PELL DERE FOR POKKER TILBAKE DER DERE KOM FRA !!!!

Jeg tar ikke hensyn til muslimer,ikke ett kompromiss engang,aldri i livet det kommer aldri på tale.Ikke engang om de lover belønning for mitt hode.Jeg firer ikke en eneste tomme !!

Om muslimene ikke liker det,vel,synd for dem,men de er mer enn hjertelig velkommen til å reise tilbake der de kom fra - helst nå med en gang !

Kom ikke inn i min stue og fortell meg hvor mitt skap skal stå, kom ikke inn i mitt kjøkken og fortell meg hva jeg skal spise og kom heller ikke inn i norske skoler å be skolen slutte med sine flotte NORSKE tradisjoner.

Thank you very mush.Det kommer ikke på tale !!! Nå er det jammen meg mer enn nok !!!

Hva som utløste denne kjeftesmella (i dag) er følgende,en skole (og hvor mange følger eksempelet ?) har bannlyst nisseluer under juleavslutningen.Noen mener at nisseluer er støtende for andre kulturer,helt sikkert ment av kulturer der tvunget hodeplagg er en del av religionen.En skole nå,hvor mange til neste juleavslutning ? De eter seg inn på stadig flere norske "hellige marker",de "livsfarlige" flerkulturelle (muslimene).

For flere år siden vedtok en barneskole på et lite tettsted at de skulle slutte å be Fadervår som en start på dagen.Å be Fadervår hadde denne skolen gjort i generasjoner.Foreldre og noen lærere protesterte på vedtaket,de mente at det var en god tradisjon og en flott måte å starte dagen på og alle ville at den skulle fortsette som den var - helt til muslimene kom,da blei det en brå slutt på en tradisjon så gammel at ingen var sikker på når den startet.

Har du,ABB og dine likesinnede,dvs.alle dem med samme tanker og ideologier som du selv har, fått med dere dette !!!!!

Hilsen synskepeggy.

79 kommentarer

Jeg har ingenting imot muslimer, men de har å rette seg etter norske prinsipper og norsk lov.

karmaliving

13.12.2011 kl.13:18

Ja, det går for langt! Har ikke noe imot muslimer, så lenge de ikke tråkker på våre tradisjoner. La nordmenn få lov til å være norsk. For faen.

Kakedamen

13.12.2011 kl.13:19

Amen!

Mari/Awkae

13.12.2011 kl.13:20

Det er HELT feil at vi skal gi opp våre tradosjoner for andre relgioner. Men at de skal "Pelle seg vekk" er feil å si. De har det forferdelig der de kom fra. Også er det noen idioter da, som syns det er stødende med jul ogsånn. Men de valgte å komme hit, så det får de akseptere ! Jeg skjønner at du er sur, det er jeg også, men ikke skyld på alle muslimene, skyld på dem som har skylda ;)

drommar

13.12.2011 kl.13:26

Så må du jo huske på at det er LANGT i fra alle muslimer så er slik. Når ABB terroriserte, hvem var det som fikk skylda? jo muslimene, men var det ikke en nordmenn selv som gjore det? Alltid er det muslimene som får skylda. Og om det er en, muslim som gjør noe galt er det ikke den personen som får skylda, det er ALLE med samme religion. fysøren.

"Mamma, jeg tror ikke jeg kan leve lenger, mange folk blir drept på grunn av meg" dette sa en 11 år gammel muslim etter terroren i oslo og utøya. 11 år. hun ville dø fordi hun trodde hun hadde skylda siden hun var muslim. DET ER J**** det. Det sier en del om fordommene til folk.

WencheVadseth

13.12.2011 kl.13:29

kunne ikke sagt det bedre sjøl!!

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.13:30

drommar:Bare ha det klart,jeg skylder ikke på muslimene.Jeg skylder på norske myndigheter som lar muslimene komme unna med det.

Har til gode å treffe en eneste muslim som er FORNØYD med den hjelpen Norge gir dem,samtlige skulle helst sett at de fikk mer.Fks.høyere lønn enn nordmenn for samme jobb mener mange av dem er helt på sin plass.

Hilsen synskepeggy.

gretegurii

13.12.2011 kl.13:30

Dette var vel ikke bra. Aldri i mitt liv har jeg lest noe så Grufult som dette. Jeg har levd i 62 år , det sier vel litt? Men jeg Mener komentarene her altså. Men ellers resepterer jeg det du skriver. Lykke til videre.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.13:37

Mari:Jeg mener at de muslimer som ikke kan tilpasse seg det norske samfunn som det er,bør pelle seg vekk.Ingen oppsøker miljøer de ikke liker,de tar vel heller avstand fra dem,men muslimene oppsøker miljøer de ikke liker og prøver å forandre dem - og får full støtte fra landets ledere.

Det er hva jeg reagerer på !!!!

Hilsen synskepeggy.

anomym

13.12.2011 kl.13:37

Heerregud er skokket over deg! aner du at de ikke har det bra i andre land eller? hvormangen år er du då? skjønner ikke at det er mulig! se og voks opp,tenk om det hadde vær deg som hadde en annnen farge i huden? tenk om en muslim leser dette da,hun/han blir sikkert kjempe lei seg!

Synne

13.12.2011 kl.13:40

Lær deg å skrive da din forbanna fitte. Og tror du de VIL være her?? det er faen meg ikke de som bestemmer at de skal komme hit, det er det EU som gjør. Norge drar godt av eøs avtalen, så hold kjeften din klappet igjen, og hold deg inne i huset ditt dersom du ikke klarer å takle innspill fra andre kulturer. Makan til drittkjerring!

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.13:40

gretegurii:Javel...Grufullt ??

Grufullt at man som norsk må undergrave stadig flere norske tradisjoner og verdier til fordel for stadig flere flerkulturelle som krever sitt - i det norske samfunnet.

Jeg vet ikke jeg...Jeg kommer iallefall aldri til å akseptere noe sånt !

Hilsen synskepeggy.

drommar

13.12.2011 kl.13:41

Da beklager jeg, har nok missforstått. Men husk at blogg.no er en side for alle og hvem som helst kan lese dette b.la muslimer. Hva om de missforstår og tar seg nær av dette?

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.13:43

drommar:Ja,hva om noen muslimer gjør det..stakkars..

Personlig tror jeg ikke en eneste muslim ikke forstår hva dette går i...

Hilsen synskepeggy.

Elisabeth

13.12.2011 kl.13:44

Er helt enig med mye av det du skriver her, skrev selv et innlegg om det. Er feil at folk skal komme inn i landet vårt og få leve akkurat sånn som de vil med sine tradisjoner i et annet land, men vi får ikke bruke våre tradisjoner i vårt eget land. Tragiskt!

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.13:48

Synne:Du tar feil,dessverre.Det er ikke bestemt av EU.Bare se til land som fks.Danmark og Frankrike hva som skjer der - medlemmer av EU begge to.Eller vet du det kanskje ikke ?

Hilsen synskepeggy.

bjarteogsidsel

13.12.2011 kl.13:49

Er enig med deg Peggy:-) Men nå er det vel strengt tatt skolestyret som har kommet opp med dette idiotiske påfunnet, ikke muslimene. Derfor må adressere til riktig avsender.

Og du SYNNE bør faktisk få deg et bedre ordforråd selv, om du vil bli tatt på alvor, bare et lite tips.

Ha en fiin dag!

Synne

13.12.2011 kl.13:50

men så gjør jeg nok ikke det du! flyktninger har ingen hånd med i spillet for hvor de kommer ;) og de som ikke er flyktninger , de er i hele 70% av tilfellene fra østblokklandene som IKKE er muslimske. Tror du er litt for gammel for å få med deg hva som EGENTLIG skjer.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.13:53

bjarteogsidsel:Ja,det var skolestyret på grunn av redsel for å støte muslimene,etter gjentatte klager på at det ikke passet seg med Fadervår i klasser med flerkulturelle.

Man er så redd for å støte muslimene på noe som helst måte,at man helt glemmer at man støter nordmenn i prosessen.

Men dette sa jeg ikke nå,blir vel stemplet som rasist,noe jeg IKKE er !!

Hilsen synskepeggy.

Mojita

13.12.2011 kl.13:56

Takk for innlegget ditt, veldig bra!! Vil samtidig informere deg om at jeg fikk en "advarsel" fra blogg før jeg åpnet bloggen din om at innholdet kunne være "støtende", så jeg fikk anledning til å svare ok jeg vil lese, eller avvise det.

Nok er NOK - jeg hadde boikottet hele skoleavslutningen hvis det hadde vært skolen til min datter. Snakk om å manipulere barna da når de skriver at de er blitt enige med barna om dette. Tullpreik!

bjarteogsidsel

13.12.2011 kl.14:06

Neida, man er ikke rasistisk fordi om man sier i fra:-)) Det er jo det som er så bra med vårt herlige land, og om det er sånn som du sier at foreldrene til muslimske barn har klaget på nisseluene..haha, ja da må man faktisk få lov å si i fra:-)Det er jo latterlig...puh...

13.12.2011 kl.14:19

Vil vi at muslimer skal si; Det norske folket stod bak terrorangrepet 22. juli i Norge!

Antageligvis ikke, siden vi ikke blir dratt under samme kam som Anders Behring, så skal heller ikke vi gjøre det mot andre!

Sigrid

13.12.2011 kl.14:20

Haha, er den en "norsk" tradisjon å en bønn? NEI.

Religion hører ikke hjemme på skolen! Uansett hvilken religion det er.

At du er så fremmedfientlig beviser bare at du er en idiot som sikkert stemmer FRP :)

KLARSYNT MY ASS, MER TRANGSYNT SYNTES JEG

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.14:22

Mojita:takk så mye.

Advarsel fra blogg.no,det må man si.

Det må være den siste setningen,da, som kan virke støtende.Det jeg mener med den setningen er at det er slike "små bagateller",i dette tilfellet bannlysing av nisseluer,som ofte kan utløse store tragedier.Etter mange "små" hendelser og varsler,er det noen som tolker i den retning at man er i ferd med å "overgi" seg,og føler at de må gjøre noe (drastisk) med det.

Alt i alt bør slike varsler (en "liten" hendelse her,en "liten" hendelse der) vekke opp noen så de ikke blir "for snill for sitt eget beste".Det er stor forskjell på å være snill og å være snill,hadde håpet at noen (som styrer) forsto den forskjellen.Er sikker på at man da hadde unngått mye unødig frustrasjon blant folk,være seg flerkulturelle eller norske.

Nok er nok,det er det jeg vil ha frem her, og det har ingenting med rasisme å gjøre.

Hilsen synskepeggy.

Stine

13.12.2011 kl.14:23

Og du er over 50 år...? Skjerp deg!

Sara

13.12.2011 kl.14:24

Jeg er totalt enig i en kommentar her oppe om at religion IKKE hører hjemme på skolen.

Dagni

13.12.2011 kl.14:25

50 år ja! Det du sier kommer jo virkelig tydelig frem på en måte som får deg til å virke voksen! Herregud.. Hvis du er synsk, så anbefaler jeg deg til å "sanse" litt på rettskrivning og folkeskikk før du poster innleggene dine! ;)

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.14:29

Sigrid:Det var en tradisjon på denne aktuelle skolen.Hva som er tradisjoner på div.skoler rundt om er vel opp til den enkelte skole.Poenget er at om man vil ha det,skal man også få det,men man må være fleksibel og forståelsesfull nok for BEGGE DELER,slik er det dessverre ikke..

Religion hører ikke hjemme på skolen,neivel,hva da med religiøse symboler,er det fritt frem,det da.Religiøse symboler "snakker like høyt" som Fadervår !

Jeg gjentar,jeg er IKKE fremmedfientlig !

Hilsen synskepeggy.

Sara

13.12.2011 kl.14:36

hvilke religiøse symboler?

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.14:40

bjarteogsidsel:Mange av kommentarene her i kommentarfeltet er helt utrolig og egentlig ganske skremmende.Mye tyder på at mange ikke er istand til å se saken fra flere sider og samtidig ikke være rasistisk.

Bare så det er sagt,jeg jobber med folk av utenlandsk opprinnelse,jeg har leid ut til folk av utenlandsk opprinnelse og jeg har flere bekjente som er av utenlandsk opprinnelse,være seg muslimer,hindu,buddhist,katolikk osv.Har ofte diskutert denne "problemstillingen" med noen dem og merkelig nok,de forstår godt frustrasjonen og bekymringen og de mener at man BØR gjøre noe med det..Man kan faktisk ha utlendinger som venner/kolegaer og samtidig ha et kritisk øye til ting som skjer.

Det hele er latterlig ang.nisselua,men dessverre er det en tendens..

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.14:47

Jobber med klarsynt rådgivning:Hadde virkelig satt pris på om man forholdt seg saklig her.Hva jeg er eller ikke er,hvor gammel,rettskriving og div.andre "feil og mangler" man mener at jeg måtte ha, har absolutt ingenting i en slik debatt å gjøre.Fokus på MEG og ikke sak, virker bare latterlig på meg og tyder på null eller svært dårlig argumentasjonsgrunnlag.

Sak fra person,såpass må man kunne forvente...

Hilsen synskepeggy.

Mojita

13.12.2011 kl.14:48

Skolen skjuler seg bak at de skal gjøre alle til lags og ikke støte noen ved å ikke anvende julenisseluer og julesanger. Dette er som du skriver feilslått "snillisme" for jeg vil vel tro at de fleste av våre nye landsmenn (som det visstnok er mest korrekt å kalle dem) også ønsker seg norske tradisjoner, eller iallfall lære om dem, og så får de gjøre det de vil i sine egne hjem.

Jeg har vokst opp som pinsevenn, og de har heller ikke julenisser, men vi hadde det hjemme hos oss til jul, og vi pyntet med masse julenisser!!!

Synne

13.12.2011 kl.14:53

enig sigrid!!

Synne

13.12.2011 kl.14:58

Når du slenger ut dritt som dette på nett, så er den en selvfølge at fokuset kommer på deg. Det at du er så HELDIG i likhet med meg å bli født i norge gir deg ingen rett til å bestemme hvem som burde få bo her, hvilke regler skoler skal ha osv. Dette har du ingen kontroll over , og det burde du ikke heller. Vær heller glad for at du har det godt. Vi er en felles verden, husk på det. om det skulle bli krig her , hadde vi blitt godt tatt imot av f.eks chechenia som er et muslimsk land, på lik måte som de burde bli tatt godt imot her.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.15:02

Mojita:Det du sier her er en stor del av problemet.Skolen vil gjøre alle til lags og undergraver dermed tanken om mangfold og respekt og aksept for alle.Muslimske barn ser at nisseluer må vike,samtidig opplever de samme muslimske barna at det er greit at de selv bærer sine religiøse hodeplagg.Man lærer både norske og muslimske barn alt annet enn toleranse for hverandre på den måten.

Det er ikke bare i skolene man ser denne feilslåtte snillismen,man ser den over alt i samfunnet ellers også.

For flere år siden jobbet jeg med en muslim,alt gikk greit,helt til en dag da man skulle tilberede og spise en helt spesiell middag (felles).Vedkommende nektet å være med på både tilberedning og spising,det gikk i mot vedkommendes religion og overbevisning.Etter mye frem og tilbake blei det til at vedkommende avspaserte resten av dagen - med lønn og søndagstillegg - og jeg blei stående igjen med hele jobben aleine.Allikevel jobbet jeg med samme vedkommende i over ett år etter det uten at det var noe "vondt blod" mellom oss.Faktisk så har denne episoden gått over i historien som en av de bedre komiske episoder på den arbeidsplassen.

Hilsen synskepeggy.

Mojita

13.12.2011 kl.15:12

Si meg - er det samme person denne Synne-Sara- Stine-Anonym? Du kan jo se det ut av IP-adressen. En ting er å være anonym, men å skrive kommentarer av den type som den/disse gjør burde bli rapportert til blogg.no. Først må man lese innlegget før man kommenterer med slikt totalt usaklig søppel.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.15:22

Mojita:Helt enig,innlegget er ikke rasistisk ment.Eller drittkasting mot noen.

Det er et faktum at slike "hensyn" tas og det er et faktum at det er nettopp mange slike episoder (som med nisselua) tilsammen og over tid, som til slutt trigger typer som ABB til å utføre handlinger de ikke skulle ha gjort.

Hilsen synskepeggy.

Sara

13.12.2011 kl.15:24

Nei, jeg er ikke samme person som de andre. Og jeg kan heller ikke se hva jeg har skrevet som er så galt? Jeg er IMOT religion på skolen, siden vi har religionsfrihet i Norge.

Sara

13.12.2011 kl.15:25

Og med religion på skolen, mener jeg ikke KRL/RLE, så lenge det fåregår undervisning som er objektiv.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.15:28

Synne:Dette er ikke å slenge dritt.Du har nok en alvorlig vrangforestilling om hva drittkasting er,dessverre.

Jeg sier bare fra om hvordan jeg IKKE vil ha det og hva jeg IKKE vil gjøre for at andre skal få det de ønsker.

Pussige greier dette her,hadde jeg sagt det samme,men omtalt min far,bror eller svoger eller hvilken som helst annen nordmann,er jeg villig til å "vedde" på at du IKKE hadde reagert i det hele tatt.

Gå i tenkeboksen nå - i det minste bør du lese innlegget !!

Hilsen synskepeggy.

The Second Coming

13.12.2011 kl.15:35

Jeg kunne ikke vært mer enig. Innvandrere kommer til landet vårt fordi de har det så forferdelig i landet de kommer fra, men når de kommer hit, skal de likevel gjøre om på alle regler for å få det slik de hadde det i hjemlandet. Da må det vel være bedre å bare pelle seg hjem!? (Så får jeg vel poengtere at jeg ikke legger alle under samme kam - jeg vet om mange som har klart seg bra, lært seg språket, godtar norske tradisjoner, fått seg jobb og alt det der, og da har jeg selvsagt ingenting i mot at de er her.)

Og den norske staten er naiv og trangsynt som ikke klarer å se hvor dette bærer hen, og lar dem få det som de vil. For hvis vi ikke lar dem få det som de vil, så er vi rasistiske og egoistiske og gudene vet hva annet.

Fjerne nisseluer fra juleavslutningen... Det er idiotisk! Jeg har egentlig ikke ord. Jeg er ikke kristen, heller tvert imot, så skal jeg legge inn forslag om å fjerne Jesusbarnet fra julefeiringen fordi det virker støtende for min tro da? Nei, det blir for dumt...

Jeg vil ikke kalle meg rasist, men slik visse oppfører seg, så er det neimen ikke rart at man blir det.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.15:35

Sara:Objektiv undervisning ???? Eksisterer vel kun på papiret.

Samme med religionsfrihet.Nisseluebannlysingen sier vel sitt om den saken,tenker jeg.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.15:37

The Second Coming:Jeg er såå enig med deg.Takk så mye.

Hilsen synskepeggy.

ufo

13.12.2011 kl.15:40

Jeg ble også sint når jeg leste det. Jeg synes enkelte har dratt det altfor langt. Vi må ta vare på tradisjoner. Dessuten har ikke nisser noe med jesus å gjøre. Det er noe som har kommet senere.

Er redd vi bare har sett starten på dette. Eneste utvei er hvis staten skulle bli mer opptatt av å ivareta Norske tradisjoner.

Toril

13.12.2011 kl.16:22

Aller først vil jeg si at jeg absolutt ikke er noen rasist! Jeg leste dette jeg også, og jeg kjente jeg ble provosert! Vi i Norge har våre tradisjoner, og de som kommer til Norge skal respektere våre tradisjoner, og det samme skjer jo hvis vi reiser til et muslimsk land. Da må vi følge deres tradisjoner! De muslimene som kommer hit til Norge skal rette seg etter våre lover og regler selv om de ikke følger våre tradisjoner, men de skal respektere våre tradisjoner som f.eks måten vi feirer julen på! Norge er ikke et muslimsk land, og vi har vår religion, og i Norge har vi heldigvis noe som heter religionsfrihet!

Jeg er helt enig med deg i det du skriver, og du peker på mange viktige moment i denne saken!

Endelig er jeg tilbake igjen. Jeg har hatt det kjempetravelt, men nå er jeg tilbake igjen, og skal oppdatere meg på bloggen din!:)

Ønsker deg en kjemepfin tirsdag!:)

Bloggklem fra Toril

...-☆fullstendigkaos☆-...

13.12.2011 kl.16:31

Enig med deg, Jenny og alle andre som har kommentert! Dette er så ufattelig lavmål! Kjenner jeg blir irritert! Norge skal få være Norge uten at noen utenifra uansett bakgrunn, tro og religion skal få endre på det! Noe de dessverre gjør! Stygge folk..

magjool

13.12.2011 kl.17:59

ER SÅ enig med deg Synskepeggy,det er som eg skulle sakt det sjøl.Så da kommenterer eg ikke mer om dette,det eg mener har dere som støtter Peggy og Peggy skjøl allerede kommentert.

Ha en fin kveld Peggy,Klemmer fra Magnhild.

PS,eg og fekk en slik advarel fra blogg.no om att denne bloggen kunne vere støtende,men eg trur det gjalt det med hunden,trudde det var du som hadde sakt ifra om det eg .

Iceman

13.12.2011 kl.18:39

Hei Synskepeggy :-)

Jeg er også enig i det du skriver.De som flytter til Norge, for rette seg etter våre tradisjoner,eller hvertfall respektere dem.

Det kan jo nesten sammenlignes med at om vi kom til deres land og følte oss støtt av at de går med burka, så skulle de nektes å gå med burka lenger....

Og ja, jeg vet om noen som ble tipset om at de måtte søke seg til Norge, for der trengte de ikke gjøre noen ting og fikk alt de trengte av staten..Og dette vet jeg fra folk som har gjort akkurat det.Jeg er heller ikke rasist,men skjønner at rasisme oppstår når staten gjør så stor forskjell på sine egne og de som kommer til landet.---Bare ett eksempel: Disse folkene jeg nevnte, de var et ungt par som skulle flytt fra asylmottket til egen leilighet.Da fikk de med seg en startkapital fra staten til innbo,klær ol.+at staten betalte sefølgelig huseleigen deres og støtte til livsopphold også.Det jeg vil frem til er at ingen Norsk ungdom som flytter hjemmefra får slike stønader, de må klare seg selv...og da blir det forskjellsbehandling.Jeg mener heller ikke at vi ikke skal hjelpe andre som er i nød.Men da må vi jo kunne stillle visse krav til de som mottar hjelpen også, som fek.at de lærer seg norsk nok til å forstå og gjøre seg forstått. For en annen ting jeg også selv har erfart, er at om de ikke er enig i noe, skylder de på at de forstår ikke......

Alternativsnakk

13.12.2011 kl.19:25

OI. Så skuffende at en person som kaller seg klarsynt - kan være så rasistisk! Det er faktisk ikke muslimene som har bedt om dette. Dette er det den norske stat som har bestemt - IKKE dem! Det sjokkerer meg at et så godt voksent menneske kan være så trangsynt (og ikke klarsynt som du hevder at du er) og klandre muslimene for Norges system. Vi trenger ikke gå lenger enn til vårt eget folkeslag, OG til oss selv før man kan finne en god del ting som kunne vært forbedret.

Selvfølgelig skal innvandrerne respektere vår kultur, om de så er muslimer, hindu eller hva slags kultur de måtte komme fra. MEN det burde også nordmenn - og det er det veldig mange som ikke gjør. Det finnes like mange norske kriminelle, som kriminelle med utenlandsk bakgrunn. Det handler ikke om religion, det handler om ekstremisme og tankegang. Det finnes veldig mange "kristne" ekstremister også. Men de blir visst ikke nevnt noe sted, så sant det er mulig å la være. Det er så lett å skylde på andre, i stedet for å gå inn i seg selv.

Kanskje du burde rette på dine egne feil og mangler - før du begynner å gå løs på en folkerase, som i tillegg ikke har bedt om disse forandringene den norske stat gjør?!

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.20:03

Alternativsnakk:Alt du nevner her har jeg forklart nedover i kommentarfeltet.Da jeg ikke har for vane å gjenta meg selv - for ofte - foreslår jeg at du leser litt av det jeg har skrevet.

Å kalle meg rasistisk på bakgrunn av dette innlegget og det jeg ellers har gitt uttrykk for i kommentarfeltet er,ja,hva skal man si,trangsynt....Dessuten er det SVÆRT KRENKENDE,ikke mot meg først og fremst,men alle som har gitt uttrykk for at de er enige her - og det er vel i drøyeste laget.

Hilsen synskepeggy.

Alternativsnakk

13.12.2011 kl.20:17

Nå har jeg bare lest innlegget ditt, og ingen av kommentarene under. Vanligvis er det de største meningene som blir sagt der, og da jeg så at det var mange andre som hadde kommentert, valgte jeg å ikke lese gjennom andres meninger, men heller komme med mine egne.

Jeg beklager dersom du føler deg krenket, men setninger som " De eter seg inn på stadig flere norske "hellige marker",de "livsfarlige" flerkulturelle (muslimene)." er faktisk rasistiske utsagn. Og dersom andre blir sinte på meg, får de bare bli det. Jeg synes det blir smålig å gå løs på andre menneskeraser, når det ikke er noe de kan noe for. Det er vel heller systemet og menneskesynet man burde gjøre noe med. Hva skjedde med nestekjærlighet og generell aksept?

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.20:24

magjool:Hei igjen,magjool.

Ærlig talt så forstår ikke jeg hvorfor dette innlegget har fått en slik advarsel.Jeg syns ikke at innlegget er krenkende mot noen eller kan støte noen.Men kanskje svaret er så enkelt at det er synskepeggys blogg.

Jeg har sett blogger som har vært svært krenkende og støtende - så mye at selv jeg har reagert på dem - både i ord og bilder,men jeg har aldri sett en advarsel fra blogg.no på noen av dem.

Jeg ville forstått det om det var innlegget med den mishandlede hunden det hadde blitt advart mot,men dette - kan jo være at "feile" folk har vært nysgjerrig nok til å klikke seg inn her....og tenkt at endelig...noen av kommentarene kan tyde på at noen kanskje har tenkt slik.

Innlegget er fra min side ikke rasistisk ment og så og si alle kommentarene er enig i det og forstår det.

Ha en fin kveld og klemmer tilbake til deg.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.20:29

Alternativsnakk:Hadde du derimot lest litt av kommentarene ville du forstått hva jeg mener.Bla at jeg IKKE legger hele skylden på muslimer.

Hilsen synskepeggy.

Alternativsnakk

13.12.2011 kl.20:41

Har nettopp lest gjennom alle kommentarene, og jeg mener fremdeles at det du kommer med er grove rasistiske utsagn. Muslimene har faktisk ikke skylden for at vårt system er som de er. Det er ikke de som har laget Norges regler, eller de som tok valget på den skolen. I bunn og grunn gir du uttrykk for at du synes det er muslimene som har skylden for at det er blitt så mange endringer i blant annet skolen og samfunnet.

Dersom det hadde vært ren kritikk av systemet hadde du vel ikke hatt i overskriften din at de for pokker kan pelle seg tilbake der de kom fra? Dersom du selv mener at det ikke er rasistisk ment, så burde du kanskje ta litt mer tid på formuleringen din. For slik innlegget ditt uttrykker nå, er det muslimene som har skylden. Det er ikke rart det er krig i verden, når folk har slike trangsynte meninger!

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.20:42

ufo:Hei,hei.

Det tror jeg også,man har bare sett starten enda.

Om noen skal ivareta norske tradisjoner må man gjøre det selv.Og man kan ikke stole på at det offentlige,være seg skole eller annet,vil hjelpe til.Nisseluebannlysingen er jo et eksempel på at de som vil ta vare på tradisjonene blir motarbeidet av de samme som burde samarbeidet.

Forstå det,den som vil...

Ha en fin kveld,ufo.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.20:47

Iceman:Hei,hei.

Det er helt normalt å reagere på slik forskjellsbehandling - og det bør man gjøre.

Det sitter nok av norske ungdommer i egne boliger som teller dager til de må flytte fra sitt eget hjem på grunn av at de ikke kan betale for seg.Klart at forskjellsbehandlingen,som alle ser, blir ekstra fortvilende for alle dem.

Hilsen synskepeggy.

Inger

13.12.2011 kl.21:03

Dette er et ærekrenkende innlegg mot muslimer, og våre landsmenn fra andre land, Dette trodde jeg ikke jeg skulle oppleve at du SP, la ut, Det er jo straffbart.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.21:05

Toril:Hei igjen,Toril.

Først og fremst er det vel på sin plass å slutte meg til dine ord.Jeg er absolutt ingen rasist,jeg heller.Dette innlegget har ingenting med rasisme å gjøre,noe så og si alle kommentarer også forstår,heldigvis.

Det meste er sagt fra min side i kommentarfelt og innlegg,men må bare tilføye det enkle faktum at : leilighet gjør tyv,her i dette tilfellet betyr det at man utnytter et system som villig lar seg utnytte.Det finnes tusenvis av eksempler på det.Bare se fks.på alle utlendinger som kommer og oppholder seg ulovlig i Norge,de er vel vitende,lenge før de kommer, at det er lett å komme inn,adskillig vanskeligere blir det å få dem ut.Det er bare ett eksempel av mange mange flere der selve systemet blir utnyttet av lovlige innvandrere,ulovlige innvandrere og også nordmenn (men det er en annen diskusjon).

Ha en fin kveld.Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.21:12

Inger:Unnskyld meg,Inger.La meg først si at jeg trodde faktisk vi to hadde en avtale og la meg minne deg på at jeg har holdt min del av den avtalen vi to var helt enige om.

Så til innlegget.Det er ikke ærekrenkende og jeg er ingen rasist ! Det som jeg opplever krenkende er på vegne av alle de barna som ikke får bære nisselue på juleavslutningen på skolen dette året - for ikke å krenke eller støte noen andre.

Hvordan har man tenkt å lære barna respekt og toleranse for hverandre og forskjellene når de opplever sånn meningsløs forskjellsbehandling.

Hilsen synskepeggy.

ernajoja

13.12.2011 kl.21:33

Ja, fyyy søren... Tenk å ta bort det som ALLE barn gleder seg aller mest til.. JUL OG JULETING... Å denne hersens skolen har tatt bort ordet Juleavslutning, og kaller det for..Vintermarkering... Åhh... Det kokte her ei stund...

E

13.12.2011 kl.21:39

Syns det er tragisk at man skal fjerne våre tradisjoner med juleavslutninger på skolen.

Ikke bare det at de stakkars barna ikke får ha nisseluer,men også det at det ikke skal kalles juleavslutning,men vintermarkering!

Enkelte skoler har heller ikke tur til kirken,grøtspising,juletre og juleverksted lengre,noe som alltid har vært en del av desember mnd. på skolene rundtom.

Nisselue har jo absolutt ingenting med religion og gjøre,men med tradisjon.

Skal man fjerne påskekaniner og påskeegg når påskehøytiden kommer også!???

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.21:42

ernajoja:Ja,hjerteskjærende er det for barna.Og spørsmålet er selvsagt hvor mye de forstår av hvorfor man plutselig tar vekk mer og mer av julegleden som jo alltid har vært og fortsatt skal være barneglede.De samme menneskene som tar fra barna gledene er helt enig med at jula først og fremst er for barna.

Troverdige ?? Nope !!!! Ikke i det hele tatt og barna vil gjennomskue det før eller seinere..

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.21:45

E:Jeg er enig.Jeg vil ikke oppleve den dagen jeg sitter med mine barnebarn i desember og spesielt på julaften og forteller dem at "slik feiret vi jul før".

Tragisk er det,du har helt rett !

Hilsen synskepeggy.

My Sofie

13.12.2011 kl.23:17

Jeg synes du virker litt dum i nøtta sjæl. Man skriver ikke et innlegg på denne måten! Man starter ikke med "stikk dit du kom fra!" Jeg kjønner hva du mener med dette innlegget. Men hvordan du utaler deg og reagerer? Alt handler om hvordan du sier det. Jeg ble akkurat litt flau nå. Du tenker ikke særlig langt.

Livet mitt som klarsynt.

13.12.2011 kl.23:25

My Sofie:Vel,JEG har enda til gode å kalle noen "dumme i nøtta",det har aldri skjedd,så......

Hilsen synskepeggy.

14.12.2011 kl.01:05

OK, så en skole i Drammen nektet elevene å ha på nisselue på julefest.

1. Hvor vanlig er det rundt i de tusen hjem og skoler å ha på nisselue innendørs?

2. Hva slags skade tar kulturen vår av det?

3. Er det ikke noe skikkelig å bekymre seg for nå for tida?

Man skal veie sine ord med omhu...Tror rektoren ved den aktuelle skolen har litt å tenke på i natt.. Og hun var NORSK!!!!!!

Ha en strålende natt :-)..

Inger

14.12.2011 kl.07:09

SP: Ja vi har en avtale.

Klarte ikke og holde kjeft når jeg leste innlegget.

Får det har en rasistisk undertone, noe jeg ikke likte.

Og er man på nettet, så må man regne med motmæle uansett hvem man liker å ikke,

Nettet er for alle.

God jul.

Livet mitt som klarsynt.

14.12.2011 kl.07:45

Inger:Javel ? Du bryter avtalen din med meg og skylder på at nettet er for alle.

Det er greit,det og slett ikke overraskende.

Godt å vite at du følger med,IngerJ,

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.12.2011 kl.07:46

Anonym:Ja,stakkars rektor......

Hilsen synskepeggy.

Inger

14.12.2011 kl.08:18

SP: Jeg bruker og innom BLOGG.NO, og når jeg så denne rasistiske overskriften så endte jeg på din blogg,. For jeg trodde du var en voksen ansvarsbevisst mann,

Men du verden du må bare tro jeg liker bloggen din,( noe jeg ikke gjør, ikke leser jeg den fast heller;))

Kos deg masse i jula. Og tenk på andre en deg selv en gang i blant.

Toril

14.12.2011 kl.08:37

Du er da vel ingen rasist Synskepggy! Jeg synes det er hårreisende at du blir beskyldt for å være rasist. Du må jo få lov til å skrive et debattinnlegg på din egen blogg med et tema som opptar deg og flere andre. Da jeg leste om dette du tar opp i bloggen i avisen ble jeg så provosert at jeg satt og hoppet i stolen, og min kjære mann og jeg diskuterte dette temaet. Vi i Norge har våre tradisjoner som vi har hatt i mange år! Om muslimene ikke liker denne tradisjonen må de respektere at vi har den. Hvis vi reiser til et muslimsk land må vi rette oss etter deres lover, regler og skikker. Dette bør absolutt være gjensidig! Selv om jeg er enig med det du skriver i blogginnlegget ditt er jeg heller ingen rasist!

Jeg synes det å beskylde noen for å være rasist bare fordi de skriver et debattinnlegg er forkastelig beskyldning å komme med, og faktiskt også æreskrenkende beskyldning!

Ønsker deg en kjempefin onsdag!:)

Bloggklem fra Toril

Livet mitt som klarsynt.

14.12.2011 kl.09:31

Toril:Heisann,Toril og god morgen.

Nei,jeg er ingen rasist,det er helt sikkert,men at jeg blir beskyldt for det av enkelte her i bloggen er ikke overraskende i det hele tatt.Det velkjente problemet som stadig gjentar seg viser seg igjen under dette innlegget,man leser ikke ALT jeg skriver før man uttaler seg.Jeg tror mye av grunnen til det, for enkelte, er så enkelt at det er synskepeggys blogg.Når jeg leser enkelte innlegg om samme tema og som er langt verre i sine uttalelser og som ikke blir beskyldt for å være verken rasister eller noe som helst annet,må man spørre seg..

I dette innlegget sier jeg bare i fra om hva jeg ikke vil gjøre selv for at andre skal få det som de vil.Temaet treffer mange ømme punkter hos alle,hvorfor ? Hadde jeg skrevet akkurat det samme,men omtalt hvilken som helst nordmann ville ingen ha reagert.Mitt inntrykk er at man kan si hva man vil,nedlatende,ærekrenkende og rasistisk og ikke få en eneste reaksjon på det,så lenge det er nordmenn man snakker om.

Jeg er redd for at "julekvelden vil komme overraskende" på veldig mange...

Jeg er ikke rasistisk når jeg sier at muslimers fremste mål er å drepe alle kristne,det er et faktum og mange muslimer har i årenes løp selv hevdet det samme.Og jeg er heller ikke rasistisk når jeg hevder at utlendinger generelt ser på nordmenn som "ikke gode nok",uansett hva og hvem,man merker det godt på holdning,væremåte og tale i hverdagen,og mange sier det rett ut også..

Er ikke det rasistisk mot nordmenn ? Og det er helt greit ?

Jeg er helt enig,utlendinger om det er muslimer eller andre er velkommen,så lenge de innretter seg etter norske tradisjoner,lover osv..

Ønsker deg også en kjempefin onsdag.Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

Kristine Soltveit

14.12.2011 kl.10:49

Som blogger må man ta i mot mye dritt, det ser jeg tydelig at du har fått erfare! Men de som skriver har sannsynligvis misforstått hele innlegget, ELLER er under 13 år. Jeg tror det er en av to!

For å kommentere innlegget ditt, så er jeg helt enig. Jeg er ingen rasist, absolutt ikke. Jeg synes mangfold er positivt, og synes det er viktig å ha kunnskap om andre religioner så vi kan prøve å forstå hverandre og leve som venner på tross av hva vi tror og ikke tror på (selv er jeg ikke kristen).

Hvis vi reiser til et muslimsk land, forventer de at vi retter oss etter deres kultur og religion - greit nok - men når det er DE som kommer til et kristent land, forventer de FORTSATT at vi retter oss etter deres kultur og religion!

Jeg er helt for at alle skal få ha den religionen de vil, og jeg skal ikke nekte muslimer å be morgenbønnen sin eller gå med hijab, men det er da å FORVENTE at de gjør dette uten å påtvinge oss andre det samme. Og jeg synes også at innvandrere som kommer inn i landet, og nekter å lære språket, nekter å få seg jobb og nekter å integrere seg i samfunnet, men tar nytte av velferdssystemet GODT kan pelle seg tilbake! Hvis det er så jævlig å bo der de kom fra, skal vi vel hjelpe de, men da får de faen meg være takknemlige, og gi litt selv slik som alle vi andre gjør - i stedet for å bare ta i mot. Mange av dem tror tydeligvis at de har rett på MER i Norge enn norske statsborgere, og som du sier: myndighetene lar dem fortsette å tro det..

Livet mitt som klarsynt.

14.12.2011 kl.11:50

Kristine Soltveit:Takk så mye,vi to er enige.

Denne bloggen har fått sitt av mye forskjellig og vel så det.Noen misforstår med vilje,de forstår godt,men velger å vri og vende på alt mulig,etter å ha blogget en stund kjenner man gåsa på gangen,for å si det sånn.

Noen har ett problem med bloggen synskepeggy generelt,sånn er det bare og det har lite med hva jeg skriver.Som du ser under dette innlegget så hadde flere hatt en fordel om de leste alt jeg har skrevet før de kommenterer.

Om man kan se noe positivt i det,må det være at det aldri er ett eneste kjedelig øyeblikk i denne bloggen,i alle fall ikke lenge om gangen.

Det faller noen svært tungt for brystet at synskepeggy fremdeles blogger i beste velgående og verre for dem er at de ser at denne bloggen blir mer og mer populær,de har forsøkt mange forskjellige stunts for at det motsatte skulle skje - og de vil forsøke igjen.Sånn er det bare og jeg er klar,som alltid..

Ha en fin dag.Hilsen synskepeggy.

Iceman

14.12.2011 kl.17:32

Enig i de siste kommentarene. For meg ser det ut som enkelte går med lupe etter ting de kan slå ned på og kverrulere med.I stede for å lese innleggene og kommentarene FØR de kommenterer selv....

Livet mitt som klarsynt.

14.12.2011 kl.23:33

Iceman:Heisann,Iceman.

Du og noen flere meget gode bloggvenner har fulgt denne bloggen helt fra start og har sett det samme som jeg har sett gang etter gang.Det forskrekker ikke meg det minste om det kommer for dagen at det er noen av de verste bråkebøttene som nå er de verste kritikerne (og muligens har varslet blogg.no)av dette innlegget.

Det tar seg i så fall dårlig ut med tanke på all hets,hat,løgn,sjikane,drapstrusler osv noen bloggere står bak,rettet mot synskepeggy og andre som har våget seg til å kommentere her, og gitt uttrykk sin misnøye i meget sterke ordelag her i bloggen.

Å ærekrenke synskepeggy og andre bloggvenner på det groveste er helt ok for sånne,jeg kaller det også dobbeltmoral,jeg.

Jeg tror ærlig talt ikke at det har så mye med innlegget å gjøre,enhver burde forstå hva jeg skriver her,og det er langt i fra rasistisk.Det er synskepeggy noen har et problem med og ikke hva synskepeggy skriver.

En ny kommentator,selvsagt anonym,har dukket opp her i bloggen,skal bli spennende å se hvordan det "besøket" utvikler seg,foreløpig viser den anonyme alle tydelige tegn som man etterhvert har lært seg å lese omgående,man har ikke lest mange ordene i en kommentar før man forstår, og det er gjerne slike anonyme som påpeiker viktigheten av hvordan man ordlegger seg.

Denne bloggen har jammen meg fått sitt av dritt,ærekrenkelser osv og det er uten unntak fra andre som tydeligvis ikke har lest verken kommentarer eller innlegg.

Uansett er jeg glad for at alle de andre som leser innleggene mine både forstår dem og vil forstå dem.

Ha en fin kveld,Iceman.Hilsen synskepeggy.

Natalie -mamma til Sebastian

16.12.2011 kl.17:35

Og hvor hen får du det fra at det er muslimene som har bestemt disse reglene?

Enig i at nisseluer burde være lov, men ser også hvorfor noen mener det ikke burde være det. Handler om å finne en middelvei.

Og det med fadervår, strider det bare mot den muslimske tro mener du? Såfall har du misset en del ting. Fadervår tilhører kristendommen, enhver annen som kommer i landet med en annen tro burde vel ikke bli tvunget til å gå imot troen sin?

Når jeg gikk i første klasse, måtte vi alle hver morgen opp og stå og be fadervår. Uansett om det var barn fra annen kultur og tro, måtte de også si fadervår. De kan ha vært født i Norge, derfor helt norske -men ha en annen tro. Ikke alle nordmenn tror på Gud og Jesus vettu, og da blir det feil å be til noen som ikke finnes.

Det er snakk om norske barn, som følger foreldrenes tro naturlignok, og jeg skjønner kjempegodt at foreldrene ikke vil at barna skal bli tvunget til å be til noe de ikke tror på. Det strider mot deres religion.

For meg høres det ut som du er mot at Norge skal ha flere religioner, men du trenger vel ikke skylde på bare en av dem, gjør du vel?

Min Mening....

19.12.2011 kl.21:46

Synne

13.des.2011 kl.13:40

Lær deg å skrive da din forbanna fitte. Og tror du de VIL være her?? det er faen meg ikke de som bestemmer at de skal komme hit, det er det EU som gjør. Norge drar godt av eøs avtalen, så hold kjeften din klappet igjen, og hold deg inne i huset ditt dersom du ikke klarer å takle innspill fra andre kulturer. Makan til drittkjerring!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ALVORLIG talt, hva faen feiler deg Synne? Alvorlig talt... KJERP DEG !!!!!!!!!

Du kaller ikke folk FITTE? Om du bruker FITTE som ett skjelsord, børr du VIRKELIG endre måten på å formulere deg på !!!!!!! Jeg må si at jeg ble totalt sjokket når jeg såg den forferdelig frekke og ikke minst stygge kommentaren til Synskepeggy... Synskepeggy sier KUN meningen sin, ikke noe annet... Greit du ikke er enig med du kan no for faen meg formulere deg på en annen måte enn å kalle folk FITTE? Jeg kjenner Synskepeggy, VELDIG godt, og jeg må bare si at jeg ble DRITTFORBANNA når jeg så den kommentaren din... ALDRI kall Synskepeggy en drittkjerring eller fitte mer...

Du børr kunne skrive din mening uten å bruke fitte som ett skjelsord..... Helt seriøst....

Om du er over 10år, så BØRR du skjerpe deg !!!!

Hun sa meningen sin, og du var ikke enig... Du kunne bare skrevet: Jeg er ikke enig...

Du trenger ikke skrive at hun er en fitte og at hun er en drittkjerring.... Hun skrev no ikke i innlegget sitt at, alle som ikke er enig i dette innlegget er noen fitter.... Gjorde hun det da?

Blir provosert av slike mennesker som kan få seg til å skrive noe slikt.... Om du skal skrive på en blogg, så skriv ordentlig, og oppfør deg voksent !!!!!

Uansett skal man være veldig forsiktig med hva man slenger ut av seg på blogger også !!! ;-))

Til deg Synskepeggy..... Du har en fin blogg, og jeg er helt enig med deg !! :-)

TheaSørensen

27.12.2011 kl.10:07

Kunne ikke hvert mer enig, hadde samme reaksjon som deg første gang jeg hørte om det. Syns det er skammelig at ikke vi skal får ha våre gamle og gode tradisjoner... Trasig er det!

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits