Selvmord ?

Ta noen minutter  i stillhet med deg selv og prøv å tenke tanken.

- Selvmord er ikke å velge vekk livet -

- man velger bare en annen form for liv..

- Alle dødsfall er selvmord,å dø og måten å dø på er noe som man gjør for seg selv.Måten det skal skje på har man bestemt selv lenge før man kommer hit.

- Alle er årsak til sin egen død,det er alltid sant uansett hvor,når eller hvordan man dør.

- Og ingen dør mot sin vilje..

- Å dø er en skapelseshandling - ikke en avslutning.

Hmm,ja,sånn kan det gå,slike tanker dukker opp når synskepeggy er i det dype hjørnet,og i tillegg har tilbragt noen timer i "godt selskap" med forfatteren Neale Donald Walsch og hans samtaler med Gud - synskepeggy liker det !!

Hilsen synskepeggy.

38 kommentarer

Eline

23.feb.2012 kl.11:02

selvmord :S

jennyogsiri

23.feb.2012 kl.12:13

Skummelt .... blir glad for kommentar tilbake :D

anonym

23.feb.2012 kl.12:14

Jeg skjønnte ikke sammenhengen :/ Det er ikke noe bra i å ta selvmord? dem fleste gjør det jo for dem er missfornøyd med livet, å det er jo ikke noe bra :P

sophie

23.feb.2012 kl.12:18

Bra skrevet! kjempe fin blogg!

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.12:55

anonym:For de etterlatte er det ikke bra,den som utfører handlingen og avslutter dette livet ser det ikke på samme måte.

Det er, om man tar utgangspunkt i at det er et (godt) liv etter "død".

Hilsen synskepeggy.

anonym

23.feb.2012 kl.14:21

Og ingen dør mot sin vilje... nehei ?

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.14:31

anonym:Nei,ingen dør mot sin vilje.Ikke engang dem som blir myrdet av andre dør mot sin vilje.

Men jeg er klar over at det er uforståelig for de fleste,og det har jeg også stor forståelse for.

Man må ha en viss (stor) innsikt for å forstå dette,det første steget mot å få slik innsikt er det jeg skriver : Prøv å tenk tanken,i ro med deg selv..De som gjør det blir garantert overrasket (og glad) over resultatet over å ha tatt seg "bryet".

Hilsen synskepeggy.

Kreativ

23.feb.2012 kl.15:01

Det første vi bør huske på er at de som tar selvmord ser ingen annen løsning på å få slutt på problemet, og jeg sammenlikner det med en som er sliten pga f.eks. kreft. Et menneske som er så syk med kreft at han eller hun har store smerter er det en befrielse å få slippe. Det samme gjelder en som planlegger selvmord. Jeg var støttekontakt for et menneske som slet med voldsomme depresjoner, og som hadde prøvd på flere selvmordsforsøk. Vedkommende fortalte at han/hun ikke så noen annen utvei, og det eneste han/hun tenkte på var å få slippe å slite med depresjonene sine. Vedkommende følte at han/hun var til stor belastning for familien sin.

Mange av dem som tar slevmord har kanskje planlagt det i lang tid, og jeg vil si det kreves mot til å utføre det.

Det er grusomt for de etterlatte som sitter igjen med mange spørsmål om hvorfor, hvordan og hva, og jeg tenker spesielt på skyldfølelse mange etterlatte sitter igjen med som må være grusom for dem.

Ha en fin ettermiddag;)

Klem Kreativ

slarveposten

23.feb.2012 kl.18:03

NEINEINEI!! Nå må du jaggu sette bort flaska vrenga! Har det rablet helt for deg nåda?

Så du sitter altså her på blogg.no og deler av din fantastiske viten? Blablabla er alt en kan svare på dette absurde våset ditt!

Det er ikke lenge siden du og dine forkvaklede venninner sørget som gale over en fyr dere ikke kjente og som heller ikke døde! Men jeg forstår jo nå at det kanskje var det dere sørget så voldsomt?

Å påstå at folk som dør har tatt selvmord er bare til de grader provoserende! Og til alle som har mistet noen i ulykker og ved drap, så påstår du at de har ønsket dette velkommen selv? Si meg en ting..er ikke du helt riktik klok?

Dessverre finner jeg ingenting å le av her i dag synska, for jeg ser at du er spik hakke gal som fremsetter slike vanvittige påstander! WTF!

Nei det er på tide med avrusning sier nå slarva som et godt råd!

morhubro

23.feb.2012 kl.18:05

Akkurat som du skriver Kreativ,de som tar sjølmord ser ingen annen løsning på problemene,er så lankt nede att alt er svart,men de som sitter igjen,tenker og tenker hva kunne eg ha gjort annerledes ,kunne eg ha gjort noe for og forhindre dette,eg seier til dem att det knne dokk ikke,vedkommende hadde allerede bestemt seg .Og de som har kreft og andre dødelige sykdommer ønsker også og få slippe fri,slik som svogeren min no ,han får ikke til og få ned mat nekter og få slange i magen,så han svelter ihjel ,han dør jo av kreften ansett,så han valgte dette,og det respekterer eg han for,hadde gjort det samme sjøl,i den situasjonen.Og mitt syn er att vi skulle fått velge sjøl over livet vårt ,når vi er full av kreft,og andre sykdommer,og om vi vart sittende som en "gulrot" og ikke kunne hverken snakke eller tenke,ligger der hjernedød,isteden for og ligge der med kunstig pustemaskin.Ja eg har mange tanker om dette,.Men visst ein skulle få bestemme slikt meiner de høge herrer ,da er det mord,

morhubro

23.feb.2012 kl.18:08

Anonym:Og ingen dør mot sin vilje ...nehei? hva mener du her,?

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.18:09

slarveposten:Som forventet fra den kanten...

Hilsen synskepeggy.

slarveposten

23.feb.2012 kl.18:10

KOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOOKOKOKOKO!!!!!! Søk hjelp! Snarest!

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.18:26

slarveposten:Hvordan i all verden kan du vite om/at jeg tar feil ??Det er jo faktisk mulig at det er DU som tar feil.

Har du bevis for din påstand om at jeg tar feil og er gal som mener det jeg mener.

Og,hallo,kom ikke drassende med et tonn av bibelvers,de har NULL verdi her..Kun egne erfaringer godtas som bevis for min psykiske helse og at jeg tar feil.

Hilsen synskepeggy.

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.18:33

slarveposten:Og,Slarveposten.

Det er en anerkjent verdensberømt forfatter som skriver dette her - og jeg er tilfeldigvis enig med ham !

Han er vel gal,fyllik og tar feil han også da...

Hilsen synskepeggy.

Bestemors krok

23.feb.2012 kl.18:58

Her er jeg ikke enig i dine påstander...jeg tror at selvmord er å velge vekk livet og problemene som er i det livet de har....om man velger en annen form for liv kan jeg ikke uttale meg om siden jeg fortsatt lever.

Men å påstå at alle former for dødsfall er selvmord er for meg litt vel drøyt å si, for det er mange som dør i ulykker, det er eldre som dør fordi de er slitne og har gjort sitt her på jorden.

Når et menneske dør er tiden inne for at de skal forlate denne verden, og livet vårt er forutbestemt den dagen vi blir skapt.

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.20:33

Bestemors krok:Alle mulige måter å dø på er en form for selvmord,når tanken er at man selv VELGER hvordan og og når det skal skje FØR man kommer hit..

Jeg forstår at det ikke er lett å forstå den tanken,men for meg er den lett og logisk.

Hilsen synskepeggy.

Bestemors krok

23.feb.2012 kl.20:39

Jeg skjønner tanken din....men jeg er ikke enig i den tanken for jeg har en annen oppfattelse av døden.

Bestemors krok

23.feb.2012 kl.21:04

Når det gjelder innlegget ditt her syns jeg vel du har gått litt over streken, for det er i dagens samfunn mange som har opplevd tragiske ting som gjør at det du skrev her kan virke støtende.

Noen ganger kan det være litt klokt å holde slike meninger for seg selv....jeg har selv mange meninger om døden som jeg ikke deler med andre...dette fordi jeg har vært i kontakt med folk på den andre siden.

Vi har alle sammen forskjellige oppfatninger og meninger....men dessverre må jeg si at denne gangen gikk du nok litt for langt i dine påstander.

Kreativ

23.feb.2012 kl.21:18

Bestemors krok: Dette Synskpeggy skriver her har hun hold i fra en forfatter som heter Neale Donald Walsch. Hva er støtende i dette her? Det Synskepggy skriver i innlegget er hentet fra forfatteren Neal som er en verdenskjent forfatter. Så får hver enkelt gjøre seg opp en mening om hva de måtte mene om dette.

slarveposten

23.feb.2012 kl.21:28

Kreativ: Synskepeggy skriver at dette er hennes egne tanker som dukker opp når synskepeggy er i det dype hjørnet! Her er det ingen kildehenvisning whatsoever!

Og hun endatil skriver "og jeg liker det når jeg er i dette dype hjørnet!

Rart at du Toril vet hva og hvor synska henter sine ord? Er du også blitt synsk? Eller skal vi kalle det klarsynt? *LOL*

Bestemors krok

23.feb.2012 kl.21:29

Jeg har skjønt hvor hun har hentet det fra, det skriver hun her...men noen ganger må man tenke litt lengre før man poster et innlegg. Neale Donald Walsch er en amerikansk forfatter av de tre bøkene i serien Samtaler med Gud, den første utkom i 1995, og flere andre bøker.

Jeg har lest bøkene hans...men det er ikke dermed sagt at jeg er enig med det han skriver, for etter min mening er han en forfatter som liker å provosere og få fram diskusjoner som synskepeggy har gjort her.

Så jeg trenger ingen leksjoner om denne forfatteren...

Men når vi poster slike provoserende innlegg må vi tenke oss litt om for det hjelper ikke å si at hver må gjøre seg opp en mening om hva de vil måtte mene om dette....folk føler avsky mot dette innlegget og tenker på Utøya tragedien...de som døde der valgte tross alt ikke å dø...de hadde ikke noe valg

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.21:39

Bestemors krok:Jeg har selv mistet barn i en tragisk ulykke.Han var 24 år.Det er syv år i år siden det skjedde.Og i tillegg til det har jeg selv hatt tre nær-døden-opplevelser og selv om det er lenge siden,så husker jeg dem.Jeg vet nøyaktig hva det dreier seg om,det er en av grunnene til at jeg mener det jeg gjør - om død.Og med min erfaring bør vel jeg være i min fulle rett til å ha en mening,selv om den ikke er den samme mening som "alle andre" har.

Når det gjelder Neale Donald Walsch så stemmer det han skriver bla.om død med det som jeg selv har erfart..

Hilsen synskepeggy.

Kreativ

23.feb.2012 kl.21:47

Slarveposten: Jeg er IKKE Toril, og jeg vet ikke hvem du prater om en gang. Der bommet du gitt. Synd for deg, men jeg er en god venninne av Synskpeggy, og kjenner henne meget godt.

Si meg har du det med å komme med slike beskyldninger til gud og hvermann? I så fall bør du fortest mulig pelle deg hjem til de andre BARNEHAGEVENNENE DINE og la Synskepggy være i fred!

Bestemors krok

23.feb.2012 kl.21:56

Alle har sin fulle rett å ha sine egne meninger, men det er ikke bestandig like klokt å skrive om dem når det gjelder dette temaet....det er bare det jeg vil ha frem her.

Ikke for å henge verken deg eller andre...men vi må bare trå litt forsiktig noen ganger.

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.21:59

Bestemors krok:Hvorfor er det så tabu.

Døden er en del av livet....

Hilsen synskepeggy.

Bestemors krok

23.feb.2012 kl.22:07

Fordi mange folk er redde for døden for det er noe ukjent...og selv om vi alle sammen veit at døden er en del av livet er det mange som putter det i glemmeboka.

For mange er det veldig vondt å ta farvel med sine kjære....og i dag har mange av oss katastrofen på Utøya og i Oslo friskt i minne...det kan være en av grunnene til at folk reagerer så sterkt på innlegget ditt i dag.

De som har mistet en av sine nærmeste pga av selvmord har mange ganger problemer med å akseptere det valget de som tok livet av seg gjorde...derfor reagerer mange på innlegget ditt.

Innlegget kunne vært bra...men tiden var ikke inne for det nå...du var litt for tidlig ute med et slikt innlegg.

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.22:49

Bestemors krok:Jeg kan avsløre en ting som egentlig ikke var meningen å avsløre i det hele tatt.

Når mødrene møtes over gravene til sine døde sønner så skjer det noe helt spesielt,jeg er så heldig at jeg er en av dem og får dele mine og deres erfaringer.Blant oss mødre er det to av oss som mistet sine sønner i selvmord,han ene var ikke fylt 20 år da det skjedde og den andre var noe eldre.Og vet du hva som er rart,de to mødrene som mistet sine sønner i selvmord har ingen problemer med å følge meg i tanken,er enig og faktisk glad for at det blir tatt opp.De mener det samme som meg og finner trøst i det.Og vet du hva,jeg tror at det er alle dem som er så heldig å IKKE ha opplevd noe slikt som reagerer sterkest og føler seg mest støtt over innlegget mitt.Noe å tenke på kanskje....

Hilsen synskepeggy.

Bestemors krok

23.feb.2012 kl.23:10

Jeg har opplevd dette på nært hold, men klarer ikke å finne en mening med det....hvorfor i all verden dette skulle hende og han tok det valget han tok...selvmord er et tema som rører i mangt blant folk.

Når jeg leste innlegget ditt var det bare vondt inne i meg...IKKE noen trøst og jeg klarte ikke å følge deg der. Men jeg har hatt kontakt med han og fått noen svar jeg har vanskelig med å akseptere for det virker som han flyktet unna et banalt problem, noe han på en måte innrømmet.

Vi mennesker er forskjellige og vi reagerer ulikt...det er derfor det er lov å ha ulike meninger og det skal vi respektere hverandre for.

ideatroll

23.feb.2012 kl.23:33

"Når mødrene møtes over gravene til sine døde sønner så skjer det noe helt spesielt,jeg er så heldig at jeg er en av dem og får dele mine og deres erfaringer." skriver du...

HELDIG at du er en av dem?!?!? Hadde du ikke vært mye HELDIGERE om sønnen din hadde vært i live??? Flott at du har noe du kan trøste deg med!

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.23:50

ideatroll:Det er et sørgelig faktum at jeg ikke vil bruke tid på å prøve å forklare for deg hva jeg mener med heldig,du er for opptatt med å kverulere,vri og vende på alt til noen gang å forstå hva jeg sier...Dessverre.

Hilsen synskepeggy.

Jobber med klarsynt rådgivning!

23.feb.2012 kl.23:53

Bestemors krok:Akseptere og å ha respekt for valget vedkommende gjorde er vel stikkord her.Det er ikke den som valgte å forlate dette livet det står på,det er deg.

Hilsen synskepeggy.

ideatroll

23.feb.2012 kl.23:58

Det er vel ikke jeg som er kverulanten her - og det som sto i kommentaren min var faktisk ORDRETT det du skrev. Men man har jo sett utallige ganger at du "ikke vil forklare" osv når du ikke har noe svar å komme med.

Dette innlegget er fullstendig smakløst, og enda mer smakløs er kommentaren om at du er HELDIG...

Når det gjelder det du sier om at jeg "vrenger" så er det MAGEN min som vrenger seg i ren vemmelse og avsky!

Bestemors krok

24.feb.2012 kl.00:07

Nei...denne gangen var det ikke meg men han som valgte å forlate dette livet....dessverre....det har jeg fått bekreftet.

Men uansett er dette litt utenom diskusjonen som startet....man må enkelte ganger trå litt varsomt fram uansett hva man mener og synes.

Inger

24.feb.2012 kl.06:49

Du vet ikke hva du snakker om i det heletatt SP.

Dette er KUN for å provosere.

Jeg vet hvorfor min X tok sitt eget liv, og det stemmer IKKE med det du skriver her.

Du går LANGT over normal fornuft her.

24.feb.2012 kl.08:38

Til alle dere som skriver at dere blir provoserte av dette innlegget til Synskpeggy. Dere velger selv om dere vil lese innleggene til Synskpeggy eller ikke.

På meg virker det som om dere KUN har ett MÅL for å lese bloggen til Synskpeggy. Det er for å: mobbe og hetse Synskpeggy og bloggvennene hennes på en en eller annen "humorblogg".

I lang tid er det de samme gjengangerne (Slarveposten, Ideatroll og du Inger) som har kommet inn på bloggen til Synskepggy. Dere LAR dere provosere med VILJE! Jeg vil si at det er deres EGEN feil at dere lar dere bli provosert. INGEN tvinger dere til å lese bloggen sin Synskpeggy! Blir dere så provosert over det dere leser her inne, ja så kom dere for pokker ut igjen! Det virker som om ALT Synskepggy skriver på bloggen provoserer dere, fordi dere har BESTEMT dere for det. Når dere skriver kommentarer som provoserer Synskpeggy og leserne hennes SKAL dere for pokker tåle at andre har ulike meninger enn dere. Det gjør INGEN av dere. Flere av dere roper høyt om at der ytringsfrihet på blogg.no, men FLERE av dere bruker denne ytringsfriheten til å mobbe og hetse Sysnkepeggy.

Det er deres EGEN feil at dere BLIR provosert siden dere MÅ besøke bloggen til Synskepeggy for å LA dere provosere! Synskepeggy har FULL rett til å skrive hva hun vil på sin EGEN blogg av hennes EGNE tanker og meninger. Jeg håper for guds skyld at dere IKKE oppfører dere på samme måte når dere diskuterer med familie og venner. I så fall sier jeg stakkars de dere diskuterer med!

Ha en fin dag Synskpeggy.

Klem

Maria

25.feb.2012 kl.00:33

Her mô jeg bare underskrive bestemoren krok.

Man skal trô vart ang.ett slikt tema. Og jeg tror ikke man velger og dø , langt derifra ... De fleste kjemper med neb og klør for og få leve ... Og det er ingen mening i att barn eller unge skal dø , det er naturstridig .. og hvertfall ikke selvmord. Nå vet vi intet om døden , vi kan alle tro og mene og synse , men og si att det er selvmord når evt. Barn dør blir ikke riktig. Livet er jo ett mysterium og ingen sitter på sannheten , om noen har skrevet en bok som walch hva så ... Han er ikke mer allvitende enn andre , man kan bli inspirert n må tenke selv også ..

.

Jobber med klarsynt rådgivning!

25.feb.2012 kl.12:09

Maria:Jeg er klar over at mitt syn på dette er svært vanskelig å forstå,men hvorfor er det mitt syn på dette som kan virke støtende og sårende og ikke det synet andre har - og som de har blitt fortalt av andre at de skal ha ?

Jeg vil ikke komme med en lang avhandling her,men man kan jo tenke litt over at :

Fremdeles finnes det folkeslag i verden som FEIRER død - uansett hvilke måte det skjer på.Og hvordan har det seg at det KUN er folkeslag som IKKE er nevneverdig påvirket av den verden vi kjenner som gjør det ?

Død står sentralt i alle religioner,og samtidig vet man også at ALLE religioner har en svært HEMMENDE effekt på personlig utvikling...Samtidig oppmuntrer alle religioner til "personlig" utvikling,men BARE innenfor de AKSEPTERTE rammer som vedkommendes religion tillater.Hvorfor det tro ?

Jeg forstår at det er svært så bekvemmelig og en god sovepute å forholde seg til hva ANDRE har fortalt som SANNHET,man slipper å tenke og man slipper å gjøre seg sine egne erfaringer.Man aksepterer noe andre har fortalt som sannhet - og det er det.Men det er bare frem til ens egen sannhet IKKE harmonerer med den sannhet som er opplest og vedtatt.Før eller seinere skjer det med alle,hva da ?

Jeg aksepterer det og jeg forstår det.Jeg påberoper meg IKKE å ha sannheten,men jeg påberoper meg og kommer alltid til å forsvare MIN sannhet,uten at jeg dermed føler behov for å henge ut,hate,hetse og latterliggjøre noen som helst for deres sannhet.

DET BETYR IKKE AT JEG IKKE AKSEPTERER OG FORSTÅR ANDRE SIN ! OG TIL OG MED HAR STOR RESPEKT FOR DET !

Tenker at,når alt kommer til alt så er det nettopp der den store forskjellen på meg og andre ligger.

Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Jobber med klarsynt rådgivning!

Jobber med klarsynt rådgivning!

52, Bergen

Er klarsynt og liker å jobbe med klarsynt rådgivning. Kan også ta i mot private samtaler og spørsmål. Synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits