Naivt.

Det er temmelig naivt tro at n som Osama Bin Laden er drept vil alt g s mye bedre. feire at han er drept skaper en bitter bismak,da mesteparten av grusomheter som skjer rundt om i verden ikke har noe med han og USAs hevntokt gjre.Skaden Osama Bin Laden har (muligens) forrsaket er ingenting mot det som Bush,Nato og den gjengen der har klart.Ogden krigskte gjengener ikke drept.....

Det finnes vel knapt noe menneske som er s krigselskende og grdig som nettopp Bush.Innvaderer land p helt feilaktig grunnlag og rein lgn.Han hadde fks personlige grunner for innvadere Irak,han skulle fortsette - og lykkes - der hans far, Bush senior,feilet totalt i sitt forsk.

Det nrmer seg vel dobbelt s mange dde og srede soldater som flge av krigfringen (jakten p Bin Laden) i Afghanistan,enn det antall som blei drept i terrorangrepene.For ikke snakke om de menneskelige tragediene og ddsfallene som flge av innvaderingen av Irak,selv Saddam Hussein ville hatt vansker med toppe det enorme antall dde og srede.Det er det Bush,Nato og den gjengen der som str bak og alt sammen pga,antakelig den strste lgn noensinne.

Han har mye p samvittigheten,han der Bush,jeg forstr ikke hvordan han kan rettferdiggjre sine handlinger,og sove godt om natten - eller kanskje han ikke gjr det,det er i s fall til pass for ham.Det verste er at han begynner f endel p samvittigheten Barak Obama ogs,valgflesket og lftene om full tilbaketrekning av soldater i Afghanistan og Irak innen 2012 ser ut for g rett i vasken for ham og det ser ikke ut for meg at det blir lftet en finger i forsk p innfri lftene heller.

Nei,han der Osama Bin Laden er nok en liten brikke i et stort spill,han og jakten p ham har nok vrt et komfortabelt tketeppe for ta fokus vekk fra andre langt alvorlige agendaer.I forhold til disse andre storkarene er og blir Osama Bin Laden foren smgutt regne.Og at han n er drept forandrer ingenting bortsett fra at n m man finne nye,tilsynelatende "akseptable" grunner for fortsette galskapen.Disse "store" karene med hy sigarfring fr legge hodet i blt en stund,komme opp med enda mer svada og lgn,s ordner det seg nok.

Hilsen synskepeggy.

22 kommentarer

ANNE LILL

02.05.2011 kl.10:15

Hvis du mener verden er et bedre sted nr Osama lever, skal du f tro det. Ha litt medflelse for innbyggerene i USA som mistet mange mennesker i terrorangrep ledet av Osama. Er jo en fuckings grunn til at folk feirer at en slik stor trussel er utslettet.

Ja, det et en liten brikke av et puslespill, men det er faen bedre bli kvitt brikke for brikke , enn ikke bli kvitt noen brikker i det hele tatt.

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.10:18

ANNE LILL:Jeg tror du misforsto innlegget mitt litt.Ta les det en gang til.

Hilsen synskepeggy.

ANNE LILL

02.05.2011 kl.10:27

Sorry ass, orker ikke lese alt det en gang til.

synes fortsatt det var bra at han ble drept. skl

kinam

02.05.2011 kl.10:39

det jeg tenker p er hvor sjela hans er n??

om du vil ta en tur innom bloggen min;)

klem kinam

Inger J

02.05.2011 kl.11:09

Ikke rart det er krig enkelte steder, det provoseres til det. Og n frykter jeg virkelig en stor krig, for dette fr konsekvenser for flere en USA!!

Ha en fin dag!!

Kos deg mens du kan.

Fr etter USA sitt stt , s kan vi alle trenge godt mot!!

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.11:16

ANNE LILL:Dumt at du ikke vil lese det p nytt.Hva jeg personlig mener om at Bin Laden er dd angr igrunnen ikke innlegget mitt,men det er mulig lese i innlegget hva jeg mener om det.At du tolker innlegget dithen at "Hvis du mener at verden er et bedre sted nr Osama lever" er det en skremmende misforstelse og helt feilaktig tolkning.Man kan faktisk mistenke at HELE innlegget ikke er lest,noe man br gjre fr man legger igjen kommentar,nettopp for unng bla. denne type misforstelser.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.11:25

Inger J:Du har helt rett i det.Kom til tenke p en "ekte" terrorist som holder til like utenfor (og noen ganger innenfor) alle nordmenns gatedr.En som fritt knytter til seg det ene terrorverket etter det andre samt administrerer ett av verdens farligste terrornettverk alt via internett.Det hjelper ikke at vedkommende sitter i "husarrest",det er jo bare en vits,hele husarresten.Men,du vet,det er ikke for ingenting at nordmenn kalles bde godtroende,naive,ja endog til dumsnille srlig blandt "nordmenn" med utenlandsk opprinnelse.Man kan plutselig finne at selv her i fredelige Norge er ikke verden s stor som man frst trodde.

Kos deg mens du kan - godt sagt.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.11:28

kinam:Ja,det var et godt sprsml.Hvor tror du sjela hans er n ? Etter et slikt tankevekkende sprsml er det bare begynne spekulere....

Ha en fin dag.Hilsen synskepeggy.

Vero

02.05.2011 kl.11:38

Synes det er bra at han ble drept! For en grusom mann!

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.11:53

Vero:I ti r har en hel verden jaktet p denne mannen,med ett ml for yet. f ham drept.Utallige menneskelige,sosiale,infrastrukture tragedier har fulgt i kjlevannet av denne (meningslse) jakten.Det kan vel aldri bli greit og akseptert,vel.Signalene er helt feil.Dette er et typisk eksempel p at nr en ting er sagt ofte nok,samme hvor usann den er og hvilke tragedier den frer med seg,blir den til slutt en sannhet.Det er intet annet enn en form for hjernevask - som vi alle finner oss i.Det er skremmende rett og slett.

Mitt utgangspungt er ikke ndvendigvis at det er Bin Laden det dreier seg om,det kunne vrt hvilken som helst annen person.Mitt utgangspunkt er se et mye strre bilde av det hele.

Takk for din mening her.Hilsen synskepeggy.

Iceman

02.05.2011 kl.12:11

Hei Synskepeggy! :-)

Ja, han der Bush har nok litt av hvert p samvittigheten ja....mange soldatliv har gtt tapt pga. hans mte styre p......

Samtidig kan jeg forst at de som mistet sine nre og kjre i terroangerp ledet av Bin-Laden n feirer at han er drept.No kan han hvertfall ikke planlegge flere terroangrep som rammer uskyldige.

En annen ting no, er om det kommer hevmaksjoner som flge av dette,kan det jo ramme hvem som helst....

synskepeggy

02.05.2011 kl.12:24

Ja,du har rett og det gjennstr se.Med tanke p at det ser ut for at de eneste disse terroristene kan er drepe hverandre,kan tiden fremover se ganske dyster ut og bli ganske s stygg.Norge har blitt truet med aksjoner langt flere ganger enn det som har blitt offentlig kjent,man kaller det " beskytte befolkningen" holde tilbake slik informasjon.

Jeg tror imidlertid ikke at fremtiden kan toppe de fryktelige tragediene verden allerede har sett og som har rammet enkelte ekstra hardt.

Takk for kommentar og ha en fin dag.Hilsen synskepeggy.

The Second Coming

02.05.2011 kl.13:10

N er bin Laden dd. Etter ti r med krigsherjing, og ti r med leting, er han dd. Lurer p hvilken unnskyldning USA kommer med for fortsette krigen?

Bra innlegg!

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.13:20

The Second Coming:Ja,akkurat det samme tenker jeg.Det viser seg at Barak Obama har like stor krigslyst som det Bush har med tanke p angrepet p Libya nylig.Det blir ikke siste land,man har bare sett starten enda etterhvert som opptyer sprer seg videre fra land til land........

Takk s mye for kommentar.Hilsen synskepeggy.

anonym

02.05.2011 kl.15:42

USA har klart sette verden i en vanskelig sitvasjon. Treker vi ut styrkene i afghanistan vil taliban vinne,noe de trulig vil. Da trur jeg de vil begyne oppruste landet for g til angrip p USA og vesten.

Og siden vi har ftt drept Osama bin landen vil trulig verden f en kt teroror fare.

Osama bin landen skal hvis ikke ha noe med de sm terorangrepa eller. Leste ogs at taliban vil hevne seg p USA siden de drepte osama bin laden.

Enig med deg at bush ikke klarte styre amerika spesielt godt.

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.17:04

anonym:Enden p visa i Afghanistan er blitt nyaktig som forutsagt og gir mer enn grunn for spekulasjoner om at "ta" Bin Laden ikke var det egentlige motivet for angripe landet.Som jeg sa,og det mener jeg,Osama Bin Laden er bare en brikke i et spill som for oss vanlige er helt umulig forst.

Han har nok blitt gjort til syndebukk for langt mer enn han selv str inne for,det er greit ha en syndebukk,bde for tkelegge andre motiver og gi skylden for egne umoralske handlinger som ikke hverken tler dagens lys eller rlighet.

Bushs styring - eller mangel p styring (annet enn kriging,noe som ser ut for vre hans "hovedinteresse i sine presidentperioder) har vrt en skandale og tragedie fra a til .Herregud,mannen blei jo valgt inn som president ved reinspikka valgfusk - to ganger,det er et faktum,selv om alle bevis for slikt forlengst er fjernet.

Men uansett,sprsmlet tvinger seg fram - er han virkelig dd,Bin Laden.Jeg for min del vil se den dde fr jeg tror det.Det var jo bla. pussig hvor fort han blei gravlagt - til havs.Man har ftt se bilder av villaen ja endog rommet der han blei skutt,men hvor er kroppen?????.Denne saken gir rom for nye spekulasjoner minutt for minutt.Jeg liker det ikke i det hele tatt....Noe er p gang,og det skal bli spennende flge med p fortsettelsen.

Takk s mye for kommentar.Hilsen synskepeggy.

FTM85

02.05.2011 kl.19:01

Dine ord var betydelig bedre enn mine, jeg lar den egentlige forklaringen ligge litt bak. Men, ja dette innlegget likte jeg. Det er ikke bare Osama som er rsaken til krigen i verden... som The Second Coming lurte p, lurer jeg p det samme.. Hper noen med makt kan se at krig ikke er lsningen.. Selvforsvar? Det er ikke mye selvforsvar g til angrep i et annet land. I barnehagen om Per sparker Mons og Mons sparker Per tilbake og Mons sier: jammenn Per sparket meg frst. Da sier jeg alltid: Men Mons, lrer du Per at det ikke er lov sparke nr du sparker han?

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.19:25

FTM85:Du har helt rett,man havner i en vond sirkel og man kaller det hevn.Man tenker ikke p at vold avler vold.Hevn er jo et misforsttt motiv for selvforsvar.Med begrunnelsen sevforsvar er jo alt tillatt og iallefall drap.

Takk s mye for kommentaren og ha en fin kveld.Hilsen synskepeggy.

FTM85

02.05.2011 kl.20:30

Den beste mten forsvare seg selv p er "tilgi" fienden

Livet mitt som klarsynt.

02.05.2011 kl.21:33

FTM85:Du er inne p det igjen. fort motivet for andres handlinger og dermed "tilgi" er ikke det samme som forsvare og tilgi.Det er to helt forskjellige ting,selv om begge deler er knyttet til samme sak og det er bare opp til "yet som ser" hva man vil og kan oppfatte.

Nr man gir uttrykk for at man forstr,blir man yeblikkelig oppfattet som om man tilgir,det er slett ikke riktig og det viser bare hvor "snever" noen kan vre.

Hilsen synskepeggy.

Maria<3

06.05.2011 kl.19:24

Veldig bra skrevet.., Om Bin Laden er dd eller levende spiller jo liten rolle , han er jo kun en brikke i ett spill !!

Jeg synes det er terror pjattet er noe stort tull , hvor er all den terroren dem prater s flt om , jeg har aldri opplevd noe..... Nei , er det noen som terroriserer mennesker s er det USA og vi i samarbeid med dem da s klart.., vi henger jo alltid i halen p de !!

Uskyldige barn drepes i Irak og Afghanistan hver dag , horribelt att vi bare godtar og sitter og ser p det som skjer !!

11 september blir brukt til og invadere land etter land , terrorisere uskyldige mennesker.., Og det verste av alt er att 9/11 mest sannsynlig var en "innside jobb" , er s mye som ikke stemmer den dagen , nr skal folk pne ynene og virkelig SE !!! Ingen torn kan rase slik dem gjorde pga. brann , det m ha vrt eksplosiver flere steder i i bygningen , det raste jo "perfekt" , akkurat som ett korthus !!

USA har jo hatt ett tett og nrt samarbeid med Bin Laden familien i mange r og Al quadi er trent av CIA , br ikke noe klokker ringe da !!?!!, Eller vil ikke folk vite , vil man ikke ha hull p den perfekte bobla si !! Etter att vi invaderte Afghanistan s har heroin produksjonen eksplodert , noe og tenke over !! I Irak var det olja dem var etter.., 9/11 er brukt til og og ha en rsak til og gjre disse grusomhetene mot muslimer !!

Alt handler om politikk , penger og makt , dem vil ikke ha fred , det er ikke en kamp mot terror , kjenner jeg blir iritert over att folk skriver jamen n angriper "terroristene" sikkert etc..,For noe tull, dette er propaganda fra a-!!! Er det noen jeg er redd er det USA!!!!

Ja, det finnes sm terror aksjoner i Irak og Afghanistan og sikkert i endel andre land , men er det rart , her kommer "vi" og dreper hele familien deres , barn , sstre , foreldre etc , rasende og full av sorg og frustrasjon sprenger dem seg , hvem er vi til og fordmme..... Dem har jo intet igjen , man m SE p rsaker til att mennesker gjr som dem gjr !!

Vi vet ikke selv hvordan vi hadde reagert i slik sitevasjon, dem blir drevet til "terror" og det er jo mlet ogs, da kan dem si : Dem er klin Grn , dette m vi bekjempe!! Men hvorfor er det ikke terror nr vi bomber dem da.., nei jeg er bare dypt sjokkert over att folk ikke gjenomskuer dette her !!

Og att vi IKKE bli lyet for, haha, s en betvilte att "verdens mektigste mann" ikke ville lyve for verden , neida sikkert ikke , gjr dem annet enn og presentere usannheter da og lgner da !! '

Og historien gjentar seg , fr var det jdene n er det muslimene , Hitler sa engang att presenterer man verden en s stor lgn att det bli ufattelig for verden att man lyver , s vil folk gr rett p.., han sprengte jo en bygning for att jder skulle f skylden , og alle hatet jo jdene og historien vet vi jo, lrer vi virkelig aldri !!?!! TENK selv sier bare jeg , ikke sk en kilde , men mange forskjellige , selv da fr man langt fra hele sannheten men kanksje litt av den og man kan danne seg ett lite bilde av hva som skjer i verden.., Nyhetene presenterer ikke en brkdel av sannhet engang slik jeg ser det !!!

Livet mitt som klarsynt.

06.05.2011 kl.20:04

Maria:Det meste som offentliggjres er ment som tkelegging av noe annet eller s er det lgn eller begge deler.Det er virkelig mye stille sprsml ved ang.angrepene 9/11 ogs.Man har ikke ftt hre sannheten og fr det ikke heller.Men det har jo vrt en "akseptabel" grunn for bunnls tragedie,deleggelser og rassering av utallige hjem i andre land enn ens eget.

Man blir servert s mye lgn at om man noen gang fr hre sannheten,s vil man ikke tro den heller.

Takk s mye for kommentar.Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits