.09:36

Ildvann:Jeg er helt enig med deg og jeg gir meg ikke.Vi fr se hvordan saken utvikler seg.Men kjedeligt er det og helt undvendig at jeg skal mtte forholde meg til noe slikt,saken burde gjres opp og vre ute av verden da jeg gjorde oppmerksom p den.Men noen liker vre vanskelige frst,for s gi seg,fr hpe det er det som skjer her.

Takk s mye for kommentar.Hilsen synskepeggy.

Inger J

16.04.2011 kl.13:12

Du har vel kontoutskriften fra banken, og neste gang srg fr en kopi av kvittering.

Jeg har opplevd slik et par ganger p rema, uten at det har blitt trekt mange ganger. kun det belpet som de skulle ha, p reservelsningen.

Det ordner seg nok skal du se, de nsker ikke negativ omtale vettu:)

God pske

mmh2

16.04.2011 kl.13:16

Det dr skal ikke g an.Butikken har ikke tilgang til koden eller noe.Taster du inn kr 122 f.eks og koden din kan de ikke ta mer enn det belpet du har tastet.Det str og p kviteringen du skal ha.Dette hrtes veldig merkelig ut,da e det skummelt med kort hvis det e s lettvint lure-svindle folk

Livet mitt som klarsynt.

16.04.2011 kl.15:35

Inger J:Jeg tror ogs at det ordner seg.Det m det jo.Det er mulig at jeg traff p feil person da jeg tok kontakt med dem,det skjer at man mter "idioter" nr man tar kontakt med div.kundeservice for klage p noe.

Jeg fr kontoutskrift fra banken,og da skal jeg ta kontakt med butikken igjen,samt sende dem skriftlig redgjrelse ang.saken.

Jeg kan igrunnen ikke tro at denne butikkkjeden vil fremst s userise som det virker her.

Ha en fin dag,og takk s mye for kommentar.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

16.04.2011 kl.15:43

mmh2:mmh2,nei dette skal ikke g an,men det har alts gjort det.Jeg tror ikke at det skjer ofte,da jeg har - og sikkert alle andre - "alltid" har hatt kort og dette er frste gang det har skjedd meg.Jeg har heller ikke hrt om at det har skjedd andre.Det er ikke lett lure folk,men n var det noe som gikk galt denne gangen.Jeg er ikke engstelig for fortsatt bruke kort og jeg tror at denne saken lser seg.Hilsen synskepeggy.

Maria<3

16.04.2011 kl.16:45

Dette m du anmelde , Det er jo svindel , men om du har kvittering s skal det jo g greit..., og om du vet ca. klokkeslett s m dem kunne vise hva dem har solgt til deg i dette tidsrommet.., Dem har vel ogs kamera i butikken...

Det var endel penger da , hvorfor skal du bare godta att noen tar dine penger......, Og nr du handlet for en 200 lapp og butikken har trukket 3000, nei det m dem ordne opp i....,

Nei, noe m du hvertfall gjre , man kan ikke la seg lure slik !!

St p :)

Maria<3

16.04.2011 kl.16:50

Eller ser att du ikke har motatt kvittering , men det er jo butikkens ansvar , kvittering skal man ALLTID f.., lukter svidd dette.......

Livet mitt som klarsynt.

16.04.2011 kl.17:04

Maria:Hei,hei,Maria.Det var rart dette.Jeg tar kontakt med butikken igjen p mandag og gir dem det de ber om skriftlig og s fr vi se hvordan det utvikler seg.Jeg gir dem en mulighet for ordne opp for seg,fr jeg bruker storslegga.Jeg vil helst ikke begynne true om ta saken videre fr ingenting annet nytter.Det er fort gjort at truing kan virke provoserende og det vil jeg ikke.Jeg nsker f denne saken ut av verden med s lite "arbeid" for meg som mulig.Om denne saken tas videre blir det mange ting for meg flge opp og mye tid og krefter og energi gr med til det, og ingen vet hvor lenge.Det er det siste jeg trenger n,og derfor velger jeg ta det litt roligt til begynne med.

Jeg oppdaterer her etterhvert som saken utvikler seg.

Ha en fin dag.Og takk s mye for kommentar.Hilsen synskepeggy.

Sirdalsrypa - Grete

16.04.2011 kl.18:46

Kan du ha tastet inn pinkoden din som sum? det vet jeg flere som har gjort, da blir det fort penger av det. Jeg har selv opplevd bli trukket dobbelt opp, frste gang ble det enkelt lst med en telefon, andre gang mtte jeg ty til bde telefoner, E-mail og trusler fr jeg fikk tilbake pengene, da fikk jeg til gjengjeld 500 kroner ekstra som plaster p sret :) s bare st p og gi deg.

Inger J

16.04.2011 kl.19:45

Hmm, hvordan skal butikken klare og trekke pinkoden som belp???

personalet i kassen taster jo inn summen p varen p kassa apparatet, og pinkoden trykker jo kunden selv Grete, ingen gir vel fra seg pinkoden p sitt bankkort til butikkansatte??

Du gjorde vel ikke det SP???

Nei, jeg tror nok det er noe annet som har foregtt her.

Livet mitt som klarsynt.

16.04.2011 kl.20:54

Grete:Nei,tallene stemmer ikke med pinkoden.Utover det vet jeg rett og slett ikke hva som skjedde.Men jeg vet at jeg skal til bunns i det og jeg vet at jeg skal ha pengene mine tilbake.Noe annet blir jo helt feil.

Det er godt at vi er flere som har opplevd det samme,jeg begynte tro at jeg var den eneste som var utsatt for slike uheldige ting.

Takk skal du ha.Og ha en fin kveld.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

16.04.2011 kl.20:56

Inger J:Nei det gjorde jeg ikke.Hva som har skjedd skal jeg finne ut av.

Takk for kommentar.Hilsen synskepeggy.

Sirdalsrypa - Grete

16.04.2011 kl.21:22

IngerJ: noen plasser blir man bedt om taste inn summen, spesiellt plasser som gjerne vil ha driks, ikke alle forstr at det er det de skal og taster derfor inn pinkoden istedet, har hrt om flere "stygge" saker fra barer der de har proffitert p dette, og det var ikke lett bevise etterp selvsagt. En av mine dtre var utsatt for dette p en kina restaurant, heldigvis turde hun til slutt sprre hva de egentlig ville og slapp med skrekken.

brittmo

16.04.2011 kl.23:15

Hadde summen vrt 1925 kunne jeg forsttt det, for da hadde det vrt en kommafeil.. Men over tre tusen mer??? Her er det noe som lukter svidd spr du meg. Alle butikker har i dag kamera, s det er vel bare sprre om f se den, s ser de vel hva du har kjpt. Jeg hadde heller aldri gitt meg p den. 3000 er veldig mye penger da.

Hper du kommer til bunns i saken din.

Pergoberta

17.04.2011 kl.21:04

Hvilken butikk er dette? Kanskje greit for andre vite, slik at ikke flere blir rammet av det du opplevde? For, gjr de det med 10 kunder om dagen, tjener de ganske mye penger i mnd/ret!

Livet mitt som klarsynt.

17.04.2011 kl.21:20

Pergoberta:Jeg tror ikke det er lurt g ut med navnet p butikken,men skal innrmme at det var fristende da jeg skreiv innlegget.Kom til at det ikke var s viktig.

Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits