En kjempefin dag - helt til...

402575_283917514996530_100001348527076_743370_1125849481_n_large

Man er fdt uhelbredelig optimist,man vkner om morgenen og den frste tanken er at i dag er dagen over alle dager.Snn har det alltid vrt og man har denne flelsen i mange timer utover dagen.Men s fr man fokus p den virkelige verden og det frste man ser er at :

- En 29 r gammel mann fra Austevoll kommune er flyet til Haukeland Sykehus etter ha blitt funnet i sjen.Gjennopplivning pgr og tilstanden er uviss.Det fryktes ogs at en 20 r gammel mann er savnet da han var sammen med 29-ringen og ikke er gjort rede for.

N er ikke denne dagen fullt s god lenger,tanker og ettertanker fr hovedfokus som s mange ganger fr..Man har alltid en umiddelbar flelse av at man kjenner de forulykkede og deres prrende godt,selv om man aldri har truffet noen av dem.Det bare er en sterk forbindelse ved at man vet nyaktig hvordan det er for dem,hvordan de har det og hva de gjennomgr akkurat n.

Man er rett tilbake der man selv var for snart syv r siden.Hver eneste gang det skjer ulykker brtt og uventet,srlig med unge og der utfallet av ulykken er uviss,er det som om det skulle vre meg selv som venter og hper.Og hver eneste gang blir jeg pminnet om at slike traumer blir man aldri ferdig med,man kommer aldri over,det flger med videre for resten av livet....Og det skal det gjre ogs.

Hilsen synskepeggy.

182 kommentarer

Bestemors krok

22.01.2012 kl.15:47

Det er s utrolig trist nr slikt skjer, og minnene du selv har blir vekt til livet. Da gjenopplever du selv det du opplevde p nytt, en aha opplevelse som ikke bestandig er like god.

Iceman

22.01.2012 kl.16:27

Hei Synskepeggy! :-)

Jeg begynner denne kommentaren med: Jeg ogs,og hper du skjnner....

Skjnner godt hva du mener.Opplever noe av det samme selv hver gang jeg ser en ambulanse.Da blir jeg pminnet om min kjre mor som dde i ambulansen p vei til sykehuset. Jeg var med i ambulansen.....og det var ingen ting jeg kunne gjre for hjelpe henne....Noen ganger kommer det veldig sterkt....gjenopplever hele turen....andre ganger blir jeg pminnet...Du har helt rett Synskepeggy,slike traumer kommer vi aldri over, de flger oss restsn av livet ja...

navref

22.01.2012 kl.16:43

Dette var da et underlig innlegg. Alle srger nr noen nre gr bort. Sorg og traumer er to forskjellige ting. Dden er en trist, men naturlig del av livet. Men man blir ikke traumatisert av det, og mener noen ikke kunne avfinne seg med det etter et rs tid br det skes psykologhjelp for da er noe galt.

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.17:04

navref:Denne kommentaren her er et HN og LATTERLIGGJRING av mennesker som sliter med sorg og traumer.Jeg blir helt KVALM over at du kan skrive en slik kommentar,jeg blir helt kvalm p vegne av alle dem som venter og hper i dette yeblikk og p vegne av alle dem som har mistet noen nre og kjre og som IKKE har kommet s langt i sin sorgprosses at de kan se mer enn smerte.

Dette du skriver her tyder p at du m vre selve eksperten og inneha selve svaret p sorgprossesser.

Du er ikke annet enn et stakkars menneske i mine yne...

Hilsen Synskepeggy.

navref

22.01.2012 kl.17:12

N ser jeg du sletter og tuller her. Kritiser gjerne, men hold deg sakelig. Jeg ppekte forskjellen mellom sorg og traumer. Det har ingenting med latterliggjring gjre. Les nye igjen hva jeg skriver.

navref

22.01.2012 kl.17:19

Videre er det i en diskusjon alltid en god regel holde seg til sak, og ikke personangrep som 'stakkars menneske'. Jeg har naturligvis ikke svaret p alle sorgprosesser, for de er individuelle. Noen likhetstrekk er det, og ja, noen svar har jeg.

ufo

22.01.2012 kl.17:31

Hvis du fler denne bloggen provoserer s fryktelig hvorfor er du her da?

En persjon som opplever miste noen som dem var veldig glad i risikerer f traumer etter at man har mistet den persjonen. Hvis man har mistet noen som man var veldig glad i er det helt vanlig fle sorg i flere r,eller resten av livet. Sorgen blir selflgelig mindre,men de aller fleste vil fle en sorg nr de tenker p den persjonen de mistet.

Miggi

22.01.2012 kl.17:34

HERRE, skjerp deg navref......

-Stikk om du kun kommer med kvalme.

-Utrolig trist dette, men bra skrevet Synskepeggy ! ;)

navref

22.01.2012 kl.17:40

Jeg fler ikke bloggen provoserende, jeg kommenterer p et tema som et bidrag til debatten. Kommer med kvalme? Hvordan kan det utledes av hva jeg skriver?. Det er da ikke en lukket blogg, og da m da alle f lov kommentere. Igjen m jeg ppeke at det ER en forskjell mellom sorg og traumer.

ufo

22.01.2012 kl.17:52

Ja det er en forskjell mellom sorg og traumer. Men sorg kan etterlate seg traumer. Hvis du opplever miste noen veldig brtt etterlater sorgen traumer. Med at du kan vre redd for plutselig dd. At dine egne minner om det kommer tilbake nr noen andre opplever det.

22.01.2012 kl.18:07

Ufo : ja du har helt rett, og derfor er det viktig bearbeide sorg i tide p en riktig mte.

Iceman

22.01.2012 kl.18:16

Vil ikke at det skal bli en debatt av det alvorlige som ligger bak dette innleget her,men kan rett og slett ikke dy meg med si hva jeg mener om kommentaren til denne navref.

Alle som har fulgt denne bloggen vet hva Synnskepeggy har hvert gjennom.At denne navref kan komme med en slik kommentar, er bde respektlst og dikekte srende....bde ovenfor Synskepeggy og andre som har opplevd miste noen de er glad i brtt og uventet... et traume..Det er tydelig at denne personen ikke har opplevd noe slikt, for alle som har det, ville aldri funnet p skrevet en slik kommentar.INGEN andre enn de som har opplevd dette selv vet hvordan det er.S det er jo veldig tydeligt , at denne navref aner tydeligvis overhode ikke hva han/hun snakker om her. Vil til slutt vil jeg bare minne om karma......

Nightingale

22.01.2012 kl.18:23

Naref:Fr det frste er ikke diskusjonen du nsker starte her passende under innlegget.For det andre mangler du tydeligvis kompetanse p omrdet sorg/traumer.

Sorg etterfulgt av traumer blir forbundet med hverandre,det er fordi at traumer fremkalt av tap av noe ikke skal stigmatiseres som en psykisk lidelse.Da ville 99,99% av norges befolkning vrt psykisk syke og det i seg selv er helt urimelig.Felles for mennesker med traumer etter tap er at de har god styring p livet,fungerer godt og i de situasjoner de opplever PST vet de nyaktig hva som skjer og hvorfor.

det er ikke noe galt fatt om man opplever PST resten av livet i gitte situasjoner,men det hadde vrt noe galt om man ikke gjorde det.Mange som opplever PST i gitte situasjoner nsker det faktisk velkommen,men det er av grunner jeg ikke vil komme inn p her for det handler om mekanismer de frreste ville vrt i nrheten av forst.

Uten ville starte en diskusjon kan jeg nevne at det er flere former for PST og enda flere forklaringer p det.Man kjenner godt til pasienter som pberoper seg PST og bruker det som sovepute resten av livet for legitimt melde seg ut av fks.arbeidslivet.

Jeg syns ikke at det br oppst en diskusjon om dette tema her av hensyn til dem som n i dette yeblikk har en uavklart alvorlig situasjon,muligens med ddelig utfall forholde seg til.

- Florence -

navref

22.01.2012 kl.18:29

Iceman: det er ikke 'denne' navref, men bare navref. I en debatt sier man jo gjerne det man mener. Det er hensikten med en debatt. Jeg skriver helt klart og tydelig min mening om temaet, og dette kan umulig tolkes som 'srende og respektlst'.

Slik kan det ikke leses. Jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om. Har ogs en nr venninne som er psykolog. Henne har jeg lrt mye av, og jeg formidler gjerne min kunnskap videre. Ogs i form av delta i debatter.

navref

22.01.2012 kl.18:34

Florence: det er ikke jeg som nsker starte en diskusjon, jeg deltar siden det er tema her. nsker bloggeieren ikke debattere temaet br det heller ikke legges ut. Det ville jo vre underlig. Men bevares, nsker dere ikke debatt og lring skal dere f slippe.

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.18:42

navref:Det du nsker "debattere" her er ikke et tema !!

Hilsen synskepeggy.

Allis

22.01.2012 kl.19:00

Kjenner godt til den flelsen av sorg nr noen kommer ut for det en sjl har gtt igjennom. Heldigvis klarer de aller fleste og legge det vonde bak seg, gjmt men ikke glmt er det noe som heter, s eg syns ikke det er rart at en kjenner p bde sorg og flelser ovenfor de som blir ramma av snne ting.

Ha en flott kveld videre

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.19:11

Nightingale:Du fikk sagt det jeg mener (sykepleier kanskje ?).

Er s enig i at en debatt om forskjell p sorg og traumer,at det er noe galt fatt om man opplever traumer etter s og s lang tid,virker KUN sttende og srende p dem som sitter midt oppi det.Kan nevne her at jeg har bloggvenner og faste lesere som har mistet barn...

Faglig kompetanse er sikkert vel og bra,men det er et faktum som de kompetente m se i ynene og det er at deres kompetanse kommer srgelig til kort i en debatt under dette innlegget.Det er ett av de tilfeller der personlig erfaring og faglig kompetanse IKKE lar seg kombinere.Det pstr jeg ut i fra min erfaring med "faglig kompetanse" etter tap og traumer.Et familiemedlem blei tilbudt psykologhjelp via skolen,som sg at vedkommende (barn) sleit etter enormt tap.Jeg stilte meg positiv til dette tilbudet,da jeg mente at alt som kunne hjelpe var bra.Den "faglige kompetansen" kalte meg inn p mte og forklarte meg der,helt ordrett at "dette har jeg ikke kompetanse til hjelpe dere med".Like etter sluttet den faglige kompetansen i stillingen sin....

f og i etterkant leve med personlige erfaringer med tap og sorg og lese seg til konklusjoner og fasiter i en bok er to verdener som er s langt fra hverandre som det er mulig komme.

Det er oss og det er dem,et skille som plutselig oppstr som flge av hendelsene,men som aldri gr vekk,snn vil det for alltid vre og alt annet,svada fra prest,psykolog og hva ellers det mtte vre,bare bekrefter igjen og igjen at de ikke har fjerneste kjennskap eller anelse om hva de snakker om.De vil s gjerne,alle sammen,men de fr det ikke riktig til....Kompetanse mangler...

Takk for denne flotte kommentaren som er helt i trd med mine tanker ogs.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.19:17

Allis:Hei igjen,Allis.

Der sa du det,gjmt men ikke glmt.Og innimellom skjer det ting man hrer om og ser som bringer det hele tilbake slik man selv opplevde sin sorg/traume.Det er en del av det "holde minnene i live" og det er slett ikke noe galt fatt om man fremdeles kjenner p flelsen etter (for den saks skyld 50 r)det er helt normalt og trenger IKKE psykologhjelp.

Ha en flott kveld du ogs.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.19:22

Anonym:Hva er riktig mte bearbeide sorg (og traumer)? Kan du forklare meg det,skal jeg forklare deg hvorfor det er umulig "bearbeide sorg i tide p "riktig" mte.

Jeg godtar ikke noe psykologisvada og annet svada - kun personlige meninger gjort ut fra personlige erfaringer.

Hilsen synskepeggy

navref

22.01.2012 kl.20:03

Synskepeggy: Hvordan kan du si 'psykologisvada'? Det er jo hyt utdannede personer med en innsikt og forstelse legpersoner umulig kan ha, eller tilegne seg. Det tar 6 r utdanne seg til psykolog. Det samme som en prest med 6 rs teologistudium bak seg. Er det presten sier ogs svada?

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.20:37

navref:I denne sammenhengen her s er det de har "by p" svada fra ende til annen - og svrt fjernt fra virkeligheten til den som opplever sorg og traumer av ulike slag.Dog mener jeg IKKE den kategorien som opplever sorg over gjenstander fks. miste giftering....De har sikkert svrt god hjelp i bde psykolog og prest.Igjen m jeg presisere at jeg uttaler meg KUN etter personlig erfaring !

Jeg er klar over at din kommentar er til ufo,men jeg spr igjen,hva er den (i flge deg) den riktige mte bearbeide sorg p og hva mener du med " bearbeide sorg innen riktig tid".En mening m du jo ha siden du skriver det slik,og den meningen vil helt sikkert flere enn meg hre...Regner med at du har gjort deg opp mening etter personlig erfaring...

Det er stor forskjell p liv og lre.Et hvilket som helst pensum eller studie kan aldri kompensere for det..

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.20:54

ufo:Hei igjen,ufo.

Sorg og traume er bare forskjellige "tilstander" i en for alltid pgende prosess.Men da snakker man om livsforandrende omstendigheter som man ikke selv har valgt pfre seg,direkte eller indirekte, og som man heller ikke har valgt,direkte eller indirekte, leve videre med

Jeg vet ikke helt hvem du mener nr du skriver at bloggen provoserer s fryktelig,men jeg kan tenke meg det.

Hilsen synskepeggy.

navref

22.01.2012 kl.20:59

Nr du sier at de som 'mister giftering' har nytte av prest og psykolog formoder jeg naturligvis at du tenker p skilsmisse. Som jeg tidligere har skrevet er sorg individuelt, og den riktige mten behandle den p vil avhenge av omstendighetene. Jeg kan derfor ikke gi en generell 'oppskrift'.

Mange vil nok hre min mening om det, og den kunne jeg gjerne gitt gjennom en forelesning. Du har nok en misforsttt oppfatning av 'liv og lre'. Praktisk erfaring har kun en viss verdi. Kombinert med faglig viten kommer den mer til nytte. Desverre er det slik at legfolk ofte har et overdrevet selvbilde som bare kan forklares ut i fra uvitenhet.

Toril

22.01.2012 kl.21:39

Jeg skjnner deg godt Synskepggy! Den flelsen du beskriver kjenner jeg igjen. Jeg fr helt vondt inni meg nr jeg ser en ambulanse, for jeg tenker p min mor som ble kjrt i ambulanse til sykehuset da hun fikk hjernebldning for 1 1/2 r siden. Heldigvis gikk det bra for henne, men ambulanseturen til sykehuset glemmer jeg ikke.

Det er kjempetrist nr slikt skjer!:(

nsker deg en kjempefin sndags kveld!:)

Bloggklem fra Toril

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.23:09

Iceman:Hei Iceman.

Vel,ser ikke ut for at NAVREF forstr MIN form for humor....

Men fler seg nok temmelig angrepet p sin "kompetanse".Angrepet p "lekfolk" generelt er et tegn p at man er,skal vi si,noe skuffet over omtalen diverse "fagkompetente" har ftt fra meg her,men igjen ppeiker jeg at jeg KUN uttaler meg etter personlig erfaring med "fagkompetanse".

Ang.innlegget s er det ikke frst og fremst meg selv jeg tenker p,men de prrende som n sitter (kanskje p det samme prrenderommet jeg selv tilbragte mange timer en julidag i -05)og venter p gode nyheter,men prver forberede seg p det motsatte.Det er ALLTID de prrende mine tanker gr til nr brutale og helt uventede ulykker skjer,ikke meg selv.

For meg er det en god pminnelse om at nr man tror at livet ler s gjr det det ikke og snur p et yeblikk,det er en god erfaring ta med seg,da man lrer leve i yeblikket.Man lrer ogs en svrt viktig sannhet,at man aldri blir fratatt mer enn man fr mangedoblet tilbake.Jeg vet at du,Iceman har den ndvendige innsikt og erfaring som trengs for forst nyaktig hva jeg mener med det.

Ha en fortsatt fin kveld,Iceman.Hilsen synskepeggy.

Iceman

22.01.2012 kl.23:34

Ja, jeg forstr nyaktig hva du mener Synskepeggy.Og blir s til de grader provosert av kommentarene til Mr. Forstsegp ( denne navref.) s HELT sikkert ikke har hverken den erfaringen eller innsikten som skal til....

nsker deg ogs en forsatt fin kveld Synskepeggy!

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.23:42

Iceman:Enig med deg.

Jeg velger lekfolk med livserfaring,sunn fornuft,gangsyn osv nr som helst fremfor beleste tullinger som knapt har hatt nesen oppe fra en eller annen fagskrift mesteparten av livet.Det er en stor forskjell p liv og lre,beleste tullinger har hatt det for "travelt" til f det med seg,derfor m de gi det inntrykk at "lekfolk uten innsikt og faglig kompetanse" er idioter.Stakkars folk,men ting kan de,det skal de ha...sett fra mitt ststed og min erfaring med dem..

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.01.2012 kl.23:49

Toril:Hei igjen,Toril.

Det er godt hre at det gikk bra med din mor.

Ambulanse hadde jeg ogs problemer med,srlig om man var s uheldig komme bak en,mange bilder gikk gjennom hodet, for jeg vet at man gjorde alt for redde livet p den som l baki.

En rar ting er at hver eneste gang jeg er oppe ved graven (er det ca en gang for uke)s hrer jeg en ambulanse under utrykning.Enten nr jeg kommer dit,er der eller er p vei til g derifra,det slr aldri feil og jeg tror ikke lenger at det er tilfeldig.Hver gang i snart syv r,det er vel dra tilfeldig litt langt.

Ha en kjempefin sndagskveld du ogs.Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

anonym

23.01.2012 kl.07:58

Har jobbet i helsevesenet i en rrekke,noen ganger tett med psykologer.

Jeg ser p psykologer som en stor vits omtrent som jeg ser p healere som en stor vits.Det er sikkert greie folk noen av dem, det er ikke det,men?

Det er stor forskjell p liv og lre.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.08:37

Bestemors krok:Hei,hei.

Ja, det er trist nr snt skjer.N er situasjonen til 29 ringen fremdeles uavklart (s vidt jeg vet)tilstanden var kritisk,ikke kritisk og ustabil og da er det jo et hp om at tragedien fr et heldig utfall.

Man husker veldig godt.Jeg husker da jeg kom ut fra akuttmottaket etter mange timers venting,min frste tanke var at hvordan kunne noe s fryktelig skje p en slik flott og perfekt sommerdag.Den tanken har fulgt meg siden og pminnet meg om at det ikke alltid at ting er som det ser ut for vre og at yeblikket - akkurat n - er det viktigste.I det yeblikket jeg sto der,utenfor akuttmottaket startet livet p nytt,det blei fr og etter og enda s trist det var den gangen kan jeg n se at veldig mange ting som startet p nytt har blitt veldig mye bedre.Man blir mer bevisst p hvem man omgs,hva man bruker tiden sin p og velger bort ting som drar ned istedenfor lfte opp.Man ser livet for det det er og det blir svrt viktig leve i takt med seg selv og omgi seg med ting og folk man selv trives med.Hva andre mtte mene og tro betyr plutselig svrt lite,man vet hva man vet,str for det man er, og om noen har problemer med det,er det deres problem.

Den sterkeste aha-opplevelsen min i ettertid er at man ikke er egoistisk om man VELGER leve livet som man selv nsker det.Tvert imot !!

Ha en fin dag,Bestemors krok.Hilsen synskepeggy.

lenamon

23.01.2012 kl.10:31

Det finnes ikke noen strre sorg enn miste et barn, og sledes kan godt en slik sorg utlses et traume. For min del er bare tanken p miste et av mine barn, traumatisk nok i seg selv. Det i det store hele miste noen som str en nr er noe av det vanskeligste vi opplever i menneskelivet. Hvor lang sorgprosess den enkelte har, er veldig individuelt. Det finnes ikke noe fasitsvar p dette. Sorgprosessen er ikke lik hos ethvert menneske og man m respektere at ikke sorgen er noe en kan forvente at skal vre over etter en viss tid.

Hvorvidt en skal ske profesjonell hjelp, hjelpe seg selv eller via noen som str en nr - det er strengt talt opp til hver enkelt. S lenge en finner den mten som passer best for en selv.

Selv har jeg mtt flotte psykologer, flotte privatpersoner og flotte healere. Det er ogs enkelte studier som viser at relasjonen mellom en behandler og pasienten er viktigere enn selve metoden, s her viser det seg at det mellommenneskelige skal man heller ikke kimse av.

Jeg synes forvrig heller ikke at man skal undervurdere nytten av en god psykolog, dersom man skulle vre i en situasjon der man trenger det. Det kan vre til uvurdelig nytte og kan gjre ting mye enklere. I tillegg kan det vre godt snakke med noen profesjonelle og ikke belaste nettverket hvis situasjonen varer over veldig lang tid.

Uansett, poenget mitt med blande meg inn i denne diskusjonen er at jeg mener at sorg er en privat prosess og noen ganger varer den livet ut, selv om smertene mildnes.

Selv tror jeg livet varer evig, p et eller annet vis og den tanken gir trst for meg i forhold til dette med savn.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.10:50

lenamon:OK,helt greit at du har dette "edle" poeng.

Situasjonen for den forulykkede 29 ringen er fortsatt uavklart...Bloggvenner og andre skriver under dete innlegget ting de (sansynligvis) ikke snakker s mye om.

Syns du lenamon at det er noe lage "humor" av i en annen blogg,en blogg som skal tilhre en skalt psykolog,eller syns du som oss andre at "humoren" har ftt en svrt s ekkel bismak.

"Debatten" en av den bloggens trofaste tilhengere ville ha i gang her i bloggen i gr,hrer hjemme under helt andre innlegg.Du er jo en trofast tilhenger av den bloggen selv,s jeg beklager at kommentaren din fles (ikke bare litt) merkelig og malplassert her.

S,nr du tror at livet varer evig,er det en unnskyldning for fortsette "humoren" p bekostning av folk som er i dyp sorg og savn.

Lenamon,man kan KUN ha kompetanse p dette tema om man har opplevd det samme selv.Jeg er IKKE imponert over kommentaren din og det faktum at du "ofrer" deg med noen "sympatiske" ord til dem som du tydeligvis n mener at du har vrt med p latterliggjre p verste tenkelige vis.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

23.01.2012 kl.11:09

Jeg visste at du kom til svare akkurat p denne mten, men jeg valgte legge inn denne kommentaren uansett.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.11:23

lenamon:Hva mener du at jeg skal svare,da.

Flere og flere ser hva den bloggen virkelig er for noe og innleggene i gr m ha ftt normale tenkende mennesker til f ynene opp og bestemt seg for at det finnes grenser for hva de vil vre med p kalle "humor".

Hper for din del og bloggerens del og vrige trofaste tilhengeres del at ikke noen av dere noengang opplever traumer utover det knekke en negl...Om din kommentar har vrt med p lette din "drlige samvittighet" har du lyktes svrt drlig,da du fortsatt er en av den bloggens ivrigste tilhengere.Sorry !

Hilsen synskepeggy.

lenamon

23.01.2012 kl.12:09

Du m bare svare det som er rett for deg. Jeg forskte ikke lette noen samvittighet, men dele min tanker omkring temaet. Du m gjerne tro at jeg forskte gjre meg edel osv og du fr sikkert mange stttende kommentarer p bde dette og svaret ditt til meg senere i dag. Dere fr tro og tenke hva dere nsker og vil om meg.

Men snn sett kan jeg ikke si at det frister s mye forske diskutere noe videre, jeg blir jo halvshugget fr jeg fr lagt hodet p stabben.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.12:11

lenamon:Det er bare ta en titt i den andre bloggen s ser man snart at DET har du lagt opp til selv.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

23.01.2012 kl.12:17

Ja, snn ser du det og det er ok. Jeg har ikke tenkt til begynne forklare hvordan jeg ser det og jeg har ingen planer om krangle eller diskutere.

Ha en din dag!

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.12:22

lenamon:Det er greit.

Jeg kaller det uansett smisking at du dukker opp her - p svrt lavt niv..

Hilsen synskepeggy.

navref

23.01.2012 kl.12:43

Synske Peggy: du er bare tragisk!

Anonym

23.01.2012 kl.12:56

Lenamon: Det virker som om du og dine understter er her inne kun for provosere, vri og vende p alt bloggeier skriver.

Det er jo denne navref og du som er helt umulig diskutere med, for uansett hvilken debatt bloggeier prver seg p vrir og vender dere p alt hun skriver. Det har ingenting med ytringsfrihet gjre. Er du ikke over 30 r da (i flge bloggen din) og har barn? Jeg skulle tro at bloggere p over 30 r med barn hadde andre ting gjre om dagene enn sitte brke p andres blogger!

Den bloggen som bloggeier referer til holder jeg meg langt unna. Jeg har lest den et par ganger, og jeg lovte meg selv: "Aldri mere!". Skjnner hvordan landet ligger. Dere sitter som hauker over bloggen til Synskpeggy, og venter p neste innlegg, og dere flger med argusyne om hva de forskjellige som kommenterer her inne skriver. Neste trekk er harselere med bloggeier p en motbydelig og avskyelig blogg som dere kaller for humor! Mulig dere synes det er humor, men jeg finner ikke noe humor med det du og dine venner holder p med. Lenamon! Dette har du og de andre lagt opp til selv.

Ha en ting klar for dere. Det er pga dere at kanskje (merk ordet kanskje) ikke bloggleserne til Synskpeggy vger linke til sine blogger i frykt for at dere harselerer og henger ut den bloggeren, og at bilder fra bloggene blir stjlet og brukt for ren mobbing og uthenging!

Les hva toril.blogg.no skriver angende bruk av andres bilder: "http://toril.blogg.no/1326508233_14jan2012.html". Hun skriver i klartekst at andres bilder skal ikke brukes uten samtykke fra den som eier bildene!

Det holder ikke linke til bloggen, men bloggeieren skal sprres frst! ndsverkloven er klar og tydelig nr det gjelder bruk av andres bilder p nett: "Dersom du finner material p nettet eller i andre lagringsmedier, m du innhente samtykke fra opphavsmannen for kunne bruke det videre." (Kilde: http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=1&FagKey=24&ArtKey=250)

G i deg selv Lenamon!

lenamon

23.01.2012 kl.13:05

Jeg kunne sagt mye, men jeg nsker ikke diskutere med dere. Jeg synes dere er ondskapsfulle, selv om dere bedyrer noe annet. Og det ogs fr slarvebloggen oppstod.

navref

23.01.2012 kl.13:06

Anonym: Hvis du skriver ut din kommentar, og viser den til faslegen din vil du straks f henvisning til psykolog for hardt tiltrengt behandling. God bedring!

Anonym

23.01.2012 kl.13:15

Lenamon: Hva sa du sa du? At vi er ondskapsfulle? Hvem er det som er ondskapsfulle? Det er du og dine understter det med deres oppfrsel her p bloggen til Synskepggy. Reagerer med g til dirkete personangrep slik navref gjorde i sin kommentar til bloggeier litt ovenfor her....

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.13:18

Jobber med klarsynt rdgivning:Dette holder !!!!

29 ringen jeg skriver om i innlegget mitt svever mellom liv og dd.

VIS LITT RESPEKT,TAKK !!!

Det er helt ufattelig for meg at NAVREF og LENAMON ikke forstr nr nok er nok s "kloke og besservisser-kommentarer man fr fra den kanten.

Hilsen synskepeggy.

Anonym

23.01.2012 kl.13:22

Stakkars familien til til 29 ringen! Jeg har ikke mere si, og jeg fr vondt inni meg av tenke p de prrende og hvordan de har det n:(

Ha en fin mandag:-)

Stor klem fra meg

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.13:24

Anonym:Hei,hei,"anonym".

Er det ikke dette man alltid ser,ondskapsfulle bloggere som latterliggjr,hetser og hater til de ikke gidder mer,s vender de p flisa og beskylder andre bloggere for nettopp det de viser at de er selv,kjre "anonym",vi kjenner til dette.

Personangrep er man ogs kjent med,det tyr man til nr man ikke fr oppmerksomhet p annet vis.

Ha en kjempefin mandag.Hilsen synskepeggy

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.13:29

Anonym:Ja,stakkars familien til 29 ringen.Ventingen er helt umenneskelig for familie og vrige prrende.

Om disse kranglefantene ikke har respekt for noe annet,hadde allikevel hpet vrt at de hadde hatt rlite respekt for det,men nei ! Fra slike bloggere kan man ikke forvente det heller.

Ha en fin dag du ogs.Klem.Hilsen synskepeggy.

lenamon

23.01.2012 kl.13:32

Anonym: jeg kan jo ikke verken diskutere eller forsvare meg her, for da blir jeg beskyld for ikke respektere familien til 29 ringen. Det blir ikke flere innlegg eller svar her fra meg.

Ideatroll

23.01.2012 kl.13:37

Det er neimen ikke rart at du har det flt, og at du synes verden gr deg imot Synskepoeggy, nr selv VENNLIGE kommentarer fra folk fr deg til se rdt. Ikke en gang det ta imot en utstrakt hnd evner du. Ut fra det du skriver, s ser det ut som at du setter din egen egoisme og selvflelse langt hyere enn livet til denne personen du skriver om.

Lenamon kom med en sympatierklring, en SYMPATIERKLRING overfor det ha sorg, og det miste noen, overfor det denne unge personen gr gjennom n, og du fr det til dreie seg om DEG?!? Akkurat som du gjr med alt annet, enten det er generelle innlegg hos andre, eller det er informasjon om rapportering p blog.no. Selv DER klarte du skjule deg bak "anonym" og lire av deg en tirade om stakkars Synskepeggy. VKN OPP!!! Innlegget p blogg.no handlet ikke om deg, akkurat som at alt annet i denne verden heller ikke handler om deg - DU ER IKKE VERDENS SENTRUM!

Og hvis du ikke vil ha kommentarer fra enkelte, s er det jo bare sperre dem - men problemet er jo at du egentlig VIL ha disse kommentarene, slik at du kan sole deg i selvmedlidenhet og oppmerksomhet. Du er komplett patetisk, fatter du ikke det selv? Klarsynt??? Lev i den illusjonen du, du aner ikke en gang hva det vil si...

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.13:44

Ideatroll:Hun kan skrive den sympatierklringen sin i en viss annen blogg,eller en slik kommentar som uttrykker sympati over et tema som har blitt skrevet i denne bloggen,passer vel ikke helt inn i "humorbloggen".

VKN OPP SELV !!!! Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.13:45

lenamon:Helt riktig,lenamon,men det er IKKE denne bloggens feil!!!

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.13:56

Ideatroll:Det du skriver gir ingen mening da jeg aldri,gjentar,aldri har lagt igjen noen kommentar i en viss annen blogg - og kommer heller aldri til gjre det.Om jeg var s oppmerksomhetssyk som du pstr ( synsing) s ville jeg vel pkalt meg oppmerksomhet der.Det er DERE;DU;LENAMON;NAVREF som oppsker denne bloggen i forsk p starte brk her.Og dere bruker alle skitne knep tenkelig i forsk p oppn det.S,gjr en avtale med meg,istedenfor at jeg flger DERES OPPFORDRING om sperre kommentarer,s kan vel dere heller slutte kommentere her.Om ikke har dere et mye mer uklart motiv for komme inn p denne bloggen enn det jeg noen gang kan ha for det dere beskylder meg for.Men beskyldninger i hytt og pine mtte komme,det er velkjent det ogs.TRAGISK er det !!!

Hilsen synskepeggy.

Ideatroll

23.01.2012 kl.14:07

Daaaakarrrrrrrrrrrr snuuuuuuuufs :'( Er s synd p deg atte :D

Men en ting skal du ha, du er fantastisk god underholdning, og det til og med uten at det er tilsiktet... Naturtalenter er det ikke mange av i humorbransjen, s all ros til deg for det hehehe!

lenamon

23.01.2012 kl.14:08

Jeg kom ikke inn p bloggen din for starte brk, det var du selv som stod for brket. Og etterp legger du skylden p meg.

Ideatroll

23.01.2012 kl.14:18

Forresten du Peggy... det om kommentarene var da ingen oppfordring, du m ikke finne p sperre oss, for da mister vi jo all moroa... Er s innmari gy kommentere her, for du blir jo s sint! Vet ikke om en eneste blogg jeg, som er s underholdende som denne, jeg ville virkelig hate ikke f delta mer! Og nei, det er ikke ironi, det er oppriktig ment fra dypet av mitt hjerte <3

Bloggen din og slarveposten er dagens hydepunkter... kanskje jeg kunne f lov til linke deg p sidemenyen min som "ukens link"?

slarveposten

23.01.2012 kl.14:36

PST Synska..jeg vet med hundre prosent sikkerhet at du faktsik har kommentert p slarvepostens kommentarfelt:) Glemte takke deg:)

Har n gtt gjennom de aller fleste kommentarene her, og kan ikke se hverken ondskap, sjikane eller det som vrre er:) Jeg m f opplyse om at dine understter (hofflarvene) har spydd ut sine slimete kommentarer p slarvepostens vegg uten noen form for sensur. Det ligger ogs kommentarer fra dronningens egen Pc der. Derfor synes jeg at folk flest m f lov legge igjen vakre og kjrlige kommentarer p din side? Det er vel ikke mer enn rett og rimelig?

Ja bare generelt sett assa!

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.15:25

slarveposten:Det er REIN LGN,har aldri kommentert i den bloggen,har knapt lest der,men typisk beskylde noen for noe de IKKE har gjort om man nsker sette andres troverdighet p spill.Jeg vet iallefall n at DU ER EN LGNER !!!! Hundre prosent sikerhet,javel,ja...

Hilsen synskepeggy.

Iceman

23.01.2012 kl.15:45

Hei Synskepeggy!

Lurer p jeg hvis det hadde vert moren til DENNE navref, "psykologen",mjiaw,hyla,ideatroll,eller ett av de dyrebare barna til lenamon som dde i ambulansen p vei til sykehuset, om de da hadde syns det avskyeligge innlegget til slavreposten er s hysterisk morsomt????

Syns HUN dro den altfor langt der, og like galt er det at disse tillhengerne hennes ler av det....

Men m atter en gang f minne om karma, og finnes det noe rettferdighet her i verden, mtte den ramme dem som ett lynnedslag nr de minst aner det...

Vet vel allerede at det blir nok helt sikkert mere "humor" av dette svaret mitt, og da hper jeg innderlig at jo lenger de holder p, jo verre m karma ramme dem....

navref

23.01.2012 kl.15:53

Hvorfor sletter du innleggene til Slarveposten? Tler du ikke sannheten?

ufo

23.01.2012 kl.15:57

Dere som provoserer her burde virkelig skjerpe dere, Vis respekt. Det skader ikke vise respekt,det er faktisk mange som har opplevd miste noen. Det er faktisk en trist flese s dere trenger ikke slenge dritt p denne bloggen.

Hper det roer seg for din del her. Du fortjener ikke enda mer brk p bloggen din.

nsker deg en fin mandag etermidag:)

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.16:08

navref:Sprsmlet er hva du vil oppn med beskyldningene dine,eller vent,du trenger ikke svare,jeg vet det allerede.

Hilsen synskepeggy.

navref

23.01.2012 kl.16:08

Iceman: fnt hvis vi kan holde mamma utenom dette her? BTW: hun er 35, sunn og frisk, og veldig pen. Blir bare feil dra henne inn i denne tredryppende hypokonder diskusjonen. Hun vet ikke engang om den ondskapsfulle Peggy, for da hadde jeg sikkert ikke ftt vre p blogg.no. Hun ville sakt dere er drlig selskap.

Anyways Peggy: Som jeg har forskt gjentagne ganger fortelle deg er dden trist. Den etterlater seg tap og sorg, og et tomrom. S fr vi overlate til de srgende ske hjelp i rett tid hos dem med utdannelse.

Nr folk her skriver til deg blir de bare mtt av ondsinnede kommentarer. Vi kan tilgi deg fordi vi forstr du har det vondt, og er forvirret. Men du m lre ta i mot en utstrakt hnd nr vi vil hjelpe deg.

Selvom vi vil hjelpe deg fr vi en drlig flelse av dine ondskapsfulle kommentarr til lenamon. Det blir lettere at du gr i deg selv, og forstr dine feilgrep, og ber om unnskyld.

S skal vi ogs forske tilgi, og gi deg den hjelpen du s srt trenger.

navref

23.01.2012 kl.16:16

SynskePeggy: Jeg 'beskylder' ikke. Som alltid forholder jeg meg til saklig fakta. Jeg vet du sletter innlegg du ikke liker. Vr i det minste rlig!

navref

23.01.2012 kl.16:19

Iceman: 'etermidag' skrives : ettermiddag.

ufo

23.01.2012 kl.16:19

N har jeg lest igjenom alle komentarene, Jeg blir helt sjokert nr jeg leser igjenom alle komentarene her. Jeg er overbevist om at dere fra slavra sin blogg bare er her for provosere. Jeg blir alvorlig beskymret nr jeg leser hva enkelte skriver her.

Narf: Det er opp til vr enkelt om de vil oppske hjelp eller ikke. Det ske om hjelp kan fungere bra hvis du er heldig med den persjonen som skal hjelpe deg. Men de som har opplevd det vet bedre hvordan sorg fles. Mange psykologer har ikke opplevd sorgen p kroppen sin de har bare lest om den.

Men de som har flt sorgen p kroppen og har klart og komme igjenom det uten hjelp har faktisk mer erfaring med takle sorg.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.16:20

navref:Du fr tro hva du vil,utover det,ingen kommentar !

Hilsen synskepeggy.

Anonym

23.01.2012 kl.16:26

Navref:Jeg har en mistanke om at dere har store fritidsproblemer,n er jeg helt sikker etter sett at dere finpusser kommentarer for skrivefeil.Dere har store problemer og det er bare en ting gjre med det,kom dere i arbeid,psykologen og.

Iceman

23.01.2012 kl.16:27

Navref: s det var plutselig ikke s morsomt lenger n da DIN mamma ble nevnt ifm med karma...s for fan slutt sleng mere drlig karma over dere selv da..

Jeg vet nemelig hvor jvligt det er miste en jeg er utrolig glad i....

Med vise den personen min respekt og verdighet, kan du SPARE deg svare p denne kommentaren....for jeg orker ikke mere dritt fra deg....og den ondskapsfulle bloggen..

Anonym

23.01.2012 kl.16:28

Jeg str fram som anonym kjre Synskpeggy, og du ser hvem jeg er.

N m dette snart ta slutt!

Det har gtt langt over grensen for mten "gjengen" oppfrer seg p hvis man skal kalle det oppfrsel. Respekt m vre et fremmedord for den gjengen!

Jeg hper det roer seg for deg Synskpeggy p bloggen din.

Stor klem fra meg

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.16:38

Anonym:Ja...Jeg kunne ha kommentert her,men gjr det ikke.

Kan bare si at vedkommende som advarte meg mot bloggvenner hadde helt rett...

N kan de bare fortsette diskutere seg i mellom,hper bare at andre ser hvor ille dette er og tar avstand fra det.

Klem til deg ogs.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.16:51

ufo:Hei,ufo.

Man kommer til et punkt der man bare m markere at man tar avstand fra slikt som foregr her n,man blir skyldig selv om man svarer og dermed oppmuntrer "humorgjengen" til fortsette dette.Uansett har man ikke lenger ord for hvor langt "humorgjengen" har dratt dette her,som startet med et innlegg om en ung mann som svever mellom liv og dd og ingen vet utfallet enda.

Det er rett og slett en stor skam !!

Hilsen synskepeggy.

ufo

23.01.2012 kl.17:16

ja du har rett. Det er ingen grun til diskutere med dem. Dem er her bare for provosere deg. Jeg kommer ikke til diskutere mer med dem. De kommer til vri og vende p alt som vi sier uansett.

Det er fryktelig trist det med den ulykka. Jeg har aldri opplevd miste noen i en ulykke noen gang. Men jeg kan tenke meg til hvordan det fles. Jeg hper det kommer til g bra med dem.

Jeg krysser fingra for at det roer seg snart.

navref

23.01.2012 kl.18:42

Iceman: hva har mamma med dette gjre? Hva mener du egentlig? WTF!!

navref

23.01.2012 kl.19:09

Okay Peggy det er trist, men hvorfor hykle snn sorg. Du kjenner han jo ikke? Eller du er sikkert snn som leser ddsannonser, og s dukker du opp p minnestunden for f gratis snitter. Forundrer meg ikke. Du er ekkel. Normale mennesker gjr ikke snn. Blir kvalm av deg. Hper det ikke blir snitter p deg denne gangen.

Siri

23.01.2012 kl.19:44

navref:Jeg har stilletiende fulgt med her en stund n,men denne siste kommentaren fra navref kan jeg ikke forholde meg passiv til.Jeg trodde at det laveste lavml var ndd og da kommer denne kommentaren her.Det er rystende vre vitne til at mennesker blir rammet p sitt mest srbare punkt og at det er skalte voksne folk,endog psykolog som str bak.Jeg m slutte meg til Synskepeggy som skriver at p dette punkt har hun ikke lenger ord og heller ikke nsker ha det.

Hvor skriver Synskepeggy eller uttrykker sorg over den forulykede unge mannen.Det hun skriver er at hun tenker p ham og hans prrende i denne stund og hun skriver at hun forstr hvordan de har det.Det har ingenting med sorg gjre,men er et uttrykk for ekte medmenneskelighet og forstelse,egenskaper som du,navref og de andre i den skalte humorbloggen burde misunne henne,tiltross for sine egne tunge erfaringer klarer hun tenke p andre frst og det str det stor respekt av.

Denne kommentaren din,navref er det umulig ha noen mening om,den er pill rtten og helt fryktelig.

Hvordan du kan f deg til skrive "Du er ekkel""Normale mennesker gjr ikke snn""Blir kvalm av deg."Er jeg ikke engang interessert i prve forst,jeg vil ikke ned p det nivet man m ned p for f en begrenset forstelse.

Maria

23.01.2012 kl.19:53

Det m vre helt grusomt og miste barnet sitt ... eller ord kan nok ikke beskrive dem smerten .., Det er jo etterhvert foreldres verste mareritt !! Umulig og sette seg inn i hvilken sorg og smerte det m vre , bare dem som har opplevd og kjent p det vet hvordan det fles ..

Vi andre kan bare tenke oss til og det er jo en tanke s grusom att man ikke klarer tenke p det engang ...

For dem som har mistet ett barn blir livet aldri det samme , det vil alltid ligge en smerte og ett stort savn der. Og man vil bli traumatisert av og miste det aller kjreste man har "barnet sitt"..,

Og man skal gjennom mange ulike sorg prosesser .... Men sorgen vil jo aldri forsvinne .. Noen ganger vil man nok sikkert kjenne sterkere p sorgen og tapet slik som du beskriver i innlegget der du hrer om en ulykke om en gutt som var p samme alder som din snn da han dde ..'

Det blir jo en pminnelse om hva man hadde og hva man har mistet , ikke det att man noen gang glemmer , men slike hendelser gjr nok att man sikkert kjenner sterkere p det ... Og man setter seg nok sikkert mer inn i hendelsen enn hva andre gjr.

Det m vre helt grusomt og sitte og vente og hpe og ikke vite .. hpet har man nok helt til man mottar ddsbudskapet , kan tenke att man svever mellom hp og fortvilelse og en tro p att det m g bra .. Vi mennesker er jo ogs slik att vi ikke tror att ulykker rammer oss selv , vi tror ofte att "det skjer bare alle andre" men slik er det jo ikke. Alle vil vi kjenne p tap i livet , men og miste barnet sitt er s naturstridig ....

Hper virkelig det gr bra med denne 29 ringen !!

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.20:23

Maria:Takk for kommentaren.

Hilsen synskepeggy.

navref

23.01.2012 kl.21:38

Blir vanskelig delta her nr Peggy sletter det som ikke passer.

lenamon

23.01.2012 kl.21:50

Kommentaren jeg skrev frst i dag var oppriktig ment, p tross av at dere har hatt glede av latterliggjre den og i tillegg kommet med utallige beskyldninger. Man er i mine yne aldri s i konflikt med noen at man ikke respekterer deres sorg.

Samtidig har det vrt interessant lene seg tilbake, unng la seg provosere og bare flge debatten fra "selverklrte mobbeofre" her inne. Det slr meg at dere kan ha nytte av lese gjennom deres egne innlegg, g litt i dere selv og virkelig kjenne etter om dere er helt s uskyldige og hjertegode som dere nsker fremst.

Dagens virkelig verste kommentar kom fra Iceman som i sitt forsvar for deg Peggy presterte nske barna mine dde. Jeg har mttet vente i flere timer fr jeg klarte kommentere dette og funnet ut at det beste er ikke kommentere det, dette taler for seg selv:

Lurer p jeg hvis det hadde vert moren til DENNE navref, "psykologen",mjiaw,hyla,ideatroll,eller ett av de dyrebare barna til lenamon som dde i ambulansen p vei til sykehuset, om de da hadde syns det avskyeligge innlegget til slavreposten er s hysterisk morsomt????

Miggi

23.01.2012 kl.21:52

Til navref ; delta her blir vell ikke akuratt noe tap etter mten du har oppfrt deg p !!!

Og bare s det er klart, jeg ble helt sjokket over at du kunne komme med en slik kommentar ;

navref

23.jan.2012 kl.19:09

Okay Peggy det er trist, men hvorfor hykle snn sorg. Du kjenner han jo ikke? Eller du er sikkert snn som leser ddsannonser, og s dukker du opp p minnestunden for f gratis snitter. Forundrer meg ikke. Du er ekkel. Normale mennesker gjr ikke snn. Blir kvalm av deg. Hper det ikke blir snitter p deg denne gangen.

--------------------------------------------------------------

Alvorlig talt? Hva feiler det deg? Gjr det noe om folk bryr seg? Har du s jvla mye i mot at Synskepeggy bryr seg? Og hun har jo all grunn til kunne skrive om det nr hun faktisk har opplevd det samme, men p en annen mte, som tok en annen vei !

Jeg kjenner Synskepeggy, og vet du hva? Helvette, du gjr meg forbanna. Kan ikke du bare g tilbake til den Nav bloggen din, og skrive det som MTTE passe deg inn, og la stakkars Synskepeggy skrive det hun nsker? W-T-F !

Jeg m si at, du har gtt VIRKELIG alt for langt, og alt toppet seg da du kom med den kommentaren, jeg har limet inn oppenfor.. Alvorlig talt, n br du virkelig gje deg !

Fr ogs lyst lime inn denne kommentaren ;

navref

23.jan.2012 kl.12:43

Synske Peggy: du er bare tragisk!

-Hadde jeg vrt deg ville jeg sett over alle de kommentarene du har skrevet fr du kaller noen ANDRE tragisk ! ;) Tror vi alle ser hvem som er tragisk her.

Til deg Synskepeggy, ikke la deg knekke av slike tullinger ! :)) Fast leser av bloggen din, og du skriver bra !

-Ha en koselig kveld videre !

Fiona

23.01.2012 kl.21:54

Til Miggi ; Kunne ikke vrt mer enig med deg !! Kunne ikke skrevet det bedre selv.

Synskepeggy? ST P ! :))

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.22:03

lenamon:Nda,nda,hvorfor ta seg s nr,det hele er jo en spk,eller er det galgenhumor man kaller det eller roasting eller kanskje bare humor,ikke vet jeg,da jeg er helt ukjent med den form for humor du applauderer s ivrig.

Iceman nsker IKKE dine barn dd,Iceman skriver:Hva om det hadde vrt noen av barna til disse,deg inkludert som dde i en ambulanse p vei til sykehuset.Det er IKKE nske noens barn dd,men forsk p f noen til prve sette seg inn i andre,som har opplevd det gjr.

Alvorlig talt,n fr du ta det som en (mann),iallefall forst rett det som str der.Men,tenkte man det ikke,du fortsetter i samme spor som dine medhumorister,vri og vende p alt som skrives.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.22:08

navref:Blir du slettet her,kan du jo oppske en viss annen blogg og fortsette der.Eller enda bedre,hva med din egen blogg.Du fr garantert ikke meg inn der - som du er her.Jeg har aldri og skal aldri ha noe med NAV gjre,s din blogg interesserer meg ikke.

Fr se n,hvor lenge du gidder skrive for s bli slettet.Jeg tar hensyn til dem som leser bloggen min og fler seg krenket,sret,sttt og fremstilt som psykriatiske syke mennesker.

Jeg syns du har bidratt mer enn nok her,jeg.

Hilsen synskepeggy.

Mjiaow

23.01.2012 kl.22:10

Jeg m ogs f tilfye at jeg syns heller ikke noe om at min mor blir blandet inn i dette patetiske opplegget som foregr her!! som Lenamon sier, nsker henne dd! Dere skal liksom vre s jvla voksen!?! hva i helvete hadde jeg med dette gjre? Har jeg kommentert her kanskje? Hvorfor i helvete blir mitt nick blandet opp i dette? Fr dette har jeg knapt blandet meg borti dette...

Igr mottok jeg en kommentar p min blogg som var direkte ufyselig.. IP adressen kunne spores opp til Bergen.. MERKELIG DET DER!?

Skjnner vel hvor jeg vil med dette... Enten er det DEG synskepeggy.. Eller s er det Iceman som var s elskverdig blande meg inn i denne speoperaen av ett syteorkester! Enten eller...

Like ille er det uansett hvem det er av dere 2... Jeg gir blankt faen i den latterlige kommentaren.. Men jeg vil ha meg frabedt bli blandet inn i denne suppa her nr jeg ikke har sagt ett klyva ord her!

Synskepeggy, som uttalte s jvla fint at du ikke sletter kommentarer... Mmm... Hva har du gjort ikveld? Jeg har sittet sett p at du sletter kommentarer i hytt og pine her... Mhm...

Fru perfect... Yeah right...

Takk din kjre venn Iceman for at jeg ble blandet inn i dette.. Ikke klandre meg!

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.22:24

Mjiaow :Vr mer presis,ikke slettet kommentarer i hytt og pine,men slettet kommentarer fra en viss en - for sitt eget beste,jeg er flau p vedkommendes vegne og kommentarene som er slettet blei for dry,med omtanke for mange som leser bloggen her.

Hilsen synskepeggy.

navref

23.01.2012 kl.22:31

S du vil ikke ha noe med NAV gjre sier du? rart, for det er jo en mappe p deg. Men du er kanskje ikke rlig mot vennene dine?

Mjiaow

23.01.2012 kl.22:38

Jeg gidder ikke sitte stave det for deg.. Du vet at du sletta den kommentaren om sorgenfri! Du vet det jeg vet det! Punktum! Du trenger ikke sitte der bruke tid p juge deg fram til masse oppmerksomhet..

Omtanke? Hadde du hatt den der skalte OMTANKEN brydd deg s siiiinnsykt om dine lesere, hvorfor blokkerer du ikke bare IP adressene istede?

NEI, skal jeg si deg hvorfor? Fordi du lever p det f all den speoperaen slengt oppi trynet.. Tipper du sitter der gosser deg med potetgull og brus og kniser og har det riktig s koselig samtidig som du sikkert sitter kakler med alle de som bkker deg opp planlegger neste stikk...

Skal jeg fortelle deg en ting? Jeg gosser meg jeg ! Hvorfor? Fordi det er s sinnsykt morsomt se p hva dere klarer konstruere.. Du sitter tilogmed lager dine egne kommentarer fra "Andre" som skal si noen gode ord om saken s du har litt mer blse opp blet med hvis det blir stille..

Sikker p halvparten av de anonyme minst er fra deg selv..

Eneste som ikke gosser meg er at dere blander inn morra mi karma nsker henne dd! DET er noe du skulle spart de stakkars leserene dine for!

Men neida.. Du driter i det slenge det ikke omfatter din jvla karma!

Jepp, jeg er pissed! Morra mi kdder verken Iceman eller du eller noen andre med!

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.22:41

Mjiaow :Du fr tro hva du vil.Jeg vet hva jeg vet !

Og hva du tror interesserer meg rlig talt ikke.

Hilsen synskepeggy.

Mjiaow

23.01.2012 kl.22:51

Nei det var jo bombe.. :)

Hvis ikke jeg interesserer deg, s hold meg og morra mi unna for framtiden da!

Jeg hper jeg slipper se mitt bloggnavn dukke opp i framtiden! For jeg vil aller helst ikke sitte diskutere med deg siden det er rimelig ddt lp.. Slenge det ikke gagner deg s er det ikke noe du vil hre p uansett.. Du "har alltid rett" eller s vil du kun diskutere med folk som er enige med deg.. Resten kan bare ryke reise... det er jvli trist nr man tenker over at det er en voksen dame som eier denne bloggen (eller er det en mann? ser du blir omtalt som "HAN synskepeggy" innimellom serru...)...

Oppfr deg deretter da.. S kanskje fr du litt respekt du ogs om du gidder ta imot andres meninger uten glefse mentalt bitchslappe tilbake ;)

navref

23.01.2012 kl.22:54

Peggy: du sier du er synsk, og vi vet du fikk sprsml om finne to katter. Da kom du med ett generellt svadasvar. Men begge kattene var dde. S du ble avslrt som bffmaker. Vil du vi skal skrive litt nrmere om det p en annen blogg?

23.01.2012 kl.23:02

Merkelig at det er greit at bloggeier og hennes venner slenger ut sarkastiske kommentarer,men om andre kommer med en kommentar som faktisk er fin,som Lenamon sin for.eks,blir det kalt mobbing,trakassering og sjikane!?

magjool

23.01.2012 kl.23:05

mjiaow

sg d var framp og slenkte spydigheter p "slarvebl,Angende familier som gr i opplsning,etc,SPAR DEG;Og d seier du ikke har kommentert her ,i kveld,?du kan jo vere anonym,!!!,og du har no vert innp her tidligere ,nr det har vert uro her p bloggen til SP,har sett du elsker brk,og du har slnkt ganske bra p slarveposten,vrt bra stygg i kjften.din mor kan hende blir blandet inn i dette slik som jeg vart av min datter,S vr ikke for kjpphy du Tonje M.mor p bysen ....

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2012 kl.23:07

Miggi:Takk for kommentaren.

Kommentaren du har med her sier vel alt man trenger vite om den personen.

Og mer er det ikke si om det.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

23.01.2012 kl.23:14

Ha det gjerne gy p mine vegne Peggy, det er greit. Lag en tegneserie, finn opp vitser, skriv om de dumme blogginnleggene mine. Kan det f opp humret her inne, s er det helt toppers :) Feel free, man kan sikkert finne p mye morsomt p mine vegne.

Men igjen, kommentarene her taler for seg selv, uansett om dere prver vri og vende p de stygge ordene som kommer her. Offerrollen her inne har vel for lengst utspilt sin rolle, eller hva?

Mjiaow

23.01.2012 kl.23:17

Magjool: HAHAHHAHAAHHAHA.. Har jeg en mor p bysen? Hvor tar du det fra da?

magjool

23.01.2012 kl.23:21

Navref:: hva er "bffmaker".

strutsen er blitt laama for ville ikke ha ein mor som var gs.men gsa avslrer deg Navref.

Mjiaow

23.01.2012 kl.23:33

Tenkte meg det... :)

Mjiaow

23.01.2012 kl.23:59

Menmen.. Forundrer meg ikke om du har sittet slarvet med Toril om meg.. :) Ser jo hun har blokkert meg p facebook .. Desverre for deg s vet hun ikke srlig mye om meg og mitt lengre ;) For det er MANGE r siden jeg har hatt mye kontakt med henne.. Kan fortelle deg spass at min mor bor nok ikke p bysen nei.. Huset er jevnet med jorden det.. Rart ikke hun vet det? Hmm :)

Dere fr no bare sitte slarve om meg.. :) I dont care.. Sier bare mer om dere enn om meg..

"Scary shit" at du vet "s mye om meg og mitt"... Fint at jeg ikke har noe nummer og adresse pent p nett da s jeg slipper tenke p bli overrumplet med drapstrusler og det som vrre er.. For det er jo det denne "gjengen" du tilhrer er istand til? Masse folk gjemmer seg bak "Anonym" fordi de er redde for sitt eget liv... Tft :)

Babydoll

24.01.2012 kl.02:07

Skal si noen visse Slarve-slaver fikk en annen lyd i det rttne pie-hlet sitt da de fikk et lite hint om snu saken om p seg selv... Var ikke s kjekt det nei. De likte ikke s godt smaken p sin hjemmelagde medisin likevel? ...og s er de s Iatterlige kaller det for drapstrusler, hehehe for noen jvlige tapere. Enda et bevis p at de langt ifra frisk i planeten!!

Hper du slipper mer angrep av slike parasitter p den koselige bloggen din, synskepeggy.....men det er vel ikke s lett nr enkelte har et svrt trist og fattig liv at de m hakke p folk for f opp livskvaliteten sin fr de kveles av deres eget tragiske eksistens. De burde f seg et liv...et skikkelig et!!!

St p! Det Gode vinner alltid over det onde :-)))

ufo

24.01.2012 kl.07:13

Det er tragisk hvordan enkelte komenterer her p bloggen. Da mener jeg de som kommer med de stygge komentarene her.

Hvis dere ikke liker bloggen s kan dere vel bare holde dere unna bloggen her?

St p synskepeggy!!

reaksjoner

24.01.2012 kl.07:55

La n bare de 3 holde p, de skjnner jo ikke sitt eget beste.

Respekt er et ord de aldri har hrt fr.

Det er opp som en bjnn, og ned med flagget p halvstang for de 3 der.

Og leste en kommentar om psykologer er en stor vits.

Jeg kan ikke si meg mere en ig, det fikk jeg oppleve da min X prvde ta sitt liv for 12 r siden.

Psykologene tok dessverre IKKE ansvar, endte opp med og kjre meg selv i klelleren. Til det sa stopp.

Og for 1 uke siden klarte vedkommende og ta sitt liv.

S at helse-vesenet svikter i slike situasjoner, det er dessverre en kjens-gjerning.,

Beklager at jeg sier noen ord, men da jeg har opplevd svikt i den biten av helse-vesenet s hpet jeg at jeg slipper usaklig kjeftbruk, fra dere.

Takk

Mjiaow

24.01.2012 kl.10:50

Babydoll: Kjre vene, hvem er det som har kalt noe drapstrusler? Det iceman sa? Det var ikke drapstrusler.. Det var ddsnsker... Det jeg snakket om var tidligere feider som har foregtt hvor det ble utlevert drapstrusler og folk mtte gjemme seg bak anonyme nick.. Noe som skjer pfallende ofte n ogs "buhu jeg tr ikke si navnet mitt men du vet hvem jeg er :("

Toril

24.01.2012 kl.10:52

Kjre Synskepggy!

At blogginnlegget ditt som var til ettertanke pga det triste hendelsen med 29 ringen skulle bli delagt slik som dette synes jeg er kjempetrist og respektlst!:(

Alle mine tanker gr til 29 ringens familie!

Dette innlegget var skrevet nettopp fordi du vet og forstr hvordan familien til 29 ringen gjennomgr akkurat n siden du og din familie mistet ditt barn som er det kjreste man eier og har.

Det miste sitt kjre barn slik du gjorde har sikkert ogs gitt deg innvendig styrke og kraft som bare dere som har opplevd noe liknende kan beskrive.

Du er der for menneskene rundt deg, du viser kjrlighet, omtanke og omsorg for mennesker rundt deg, du dmmer ikke andre mennesker og du nsker at alle mennesker rundt deg skal ha det bra! Uten kjenne deg som person ser jeg tydelig at du brenner for kjrlighet og rettferdighet! Du mter andre mennesker med respekt, toleranse, forstelse og penhet. En annen ting jeg vil trekke fra som en positiv egenskap hos deg, er evnen til tilgi andre mennesker. Tilgivelse sitter kanskje langt inne hos de fleste av oss mennesker, men ikke hos deg, og det er et bevis p at kjrligheten str hyest hos deg.

nsker deg en kjempefin tirsdag!:)

Stor klem fra Toril

Mjiaow

24.01.2012 kl.11:08

Ja du mottok jo tilgivelse du s det vet du jo alt om :) Hehe!

Men sklart hun tilgir de som er slemme.. Hun vil jo ha flest mulig p laget sitt..

Kan jeg sprre hvorfor du begynte bli kompis istede du som sg det da det vi alle andre ser idag ogs? Later du som du ikke ser det lengre? For det du sa p den tiden dere var uvenner er akkurat det samme som vi ser.. Skjer det noe magisk som gjr at du ikke ser det lengre? Eller er det rvsleiking fordi du er redd hu? Hun klarte jo tross alt ta fra noen jobb og lyve... Hadde blitt litt redd selv jeg da :)

Mjiaow

24.01.2012 kl.11:16

hvorfor sitter du gir ut informasjon om meg? Har noen gitt deg lov til det kanskje Toril? :)

Toril

24.01.2012 kl.11:27

Mjaow: Dette er en sak mellom Synkspeggy, Magjool og meg, og ingen andre! Mere svar fr du ikke fra meg! Jeg har null interesse av diskutere med deg p bloggen til Synskpeggy!

Vedkommende som mistet jobben hadde kun seg selv takke, og ingen andre! Ingen kommentar utover dette!

Hvis det er noe du nsker ta opp med meg kan vi ta det privat, og ikke p bloggen til Synskpeggy!

Vis respekt Tonje!

Toril

24.01.2012 kl.11:28

Mijaow: Ingen kommentar!

lenamon

24.01.2012 kl.11:37

Leser og observerer i dag ogs, trekker tilbake det jeg har sagt om ikke vre her inne (men jeg skal oppfre meg pent).

Dagens " god kommentar" kommer fra deg Babydoll. Jeg er sikker p at synske peggy er glad for at du beriker bloggen hennes med disse godordene (sterkt ironisk ment):

Babydoll

Skal si noen visse Slarve-slaver fikk en annen lyd i det rttne pie-hlet sitt da de fikk et lite hint om snu saken om p seg selv... Var ikke s kjekt det nei. De likte ikke s godt smaken p sin hjemmelagde medisin likevel? ...og s er de s Iatterlige kaller det for drapstrusler, hehehe for noen jvlige tapere. Enda et bevis p at de langt ifra frisk i planeten!!

Hper du slipper mer angrep av slike parasitter p den koselige bloggen din, synskepeggy.....men det er vel ikke s lett nr enkelte har et svrt trist og fattig liv at de m hakke p folk for f opp livskvaliteten sin fr de kveles av deres eget tragiske eksistens. De burde f seg et liv...et skikkelig et!!!

St p! Det Gode vinner alltid over det onde :-)))

Ps men nr det er sagt Peggy, du kan jo ikke noe for at babydoll har kommentert p denne mten, men oss imelllom - det gjr ikke noe godt for bloggen din.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.11:49

Toril:God morgen og hjertelig takk s mye.

Du oppsummerer min mening med innlegget helt rett.Jeg tenker fremdeles mye p den forulykkede og hans prrende.N har ikke jeg hrt siste nytt i saken,men om det verste skulle skje, er det da den tyngste jobben man kan f i livet begynner for de som er igjen,veien tilbake etterp er svrt tung,men ogs svrt god p mange mter.Vi som har gtt den tunge veien vet at det er noe man m gjre helt aleine,helt individuelt og i eget tempo,det er helt uavhengig hvor mange man har rundt seg, og psykolog og vrig hjelpeapparat har svrt lite stille opp med,da jobben foregr innvendig i trd og i takt med hver og en av de berrte.

Det er fortvilende vre vitne til at enkelte viser lite eller ingen respekt for omstendighetene og min mening med innlegget.Man kan ikke annet enn tro at de som viser en slik holdning mangler noe svrt vesentlig selv.Og kommentarene her avslrer det en etter en.

Har forvrig bestemt meg for la alle kommentarer st.Man ser dem uansett for hva de er.

nsker deg ogs en kjempefin tirsdag og stor klem fra meg ogs.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.11:52

Mjiaow :For ha det helt klart,jeg har ingen sak gende med deg,s vennligst hold meg utenfor ta oppgjrene med diverse andre bloggere i egen blogg.

Hilsen synskepeggy.

Mjiaow

24.01.2012 kl.11:56

Toril, det er vanskelig ta noe privat med noen som har blokkert begge facebook profilene mine med alle sine ;-) jeg tar det her fordi magjool tok det her.. jeg lurer egentlig p om det er lovlig utlevere informasjon om noen som ikke deler dette selv jeg!!!

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.11:58

lenamon:Ordlyden kan diskuteres,men poenget er krystallklart.

Poenget er ogs rettet til deg.

Hva som er godt og ikke for MIN blogg syns jeg ikke er din oppgave bekymre deg om og passer overhode ikke her,belr heller dine medhumorister om du absolutt m si din mening,men i egen blogg helst.

Hilsen synskepeggy.

Toril

24.01.2012 kl.12:02

Mijaow: Ingen kommentar og diskusjoner med deg p bloggen til Synksepggy! Vr s snill kan du respektere det?

Ta kontakt med meg p mail hvis det er noe du vil, jeg er abyssineroppdretter, og har hjemmeside hvor min informasjon str.

Mjiaow

24.01.2012 kl.12:08

Du respekterer jo tydeligvis ikke meg og mitt liv s hvorfor skulle jeg egentlig respektere noe som helst fra deg? Hmmm...

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.12:12

ufo:Hei,igjen ufo.

Det er trist,men ogs p en mte bra,man ser det for det det er.

Jeg slettet noen kommentarer i gr,det gjorde jeg fordi at jeg syns de blei for dry, mest av hensyn til faste lesere av denne bloggen,de skal f slippe lese kommentarer som antyder psykiske lidelser som flge av sorg og tap.De skal slippe f en slik belastning her i min blogg,de har belastninger nok og sliter nok fra fr.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.12:12

Jeg belrer ikke, jeg observerer.

Jeg forstr det slik at stygg sprkbruk mot meg og andre kan vi se gjennom fingrene med.

Stygg sprkbruk mot deg og dine bloggvenner er mobbing og trakassering.

Interessant!!!

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.12:17

Mjiaow:Jeg har ikke svart deg p en eneste kommentar bortsett fra oppfordringen om ta oppgjrene du fler for ta i egen blogg.

Du hisser deg selv opp over fantasier og antakelser og da fr du ta det i egen blogg.

At noen har skrevet kommentarer her som anonyme er fullt forstelig og at du antar at det er meg som skriver er ditt problem og et problem du br ta opp i egen blogg.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.12:23

lenamon:Det er jo HUMOR,betyr dette at en av de ivrigste humoristene ikke har humor selv, nr alt kommer til alt.Ikke bra for imaget man har skapt seg.

Det er rart hvordan man plutselig tar alt s forbaska personlig nr ting blir snudd og HUMOREN blir rettet mot dem som startet denne formen for humor.

Ikke vr engstelig,mine bloggvenner og andre lesere vet godt hvem kommentaren til babydoll er rettet mot,ingen av dem tar det personlig til seg.

Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.12:28

reaksjoner:Takk for kommentaren.

Trist at din historie skulle ende snn.Men igjen og igjen ser man og hrer man om psylolog,krisehjelp osv.svikter p det groveste.

Det er allikevel godt se at det gr bedre med deg n.

Hilsen synskepeggy.

Mjiaow

24.01.2012 kl.12:36

Ikke snakket til deg heller jeg synskepeggy.. Den var til toril.. Jeg bare glemte skrive p navn.. Det burde du jo nesten skjnt..

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.12:39

Mjiaow :Toril er ikke bloggeier og du har ftt opplysninger - fra Toril selv - om hvor du kan ta kontakt med henne.

Det finnes derfor ingen unnskyldninger for deg lenger til fortsette oppske denne bloggen.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.12:41

Der illustrerte du det jeg ville frem til:

Ikke vr engstelig,mine bloggvenner og andre lesere vet godt hvem kommentaren til babydoll er rettet mot,ingen av dem tar det personlig til seg.

Det var ikke humor, ikke sant. Da ville du ikke vrt bekymret for at noen av dine lesere og bloggvenner skulle ta det til seg.

Konklusjon: s lenge det ikke rammer deg og dine - kan man si hva som helst slags stygge ting her inne.

Eller?

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.12:57

lenamon:Det er jo den skalte humorbloggen,som du er en stor tilhenger av et godt bevis p.

Hva er problemet ditt,du likte jo sjikaneringen,hetsen og trakasseringen av synskepeggy svrt godt og var en av de fremste talsmenn for at slikt mtte man tle i humorens,eller var det galgenhumorens navn.Du fant endog "debattene" svrt s underholdende.

Kan man tolke dine forsk p oppfre deg pent her i bloggen dithen at du ogs har forsttt hva humorbloggen er og hva den vil og velger n ta avstand til den type blogging.I s fall er du ikke aleine om det,flere har forsttt det og mener at humoren har gtt alt for langt og velger derfor ta avstand fra det.Flere av dem som frst var med p den "hysterisk morsomme leken" har kommentert sin avsky mot den her i bloggen som anonyme eller andre nicnavn.

Jeg er klar over at det n vil hagle med beskyldninger rettet mot meg om at jeg selv skal ha skrevet kommentarer,det fr s vre,jeg kan ikke avslre at det IKKE er meg.Det forstr du vel ?

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.13:51

Hvis vi kunne klare vre voksne n, legge sinne til side - s tror jeg det kunne komme noe godt ut av denne " krigen " tross alt. Det jeg vil frem til at vi alle skal tenke godt igjennom hvordan vi behandler hverandre p nett, det sitter mennesker med tanker og flelser bak hver eneste pc.

Det finnes mange mter vi kan stte / sre / eller f andre til fle seg sm via vre blogger.

Det kan vre en humorblogg hvor objektene for humoren ikke synes det er gy.

Det kan vre komme med srende meninger og gjemme seg bak "sekkebegreper" slik at man ikke trenger st til ansvar for det man skriver.

Hvem bestemmer hva som er verst, er det ikke nettopp den som rammes eller m vi alle st til ansvar for det vi fler nr vi opplever slike ting?

Jeg har opplevd bli kalt bde det ene og det andre i det siste, men slik er det for oss alle. Den som er med p leken m tle steken, selv om det ikke alltid er like morsomt.

Vi kan fortsette i det uendelig beskylde hverandre og det andre eller vi kan velge leve videre her i vr bloggverden (som vi alle er hektet p) i fred og forsoning.

Konflikter havner vi alle i til tider (og srlig oss damer med sterke meninger). Det er vrt valg om vi skal fortsette med "leken" eller om vi skal la konflikten bli en konstruktiv lrdom for alle sammen.

Og akkurat som du Peggy forventer beskyldninger, s forventer jeg at dere skal latterliggjre den "fromme" Lena.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.14:05

lenamon:Denne kommentaren kan du kopiere legge den inn i humorbloggen der den tross alt passer best - s fr man harselere,sjikanere og hetse den s mye man bare orker der,det m da du syns er "hysterisk morsomt".

Det var tross alt IKKE denne bloggen synskepeggy som startet det hele,om du har drlig hukommelse s er det bare lese innlegget samt kommentarer p nytt.

Jeg har lest ETT innlegg i en viss blogg,det er det hele,har aldri og vil aldri legge igjen kommentar heller.

S lenge du er med p den "hysterisk morsomme leken" vil dine forsk p forsoning ha motsatt virkning enn det tilsynelatende ser ut for og vil kun virke patetiske og ynkelige her.

Alle dine kommentarer fra n av vil (fortsatt) bli oppfattet som kverulerende.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.14:25

Humorbloggen startet vel i kjlvannet av en diskusjon her inne, der du fikk tilbakemelding om at dine innlegg kunne oppfattes som srende. Den tilbakemeldingen tok du ikke til deg, fordi du mente at det var opp til den som leser velge hvordan man responderte p dette.

Du sier at alle mine innlegg fra n av vil bli sett p som kverulerende, selv om jeg skriver i en helt normal tone, uten andre baktanker enn diskutere et ganske viktig tema.

Dermed er jeg igjen fritt vilt for vennene dine her inne, diskusjonen vi var i gang med sporer av sitt tema og munnhuggeriet er i gang.

Det kan minne om en avledningsmanver i en diskusjon som plutselig ble ubehagelig.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.14:37

lenamon:For det frste,innlegget du sikter til blei s til de grader misforsttt av noen kjerringer som lever livet sitt p blogg og antakeligvis har flere anonyme blogger enn de selv kan telle,det er ikke mitt problem at slike bloggere - med god grunn selvsagt - tok et innlegg skrevet p generelt grunnlag s personlig,man mistenker at man traff....

Poenget i innlegget fr man finne ut selv,men det str lese.

For det andre - godt forsk p f i gang ny "debatt" her,denne gang om avledningsmenver - eller ikke....nei,takk ingen av delene for min del.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.14:51

Her speiler du holdingene dine ganske godt Peggy:

til blei s til de grader misforsttt av noen kjerringer som lever livet sitt p blogg og antakeligvis har flere anonyme blogger enn de selv kan telle,det er ikke mitt problem at slike bloggere - med god grunn selvsagt - tok et innlegg skrevet p generelt grunnlag s personlig,man mistenker at man traff....

S jeg synes kanskje ikke venninnene dine skal rope s hyt om denne mobbekampanjen mot Synske Peggy. Du fremstr som ganske s frisk i avsparkene selv og ikke som noe offer.

Jeg forsker ikke f i gang noen ny debatt, jeg holder meg til samme trden jeg. Nr du sier at jeg forsker f i gang en ny debatt, er det vel sannsynligvis for f andre til og se meg som en kverulant.

Synes dette et ganske beskrivende jeg, for hvordan man kan forske f andre til fremst p den og den mten, ved tillegg de egenskaper de ikke har. I mine yne kan det se ut som manipulering.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.14:59

lenamon:Tro hva du vil,lenamon,det er bare svrt f som har misforsttt det innlegget du sikter til,de fleste har forsttt det utmerket og nyaktig slik jeg mente det.

Poenget i innlegget har du fremdeles ikke tatt,da du fortsatt fler deg "sttt og sret og krenket".Til forskjell fra deg og humorbloggen din har jeg aldri nevnt navn,verken p blogger eller bloggeier,men som s ofte fr,det er ikke ndvendig heller,de man har i tankene nr man skriver har en fantastisk evne til avslre seg selv.....Det skal de ha !!

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.15:10

Her gir du meg igjen et godt eksempel p det jeg har oppfattet var dine holdninger:

Til forskjell fra deg og humorbloggen din har jeg aldri nevnt navn,verken p blogger eller bloggeier,men som s ofte fr,det er ikke ndvendig heller,de man har i tankene nr man skriver har en fantastisk evne til avslre seg selv.....Det skal de ha !!

Et godt gammel kvinnetriks det der, jeg nevner ikke navn (men srger for at alle vet hvem jeg mener uansett) dermed kan ingen ta meg p det.

Jepp, jeg har nevnt navn og dermed s str jeg faktisk for det jeg mener, og tar imot det som mtte komme - uten bre meg i etterkant.

Men du har gitt meg alt gratis her egentlig. Jeg skjnte jo det at du ikke er like godhjertet mot alle (bare spesielt utvalgte) og at du utmerket godt vet at du rammer enkelte med innleggene dine.

Er det srlig snilt? Nei det er det ikke. Har du drlig samvittighet? Nei, ikke det minste. Er det skummelt, ja det er det.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.15:18

lenamon:Kverulere,kverulere,vri og vende p alt som blir skrevet.Det minner uhyggelig om en viss annen blogg.Det var en blogger som "forsnakket" seg i kommentarfeltet her,en underlig mte ordlegge seg p,med mindre bloggen faktisk tilhrer vedkommende,fikk aldri noe svar p mitt sprsml om forklaring heller....s....

Hilsen synskepeggy.

Toril

24.01.2012 kl.15:57

Du nevner den kommentaren fra den som "forsnakket" seg p bloggen din. Linken til en blogg nedenfor mener ha fasiten for hvem som er den eller de ansvarlige for den bloggen vi har stiftet bekjentskap med:

http://reaksjoner.blogg.no/1327399660_blogg_vs_faceboka.html (kopier og lim inn linken i adressefeltet)

Du skjnner sikkert hvem denne bloggeren jeg sikter til er.

nsker deg en kjempefin tirsdags ettermiddag!:)

Stor bloggklem fra Toril

lenamon

24.01.2012 kl.15:57

Ny avledningsmanver p gang? Jeg har ikke vendt p noe som har blitt sagt jeg, s jeg kan kanskje av dette tenke at du er tom for argumenter? Og derfor kan du istedenfor snakke om det jeg tar opp her fortsette og si at jeg er en kverulant og komme med merkelige beskyldninger (som du lett kunne sjekket ut av IP adresser) eller skal jeg fye til lgner p listen over virkemidlene ogs?

Som sagt, blir en diskusjon for ubehagelig er det effektivt vri saken over p noe helt annet. Eller hva?

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.16:13

Toril:Hei igjen,Toril.

Jeg vet/visste hvem bloggen reaksjoner er,men fikk en helt grei kommentar tidligere i dag og fant da ingen grunn for avslre vedkommende.Jeg svarer greit til dem som kommenterer greit,og jeg respekterer anonymitet s lenge den anonyme bloggeren ikke avslrer seg selv.

Det er ikke reaksjoner jeg har i tankene som har "forsnakket" seg.Jeg mottok en kommentar som jeg syns ordla seg p en underlig avslrende mte.Man svarer ikke med en snn ordlyd med mindre man eier bloggen selv.Jeg stilte sprsml,til bloggeren med det samme,fremdeles uten f svar - s langt,til tross for at samme blogger har kommentert her etter sin egen avslring av seg selv.

nsker deg ogs en fin tirsdags ettermiddag.Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.16:54

lenamon:IP-adresser,n skal jeg forklare deg noe og flg nye med n,her er ikke rom for misforstelser osv.

For en tid tilbake gjorde jeg og en bekjent et lite eksperiment.Jeg har pr dags dato fem mobiltelefoner og datamaskin, alt str p meg i mitt navn.Vi gjorde flgende,frst s skreiv vi en kort kommentar i kommentarfeltet i min blogg fra DATAMASKINEN og IP-adressen blei notert ned,s skreiv vi samme kommentar fra alle fem mobiltelefonene til min egen blogg,IP-adressene blei notert ned,vi fant det vi hadde mistanke om, men ville prve ut,INGEN av IP-adressene var like,ny IP-adresse fra hver av mobiltelefonene,det eneste som var lik,bortsett fra de to siste siffer var kommentaren fra datamaskinen,grunnen til ulike siste siffer var at maskinen var sltt av - og p igjen - under eksperimentet,som ogs var en del av eksperimentet.Til tross for at alle mobil,samt datamaskin er registrert p meg,fikk vi alts syv ulike IP-adresser fra samme kommentator.

Forsto du dette her og poenget mitt...For ordens skyld kan jeg legge til at kommentarene inneholdt kun ordet HEI og samtlige (helt like) kommentarer blei slettet umiddelbart etter utfrt eksperiment.

S beskyldninger om lgn som virkemiddel til oppn hva ????? er svrt uklart for meg.Eksperimentet er sre enkelt,du kan prve det selv.

Hilsen synskepeggy.

Ideatroll

24.01.2012 kl.17:06

Jeg m bare nok en gang komme innom og takke for suveren underholdning! Jeg har ikke ledd s mye p evigheter, som det jeg gjr nr jeg kommer inn her og leser. Dine panikkslagne retak er bare helt fantastiske Peggy!

Men en ting tillater jeg meg bemerke: Du skriver til stadighet at blant annet lenamon ikke klarer f igang en diskusjon her inne, men kommentarene som hagler, blant annet fra deg selv, er jo et slende bevis p at hun (og andre) klarer nettopp det: f igang en diskusjon... Og du Peggy, gr p med alle fire beina hver bidige gang, og lar deg provosere, mens vi andre sitter her og leser og ler.

S takk enda en gang, jeg tror ganske sikkert jeg m legge inn deg og Slarveposten under "ukens link" hos meg, snn at flere fr ta del i det... Jeg byer meg i stvet enda en gang for ditt fantastiske naturtalent nr det gjelder underholdning! St p frken!

Totil

24.01.2012 kl.17:09

Det du skriver her stemmer Synskepeggy. Denne kommentaren skriver jeg fra min mobiltelefon.

Ideatroll

24.01.2012 kl.17:15

Forresten, det du sier om IP-adresser er nok dessverre tull Frken Peggy ;) Alle maskiner tilknyttet samme nettverk fremstr med samme IP-adresse. Det er nemlig nettverket som innehar adressen, ikke hver enkelt maskin. Derfor vil blant annet mine kommentarer fremst med ulik IP-adresse, etter hvor jeg befinner meg.

Dette er litt som med postadresser, alle personer i samme hus har samme adresse, og hvis en av dem flytter, s vil vedkommende f en ny adresse. Adressen tilhrer huset, ikke personen. I overfrt betydning vil det si at nettverket ditt er huset, og de ulike maskinene er familiemedlemmene.

Bare snn til info - fra en som har jobbet med data i revis ;)

lenamon

24.01.2012 kl.17:17

Da er nok du mer bevandret i IP nummer enn meg, da jeg har forsttt det slik at alt som gr under samme nettverk ogs har samme IP nummer. Uansett s holder det lenge med et IP nummer for meg, for jeg skriver under mitt eget navn og vet at det jeg skriver m jeg kunne st til ansvar for. Synes det er god nettskikk.

Grunnen til at jeg funderte p om det var lgner inne i bildet er jo fordi du via IP adresser ser at jeg og slarveposten har ulike IP adresser. Hvis du dermed pstod at jeg skrev begge - s trodde jeg alts at du hentydet at vi hadde samme IP adresse.

Ideatroll

24.01.2012 kl.17:19

...og grunnen til at MOBILER viser separate adresser, er at de ikke knytter seg opp mot datanettverket ditt, de har egne nettverk. Hadde du hatt 5 datamaskiner i huset, ville de alle hatt samme IP-adresse, for de bruker ditt nettverk for fungere. Til og med naboen din vil ha samme IP-adresse hvis du har usikret nett og han logger seg inn p det ;)

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.17:32

Totil:Heisann,

Visst stemmer det,og hvorfor det stemmer er det ingen av "damene" som har forsttt.De fr legge hodet i blt en liten stund (inkludert vedkommende som har drevet med data i resvis)s kanskje de finner lsningen,som jeg gjorde,det er sre enkelt nr man vet hvordan IPnr,nettverk,teleoperatr osv.funker.

Men som alltid,istedenfor forst poenget mitt,prver de f istand en krangel om IPnr.Patetisk er det !!

Bloggklem.Hilsen synskepeggy.

Ideatroll

24.01.2012 kl.17:53

Det var ingen krangel, det var informasjon. Test det med datamaskiner i stedet for med telefoner s ser du det. Og hvis du har laptop, s ta den med et annet sted, s ser du at IP-adressen endrer seg. Dette VET jeg Peggy, det er jobben min skjnner du :) Prvde bare vre hjelpsom jeg, men som vanlig s klarer du jo ikke innrmme at andre faktisk kan ha rett... For du leste BEGGE kommentarene mine om IP, ikke sant?

Ideatroll

24.01.2012 kl.17:58

...akkurat som at jeg kan vise deg hele sidekoden din og poste den her

Som at teksten du bruker er Arial, med Helvetica som reserve.

At fargekoden p bokstavene er #333333, og at headeren din har adresse http://synskepeggy.blogg.no/images/css/23c5db868bee4985e81dc7ebe58d6db4.jpg

og er 306 pixler hy.

Linkene dine har fargekode #336699, som er en av standardene hos blogg.no, og fonten er Tahoma, med Geneva som reserve.

Jeg KAN data skjnner du, jeg lever av det ;)

Ha en hyggelig kveld!

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.18:02

ideatroll:POENGET mitt i min kommentar til lenamon har INGENTING med IPnr. gjre......

Men,bare for ha sagt det s har jeg satt meg inn i hvordan/hvorfor/hva osv.IPnr fungerer.Og grunnen til at jeg har satt meg inn i det finnes lese her i bloggen.

Jeg henviser til en kommentar der en "anonym" blogger har avslrt seg selv,da jeg minner p det i en kommentar til lenamon er det LENAMON selv som ptar seg oppgaven med starte en diskusjon om IPnr.

Men som sagt,en diskusjon om IPnr faller milevis fra poenget jeg ville ha frem med "henge" meg p "debatten" som LENAMON startet.

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.18:03

Jeg er ikke ute etter noen krangel om verken IP adresser eller det ene eller andre. Jeg aner ikke hvordan det fungerer annet enn det jeg sa jeg trodde (at alt gr p samme IP adresse). Jeg overlater glatt alt annet enn selve bruken av PC'en til mannen min som har god greie p data, og det er jeg ikke flau for innrmme heller :)

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.18:14

lenamon:Neivel...du startet denne IPnr-"debatten",det er helt greit at du legger den dd.

Og heller begynner prve finne ut hva poenget mitt i svaret til deg er !!Eller,du er vel kanskje ikke interessert i poenget...

Hilsen synskepeggy.

lenamon

24.01.2012 kl.18:18

Jo, men jeg foretrekker at dersom noen har noe p hjertet s kan de si det rett ut heller enn snakke i gter. Hva er det du forsker si?

Men legger merke til at du ganske gjennomgende har ignorert poenget mitt til deg ved unng svare p det i alle mine innlegg her i dag, men jeg tar det som et svar i seg selv jeg da. Eller har du lyst til svare med egne ord?

Ideatroll

24.01.2012 kl.18:20

Du er storartig du Peggy... men en gang du fler deg presset opp i et hjrne, s sier du at det ikke har noe med saken gjre... Men jeg er stadig like takknemlig for alle latterkulene du gir meg - det er nesten s jeg tror jeg dauer her jeg sitter... eller LIGGER nr latteren tar meg som verst! Godjenta hehehehe :p

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.18:58

ideatroll:Vel,det er en mte kamuflere at man ikke forstr poenget i det hele tatt.Latterliggjre alt som skrives.Flott metode,den funker tilsynelatende godt.

Lenamon:det samme gjelder deg.

Hilsen synskepeggy.

Mjiaow

24.01.2012 kl.19:03

*klask i trynet* DOH >_<

Haha :P

Ideatroll

24.01.2012 kl.19:03

Ja du vet vel om det funker, for det er jo det du gjr hele tiden... er ikke s dyktig p snt som deg jeg, men jeg gr gjerne i lre om du skulle ha en ledig plass? Byer meg ydmykt i stvet for de som har mer kunnskap enn meg selv, uansett hvilket omrde det mtte vre p... ;)

Jeg kan data skjnner du!

24.01.2012 kl.19:08

Den samme informasjonen om Synskepeggys blogg fant jeg p ett yeblikk,s jeg er ikke imponert.

Jeg er for en amatr regne i datasammenheng,men hadde ingen vanskeligheter med finne frem.

Snnen min p 11r viste meg hvordan.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2012 kl.19:33

magjool:Hei igjen,magjool.

Jeg tror du er inne p noe...

Ha en fortsatt fin kveld,nattevakt p meg.Noen av oss m jo jobbe bla.for holde liv i alle dem som ikke gjr det....

Mange klemmer til deg.Hilsen synskepeggy.

Ideatroll

24.01.2012 kl.20:00

Hvis du med 11 r gammel snn rettet den kommentaren til meg, s var det ikke noe forsk p imponere - herre min hatt, da hadde jeg jo gjort noe langt mer avansert enn hyreklikke p en blogg! ALLE kan snt, LENGE fr de blir 11 ;)

Det var rett og slett et forsk p terge bloggeier, og det lyktes nyaktig like lett som det alltid gjr... ;) Det som derimot var bonusen, og som jeg IKKE hadde regnet med, var at det var flere (les:du) som skulle la seg engasjere av det ;)

Jeg elsker denne bloggen :D Men jeg synes det er innmari drlig gjort at jeg ved flere anledninger har nsket bloggeier en fin kveld, og rost henne opp i skyene, uten f en dyt tilbake - MAKAN til uhflighet alts hehehehe ;)

lenamon

24.01.2012 kl.21:20

Og heller begynner prve finne ut hva poenget mitt i svaret til deg er !!Eller,du er vel kanskje ikke interessert i poenget...

ideatroll:Vel,det er en mte kamuflere at man ikke forstr poenget i det hele tatt.Latterliggjre alt som skrives.Flott metode,den funker tilsynelatende godt.

Lenamon:det samme gjelder deg.

Legger ved de siste to kommetarene der du henvendte deg til meg. Jeg ber deg om vre s snill fortelle meg hvilket poeng jeg ikke forstr, ellers kan jeg ikke svare p det du lurer p. Du kan ikke forvente at jeg flger alle disse konspirasjonsteoriene deres, som jeg skjnner har bakgrunn i krangler og grums langt tilbake.

Eller er du kanskje ikke interessert i at jeg skal forst, slik at du kan fortsette uthengingen av meg og gjre slik at dine bloggvenner blir forvirret og sladderet er i gang. Er du i gang med lgner igjen Peggy. Manipulering med sannheten p denne mten er ganske nrt i slekt med lgn.

Og dere av Peggys bloggvenner som er s opptatt av nettskikk og god oppfrsel p nett. Hvor ble det av dere da jeg viftet med det hvite flagget her i stad? Nr alt kommer til alt s er det kanskje ikke s viktig nr det ikke gjelder dere eller synske peggy ikke sant. Kan jeg ane at dere liker at konflikten her holdes ved like, slik at dere kan fortsette med klage over hvor drlig behandlet dere blir.

Forvrig kan man bde komme med spydige bemerkninger og harselering med de fleste, s fremt det ikke rammer dere? Eller tar jeg feil?

navref

24.01.2012 kl.21:48

Peggy: du kommer serist drlig ut av diskutere data med ideatroll. Hun kan dette skjnner du. Ser du n forskjellen p legfolk og fagfolk?, eller diskuterer du med tannlegen din ogs?

Mjiaow

24.01.2012 kl.21:57

HAHAHAHA xD *trker trer*

reaksjoner

24.01.2012 kl.22:10

Hahahaha, henger meg p Mjiaow og trker trene. ler s jeg griner her.

Er det mulig og skal prve seg p noen som kan ting bedre en seg selv og dermed er vi ALLE idioter som kan data mye bedre en SP,, Hahahahaha. N m dere gi dere fr jeg serist dauer av latter her,

Iceman

24.01.2012 kl.22:58

Lenamo: Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke kommentere mer under dette innlegget.Og vet du hvorfor? Jo, fordi jeg orker ikke at alt det jeg sier skal bli brukt i galgenhumor p den ondskapsfulle bloggen.

Det toppet seg for meg da jeg skrev under innlegget til Synskepeggy om den verste dagen i mitt liv...da jeg mistet min kjre mor,som ogs var min beste venn.....hun dde fra meg den dagen...Og like etterp var det jeg fortalte omkring dette, komt i et direkte avsyelig innlegg som tegneserie p bloggen til denne selverklrte" psykologen".En ekte psykolog hadde ikke ftt seg til gjre noe s ondskapsfullt....Og de som "rotter" seg sammen med henne og ler av slike ting,er ikke det grann bedre enn henne.

Det var derfor jeg spurte om dere hadde syns det var s hysterisk morsomt om dere hadde vert i min situasjon.Og til tross for det, har dere vridd det til at jeg nsker dd over noen.Jeg har aldri nsket dd over noen mennesker.

Nr det er sakt,virket tydelig kommentaren slik den skulle,men ikke var ment som......F dere til skjnne hvor rett ut jvligt det fles.Og ikke at jeg nsket dd over noen..Men det var plutselig ikke s morsomt lenger nr "rollene" var snudd.

Se bare ogs hvordan ufo ble behandlet da han kommenterte der inne,og i tillegg begynne "psykologen" harselere med skrivemten hans....og s kalle seg psykolog.....ja,ja det taler jo for seg selv...

No vet jeg at dere klarer nok f til mer dritt ut av denne kommentaren, men vet du hva....dere har allerede brukt opp det verste dere kunne bruke mot meg, s da skal jeg nok tle det som mtte komme...

Nei...jeg vil ikke synke lenger ned i gjrma som dere, s jeg stopper her.....

Mjiaow

24.01.2012 kl.23:07

"Rollene var snudd" ?

DU blandet inn andre folk.. Ikke vi.. Vi har ikke blanda inn noen! DU blandet inn meg enda jeg ikke hadde sagt en jvla dritt her fr du gaula ut bloggnicket mitt..

Du nsket dd over mdre og unger (du snakket jo om karma.. trenger ikke vre hjernekirurg for legge sammen kommentaren til 2+2)

Du dreit deg loddrett ut.. du er ikke ett HR bedre enn noen av oss..

Jeg er brennsikker p at det var DU som kom inn p MIN blogg la igjen den dritten du gjorde .. Men fint at jeg ikke tar meg nr av at folk som deg driver leker seg.. Men du gjr det ikke noe bedre for noen skal du vite! ;D At du driver med hageslange spyler bensin p ett bl som dere liksom vil slukke , er ikke vrt problem.. Det er ditt det Iceman.. Isen din funker ikke ;) Er mer "FireMan" du burde kalle deg.. Lurer egentlig litt p om du heter Cato jeg.. Bare en liten tanke som snurret innom... Mulig jeg er p viddene ^^

Babydoll

24.01.2012 kl.23:26

Mijawo: Du gir deg faen ikke du!! Hvorfor gidder du egentlig? Har du ikke noe bedre foreta deg i livet ditt?? Jeg har fulgt litt med p deg, og hvor jvla frekk du er...derfor mtte JEG skjekke opp hva menneske som tillot seg holde p som dette! Og, ja du er en stygg kjerring med plsefingre og jeg har ikke LITT sympati for deg, nr du har vist oppfrselsen din her inne hos Synskepeggy!! Kan du ikke bare pelle langt vekk her ifra med elendigheten din! Spar oss for snne utysker som DEG!!!!

lenamon

24.01.2012 kl.23:34

Iceman, jeg skjnner bare ikke hvorfor du skulle trekke meg og barna mine inn i dette, for jeg har ikke en gang kommentert under det innlegget der, men unntak av det jeg skrev om hvilken respons jeg fikk her inne da jeg forskte skrive noe serist om sorg. Du s jo hvilken mottakelse det fikk her inne, alt ble bare fullstendig latterliggjort til dere alle store glede og p en eller annen mte klarte dere vri det om til at jeg hadde skrevet det for vre slem. Jeg skjnner ikke hvordan det er mulig f til det og faktisk tro det selv.

Jeg tuller ikke med andres sorg, for jeg har full respekt for hvor vondt det er miste noen. Nei, ingen hadde synes det hadde vrt noe hyggelig vre i din situasjon og den situasjonen vil vi dessverre alle havne i en eller gang i lpet av livet.

Og jeg skriver dette til deg, selv om jeg vet at jeg mest sannsynligvis vil bli latterliggjort p nytt og at dine bloggvenner her inne vil vri p det jeg sier, slik at jeg skal passe inn i den fremstilling de nsker gi meg.

Men jeg satte oppriktig talt pris p det du skrev, og jeg forstr din situasjon, det gjr jeg faktisk. Slarvebloggen gikk over grensen i ditt tilfelle. Og selv om jeg ikke skrev eller kommenterte i det innlegget der, sier jeg likevel unnskyld p slarvebloggens vegne.

Jeg vet dere alle ser p de som skriver der inne som monstre, men de er faktisk ganske gode p bunnen, men nr det gjelder p kanten humor er det en ganske hrfin balansegang i forhold til hva som kan tulles med.

Men jeg hper du ogs forstr hvor ille det er for meg nr noen skriver slik om barna mine, jeg elsker jo de over alt p jord. Alle vi mdre vet jo hvor sterkt morsinnstiktet er.

Nei, liv - dd og sorg, det er ikke noe jeg spker med. Selv om noen tror jeg ikke har opplevd noe verre enn knekke en finger-negl s er det jo ikke slik det er. Jeg har ogs ftt min dose med sorg og jeg fler med deg i tapet av moren din. Det m ha vrt grusomt.

Og n hper jeg du kan ta til deg de ordene jeg skriver og at andre kan ha respekt nok til ikke vri og vende p det jeg sier her.

Mjiaow

24.01.2012 kl.23:37

Babydoll: Oioioi... Flte du deg bedre n? :)

Vet du hva som egenlig er litt morsomt som jeg har erfart etter flere krangler med folk? At nr de ikke har noe bedre si s bare gr de ls p utseende.. Vet du hva man kaller slike ? Fjortizzer.. jeg regner med du ikke er s gammal heller...

Du har ikke noe bedre si enn "Du er ei stygg kjrring med plsefingre".. Men du tok deg spass tid at du rotet s langt tilbake i bloggen min for finne ett bilde du kunne kritisere...

Har du ikke noe bedre liv du da stakkars? Hvem er det som skal spares for hvem her lurer no jeg p :)

Stakkars deg.. Er ikke meg det er synd p her.. Det er deg.. Som ikke har mer intelligens enn som s :)

Du fyrer p du ogs.. Godt jobba :)

Men, hvis du da ikke er Iceman du skreiv den kommentaren s fr jeg jo faktisk beklage til Iceman da ^^

Iceman

24.01.2012 kl.23:53

√ Mjiaow ♛

22.jan.2012 kl.23:45

Jeg dde litt inni meg da jeg pnet dette innlegget, siden jeg skjnte umiddelbart hva dette handlet om da jeg sg Ambulansen :P

Huff.. :P *kniser litt* Fler meg litt slem nr jeg ler av dette.. Men du har ett godt poeng :P

Du snakker om legge kommentaren sammen til 2+2.......GJR DET HER DA!!!!!! Denne kommentaren din under innlegget jeg snakker om, gjr meg kvalm og i mine yner deg like ondskapsfull som de andre. S ikke prv DEG med noen former for annsvarsfraskrivelse TONJE!!!!!!!!!

Babydoll

25.01.2012 kl.00:05

Mijaow: Takk for komplimentet!! :-)))) *liker* Dessuten va plsefingre bildet det frste bildet eg kom over...og dt var egentlig nok for meg....Fikk faktisk lyst p Hot-Dogs eg..... ;-) *yummi*

Mjiaow

25.01.2012 kl.00:06

Tar det som ett ja jeg da at du er Cato siden du skriker ut navnet mitt snn? :P

For det frste, jeg hadde ingen tanker i hodet om ddsfallet du snakket om da jeg kommenterte det innlegget.. Det jeg tenkte p var det Toril sa om ambulanse-frykt og hjernebldning som overlevde! S der tok du grundig feil! Er ingen ansvarsfraskrivelse dette! Beklager hvis DU tok deg nr av det! Men det var p INGEN mte det jeg hadde i tankene at det skulle! OM slarveposten mente deg det vet jeg ikke.. Jeg tolket bildet p min mte.. jeg hadde nettopp lest kommentaren til Toril om ambulanse-angst! S jeg tolket det DIT.. Ikke mot DEG!

Mjiaow

25.01.2012 kl.00:11

Babydoll: Fint for deg da ;)

lenamon

25.01.2012 kl.00:14

Babydoll: hva nsker du oppn med slike kommentarer. Du er ikke akkurat mors beste barn er du vel? S du skal vel kanskje vre forsiktig med dmme noen du som skriver s lavmlskommentarer til andre. Nei vent, du er jo anonym og kan skrive hva du vil. S modig av deg.

Mjiaow

25.01.2012 kl.00:17

Ikke bare det Lenamon.. Men utgir seg for vre noen andre.. "Psykologen26".. Trodde vel hun kunne sverte slarveposten med det samme.. LOL..

Iceman

25.01.2012 kl.00:27

Lenamo: Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke svaret ditt jeg....om du mener det du skriver, er det veldig bra.Og det hper jeg du gjr .Men samtidig m du forst at det er veldig vanskeligt stole p noen fra den "gjengen". Jeg nevnte deg og fordi jeg ser p deg som en av "gjengen". Har jo sett hvordan du har "heiet og appludert der inne"og det vet du selv ogs.

Jeg har ikke tenkt latterliggjre eller vri p der du skriver.....Men du vrir p det jeg skrev nr du pstr at jeg nsker barna dine dde....det har jeg aldri gjort og jeg forklarte deg hva jeg mente med den kommentaren.....

lenamon

25.01.2012 kl.00:39

Jeg mener det jeg skriver ja. Fordi om jeg har ledd inne i slarvebloggen av parodien av denne bloggen (og da spesielt tegneseriene) s betyr ikke det at jeg er verken slem eller hjertels av den grunn.

Jeg hper du har ftt med deg at det er ganske mange her inne som ikke er helt snille heller, selv om de liker fremstille seg p den mten. Les godt igjennom kommentarene her inne s ser du sikkert hva jeg mener.

Dermed mener jeg at de burde tlt bloggspken p slarveposten uten bli s sure og snurte. Men i ditt tilfelle, s synes jeg spken gikk over grensen for min del. Jeg er jo en person med egne meninger, og det hper jeg dere her inne er ogs.

Ja jeg s litt rdt nr jeg s mine barn og dd nevnt i en og samme setning, hvis du har barn selv, s forstr du hva jeg mener.

Men n som vi har snakket sammen her, s er den saken glemt fra min side. Og jeg hper du forstr at jeg virkelig mente det jeg skrev til deg, for i morgen kommer garantert noen til vri og vende p alt jeg har skrevet her inne. Det er jeg ganske sikker p, og da hper jeg du kan tenke selv og ikke la deg rive med av gruppepresset.

Ha en god natt Iceman!

Iceman

25.01.2012 kl.00:42

Mjau:Sorry mate!!!!! M nok skuffe deg der gitt! Jeg er IKKE Cato....

Og den bortforklaringen der gjr at du bare synket enda mer i mine yner desverre..klart du m bortforklare, for det har vel gtt opp for deg hvor jvlig drlig den kommentaren passet seg.......det er ikke bare meg som sg hva du mente med den kommentaren...

Mjiaow

25.01.2012 kl.00:44

Iceman: Jaja, tro hva faen du vil... :) Care!

Mjiaow

25.01.2012 kl.00:49

Iceman: Jeg har sagt unnskyld til deg en gang idag allerede.. Gidder ikke si unnskyld for noe som ikke er sant fordi du ikke tror p meg.. Jeg har ingenting imot deg, jeg trodde noe, og trodde feil, jeg sa unnskyld.. Du ramset opp en hel haug med ting og blandet inn meg i denne diskusjonen, IKKE min feil..

Nr du n angriper meg med dette vrvlet der ikke gidder bry deg om hva som faktisk er sannheten er ikke det MITT tap iallefall.. Det er DITT.. :)

Ikke at jeg ser p megselv som en gevinst men det m vre kjedelig sitte vre sinna p meg for noe som ikke er sant :)

Iceman

25.01.2012 kl.01:31

Mjau: Unnskyldningen din hadde ingenting med denne saken gjre.....Den forstod eg var for at du beskylte meg for vre Babydoll, noe jeg heller ikke er....flere forslag??????

Du blandet deg selv inn da du kom med den grusomme kommentaren.Og uansett hvor mye du prver "pynte" p det no,vil jeg og mange andre ogs se hva du mente.....Du leste jo om Toril,da M du ha lest om meg ogs, og en trenger ikke vre hjernekirug som du selv sier for SE hvor upassende og ONDSKAPSFULL den kommentaren var.....IKKE gidd og prv deg med noe mer bortforklaring, for det for deg bare til virke enda mer tafatt.....

Mjiaow

25.01.2012 kl.01:49

L O O L... Ok..

Sjokkert

25.01.2012 kl.08:32

Det m vre mye galt med dere som ikke har annet gjre enn overvke denne bloggen dgnet rundt.

Voksne mennesker sitter her og overvker bloggen i hp om f nye unnskyldninger for hakke ls p bloggeier.

Dere hakker og hakker ls p bloggeier og hverandre.Hadde dere hatt vpen i hnd og mulighet tror jeg ikke noen av dere hadde nlt med bruke det.

Voksne,skinnhellige moralister,g i dere selv.Tenk,hva er det dere holder p med.

For hver eneste kommentar dere klarer putte inn,gjennomsyret av ondskap,er dere fryktelig stolte av dere selv.

Bloggeier har aldri skrevet noe om noe som kan forsvare den ondskap og grusomhet som vises her.

Jeg registrerer at bloggeier ikke er tilstedevrende,noe som gjr det hele enda mer uforstelig og ondskapsfullt.

Tenk ! Dette som foregr her kan da ikke noen av dere som deltar for alvor mene dere vre bekjent av !

Anonym

25.01.2012 kl.09:15

Jeg er helt enig med Sjokkert. Dette er helt bort i natta. Kommentarene fra disse brkmakerne er gjennomsyret av provosering og ondskap. Det tyder p at de som har tid til sitte p dataen hele dagen med skrive slike onde kommentarer ikke har det godt med seg selv. De m ha et behov for finne noe galt med andre i stedet for ransake seg selv, og hvordan de fremstr her p bloggen.

Jeg gleder meg over at bloggeren som eier bloggen velger la kommentarene st til spott og spe for for urokrkene selv.

Bloggeren greide f stoppet en annen brkmaker med si fra til et forbund p grunn av hennes utidige oppfrsel, og jeg oppfordrer bloggeren som eier bloggen til gjre noe med den trakasseringen som skjer p bloggen hennes.

Dette kan ikke fortsette lenger, for det har gtt alt for langt som det har.

St p bloggeier!

Trsteklem

Mjiaow

25.01.2012 kl.10:20

Buhu

Maria

25.01.2012 kl.16:31

Babydoll : Hvorfor begynne og kritisere utseende til ett annet menneske .., og si att noen er stygg og feit er bare utrolig frekt. Att man kan vre uenig i sak , helt ok , men man holder seg da for god til og gyve ls p utseendet til andre .. DET er bare lavml !!

Att du mtte kritisere utseendet til Mjiaw viser bare att du ikke hadde mye og komme med ...!!

Livet mitt som klarsynt.

25.01.2012 kl.17:14

Anonym:Heisann.

Takk s mye for kommentaren.Og det er en glede se at flere ser dette for hva det er.

En god dag blei bare enda bedre da jeg leste nyheten om at tilstanden ikke lenger er kritisk for 29 ringen dette innlegget var skrevet om.

Ha en fin dag - og,ja - jeg str p.Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits