Sjokkerende !!!

Har barna fritidsproblemer og kjeder seg kan dette fortbli resultatet.

Fri p skolen i dag,valgdagen,kan vre at ikke alle barn tler en ekstra fridag.

ttering sto bak Ikea-trussel

BOMBETRUSSEL: Ikea-varehuset i sane ble stengt mandag formiddag etter en bombetrussel via varehusets internettjeneste. Foto: Scanpix

BOMBETRUSSEL: Ikea-varehuset i sane ble stengt mandag formiddag etter en bombetrussel via varehusets internettjeneste. Foto: Scanpix

En tte r gammel gutt sto bak bombetrusselen mot Ikea-varehuset i sane i Bergen mandag, iflge politiet.

- Gutten har erkjent de faktiske forhold og forklart at han satt og chattet p nettet da han produserte denne meldingen, sier politiinspektr Magnus Stubb Nilsen i Hordaland politidistrikt.

Trusselen mot Ikea i sane kom like etter klokken 10 via kjedens kundeservicetjeneste p internett. Varehuset ble evakuert, og ble iflge politiet stengt klokken 12.15.

En bombegruppe fra Oslo-politiet reiste til Bergen. Mens mannskapene gjennomskte bygningen med hund, sjekket etterforskere ut noen adresser i bergensomrdet for finne ut hvor trusselen kom fra.

Politiinspektren opplyser at tteringen ble sporet opp gjennom datamaskinens IP-adresse.

- Tjenestemenn har verifisert og kvalitetssikret guttens opplysninger. Vi toner n ned hele saken, og bombegruppen er sendt tilbake til Oslo, sier Nilsen.

Les ogs:Ikea Bergen stengt etter bombetrussel

Politiet i Bergen s alvorlig p trusselen.

- Siden sikkerheten til medarbeidere og kunder alltid er hyeste prioritet, valgte vi evakuere varehuset, sier fungerende kommunikasjonssjef Frode Ullebust i Ikea.

I mai og juni i r var det flere mindre bombeeksplosjoner p Ikea-varehus rundt om i Europa. Europol jakter fortsatt p en uidentifisert gjerningsmann...

Hva kan toppe dette p neste fridag tro? Hilsen synskepeggy.

22 kommentarer

Marianne B.

12.09.2011 kl.22:04

I alle dager!! Er dette mulig da?? 8-ring!! Jeg har ikke ord!!!!!!=(
hva sjer med verden? :O

Kennethrosenborg

12.09.2011 kl.23:04

Drittunge

Livet mitt som klarsynt.

12.09.2011 kl.23:17

Kennethrosenborg:Drittunge,ja,helt enig i det.Det er mange av dem selv om ikke alle sender bombetrussler - enda..

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

12.09.2011 kl.23:20

Sarah:Ja,hva skjer med verden,man kan med rette sprre seg.

Og nr gjerningsmannen kun fr en klapp p skulderen og m love aldri gjre noe slikt mer som konsekvens.Ja,da kan man jo begynne lure p om noen vil ha en "syk" verden.Skremmende er det.

Hilsen synskepeggy.

Missie

12.09.2011 kl.23:20

stygg liten drittunge bare (:

Livet mitt som klarsynt.

12.09.2011 kl.23:25

mariabraaten:I alle dager,sier jeg og.Det er visst mulig,det ser man jo av denne episoden her.Politiet er mest interessert i dysse ned hele saken.Jeg hadde brukt gapestokk som avstraffelse her,det hadde passet utmerket.Det hadde ikke skadet gutten p annet enn egoet.Og det ville han bare hatt godt av.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

12.09.2011 kl.23:26

Missie:Helt enig i det.

Hilsen synskepeggy.

Silje

13.09.2011 kl.05:55

Hei! jeg ser du er synsk. Men ssen synsk er du? Kan du for eksempel ha kontakt med noen i familien min som er dd? kan du se fremtiden min?

svar gjerne p min blogg:

www.stylebysilje.blogg.no

Anne

13.09.2011 kl.07:31

Gjerningsmann og gjerningsmann...visste ikke at 8 ringer var menn!!!!!!!!!! Kanskje foreldrene m f litt hjelp av barnevernet eller!!!!!!

Man straffer jo ikke en 8 ring....men synes at foreldrene skal f litt hjelp....

Er interessant at dere vil straffe en 8 ring.... hmmm , begynner forst hvorfor dere er s misfornyde med barnevernet ja...tror ikke barnevernet deler deres syn p avstraffelse!!!!

Man skal aldri legge hnd p hverken barn eller voksne!!!! Vold avler vold.

Livet mitt som klarsynt.

13.09.2011 kl.11:00

Anne:At noen velger fokusere p hvordan man ordlegger seg istedenfor mene noe om innholdet i innlegget er helt ok,det setter ogs standard for videre diskusjon med dem som har et slikt fokus.

Konsekvens av sine handlinger er ikke avstraffelse,rsak og virkning ut i fra handlinger man foretar seg,er noe alle br lre seg uansett alder.

Ingen har nevnt noe om vold.

At barnevernet ikke er enig i andres metoder,er jo bare helt p sin plass,de er ikke interessert i andre metoder enn sine egne samme hvor drlig resultatet av deres metoder er og blir.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.09.2011 kl.11:05

Silje:Vil du lese innlegget mitt "Oppklaring".Det ligger i arkivet fra 19.november.Der fr du svar p mye av det du spr om.

Hilsen synskepeggy.

Anne

13.09.2011 kl.12:09

"? Men om det stemmer, m vi jo hndtere barn slik barn skal hndteres. Dette er en alvorlig situasjon for Ikea, men det hadde vrt enda mer alvorlig om det var en voksen som stod bak, sier Varehussjefen p Ikea. " Dette er det varehussjefen sier.

Jeg er enig med han der...behandle mennesker..store og sm der de er og mte de der de er. At barnevernet kan vre en nyttig redskap for f hjelp i vanskelige perioder i livet, ser jeg som veldig bra. Og om alle disse negative sakene man hrer om barnevernet, s hrer man bare en side. Barnevernet er bundet av taushetsplikten...s at det er mye info som ikke kommer frem i dagens lys er helt sikkert!!!!

Tenker du hadde sett litt anderledes p barnevernet om du hadde ftt hre deres synspunkt.

Fr hpe for din del at du ikke! jobber i omsorgsyrke, for jeg ville hatt mine tvil, om du skulle ha tatt hnd om og vist omsorg for mine nrmeste kjre.

Livet mitt som klarsynt.

13.09.2011 kl.12:27

Anne:Vel,vi fr bare vre enige om at vi er uenige her.

Den siste setningen i kommentaren din er et personangrep p meg som du overhode ikke har grunnlag for og som jeg ikke skal kommentere,men som jeg rlig talt mener er helt undvendig,da jeg mener at personangrep er helt undvendig i enhver seris debatt.

Hilsen synskepeggy.

Anne

13.09.2011 kl.12:33

Da er vi jo enig i at vi er uenig. Serisiteten av denne debatt er jeg litt usikker p.

Livet mitt som klarsynt.

13.09.2011 kl.13:23

Anne:Det siste der er jeg enig i,serisiteten har det med bli svekket s fort personangrep oppstr.Og slik skal det vre !!

Hilsen synskepeggy.

13.09.2011 kl.14:21

Vel, man m tle at mennesker er uenig uten at man kan kalle det personangrep.

Livet mitt som klarsynt.

13.09.2011 kl.14:34

Anonym:Uenig er en ting,det er bare bra.Men dra inn i en debatt antydninger hvorvidt jeg kan vre/er eller blir en GOD omsorgsarbeider er dra det altfor langt og et personangrep som det ikke finnes grunnlag for her.

Sak fra person - man kommer langt i mange sammenhenger om man bare kunne lrt seg det.Det motsatte skjer om man ikke lrer det.

Hilsen synskepeggy.

Maria<3

13.09.2011 kl.15:19

Helt utrolig att ett s lite barn kan ha kommet p og gjre noe slikt ...

Men det er ett barn p 8 r vi snkker om her , s politiet kan ikke gjre noe mer videre der selvsagt. Og det er ingen gjerningsmann .. da det er ett barn !!

Her m jo foreldrene snakke skikkelig med gutten , om konsekvenser , hvor alvorlig noe slikt er , finne ut hvorfor han gjorde det , Ikke minst gi klart utrykk for hvor uakseptabelt slikt er ... Og pse att noe slikt aldri skjer igjen !!

Barn har ikke forstelse av konsekvenser p samme mte som voksne , s gutten har nok ikke skjnt hva han har stelt i stand.

For det frste s synes jeg dette gr mest p foreldre .. Ett barn p 8 r har intet p nett og gjre uten oppsikt av voksne , Og jeg tipper foreldrene ikke vil ha gjentakelse av slikt s selvsagt fr det nok konsekvenser som att han ikke fr spille data p en god stund , strengere regler etc..

Og det ER konsekvens av handling det ... Viktig att barn har klare rammer , grenser og tydelige voksne som setter grenser .. Det er helt essensielt for deres utvikling .... Kanskje foreldrene har sviktet litt her i oppdragelsen , og trenger litt veiledning.

Skjnner ikke hvordan dere mener han skulle blitt "straffet" .. Heldighvis bor vi i Norge sier jeg , barn blir og skal bli behandlet som barn ....

Jeg synes ogs det blir feil og kalle barn stygg /slem etc .... Ingen barn som er det .. Omgivelser og forhold rundt avgjr hvordan barna blir ..!!

Livet mitt som klarsynt.

13.09.2011 kl.15:58

Maria:Jeg er ikke sjokkert over alderen p gutten,egentlig.Har hrt om mange mye mer alvorlige saker der barn p under ti r har gjort verre,til og med drap.Uhell kaller de det, nr barn fr tak i vpen i eget hjem og skyter og dreper ssken,venner eller andre i nrheten.Har ogs hrt om mange barn som daglig brer med seg vpen av ulike slag i skolesekken sin...Ingen har vel glemt den grusomme historien om den 2r gamle gutten som blei bortfrt og drept av to gutter p 8-10 r.Begrunnelsen deres for ha gjort det var at de kjedet seg...s det denne gutten i Bergen har gjort er (enn s ille det er si det) for bare barnematen regne..

Poenget mitt er at alt starter ett sted og hvor det ender uten strenge konsekvenser for unskede handlinger,kan man vrsgod begynne spekulere i alle som vil.

Foreldrenes rolle oppi dette og annet "kriminelt" tror jeg ikke at jeg skal begi meg inn i en lang avhandling om n,det fr bli et fremtidig innlegg.

Takk s mye for kommentaren din,Maria <3.Hilsen synskepeggy.

Maria<3

13.09.2011 kl.16:35

Vet du .. da jeg om min samboer snakket om denne hendelsen p ikea i gr , s kom jeg inn p den 2 r gamle gutten James i Engeland da vi snakket om foreldre rollen og viktigheten av tilstedevrende voksne .... S litt snodig att du akkurat nevnte det siden det var ett tema.

Det som skjedde med han er bare heelt grusomt , fr helt vondt inni meg av og tenke p denne lille guttens siste timer ... Disse to guttene som utfrte handlingene var vel 10 og 12 r , eller kanskje jeg husker litt feil alder p dem ...,

Men dem satt jo inne til enhver tid og s p Chuck "den skrekk dukka" og andre skrekk filmer , dem var sjeldent p skolen ... Deres hverdag bestod av volds spill og volds videoer .. S man ser jo hvor forfedelig galt det kan g nr barn fr oppforstre seg selv .. Uten kjrlighet og omsorg fra voksne ... Ingen grenser eller veileding .., Det kan virkelig f fatale konsekvenser !!

S klart jeg mener att barn m ha tydelige voksne og klare grenser .. Og klart handlinger m ha konsekvens .. Er bare p den mten barna lrer.

Men som nevnt s m det vre konsekvens i samspill med barnets alder.. Og desverre s viser det seg att de barna som har foreldre som ikke mestrer foreldre rollen , de faller lett utenfor og fr problemer .. Nr ingen lrer dem skille mellom rett / galt blir det fort vanskelig for ungene !!

Ett stort problem i dag er att mange foreldre er redd for og sette grenser , dem fler seg slem om dem sier Nei .. da er man innp en farlig vei ... Det er jo faktisk motsatt , om man ikke klarer sette grenser det er jo da man virkelig svikter som voksen. Er ikke lett og vre liten i denne verden uten veledere /mentorer .....

Mens vi er innp dette temaet kan jeg anbefale en bok , som alle foreldre og alle som har med barn og gjre burde lese ; DET ER DU SOM ER VOKSEN !! :)

Livet mitt som klarsynt.

13.09.2011 kl.18:00

Maria:Jeg er veldig enig med deg i grunnen.Problemet er ofte at foreldre og andre autoriteter har en tendens til tilnrme seg problemene med silkehansker og det tjener ingen.Jeg tror ikke det str p foreldres vilje,jeg tror det heller str p foreldres "feile" prioriteringer p hva de skal bruke krefter og energi p.Det er lettere si ja enn ta kampen opp som flger av si nei..

Jeg tenker ogs at de to guttene i England sg p voldsfilmer og spill,men det blei ikke kjent fr etter drapet.Hvor mange flere barn er det som bruker mer enn normal,sunn tid p det samme ? Ingen vet,det er jo ikke noe foreldre liker "skryte" av,det blir som regel ikke avslrt noe i den retning fr det er "for seint".Skremmende tanke,egentlig..

Pussig "tilfeldighet" du nevner her,men hvem kan vel glemme slike grusomheter,kan ogs i samme slengen nevne baneheiadrapene,lille Bjrnar p 3 r fra lesund,Madelein p ferie med sin familie....lista er lang og alt sammen hendelser man ikke br glemme.

Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits