Dette problemet har jeg hatt lenge !

N ser det ut for at jeg ikkeer aleine om ha dette irriterende problemet lenger.Jeg har ftt utallige sjokk etter ha sett belpet p fakturaen fra min mobiltelefonopperatr.Belpet stemmer rett og slett ikke med telefonbruken her i huset.Ikke i det hele tatt.Og det verste er at etter at vi fikk skalt fri familierabatt har belpet pr.mnd bare kt.Jeg skjnner det ikke,skjnner ingenting av spesifiseringen p fakturaen og skjnner heller ingenting av(bort) forklaringene til vikarene p kundeservice nr jeg ringer til opperatren og ber om en forklaring.

N har jeg,med familiens samtykke ftt sperret abonnementene vre (har bare rett og slett ikke betalt) og gtt til innkjp av hvert vrt kontantkort med rikelig ringetid tilgjengelig.S fr vi vente se hva fakturaen lyder p neste gang,n nr begge simkortene er trygt plassert i skapet,ute av bruk.Og det kan jeg bevise.

Godt da, kunne lese p tv2nyhetene at jeg sansynligvis ikke er aleine om ha dette problemet og at flere enn meg er utsatt for det samme, helt uforklarlige skyhye telefonregninger som overhode ikke str i forhold til bruken.

Hvorfor denne motviljen mot et strengere regelverk som har til hensikt beskytte kundene,mon tro :

Avviser nye regler mot lpske mobilregninger.

Mobilkundene trenger ikke en sperretjeneste for beskyttes mot lpske regninger etter nedlasting av data.Det mener Post og Teletilsynet.Tilsynet har sett p behovet for et nytt og strengere regelverk og de konkluderer med at de aller fleste av de tilsammen 32 norske mobilselskapene allerede tilbyr makspriser eller tilsvarende ordninger for beskytte sine kunder mot uforutsatte og hye kostnader ved databruk p mobilen .De mener derfor at beskyttelsesbehovet alleredeer godt nok ivaretatt som det er......

De aller fleste mobilselskaper ja,det ligger i kortene at ikke alle er interessert i beskytte sine kunder mot hye utgifter,mitt mobilselskap,kanskje..Hmm,ikke vet jeg.Her br nevnes at det er uhyre sjelden noen her hos oss bruker datatjenester p mobilen,s det er nok noe annet som tapper oss for penger,hva det er, er og blir en gte for meg.Regner med f svar p det n,man kan vel ikke kreve meg penger for mobilbruk av noe slag s lenge simkortene ligger ubrukte i skapet.

Hilsen synskepeggy.

8 kommentarer

Marlene Ytterland

13.09.2011 kl.20:58

Ah, du er ikke alene nei...

Livet mitt som klarsynt.

14.09.2011 kl.08:08

Marlene Ytterland:S fint,det hjelper.Teleopperatrene eier jo ikke forstelse for noen ting annet enn at regningen ikke er betalt uansett hvor feil man selv vet at den er.

Hilsen synskepeggy.
bytt til kontantkort? :)

Livet mitt som klarsynt.

14.09.2011 kl.10:33

Ayla:Har byttet og tro det eller ei,jeg har spart ganske mye penger p det byttet allerede.Jeg tror man blir lurt av teleopperatrene.Abonnement skal vre betydelig billigere i flge dem,men jeg har n erfart det motsatte.

Man fr nytt tlfnr,det kan jo vre kjedelig,men det venner man seg til,det er en liten ulempe tatt i betraktning hvor mye penger spart.

Hilsen synskepeggy.

kommersolen

14.09.2011 kl.10:37

Maxer ut datatrafikken p abbonementet hver mned uten bruke noe annent en vg og dagbladet og facebook noen ganger i lpet av uken...stemmer neppe !

Livet mitt som klarsynt.

14.09.2011 kl.10:40

kommersolen:Tror du ogs at du betaler for mer enn du bruker uten f medhold hos din opperatr ? Gjr som jeg,bytt til kontantkort.

Hilsen synskepeggy.

kommersolen

14.09.2011 kl.10:46

Ja, men kontantkort blir litt ekstremt for meg...er avhengi av at telefonen alltid virker og drlig p huske fylle p ;) Men trenger ny mobil snart s da skal jeg sette meg skikkelig inn i de forskjellige abonementene.. Hvilket hadde du da ? Jeg har Netcom Medium fast pris...

Livet mitt som klarsynt.

14.09.2011 kl.10:55

kommersolen:Jeg tenkte det samme som deg,vil ha tlf som virker og var redd jeg ville glemme fylle p.Etterhvert forsto jeg at pfylling er tilgjengelig overalt,det er faktisk lettere skaffe seg pfylling p mobilen enn det er skaffe seg en liter melk her ute p bondelandet som jeg bor,dessuten fyller jeg rikeligt s sjansen for g tom er liten.

Er kanskje ikke lurt av meg oppgi min teleopperatr,da jeg har lagt inn (flere) klager og oppfordring til forklaring og anser derfor ha en pgende sak med dem.Kan bare si at uten noen fornuftig grunn eller forklaring blei tlfregningene fra dem gradvis dyrere til jeg til slutt syntest det var svindyrt.

Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits