Advarselplakat på bloggen min !

Det er flere måter å se det på at den har kommet der.Jeg er faktisk svært så fornøyd med at den er der,om ikke annet så bekrefter den ettertrykkelig en del av mine påstander,bla. mine påstander om ytringsfrihet.

Denne bloggen har vært i hardt vær mer enn en gang.Kommentarer har vært av en sånn karakter mange ganger, at man har vanskelig for å tro at det er helt "normale" "oppegående" mennesker som står bak dem.Har tanken slått noen om at det kanskje er mulig at det er disse svært upassende og støtende kommentarene (mot  noen) - som jeg nekter å slette - som er årsak til advarselen.Disse kommentarene går en skyhøy gang det jeg kunne fått meg selv til å mene,og iallefall skrive om andre.Det er jo mulig.

Jeg må vel,for ikke å bli misforstått dithen igjen, hevde at jeg personlig IKKE føler meg verken støtt,krenket,såret eller personlig angrepet av noe av det sludderet andre klarer å få seg til å mene om,når alt kommer til alt,en totalt ukjent person for dem som har så mye de skulle ha sagt.Det er vel derfor ikke andre,som omtaler synskepeggy og synskepeggys blogg i nedlatende,krenkende osv.ordelag ikke får opp advarselen selv,det faktum at bloggeren som får gjennomgå til stadighet selv hevder at det IKKE oppfattes som støtende,krenkende osv. av bloggeren selv.Det er jo mulig.

Det er svært ironisk at akkurat denne bloggen som selv har måttet tåle alt fra løgn til drapstrusler og enda litt til,er den som nå har fått advarselplakat.

Tenker man litt over dette ser man fort at troverdigheten til synskepeggy har vokst ytterligere.Beviset for det ligger i advarselplakaten for alle å se...

Hilsen synskepeggy.

53 kommentarer

littlebiird

13.01.2012 kl.17:22

Herregud, hvorfor skulle du ha advarsel på bloggen din ?! Får meg jo til å tro det er en ***-side hver gang den kommer opp.. Uff.

Fortjener bedre, du ! Fortsett med bloggen din, jeg følger deg :3

ufo

13.01.2012 kl.17:27

Jeg synes det er rart du har fått en advarselsplakat,når det er blogger som prøver å krenke andre blogger ikke får det.

Bloggen hennes burde for lengst ha fått en advarselsplakat og enkelte andre blogger burde også ha det,da de virkelig kommer med innlegg som kan provosere enkelte. jeg skjønner ikke hvorfor bloggen din har fått det,jeg har sett mye rart på blogg.no,men jeg har fremdeles ikke kommet over andre med en slik plakat. Enda jeg har sett at enkelte blogger går ut på å såre andre.

ha en fin kveld vidre:)

anonym

13.01.2012 kl.17:29

JA !

Dette er virkelig et tankevekkende innlegg.

Man kan undres på hva som foregår.Hvorfor har ikke alle dem som hetser deg på det groveste for dine meninger og standpunkter i sine blogger fått advarselplakat på sine blogger, mon tro.Det gir et kraftig signal om at det er greit å hetse og trakassere noen på det groveste og det blir helt feil.

Bloggen din er helt sikker meldt inn til blogg.no og det er ikke så utenkelig at det er en eller flere av de verste bråkmakerne her i din blogg som har gjort det.

Stå på jeg er en av dem som gledelig tilhører hoffet ditt.

Toril

13.01.2012 kl.17:55

Jeg også synes det er rart at du har fått en advarselsplakat på bloggen din, og jeg skjønner ikke hvorfor! Ser ikke noe galt i innleggene dine, og du må jo få lov til å ytre dine meninger på din egen blogg!

Det var etter innlegget ditt om dette med unger og nisseluer at advarselsplakaten dukket opp på bloggen din! Da er det nærliggende å tro at noen av de som har lest/kommentert innlegget der har rapportert dette inn til blogg.no. Hvor er ytringsfriheten vi er på jakt etter?

Hva med de damene som har hetset deg flere ganger, og til og med kommet med drapstrusler mot deg og dine blogglesere? De har jo hatt blogger med et språkbruk som ikke hører hjemme noe sted. Har de fått advarselsplakat? Nei.

Det er mange som skulle ha fått en advarselsplakat på bloggen sin av bloggere som bevisst går inn for å mobbe andre bloggere. Hvis det skal være til noen trøst fikk jeg en advarselsplakat jeg også da jeg hadde blogg på blogg.no fra 2007 - 2009, og det fordi jeg la ut et bilde av en katt som lå på ryggen, og viste magen sin. Bloggleserne mine ble kjempesinte at de kontaktet blogg.no, og fikk bort denne advarselsplakaten.

Ønsker deg en kjempefin kveld videre!:)

Bloggklem fra Toril

Ideatroll

13.01.2012 kl.20:04

Drama drama drama... Du klager over all drama du blir utsatt for, men mesteparten av det skaper du jo faktisk selv. Jeg fulgte bloggen din tidligere, men nå har den blitt for sær for meg, så jeg tipper dette blir en av de siste gangene jeg bruker tiden min her ;)

Jeg har sett at mange reagerer på at du kaller deg "Synskepeggy" og at du (under bildet ditt) skriver at du er "klarsynt", samtidig som du aktivt går ut og sier at du ikke er det, og ikke har påberopt deg å være synsk. Sjekk et leksikon eller en ordbok, så ser du at "klarsynt" og "synsk" ikke er annet enn to ord for samme sak. Man kan være enig eller uenig, men leksikons definisjon på et ord, er den offisielle betydningen av ordet, og verken du eller jeg kan påberope oss å vite bedre enn de språkkyndige som har definert et ord.

Og angående den plakaten du sier du har har "fått" om støtende innhold, så er det noe hvem som helst kan programmere inn på bloggen sin selv, ved hjelp av en enkel liten kode. En slik plakat har da ingenting med troverdigheten til en blogger å gjøre, slik jeg oppfatter innlegget ditt!

Ha en fin helg, og lykke til videre på bloggferden ;)

13.01.2012 kl.22:00

På tide at du kaller en spade for en spade: En varselplakat kommer opp når INNHOLDET I INNLEGGENE kan virke støtende, -kommentarer blir ikke registrert inn under dette!

13.01.2012 kl.22:03

Og kanskje det er på tide at du forklarer leserskaren HVORFOR du velger å kalle deg SYNSKEPEGGY, når du gang på gang må bortforklare bloggnavnet ditt? Kall deg hva du vil, men forklar gjerne -om du kan, noe jeg ikke tror du klarer- HVORFOR du har dette bloggnavnet?

Maria

13.01.2012 kl.22:14

Jeg tror den advarsels plakaten kom opp på bloggen din etter det innlegget om barn som hadde ødelagt munnen på en hund med kinaputter .. Om jeg husker riktig så var det varsel på siden din i etterkant av det !!

Og det bildet var nok ikke for alle og se , hvertfall greit att folk ble advart slik att dem så på eget ansvar ..

Jeg kan vertfall ikke skjønne hva annet du skulle få varsel plakat for , så tipper det må være det :)

Iceman

13.01.2012 kl.22:39

Hei Synskepeggy!

Jeg skjønner heller ikke hvorfor den advarsel plakaten er kommet opp på bloggen din.

Ser du har hatt det gående med hetsing, og no er de begynt en ny runde angående navnet ditt....at de gidder sier no jeg..

Bra du ikke tar deg nær av dem.

Stå på,de kommer jo ingen vei med deg, det har du jo vist før..

magjool

13.01.2012 kl.23:33

Halloen.Ja så er det påan igjen ser eg,om navnet ditt,,og om du er synsk-klarsynt eller ikke,eg synest dei er veldig barnslige,er det så viktig hva du er eller ikke,for dem ,er vel innleggene dine som er viktige,ivertfall for meg,fekk ett tips om en blogg her i kveld,og det var det verste eg har lest ,må være drittunger som har slik blogg,eg har lakt inn kommentarer der i kveld i vilden sky,og fått dei svara tilbake,med banne ord og att eg er i gås og att eg kom med trusler,og att ho skulle legge inn sperre på meg ,eg måtte dra meg vekk fra bloggen hennes,etc,etc,morro.visse personer hvet eg hvem er som har kommentert der,deriblant ,whatwouldnemido,som har kommentert av og til på din blogg,no plutselig har dei henkt seg på denne bloggen,slarveposten.forresten så trur eg ikke det er lov og bruke logoene til posten.eg kommer til og rapportere ho inn ,for så mye mobbing har eg ikke vert borti,blir bare småtteri banninga til marie der nord.Stå på mange bloggklemmer fra magjool.(HOFFET DITT ,ler .HA en flott helg.

magjool

13.01.2012 kl.23:36

Forresten ,nydelikt heeder du har ,denne gangen også .Klem:)

lenamon

14.01.2012 kl.01:03

Det var når du skrev dette du fikk den:

http://synskepeggy.blogg.no/1323778488_pell_dere_for_pokker_.html

magjool

14.01.2012 kl.01:43

Hei SP .les ,slarveposten,under innlegget "mange som trenger psykologer,ser jeg",

DER ER EN KOMMENTAR TIL MEG ,TRUSLER OM ATT DET SKAL BLI HELVETE PRIVAT.UFF MASKINA MI BEGYNTE OG SKRIVE BARE STORE BOKSTAVER ,HVA ER GALT ,NO DA.OG DU SKJØNNER VEL HVEM DET ER.EG HAR KOMMENTERT PÅ DEN SLARVEBLOGGEN MED FULLT NAVN.JA JA ER JO VANT TIL HELVETE FRA DEN KANTEN,MEN TRUDDE HO VAR TATT TIL FORNUFT,KLEM FRA MEG .

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.10:04

magjool:Heisan,magjool og God Morgen !

Er nettopp kommet hjem fra nattevakt og skal legge meg,men må bare svare her først.

Denne bloggeren har avslørt seg selv,om jeg hadde hoppet på hennes stunt (uansett hvilken blogger det var)ville jeg følt meg temmelig dum nå som hadde latt meg lure så til de grader.Det er derfor jeg ikke kommenterer der også,jeg vil ikke sitte igjen som en av dem som blei rundlurt.

Troverdigheten til mange av kommentarene må da være på under null nå,flere av dem har som gjennomgående tema nulltoleranse for mobbing i sine egne blogger,allikevel ser jeg at det er nettopp dem som skriker høyest i mot mobbing som er de flittigste i kommentarfeltet.

En av dem skriver jo at "man storkoser seg" som deltaker i mobbekoret.

Hvor troverdig er det ??

Psykolog ??? Javel,ingen kommentar fra meg til det.

Takk så mye og ha en fin dag og god helg,magjool.Mange klemmer til deg også.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.10:13

lenamon:Ok,men det var ikke skrevet noe støtende eller sårende i det innlegget,men som vanlig,noen VELGER å misforstå min mening...Leser man innlegget - og forstår det,samt leser mine svar på kommentarer så ser man jo fort at min mening ikke er slik den har blitt oppfattet av mange.

Men,jeg fortsetter å skrive,enten så forstår man eller så fortsår man ikke,det er ikke mitt problem.Det kunne allikevel vært ønskelig at man (noen) ikke var så kjapp med å konkludere,kanskje det hadde vært en fordel å lese HELE innlegget,samt kommentarer før man uttalte seg.Men,igjen, alt er avhengig av motivet hver enkelt har for å misforstå...

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.10:18

Iceman:Hei igjen !

Det var slett ikke dumt at det innlegget kom,flere har avslørt seg selv ettertrykkelig samtidig som de har blitt rundlurt.Det får de nå kjenne på en stund fremover.Og bloggeren som har forfattet innlegget avstår jeg fra å kommentere ytterligere.

At de gidder ?? Jo,jeg skjønner det godt....

Ha en fin dag,Iceman.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.10:20

magjool:Takk så mye for det,tenkte å ha denne headeren en stund,jeg likte den godt jeg også.

Men jeg kan ikke skryte den på meg,det er nemlig min datter som har laget den til meg.

Klem til deg også.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.10:23

Maria:Hei igjen,Maria.

Det er ganske rart om det er bildet av den mishandlede hunden som er grunnen.Jeg fant nemlig bildet og et stykke om det i en av nettavisene.Stort bilde og stor tekst på forsiden,men ingen advarselplakat der.

Ha en fin dag,Maria.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.10:35

ufo:Hei,ufo.

Jeg er helt enig med deg.Jeg har vært innom flere blogger som virkelig burde hatt advarselplakat.Denne bloggeren faller klart inn i den kategorien.

Ha en fin dag,ufo.Hilsen synskepeggy

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.10:47

ideatroll:Språkkyndige er ikke verken klarsynt eller "synsk" regner jeg med.Det er KUN de som faktisk er det som kan uttale seg om hvorvidt det er en forskjell eller ikke,dette er nemlig en av de ting man personlig må erfare for å forstå på riktig måte.Bare fordi at noen har funnet på en mer eller mindre troverdig forklaring på noe,som seinere er blitt akseptert som den riktige forklaringen,betyr ikke det i seg selv at det er den riktige forklaringen.Dette gjelder ikke bare når det gjelder "synsk"/klarsynt,men også mange andre ting.

Forøvrig forventer jeg IKKE at noen som ikke selv er klarsynt verken kan eller har forutsetning for å forstå dette..Bare se på hvordan de lærde strides (forskere,vitenskapsmenn osv) i spørsmål (generelt) om det åndelige,konklusjonen foreløpig må jo være at ingen av dem finner ut av det,det er fremdeles en stor gåte,derfor,kjære deg,hold muligheten åpen for at språkkyndiges definisjon av et ord muligens kan være feil eller ikke dekkende nok.

Hilsen synskepeggy.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

14.01.2012 kl.11:07

Ja, jeg skjønte at du ikke mente å fremme noen rasistiske synspunkter og jeg leste hele innlegget med kommentarer den gangen det var dagsaktuelt. Men jeg bare husket at det var da du fikk advarselen, siden jeg var inne på bloggen din flere ganger den dagen - for å følge diskusjonen. Jeg kan være enig i at diskusjonen inne i den tråden du referer her inne har tatt litt av og hvis du oppfattet det som mobbing av deg fra min side, så beklager jeg det.

Det var ikke meningen.

Men det er ofte slik at hvis man skriver en blogg med litt provoserende meninger, så må man være forberedet på å få det tilbake ganger 10. Det har ja selv opplevd i min blogg, men da har jeg gjerne skrevet litt provoserende (ikke for å provosere, men for å skape debatt og diskusjon). Og da er jeg beredt på å få pepper tilbake og det har jeg også fått noen ganger.

Kan være greit å fundere over iallefall.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.11:24

lenamon:Det er greit.

Men det minste man må kunne forvent av såkalte voksne folk som ønsker å bidra i en diskusjon er at de forstår og har det som hovedprinsipp (i enhver diskusjon)at de klarer en så enkel ting som å HOLDE SAK FRA PERSON !!!

Denne bloggeren du refererer til bruker ett innlegg på å henge ut en spesifikk blogger,veldig mange har kastet seg på i det mobbekoret.Hvem som har kastet seg på er unødvendig å nevne her,da de selv vet hvem det er.Jeg merker meg hvem det er og forholder meg til det i fortsetningen.

Det har aldri skjedd og det skal heller aldri skje at jeg gjør/skriver noe i

nærheten av det denne bloggeren gjør om en spesifikk blogger eller blogg.

Jeg håper at de som er med i hylekoret MOT synskepeggy ser den åpenbare forskjellen og tar det til etterretning.

Jeg er vel litt tidlig ute,kanskje,men slutter meg allikevel til magjools,den som ler sist ler best.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.11:45

lenamon:Jeg glemte helt å få med i min siste kommentar til DEG (om jeg skal tillate meg å nevne spesifikk person).Du skriver i en kommentar at "Denne diskusjonen er i grunnen ganske underholdende".! Det mener du altså om hetsen av synskepeggy.Og så er du så frekk at du seinere kommer inn på min blogg og skriver følgende "Hvis du oppfattet det som mobbing av deg fra min side,så beklager jeg det".

Vel,det er nok like greit at du har slettet meg fra din venneliste....

Hilsen synskepeggy.

anonym

14.01.2012 kl.12:35

Stå på Synskepeggy!

Jeg storkoser meg nå.Mobberne som påstår at de ikke mobber eller bidrar til at mobbing fortsetter blir satt grundig på plass her nå.

Den ene blir svar skyldig etter den andre her inne på din blogg.

Ønsker deg en super duper fin dag og husk på å hvil på dine lauvbær.Du gikk seirende og med hevet hode ut av dette angrepet på deg også,det var jeg helt sikker på at du ville.

Jeg tilhører hoffet ditt og det er jeg ikke så reint lite stolt av!

Siri

14.01.2012 kl.12:47

Merkelig,men plutselig er flere kommentarer blitt slettet fra den andre bloggen under innlegget om deg.

Tenkte meg det.Men feigt er det!Det kan se ut som at bloggeren ikke lenger vil vedkjenne seg og innestå for hva bloggeren tidligere har uttalt.

Men,men det også taler til din fordel på flere måter,særlig dine tvil om bloggerens og noens kommentarer sin troverdighet.

Jeg registrere med tilfredshet at du fikk rett igjen.

Toril

14.01.2012 kl.13:01

Jeg også tilhører hoffet til Synskpeggy, og er stolt over å være det!:) Har forresten rapportert inn bloggen hvor Synskpeggy blir hengt ut. Hovedgrunnen er mobbingen som foregår, og det andre er at postens logo blir brukt uten tillatelse som header på bloggen.

Du har igjen gått med hodet hevet ut av dette her, og igjen ser vi at visse mennesker blir feige, og ønsker at kommentarene sine slettet når vedkommende ble avslørt med navn som hun ble. Det har vi vært vitne til mange ganger.

Applaus for deg Synskepggy!

Ønsker deg en kjempefin lørdag!:)

Bloggklem fra Toril

lenamon

14.01.2012 kl.13:58

Huff, det er ingen vits i forklare hva jeg mente. Her kommer vi ingen vei. Du nevnte ingen navn i ditt innlegget, men likevel skjønte vi alle at det var meg, posttraumatisk og Aina du snakket om. Du var ganske ondskapsfull selv, du benevnte at vi er ustabile personer i det virkelige liv osv. Andre i det innlegget stemte i koret og var enig. Du skriver selv at du forventet å gjøre noen hårsår med innlegget. Likevel takler du ikke reaksjonsstormen og fremstiller deg selv i offerrollen - nå er det du som blir mobbet. Hvor vil du hen med dette? Bruker du dette til å få flere lesere? Få oppmerksomhet? Sverte andre?

Grunnen til at jeg slettet deg var ikke det innlegget i seg selv, men rett og slett den responsen du ga i innleggene der jeg forsøkte å forklare. Du hadde mulighet til å si unnskyld, beklager eller jeg gikk over streken. Men det gjorde du ikke, du la det over på meg. Jeg fikk føle som jeg ville, det var mitt ansvar. Det synes jeg var skuffende og jeg rydder stadig vekk og sletter i vennelisten min uansett.

Uansett er koret eller hoffet her inne ikke stort bedre enn i den andre tråden og da kan jeg spesielt trekke frem Toril. Det er en mobbete og sleivete tone her inne også og kan man kalle det ene mobbing kan man saktens kalle dette det også.

Og ps jeg har ikke slettet eller redigert noen ting i den andre tråden. Til de som måtte mene det.

Iceman

14.01.2012 kl.14:10

Hei Synskepeggy! :-)

HA,HA...må jo bare le litt av dette og,,lurer på om det ender med at hele bloggen hennes plutselig blir slettet...det har jo skjedd før....

Jeg har også reagert på at hun bruker postens logo, om det er lov å bare ta logoen til en eller annen og bruke den....og i dette tilfellet vil jeg ikke kalle det positivt det den blir brukt til heller....

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.14:28

lenamon:Du blir nok nødt til å bite i det sure eplet å innrømme at du faktisk ikke aner hvem jeg skriver om,at du ANTAR at jeg skriver om deg og andre bloggvenner du måtte ha er fri fantasi fra din side.

Jeg har vært i denne bloggverden en stund nå og sett fenomenet komme og gå.Hva er det som får deg til å tro at det er deg jeg har i tankene ?

Jeg har heller ikke "benevnt" at noen som helst ER ustabile i sitt virkelige liv,jeg har bare ganske enkelt stilt spørsmålet OM de er det.

Det fine med å uttale seg på generelt grunnlag er at andre kan ta det til seg eller la være.

skal jeg be om unnskyldning for at du IKKE forstår innlegget og skal jeg be om unnskyldning for at DU tror at det dreier seg om DEG ! Det blir vel litt drøyt vel ??

Forøvrig er denne kommentaren din bare enda et forsøk på bortforklaring.

Og en annen ting,du skriver at "jeg har ikke slettet eller redigert noen ting i den andre tråden".Hmmmm,flere ting i den setningen får meg til å reagere...Det kan faktisk (ut fra det du skriver)tydes dithen at bloggen som hetser synskepeggy,i enda et innlegg i dag, tilhører deg...Om du tenker deg om litt vil du skjønne hvorfor jeg kommer til den slutningen.

Hilsen synskepeggy.

Toril

14.01.2012 kl.14:32

Nå får du gi deg Ienamon! Synskepggy har aldri, aldri, aldri svertet andre! At du og noen andre tar innleggene til Synskpeggy personlig må det ha vært en snev av sannhet i blogginnleggene sine. Blogginnlegget til Synskepeggy ble skrevet på generelt grunnlag! Det har hun skrevet mange ganger! At noen tar seg nær av et innlegg er ikke bloggeiers problem!

Det er ikke Synskpeggy som skal si unnskyld, men du og denne bloggeren med postens logo som header på bloggen sin som si unnskyld til Synskpeggy, for den oppførselen dere viser der inne er smakløs!

Når noen angriper Synskpeggy så stygt som dere gjorde er det lov til å si fra, og jeg var slett ikke å mobbe. Da vet du ikke hva det er bli mobbet! Det å støtte en blogger når hun eller han blir usaklig angrepet pga sine egne meninger er da vel ikke å mobbe! At du tolker mine kommentarer på bloggen til Synskpeggy som spydig og mobbete er ditt eget problem. Det å si sin mening har aldri vært å mobbe!

Til opplysning Ienamon har jeg ikke besøkt din blogg,og tenker heller ikke å gjøre det. Her inne på blogg.no er det kun Synskpeggy og 2 - 3 andre blogger jeg leser fast.

ufo

14.01.2012 kl.14:52

Lenamon: Når ble det mobbing å støtte en annen blogger som blir utsatt for angrip fra andre blogger? Toril har ikke skrivet noe stygt om andre bloggere. Det hun har gjort er å støtte denne bloggen.Jeg har heller ikke sett noen stygge komentarer fra andre som støter denne bloggen her.

Det dere gjør er ren mobbing. Hvorfor kan dere ikke bare la denne bloggen være i fred. Dere kan ikke fortsette på oppføre dere på denne måten. Synskepeggy skrev at det ble skrevet på generelt grunnlag,det var med andre ord ikke rettet mot noen enkeltpersjon.

Hvis dere synes det er så provoserende å være her,så er det ingen som tvinger dere til å være her.

Anonym

14.01.2012 kl.15:33

A-ha,jeg forstår.

Setningen i Lenamons kommentar sier alt man vil vite.Den lyder " Og ps jeg har ikke slettet eller redigert noen ting i den andre tråden.Til de som måtte mene det".Selvfølgelig har du rett igjen,alle som har blogg vet godt at den eneste som kan redigere eller slette noe som allerede er blitt publisert i en blogg er bloggeier selv og ingen andre.

En kjempegod og våken observasjon Synskepeggy.

Det skal bli meg en fornøyelse å følge med på hvordan bloggeren vil vri seg ut av denne knipa.Kanskje bloggen som har gjort til sitt mål å hetse deg nå blir slettet.

Iceman

14.01.2012 kl.16:07

Hadde en misstanke om det jeg og etter å ha lest kommentarene......

Ideatroll

14.01.2012 kl.16:24

Jeg ler... så hvis ordet BLÅ er definert på en måte i leksikon, og jeg mener at BLÅ er RØD, så er jeg altså i min fulle rett til å bruke det ordet helt annerledes enn både leksikon og alle andre. Da får jo hver person sitt eget språk til slutt, og ingen vil kunne forstå hverandre. Det å vri ordet BLÅ over i en annen betydning er akkurat det samme som å vri ordet SYNSK eller KLARSYNT over i andre betydninger.

Og du... du som er så klarsynt, kom deg ned fra din høye hest - du burde jo kunne "SE" at du kanskje ikke er den eneste her på bloggen som har "evner"?!? Slutt å rakke ned på alle andre, det er bare deg selv du dummer ut. Blir du ikke sliten av å ro så mye?

Og ja, jeg skrev at jeg ikke kommer til å bruke særlig mer tid på bloggen din, men jeg synes jeg måtte komme innom og lese svaret du ga meg, og gi deg et svar tilbake når det du skrev var så sykt... Skjønner du ikke at det ikke er ALLE ANDRE det er noe galt med, eller at det neppe er ALLE ANDRE som tar feil bestandig? Når så mange er uenig, er det kanskje på tide å hå litt i seg selv?

Ha en fin helg, og takk for meg - dette her blir så tåpelig at neste svar, som du garantert vil komme med, og som garantert vil være like fylt av bortforklaringer og svada som alle de andre svarene du kommer med, neppe vil være interessant lesestoff uansett ;)

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.17:02

ideatroll:Hvor skriver jeg at jeg vrir klarsynt og "synsk" over i andre betydninger ? Det jeg skriver er at klarsynt og "synsk" IKKE er det samme.Det blir noe annet.

Det er MANGE nyanser av blå - og alle nyansene kalles BLÅ !!

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.17:14

Toril:Takk så mye,Toril.

Hele "debatten" i den bloggen har havnet på det nivået den hører hjemme.Det er nok ikke bare meg som har registrert det sett ut i fra antall kommentarer fra i går til i dag.

Det forbauser ikke meg om det begynner å hagle inn "anonyme" kommentarer i den bloggen nå for at det skal se ut som om interessen for temaet er holdt ved like.Det har man jo også sett flere eksempler på at bloggere har gjort.

Den bloggen fremstår nå på en slik måte at jeg ikke bryr meg mer med den.Det svir nok skikkelig hos denne bloggeren at jeg IKKE har kommentert i bloggen,antakelig en strek i regningen for vedkommende at jeg ikke føler behov for å menge meg med slike.Kommentere her i min blogg kan vedkommende heller ikke,det er jo en mulighet for at jeg da ville kjenne igjen ip-nummeret.

Ha en fin lørdagskveld og fortsatt god helg,Toril.Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.17:22

Iceman:Hei,Iceman.

Det slo meg med en gang jeg leste kommentaren,at det var en merkelig måte å ordlegge seg på - om bloggen ikke tilhører vedkommende som har skrevet kommentaren.

Ha en fin kveld.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.17:24

Anonym:Hei,hei.

Du ser det samme som meg,heldigvis.

Og det gjør nok Lenamon også når vedkommende får tenkt seg om litt.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.17:28

Siri:Heisan !

Det bruker å gå den veien med bloggere som prøver å bryne seg på synskepeggy.

Sletting av kommentarer,redigering,bortforklaringer osv.for til slutt å slette hele bloggen.

Jeg har IKKE vokst gjennom mitt eget hode når jeg hevder at jeg ikke lenger har tall på hvor mange slike hetseblogger synskepeggy har overlevd og synskepeggy vil overleve flere....

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

14.01.2012 kl.17:34

anonym:Hei,hei.

Takk så mye.

I slike stunder er Torils uttrykk "å skyte seg selv i foten" min absolutte favoritt,det passer så utrolig godt inn her - også.

Jeg føler meg ikke spesielt krenket,såret,mobbet osv,nei.Kan rett og slett ikke ta verken bloggeren eller kommentarene så seriøst at jeg kunne finne på å ta meg nær av noe av det.Det blir for dumt !!

Hilsen synskepeggy.

Gekko

14.01.2012 kl.18:48

Ser de har lite å ta seg til inne på den bloggen ja.....no har de fått vridd det til at Toril har truet med fengsel, mens i virkeligheten er det hu selv som roper om at politiet kan bare komme og putte henne i fengsel ....som hu sier for å virke kuuuuul, og som fjortiser sier...."WTF", "OMG","LOL" hu kan sikkert mange fler også hu der,,,",psykologen"...!!!. for hu er jo så kuuuuuul!!.På et lavmålsnivå vel og merke...Hu er en ener for vi si....på en sakala fra en til ti.....Nei, stå på du Synskepeggy...

Gekko

14.01.2012 kl.20:48

Til Slarveposten: Ser du ikke har baller nok til å kommentere her hos Synskepeggy....lurer på hvorfor????obs...du kunne jo bli avslørt- viser hvor feig det går an å bli......

Tilbake til henvendelsen til meg på din blogg. Toril nevnte ingenting om å komme i fengsel,det var DU som gjorde, og da svarte hun at du ikke kom til å havne i fengsel,....men det hadde dine "fans" tydelig ikke fått med seg.Det er en stoooor forskjell på å annmelde noen til politiet, og å true med fengsel....Det gleder meg forøvrig at du fikk med deg den forrige kommentaren.....

Livet mitt som klarsynt.

15.01.2012 kl.14:34

Gekko:Heisan !

Du er nok inne på grunnen til at bloggeren ikke legger igjen kommentar her i bloggen,vedkommende ville sikkert straks bli gjenkjent.

Det øvrige du skriver her kan jeg ikke ha en mening om for jeg sluttet å lese i den bloggen da jeg oppdaget at noen av kommentarene,som sluttet seg villig til,var fra bloggere som gang etter gang har skrevet innlegg etter innlegg i egne blogger MOT mobbing i enhver form.Samt lagt linker ut til andre bloggere med samme tema.Hos en av dem som kommenterte flittig,men som hevder selv er imot mobbing kunne man bla.lese "Åh - jeg nyter dette" følger så opp med "Bare se på din blogg - reaksjonene ! Nyter det ! " følger igjen opp med "Men bare stå på med denne bloggen,dette blir bra,vettu ! " Og så til slutt denne "He-He-jeg føyer meg til i rekken av nikkende,samtykkende medkommentatorer på dette innlegget".Dette er en blogger som her hatt utallige blogger og felles for dem alle er at vedkommende vil ha andre til å tro at vedkommende er MOT mobbing selv !!

En annen blogger,som også selv hevder å ha nulltoleranse mot mobbing skriver bla "Haha,herlig innlegg.You made my day" og følger opp med "Denne diskusjonen er i grunnen ganske underholdende".Denne bloggeren var seinere inne i min blogg og bedyret at det ikke var mobbing hun holdt på med,hun beklaget om jeg hadde oppfattet det sånn,det var ikke meningen.Neivel,men hun har enda ikke svart på hva som VAR meningen heller,så..

I tillegg er det flere av kommentatorene deriblant bloggeieren selv som synker til det nivået at de gjør narr av andre som kommenterer som har litt ubetydelige små skrivefeil.Det er det flere som har komentert og det er et lavmål i seg selv.

Jeg tar meg IKKE nær av noe av dette her,jeg ser godt hva det er for noe.Dessuten har det vist seg at slike blogger har svært kort levetid her inne,jeg bruker å gi dem en uke,de fleste er slettet lenge før det.

Men jeg vil heller aldri finne på å kommentere der,da jeg IKKE under noen omstendigheter eller på noen måter vil kobles til slikt som drives på med i den bloggen.

Håper at denne kommentaren virker oppklarende,at flere enn meg ser dette for hva det er.

Ha en fin dag,Gekko.Hilsen synskepeggy.

Toril - Community Manager

15.01.2012 kl.14:53

Siden du selv tar opp temaet... Varselboksen er en direkte følge av et bilde du postet. Av en sterkt skadet hund. Boksen har ingenting med tekstene dine å gjøre.

Livet mitt som klarsynt.

15.01.2012 kl.14:54

Gekko:Hei igjen.

Det var "full fest" sist jeg var innom den bloggen.Jeg følger ikke med lenger og har forklart hvorfor i min forrige kommentar til deg.

Hva enn Toril har skrevet til denne bloggeren er jeg villig til å vedde på at det har blitt vridd og vrengt på til det latterlig usaklige,slik at det Toril egentlig har skrevet er helt ugjenkjennelig.Den eneste måte å få vite hva Toril HAR skrevet er å lese hennes kommentar på nytt igjen.Jeg har ikke lest den,som sagt,men jeg forstår perfekt hva som har skjedd,har vært utsatt for det samme alt for mange ganger selv,dessverre.

Får se nå,hvor lenge denne bloggeren fortsetter å være "kul"..

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

15.01.2012 kl.15:01

Toril:Takk så mye for oppklaringen.

Jeg var inne på det selv,at det var mulig at bildet var årsaken,men flere hevdet at det var et innlegg jeg hadde skrevet som var grunnen.Jeg er enig i at det er et sterkt bilde og jeg advarte selv i overskriften.Det var etter at jeg advarte selv mot sterkt bilde at varselplakaten kom.Jeg fant bildet på forsiden til en nettavis,det var ikke advart mot sterkt bilde der,faktisk lå bildet på forsiden,så man kom rett inn på det.

Kan man være så snill å fjerne plakaten,det er ingen fare for at man trykker seg rett inn på bildet her,og i overskriften på innlegget er der allerede en advarsel.Eller man kunne sette plakaten opp bare på det innlegget,slik det er nå kan det virke som om det er en advarsel mot hele bloggen min og det blir jo helt feil.Eller ?

Takk igjen.Hilsen synskepeggy.

Toril - Community Manager

15.01.2012 kl.15:17

Send gjerne inn en forespørsel til support, så ser vi på saken. :)

Livet mitt som klarsynt.

15.01.2012 kl.15:24

Toril:Det skal jeg gjøre.

Hilsen synskepeggy.

Toril

15.01.2012 kl.16:19

Jeg orker ikke å følge med den bloggen vi alle tenker på. Hvis det gjør den bloggeren bedre å vende og vri på det jeg skrev så vær så god. Det er ikke første gang en blogger vender og vrir på noe som andre bloggere har skrevet. Jeg gidder ikke å bry meg om denne bloggeren, og det er det beste.

Ønsker deg en kjempefin søndag!:)

Bloggklem fra Toril

Livet mitt som klarsynt.

15.01.2012 kl.16:36

Toril:Hei igjen,Toril.

Det samme her,jeg følger ikke med mer jeg heller.Det blir for dumt og useriøst for meg også.

De får skrive hva de vil,har fått en bekreftelse i dag som var meget god å få og som legger hele debatten om synskepeggy og synskepeggys blogg død for min del.

Ønsker deg også en kjempefin søndag.

Snart nattevakt på meg.Heldigvis,den tredje og siste for denne helgen.

Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

lenamon

15.01.2012 kl.21:06

Neste gang dere skal spre sladder, starte rykter og slarve, kanskje lurere å sjekke IP adressen enn å stole på klarsynet??? Men nå har jeg ikke tenkt til å la meg trekke ned av denne tråden eller dere noe mer. Nei, jeg skal omgåes mennesker som sender ut lys og kjærlighet. Så i mitt stille sinn så sender jeg nå lyse tanker til denne tråden og alle som har deltatt i den.

Så kan dere sladre eller mistenkeliggjøre meg til krampa tar dere. Denne damen lar seg ikke knekke av slikt.

Og dette er det ikke noen vits i å svare på, for som sagt - jeg vil ikke la min energi og mitt humør bli trekt ned av dette noe mer.

jubel

15.01.2012 kl.22:33

Bla,bla,bla..Lei av å leke nå da synskepeggy har avslørt dere.Dere tror dere avslutter mens leken er god,men bloggen er innrapportert til blogg.no av flere enn synskepeggy.Mange flere har blitt rystet over harseleringen den bloggen driver med om flere enn synskepeggy.Det er som synskepeggy skriver blitt en grov mobbesak som inkluderer flere.Det som foregår i den bloggen er det mange som er interessert i å få stoppet.Det går nå på prinsipper og sak og ikke person.Synskepeggy skriver det samme.Det er når man er så skittviktig at man tar alt personlig og tror at alt omhandler en selv,så viktig som man er i en generell fremstilling av et fenomen som ofte viser seg på blogg,at slike hetseblogger som man har sett her,blir opprettet.Bla bla bla,man kan si hva svada man vil om lys og kjærlighet man bare vil,men alle vet at bloggen tjente en hensikt,ønske om hevn over en som er nærmere sannheten enn det noen av dere liker.Hvor mye lys og kjærlighet er det i det.Spar oss for bortforklaringene og slett h bloggen,det er bare et tidsspørsmål før dere selv ser hvor tåpelige dere er og det svir nok godt i kinnene om bloggen ligger der og minner dere på det.

lenamon

16.01.2012 kl.00:26

http://toril.blogg.no/1319681387_dobbeltmoral_provokas.html

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits