En hyggelig kveld - endte i katastrofe !!

Jeg har selv vrt p jobb natt til 1.nyttrsdag,men etter at jeg sto opp har glade og hyggelige og mindre glade og hyggelige nyttrsfester kommet meg for ret.Det fleste gjenfortellinger har vrt gode og morsomme,men denne ene er vel heller trist og en katastrofe for dem som blei rammet.Den topper seg i frekkhet,ekkel oppfrsel og total ansvarsfraskrivelse s langt i det nye ret.

En hyggelig familie som jeg kjenner godt hadde planlagt en rolig og hyggelig nyttrsfeiring og slik blei det ogs,frem til nyttrsrakettene skulle skytes opp,da,plutselig samlet det seg et stort selskap som ikke var innvitert rundt oppskytningen og etter at oppskytningen var unnagjort blei dette selskapet - fremdeles ikke innvitert med inn i huset for fortsette festen.Familien var selvsagt fortvilet over dette,men fant det vanskelig gi beskjed om at det ikke passet s godt med en stor ikke planlagt fest akkurat denne kvelden.Det store ubudne selskapet besto av naboer,bekjente og familie som de forstelig ikke nsket komme p kant med.

Det viste seg at den ene av de ubudne gjestene var mer enn overstadig beruset og ut p kvelden blei det oppdaget at hun hadde hatt et strre "uhell" i den helt nye sofaen,hun hadde rett og slett tisset p seg,ikke lite heller.Denne "damen" har i tillegg sykdommer som bla.gjr at urin er bde misfarget og lukter svrt sterkt.Det er fastsltt i dag,at sofaen er helt delagt.

Tiltross for at flere kan bekrefte det som skjedde og til og med sg og kommenterte at denne "damen" var helt vt p skjrtet bak da hun reiste seg opp, blnekter hun selv p at "det er hun som har gjort det" og skylder p alt og alle andre og nekter erstatte noe som helst.De andre ubudne gjestene,som hadde med seg dette ubudne mennesket,velger trekke den uheldige familiens troverdighet i tvil istedenfor sttte dem i deres forklaring og krav om erstatning for sin helt nye delagte sofa.Det er helt feil,de burde sttte familien p dette,det er det minste de kunne gjre,da det er de som indirekte er skyld i det hele.

Situasjonen er fastlst.Den dritfulle ubudne gjesten burde vise seg spass voksen at hun tok ansvar for sine handlinger uansett om hun husker eller ikke.De andre ubudne gjestene,som hadde med seg denne ubudne "damen" burde sttte opp om familien og andre tilstedevrendes forklaring,familien og de vrige som skulle vre der var tross alt helt edrue,noe ingen av de ubudne gjestene var i nrheten av vre selv.

Familien som blei rammet er svrt usikker og fortvilet,det er vel ikke meningen at de skal erstatte den delagte sofaen selv ?

Vi tar gjerne i mot rd om hvordan man gr frem og hva man kan gjre i denne fortvilte situasjonen..

Hilsen synskepeggy.

30 kommentarer

Magnhild<3

01.01.2012 kl.18:34

Haha, fy sren !! Har virkelig ikke ord.... Hun burde virkelig betale for seg, og faktisk st opp for det hun har gjort....

M jo vre noe riktig gale med folk som kan finne p pisse i sofaen til folk, uansett om hun er full eller ikke, s unnskylder det ikke at hun gjorde det, og m erstatte det...

Sttter familien helt !!

Klem !! <3

Biija

01.01.2012 kl.18:45

Fysj! For ei griskjerring! Gr det virkelig an at et voksent menneske drikker seg s sanselst full at man ikke har kontroll p urinblra?!

Jeg sttter selvflgelig de uheldige som fikk sofaen delagt av dette mennesket, men for vre rlig s tror jeg at sjansene er veldig sm for at damen noengang vil ta p seg skylda for uhellet sitt og gjre opp for seg... Da gjenstr det bare hpe p at menneskene som hadde henne med seg vil snu, og at de kan hjelpe til med f ordnet opp. Hvis det er fornuftige folk, s kan det jo alltids vre en sjanse, men hvis ikke... Vel, vel, da er det nok dessverre ikke s mye de kan gjre.

01.01.2012 kl.18:49

OMFG, familien som ble "rammet av tiss i sofaen" du skriver jo som om dette var verre enn Orkanen som var 1.juledag! og hvorfor sitte skrive om en liten hendelse som skjedde med en annen familie, elelr var du kansje en av gjestene selv, eller denne "damen" som du kaller henne..

01.01.2012 kl.18:50

det er bare en sofa.. kjp en ny

for en katastrofe liksom!

whatwouldnemido

01.01.2012 kl.19:02

Huff! Hva som er rett og rimelig, er det vel ingen tvil om...!?! Men helt rlig tror jeg denne familien har sm sjanser for f verken innrmmelser eller erstatning. Damen vil neppe innrmme en s pinlig fadese, og de andre gjestene vil sannsynligvis gjre alt de kan for ikke bli innblandet/slippe ta stilling.

Eneste positive som kan sies om det hele, er at familien n har svrt god unnskyldning for ikke pne drene for uventede og uinviterte gjester en annen gang! De fr ve seg p si (med rolig, fast, beklagende og vennlig rst): "Beklager at vi ikke kan invitere dere med p festen, men vi har dessverre ikke rd til kjpe nytt interr hver gang vi har hatt selskap. Forrige gang vi fikk uventede gjester var det nemlig noen som tisset i sofaen vr, men ingen ville ta p seg ansvar."

Godt det blir flust med nyttrssalg p sofaer i tida framover....! Men det var en trist og kjip historie :-(

whatwouldnemido.blogg.no

Anonym.

01.01.2012 kl.19:54

De m nok ve seg mere p si nei til folk. Synd det endte slik, men folk kan vre uheldig. Veldig bra at ikke personer kom til skade. En sofa er en sofa. :-P

01.01.2012 kl.20:12

s klart er dette er fl ting oppleve, frst kommer det folk som trenger seg inn i ditt hjem drit fulle, deretter s kommer det en full tufs som TISSER i sofaen din som for alt dere veit kan ha kostet 30 000,-.. i tillegg til at det stinker og er missfarget osv s nekter personen og familien blir satt i tvil av uforskammede mennesker som ikke skjnner verdien av respekt for andre sitt hjem og private ting.. Nei det er for teit skrive at det "bare" er kjpe seg ny sofa.. Det som skjedde var virkelig tragisk, jeg veit lite om hva man kan gjre i slike hendelser. Men gr ve ann f urinen p sofaen testet for dna? Eller har jeg sett for mye p film?

Mvh

Latoya.

sisselfish

01.01.2012 kl.20:15

01.jan.2012 kl.18:49

OMFG, familien som ble "rammet av tiss i sofaen" du skriver jo som om dette var verre enn Orkanen som var 1.juledag! og hvorfor sitte skrive om en liten hendelse som skjedde med en annen familie, elelr var du kansje en av gjestene selv, eller denne "damen" som du kaller henne..

Jeg har litt lyst til svare denne personen her ; Har du lest stykket til Peggy? siterer her fra begynnelsen til SP"Jeg har selv vrt p jobb natt til 1.nyttrsdag,men etter at jeg sto opp har glade og hyggelige og mindre glade og hyggelige nyttrsfester kommet meg for ret".

S jeg bare lurer litt her.

Morsomt men tragisk hendelse da Peggy he he. Mtte trekke litt p smilebndet av dette.

Klemz Sissel

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.20:47

Anonym.:Bare det at man m ve seg p si nei til folk,spesielt p en dag som i gr,da man nsker vre hyggelig,er en stor tragedie i seg selv - i tillegg kommer tap av den nye sofaen.Som ett familiemedlem sa til meg - og det forklarer en hel del - sofaen er vr comfortsone og n er den delagt.Det skulle vel ikke vre s vanskelig da - for noen se denne hendelsen i et litt annet perspektiv enn at "det bare er en sofa" - om det faller vanskelig forst,er det sannelig andre som m ve seg p helt andre ting enn si nei til folk.Og det mener jeg !!

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.20:55

sisselfish:Heisann,sisselfish.

Det er et velkjent fenomen at det er noen som IKKE leser innlegget fr de kommenterer.

Hensikten med skrive om dette er f sagt hvor lite andre bryr seg om andres eiendeler,respekt for andre,fordervet moral osv.Dette er folk som (tror de) er vel ansett i profesjonell (jobb) sammenheng.Jeg forstr i grunnen ikke hvorfor,deres innstilling og holdning speiler seg i alt de gjr.Jeg tror det har noe med feighet fra andre gjre,usunn kvinnekultur blomstrer som aldri fr og svrt f er modige nok til motsette seg og ta opp kampen mot den..

Jeg er enig med deg i at det er tragikomisk,men det er reaksjonene til den/de skyldige i etterkant som gjr det til "en katastrofe".

Ha en fin kveld,sisselfish.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.20:57

Anonym:Det er bare en sofa - og det er bare kjpe ny - men det er IKKE familien som skal kjpe ny,det mener du vel ikke ??

Hilsen synskepeggy.

Iceman

01.01.2012 kl.21:19

Hei synskepeggy! ... :-)

Ja,dette var virkelig tragisk for familien som fikk sofaen sin delagt.

Sitter uforskyldt hjemme i sin egen stue og blir utsatt for at en full ubedt person ikke har kontroll og delegger mbler og resten av nyttrsfeiringen.

Ser noen hasselerer med sammenligne det med orkanherjing, jeg mener det er like ille f skadet ting med at noen i fylla delegger som nr det er orkaner som delegger.

Mener ogs at det er en selvflge at personen som forrsaket dette br vedkjenne det,beklage det, og erstatte sofaen.Hvis ikke, br de som hadde denne personen med seg,erstatte skaden.

Anonym.

01.01.2012 kl.21:20

De involverte fr selv finne ut hvem som skal betale for en ny sofa.

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.22:01

Anonym:Hei,hei.

Det skulle vre helt undvendig med DNA her,alle som var til stede vet hva som skjedde inkludert de fra selskapet som ikke sttter familien i deres forklaring og krav om erstatning.

Det som er betenkelig,her i bloggen,etter at jeg tok det opp,er at det virker som om noen (en) anonym mener at familien selv m bre tapet,da de IKKE har VD seg nok p si nei.Det er vel helt,ja.....

Sofaen er delagt,det er et faktum,det burde vre mer enn nok for vedkommende "synder" til erstatte hrverket,i det minste komme med en unnskyldning og forslag til lsning.Som det er,blnekter den skyldige for all skyld med sttte fra de vrige ubudne gjestene,det er skikkelig ille...

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.22:05

Anonym.:Med "de involverte",mener du da inkludert familien som fikk sofaen delagt ? Jeg skjnner hvor du vil,du mener virkelig at familien KUN har SEG SELV takke,fordi at de er s idiotisk dumme at de ikke har vd seg nok p si nei,og da fr de finne seg i at slikt skjer.

Ja,man fr mene hva man vil,selvsagt,men antydningene her er svrt s urimelige.

Hilsen synskepeggy.

Toril

01.01.2012 kl.22:07

Huff! Stakkars familie som var kjempeuheldig oppleve dette, og det pga en full unsket gjest! Den som har voldet skaden burde absolutt erstatte sofaen! Snakk om ikke ha respekt for andres eiendom!

Jeg rister oppgitt p hodet nr noen sammenlikner det med orkanen som herjet. Drlig sammenlikning vil jeg si!

nsker deg en kjempefin 1.januarkveld!:)

Bloggklem fra Toril

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.22:12

whatwouldnemido:Hei,hei.

Det er en kjiip historie.Det verste er selvsagt delagt sofa og liten eller ingen vilje til ordne opp etter seg,men nesten like ille er det at det blir antydet her i kommentarfeltet at det egentlig er familiens egen feil,de har ikke vd seg p si nei.Det er helt hinsides...

Jeg kjenner til personene i det ubedte selskapet og det er en grunn for at jeg ALDRI omgs slike folk,det skjer ikke.

Jeg tror familien har funnet en lsning p problemet,det blir nok lenge til noen av dem blir bedt eller slipper ubedt inn drene hos dem igjen.

Ha en fin kveld.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.22:30

Toril:Hei igjen,Toril.

Det er svrt tragisk at de har ftt delagt sofaen sin.Og det er IKKE familiens egen feil,slik det blir antydet i en anonym kommentar over her.Fr si det slik,at den anonyme det gjelder har ALDRI noen gang lagt igjen en eneste kommentar som kan tolkes som hyggelig p noen mte,det sier vel sitt,tenker jeg..

Folkene i det selskapet er folk jeg til vanlig gjr alt for unng,de har absolutt ingen behagelige kvaliteter ved seg og de har like lite respekt for andre som de har for seg selv.Men du verden for noen "effektive" folk de er...

sammenligne dette med orkanen Dagmars herjinger er vel dra det litt langt,selv om tragedien over miste kjre eiendeler kan sammenlignes samme hvilken mte eiendelene blir delagte p.

nsker deg ogs en kjempefin 1.januarkveld.Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

Anonym.

01.01.2012 kl.22:31

N m du ikke trekke slutninger p hva jeg mener...Bra de har funnet en lsning.

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.22:34

Anonym.:Jeg trekker IKKE en slutning p hva du mener,jeg trekker en objektiv slutning ut i fra det du skriver.Om du vil oppfattes objektivt p en annen mte,br du huske p hvordan formulere deg slik at din egentlige slutning blir forsttt.

Jeg har forvrig ikke ftt med meg at det er funnet en lsning....

Hilsen synskepeggy.

Anonym.

01.01.2012 kl.23:04

Du skriver jo at du tror at familien har funnet en lsning p problemet. Det str i innlegget du skrev kl2212.

Om de ikke har det s fr jeg hper det ordner seg for alle parter.

Ha en fin kveld.

Anonym.

01.01.2012 kl.23:30

Du skrev i et innlegg kl 2212 at du tror familien hadde funnet en lsning.

Oppfatt meg hvordan du vil.

Ha en fin kveld.

Livet mitt som klarsynt.

01.01.2012 kl.23:31

Anonym.:Du m ikke vre s kjapp med trekke slutninger.Jeg skriver i den kommentaren du henviser til (ikke et innlegg,men svar p en kommentar,det er en forskjell p det) at familien har funnet en lsning p sitt lille "problem" med at de ikke har vd nok p lre seg si nei.De lste det ved rett og slett ikke slippe folk inn lenger,ikke engang inn i hagen..Jeg skriver ingenting om at der er funnet lsning p problemet delagt sofa.

Hilsen synskepeggy.

Anonym.

01.01.2012 kl.23:45

Bra det har funnet lsning p et problem da.

Ha en fin natt

Livet mitt som klarsynt.

02.01.2012 kl.00:13

Biija:hei,hei.

Du har s rett,en skikkelig grisekjerring er det,rett og slett !

Vedkommende som gjorde det blnekter for at det er henne,det vrige ubudne selskapet holder p sitt standpunkt og slik str saken,til stor fortvilelse for den uheldige familien,selvsagt.

Jeg kunne virkelig tenkt meg blande meg inn i konflikten,men er enig med at det ikke er lurt at for mange er innblandet og siden jeg ikke var tilstede der det skjedde,nr det skjedde,er det nok best at jeg forholder meg taus,fr heller skrive hva jeg mener om saken her.

Riktig Godt Nytt r,Biija.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

02.01.2012 kl.00:15

Anonym.:Trist at man ser p det som et problem at noen ikke liker si nei for vre hyggelig.....Jeg mener generelt at det er en meget god egenskap..

Hilsen synskepeggy.

ufo

02.01.2012 kl.14:27

Jeg merket at jeg ble sint nr jeg leste det. At noen vksne folk kan vre s frekke som det.

Jeg hper virkelig hun kommer til gjre opp for seg. Hvis hun blir slik nr hun drikker burde hun ha holdt seg unna alkehol.

Livet mitt som klarsynt.

02.01.2012 kl.14:53

ufo:Hei igjen,ufo.

La oss bare si det snn at mellomnavnet til denne "damen" og det ubedte selskapet forvrig er frekkhet.

Denne "damen" kommer ikke til gjre opp for seg og kommer heller ikke til begynne styre seg med alkoholinntaket.Hun oppfrer seg og gjr akkurat det hun vil og om andre ikke liker det s synd for dem..Det er slik denne "damen" er !

Ha en fin dag,ufo.Hilsen synskepeggy.

Maria

02.01.2012 kl.19:05

Uff , man m jo nesten le litt nr voksne dama pisser i sofaen :P Lite hyggelig for dem som eier sofaen .. og BURDE vrt svrt pinlig for den skyldige.

Dama br jo helt klart gjre opp for seg , hvem skal ellers betale for evt. rens og slikt?!! Synd att enkelte folk i dag har en lei tendens til og fraskrive seg ansvar , og liten vilje til og gjre opp for egne handlinger !!

Og att noen hentyder att familien ikke burde tatt dem inn .. Ehm er vel bra att man er s hyggelig og inviterer mennesker inn i hjemmet sitt , det er jo absolutt ikke en uting og man regner jo ikke med komme i slike problemer.,

Man gr jo virkelig utfra att voksne folk ikke pisser p seg .. Hadde det vrt ett lite barn skulle man ikke sagt s mye ;) Og som SP sier er det en svrt god egenskap og vre gjestfri:)

Livet mitt som klarsynt.

04.01.2012 kl.14:38

Maria:Heisan,Maria.

Det er tragikomisk,men antyde som i en anonym kommentar lenger oppe her,at familien selv har skylden fordi at de ikke har vd seg mer p si nei er rett og slett skammelig,lurer p hvordan denne personen (anonym) ellers tenker,jeg har forvrig ftt et lite innblikk i denne anonymes tankegang da det ikke er frste gang vedkommende kommenterer her..

Denne "damen" som hadde "uhellet" er en person som tilsynelatende kommer unna med hva som helst,der finnes en simpel historikk av tyveri,uhflig oppfrsel og frekkhet som ikke kjenner noen grenser.Det som allikevel er det verste er at hennes uhrte oppfrsel skaper uvennskap blant alle andre uskyldige parter,da hun har et stort talent for spille folk opp mot hverandre.

Denne saken er fastlst,hun nekter fortsatt skyld og blir, helt uforstelig for meg, stttet av det vrige ubudne selskapet.

Det har vist seg igjen at denne "damen" ikke eier skam i livet !

Ha en fin dag,Maria.Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits