Leste en blogg,og ble helt sjokkert !!

Vedkommende blogger kom med pstander og meninger som var helt hinsides og br motsies,om ikke annet s for f frem riktige fakta,noe som innlegget tydet p at bloggeren ikke hadde gjort fr vedkommende skreiv innlegget. ikke skaffe seg fakta frst,kan fort bli en meget kjedelig erfaring,men skal man blogge s...

Jeg respekterer andres meninger,men det betyr ikke at jeg ikke tar til motmle,kraftig ogs,dersom jeg finner grunn til det.Denne bloggeren har,virker det som,gjort seg opp meninger og pstander uten kjenne til hele saken og sakens fakta.Det er da man m hjelpe dem litt p vei..

Noen av pstandene til denne bloggeren er bla.at Fabian Stang har ment at man burde f en lov om stenge inne alle asylskere her til lands s det blir mindre voldtekter.Min kommentar til det er : Fabian Stang snakker ikke om alle asylskere,han snakker om en gruppe asylskere,noe som ogs kommer klart frem hver eneste gang han uttaler seg.

Bloggeren mener ogs at det hadde vrt like mange voldtekter samme hvor asylskerne mtte befinne seg.Eneste forskjellen er at de (asylskerne) n har valgt st frem.Min kommentar til det er : Valgt st frem,betyr det begynne voldta det da, st frem ? Dessuten finnes det nok av grunner til tro at utlendinger er i overlegent flertall nr det gjelder voldtekt,det er faktisk dokumentert.

Bloggeren velger videre pst at noen av voldtektene er reint oppspinn for f oppmerksomhet p seg selv.Min kommentar til det er bare : Denne pstanden er dry,mildt sagt ,og jeg hper inderlig at alle dem som er blitt voldtatt ikke leser innlegget med slikt innhold.Skam deg !!

Videre mener bloggeren at folk i dagens samfunn er syke i hodet sitt.Min kommentar til det er : Mener bloggeren da alle,eller alle, untatt vedkommende selv,som mener seg ikke vre syk oppe i hodet.Det er noe uklart hvem bloggeren mener,da innlegget og ordlyden tyder p at bloggeren mener alle.Det stemmer i s fall drlig med at bloggeren selv gjr ett nummer av ikke kamme alle over en kam,men det var i en annen sammenheng enn uttalelsen om at folk i dagens samfunn er syke i hodet s...

Jeg kunne selvsagt ikke dy meg,men mtte bare kommentere innlegget som jeg synest var mer enn dryt.Svaret p min kommentar kom her i min blogg,og ikke overraskende,fokus p det personlige.Svaret p kommentaren lyder :

" Nei jeg sier ikke at ALLE er syke i hodene sine,men herregud ! pne ynene dine litt bruk den hjernen du har,nr folk sitter lyver om at de har kreft holder p d mens dem egentlig bare vil lure penger ut av folk.Da er man faen meg syk i hodet sitt. jo jeg VET at folk lyver om voldtekter fordi jeg kjenner flere som har gjort det.Kanskje ikke du p 52 vet helt hvordan dagens ungdom tenker hva dem faktisk kan klare surre opp inni hodene sine,men jeg vet at folk er syke nok til finne p slikt. hvordan kan du mene at det er rettferdig lse inne en gjeng med mennesker bare fordi EN p asylmottaket valgte voldta?Skal vi lse inne hele gjenger med nordmenn ogs da,fordi en velger voldta?Skal vi straffe hele samfunnet fordi Breivik valgte drepe?

Tar med mitt svar p denne kommentaren ogs :

" Jeg kommenterer ikke dette,bortsett fra at jeg synest du skal slette innlegget ditt.Det blir for dryt,men selvflgelig,du bestemmer i egen blogg hva du vil skrive.Fabian Stang mente ikke alle utlendinger,det burde du ha ftt med deg !! At du kan pst at noen "skryter p seg" voldtekt for oppmerksomhets skyld er helt forferdelig !! Breivik er ikke et tema i denne diskusjonen !! Hper du tenker over hva du skriver en annen gang,n fr du sikkert noen par lesere inn p bloggen din her i fra - fr se om de er enige med deg,da !! "

Denne bloggeren har blandet kortene ettertrykkelig og det er mulig at vedkommende allikevel ikke har ment noe av det som vedkommende selv har skrevet.Men det er n engang snn at det man leser forstr man slik det str skrevet.

Hilsen synskepeggy.

30 kommentarer

marbles

31.10.2011 kl.18:00

Leste ogs den bloggen, bra du fikset opp! <3

Mette

31.10.2011 kl.18:02

Er det mulig....det var en vanskelig pille lese.....herre min hatt.....den bloggeren burde gjre forarbeidet sitt bedre etter min mening.

Skal man skrive slike innlegg er det alfa omega at man gjr forarbeidet grundig....fr det publiseres.

Er det noe jeg ikke fatter eller skjnner....da skriver jeg heller ikke om det, kanskje det er noen flere som burde tenke slik.

Selv om dette er en blogg...har man et ansvar for hva man publiserer.

DeeDeeCupp

31.10.2011 kl.18:03

Uffda, det var ille. Jeg antar at denne personen ikke er s altfor gammel, etter det som stod dmme. Dumt nr folk ikke kan vre mer nyansert og serise i det de skriver. Alltid like provoserende!

Ajja

31.10.2011 kl.18:04

hoi! Er det mulig? Man m jo kunne komme med en begrunnelse for sine pstander, mener n jeg.

Johanne.

31.10.2011 kl.18:10

Er litt vanskelig og klare og sette seg inn i dette nr jeg ikke har lest bloggen selv, og ikke finner noe link. Men slik jeg har oppfattet det, s syns jeg du kommer med bedre ord en vedkommende. Ogs er det barnslig og ikke holde seg til saken, men og blande masse annet opp i det som var hovedtemaet. Uansett.. bra du sier i fra til en person, nr man tar feil. Ha en fin dag vidre :-)

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.19:13

Johanne.:Jeg valgte ikke nevne hvem bloggeren er,da jeg nsker gjre et poeng av at man m kunne skille sak fra person uansett hva det gjelder.For meg er det alltid en forutsetning og en sikkerhet for at man ikke henger ut noen.Men det er lett finne bloggeren,da kommentaren jeg har kommentert ligger under mitt forrige innlegg om voldtektene i Oslo.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.19:15

Andrea:Ja,det minste man m kunne gjre er underske hvem som har sagt hva iallefall.

kanskje man tenker seg om litt en annen gang.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.19:17

marbles:Det er fint at flere har sett det,selv om det ikke var et godt innlegg.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.19:20

DeeDeeCupp:La oss si det snn - bloggeren er ikke tolv r.Tolvringer og oppover til 17-18 r har ikke slike temaer p sin bloggagenda.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.19:26

Mette:Det omtalte innlegget er langt fra de faktiske fakta i saken.Vedkommende blogger har kanskje valgt overse fakta s til de grader som her er gjort,men da m man regne med reaksjoner ogs.For si det snn,jeg ville aldri ha publisert ett slikt innlegg - ikke engang om alle pstander og meninger stemte overens med fakta.

Jeg skaffer meg ogs alltid kunnskap om det jeg skriver,skal jo svare noenlunde fornuftig p kommentarer ogs,og da er det viktig vite hva man snakker om.

Hilsen synskepeggy.

Toril

31.10.2011 kl.20:04

Hei,hei Synskpeggy! Lurte p om du kunne ta en titt p bloggen min. Jeg skulle ta bilder av stua vr forleden kveld, og p et bilde kommer det til syne noe jeg tror er orbs. Hvis du klikker p selve bildet blir det strre. Den ene flekken er litt under taket, og den andre er p panelet litt over kattetoalettet! Nr jeg forstrrer bildet ser jeg en kjerne inni den lyse flekken.

nsker deg en kjempefin mandag, og ei riktig god og fin uke!:)

Bloggklem fra Toril

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.20:33

Toril:Hei,Toril.

Det er orbs.I tillegg til de to du nevner er det minst fem til rundt og i nrheten av den store i taket.Det er ogs en i taket rett over dren og en liten en,men synlig, p gulvet til venstre i drpningen midt i mot fotografen.

Du har masse besk,mye mer enn du tror.

Ha en kjempefin mandag,selv og fin uke.Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

Toril

31.10.2011 kl.20:45

Tusen hjertelig takk for svar Synskepggy! N frst la jeg merke til de andre orbsene jeg ogs. Skal ta godt vare p besket!:) Det var jeg som tok bildet, og det var bare p dette bildet det kom til syne orbs. Kjempeinteressant!:)

Tusen takk igjen!:)

Bloggklem fra Toril

31.10.2011 kl.20:49

Sikkert fordi hun (Toril) har mangen personligheter. De vil vel alle se innom.

Iceman

31.10.2011 kl.21:01

Hei Synskepeggy :-)

Har lest innlegget til den andre bloggeren og kommentarene, og m si meg enig i at den der var vel dry.Virker som hun ikke har satt seg inn i fakta i saken fr hun kom med pstandene sine...ellers m hun ha missforsttt uttalesene til Fabian Stang fullstendig.

Uff ja, pst at enkelte lyger p seg en voldtekt, dette er et s alvorlig tema,at det burde hun hold seg for god til.

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.21:42

Anonym:Ikke glem en viktig ting,du anonyme (jeg vet hvem du er) p seg selv kjenner man andre.Tenk p det litt,du - fr neste kommentar !

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

31.10.2011 kl.21:55

Iceman:Takk for kommentar.

Godt at flere enn meg fant dette innlegget for dryt og meget upassende.

Det blir for enkelt skylde p at man har misforsttt Fabian Stang.Og hva med alt det andre vrvlet innlegget inneholdt ?

Hilsen synskepeggy.

MayKnutsen

01.11.2011 kl.00:38

Uff, du er dum...

Kanskje du skal lese endre hva jeg skriver til deg eller er det vanskelig f inn?? Jeg VET at folk lyver p seg voldtekter fordi jeg har minst to exvenninder som har gjort det. du sier jeg snakker rundt meg selv... Hvor har jeg gjort dt?? Jeg har Aldri sagt at alle i dagens samfunn er syke i hodene sine, men at FOLK i dagens samfunn er. Det betyr ikke at jeg stryker alle under en kam. vet du, jeg mener hvert eneste ord av det jeg sier. Jg vet hva jeg snakker om Breivik var bare et eksempel slik at du skulle forst hvor absurde dt Fabian stang sier er. som utlending selv, tar jeg det faktisk ganske krenkende at han slenger rundt seg med meninger som oppfattes spass rasistisk .

Kanskje det er DU som burde se litt p hva du skriver hva du faktisk vet av fakta.. Eller har du ikke ftt med deg at det finnes sinnsyke folk, trodde du var synsk jeg.

Livet mitt som klarsynt.

01.11.2011 kl.08:40

MayKnutsen:Om det du skriver her hadde vrt riktig,ville alle som har kommentert her under dette innlegget hatt FEIL og du ville hatt RETT.Og det er nok akkurat slik du vil ha det.De andre tar feil - jeg har rett-holdningen er det flere enn du som har !!

Hilsen synskepeggy.

MayKnutsen

01.11.2011 kl.11:37

Nei, jeg har ikke en slik holdning. Men nr du kommer her sier at du vet bedre enn meg hvordan mange av dagens ungdom er da m jeg rette p deg. Jeg er av dagens ungdom s jg vil n heller se det som at akkurat der vet jeg best hva som foregr i slike hoder. Men ja jeg har kanskje tolket Fabian Stang sitt innlegg annerledes enn hva det var ment, men tydelig kan du ogs mistolke ting. Jeg mener du har ikke oppfattet alt jeg sa p rett mte heller. S alle begr feil. JEG HAR HELLER ALDRI SAGT AT DU ER RASISTISK!!! Jeg kan ikke Si du er rasist nr jg ikke engang vet hvilke farge eller religion du har, jeg sier at jeg oppfatter FABIAN STANG sin yttring rasistisk ! jo, nr han sier at asylskere burde sprres inne s tar jeg det som en smule rasistisk.

Livet mitt som klarsynt.

01.11.2011 kl.11:53

MayKnutsen:Hvor str det - at jeg har skrevet - at jeg vet bedre enn deg hvordan dagens ungdommer er.Det utsagnet fra meg,m du vre snill vise til.

Jeg tror du tar feil - igjen,gitt !!!!!

Hilsen synskepeggy.

MayKnutsen

01.11.2011 kl.12:18

Nr du sier at jeg tar feil vet si at noen folk er syke nok til dikte opp og anmelde en falsk vodtekt, nr jeg kjenner de jeg snakker om sier du jo inndirekte at du vet bedre enn meg at det ikke er sant.

S du fr tro jeg lyver s mye du vil, men i forhold til faktaen jg sitter p akkurat der s tar du feil.

Livet mitt som klarsynt.

01.11.2011 kl.12:22

MayKnutsen:Det var n ikke det jeg spurte deg om n.

Flink til vri og vende p ting,til det passer dine tidligere uttalelser,det skal du ha.Det er slik man gr frem om man vil kalle andre for LGNERE...

Hilsen synskepeggy.

MayKnutsen

01.11.2011 kl.12:41

Nei du sa jeg skulle vise til der du hadde skrevet det, se gjennom det du selv har skrevet i innlegget da eller bare les dine egne kommentarer s finner du det.

det er ikke jeg som kaller deg en lgner. Du antyder at jeg er en. Bare fordi jeg vet noe annet enn deg eller har andre meninger enn deg. Men then again s er det ikke jeg som lager lange innlegg p bloggen min for henge ut noen fordi dem har et annet syn enn hva jeg har. Men kanskje jeg skal vurdere det. Ser jo ut som du lykkes med det ;D jeg tr st frem gjennom bloggen min slik at ALLE kan se hvem som str for det dem sier ikke gjemmer meg gjennom en anonym blogg.

Maria

01.11.2011 kl.17:25

Hei, "synskepeggy".

Jeg har ikke fulgt veldig mye med i det dere har diskutert, men blir likevel virkelig satt ut av at en kvinne p 52 r klarer, med glede, henge ut noen for sine meninger. Du syns kanskje hun er "ung og dum" og at hun skriver mye som er usaklig osv., men er dette virkelig en god grunn for skrive et s langt innlegg om hvor "dum" hun er?? Du synes kanskje hun er usaklig, men jeg vil virkelig si at det du gjr er patetisk, og du viser ikke at du er mye mer voksen i oppfrsel enn det hun er.

Jeg m si dagens barn har mer respekt for hverandre enn det du viser ovenfor en 19 r gammel jente p bloggen din her! Hadde jeg hatt valget ville jeg heller vrt usaklig i en alder av 19, enn patetisk og respektls i en alder av 52.

Det jeg prver si er; voks opp - lr deg respekt!

Livet mitt som klarsynt.

01.11.2011 kl.17:37

Maria:Om du ikke har fulgt med p hva som er blitt diskutert og hvordan det hele startet,er det du som er patetisk - gjr deg opp en mening nr du ikke kjenner sakens fakta.Helt i orden for meg,du er forvrig i godt selskap med den omtalte bloggeren - som jeg aldri har nevnt navn p,eller hengt ut (personlig) p annen mte.

Hilsen synskepeggy.

Maria

01.11.2011 kl.18:17

Har jeg gjort meg opp en mening om saken? Nei. Trenger jeg da kjenne sakens fakta? Nei. Bare uttrykker min mening om hva jeg syns om at en voksen dame "henger ut" noen i to blogginnlegg, om det er s med bloggnavn eller ei.

Livet mitt som klarsynt.

01.11.2011 kl.18:32

Maria:Tenkte jeg det ikke,noen bare slenger ut av seg usaklige meninger uten ane hva de snakker om.Det er PATETISK det,i min bok.

Jeg har ikke hengt ut noen,kun kommentert saken - som forvrig bla. var full av faktafeil,det er det jeg har reagert p,ikke bloggeren.Jeg har ikke kommentert noe som kan oppfattes som personangrep,hva den omtalte bloggeren er eller ikke er har liten betydning.

Men,typisk for slike kommentarer,man er ikke interessert i ha en mening om innlegget...

Hilsen synskepeggy.

Maria

01.11.2011 kl.20:35

Men n forstr du tydeligvis ikke hva jeg mener her da. Jeg vet ikke hva DERE snakker om, men jeg vet hva jeg selv snakker om. Jeg syntes ikke noe om hvordan en voksen kvinne klarer starte en krangel med en 19ring.

Er da innlegget ditt jeg har en mening om, jeg synes det er undvendig skrive snne type innlegg om andre.

Men jeg er ikke ute etter diskutere det, jeg ville bare fortelle hva jeg mente om det ,men det klarte visst ikke du ta uten angripe det jeg sier. Ta til seg kritikk er du ikke s flink til, nei..

anonym

01.11.2011 kl.22:46

Er sjokkert over hvordan man i det ene yebklikket pstr at man ikke gr til person angrep , og at man i det neste gjr det. Jepp, bare g til angrep p meg, eller si at jeg ikke har fulgt med. Har lest mye av det du har blogget SP, og det er en rd trd her. Synes den unge MayK er en fornuftig ung dame. Kanskje vi alle har noe lre.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits