ABBFRI SONE !!!

Denne innstillingen er nok den mest fornuftige.Denne innstillingen betyr ikke at man ikke mener noe eller tenker sitt,kunsten er ikke falle for fristelsen til uttrykke hva man mener og tenker.

P dette tidspunkt er jo enhver mening bare synsing og da er det like greit forholde seg passiv inntil "ekspertisen" har uttalt seg og ment noe,da er man sikker p,fr man har ment noe,at meningene ikke viker vesentlig fra "ekspertisen" sine "fakta".For det som "ekspertisen" mener og synser er jo alltid fakta som man alltid trygt kan forholde seg til uten ta feil,eller ?

Like greit vente til "ekspertisen" har ment og uttalt seg,s man ikke blir,som s og si hele verdens befolkning i disse dager - iallefall Norges befolkning,beskyldt for synse.Det er helt sikkert det mest fornuftige gjre,spesielt siden alle som synser vet at synsing var/er/blir roten til mye vondt !

Hilsen synskepeggy.

11 kommentarer

Bjrn-Ivar Brten

17.04.2012 kl.21:50

Lurer litt p hvilken akademisk utdannelse du har?

Livet mitt som klarsynt.

17.04.2012 kl.21:53

Bjrn:
Lurer litt p hvorfor du spr og hvorfor det spiller noen rolle.
Hva jeg er eller ikke er spiller ingen rolle her,her er jeg en blogger.
Punktum !
Hilsen synskepeggy.

Bjrn-Ivar Brten

17.04.2012 kl.22:08

Spr bare for se om jeg kan forst innlegget ditt litt bedre, vrre var det ikke. Men som vanlig svarer du ganske tkete. Ser Morten Harket kalles tkefyrsten men du er da av og til tkefyrstinnen:) Ja det var faktisk ment som en morsomhet, ha litt selvironi da.

Men til saken: Du skriver konsekvent "ekspertisen" det fr meg til lure hva du mener. Kommer selv fra det samfunnsvitenskapelige miljet og der er det ingen eksakte vitenskaper alt er omtrentlig( for gi ting en enkel forklaring) En eksakt vitenskap med elt klare og riktige svar er matematikk. Samfunnvitenskapen (som jeg bare bruker som forklaringsmodell her) gir svar utifra hvilke teori du ser et fenomen ut i fra. Og ekspertisen du omtaler ser det og utifra de teorier de bruker. Det betyr ikke at de har rett men heller ikke feil i de sakene de snakker om. Det handler om oppfattelse av saken eller fenomenet. Bare nevner det siden du i innlegget av meg iallefall oppfattes som om du kritiserer den skalte ekspertisen(for bruke det jeg forstr din bruk av " betyr)

Livet mitt som klarsynt.

17.04.2012 kl.22:59

Bjrn: Det er absolutt ikke noen kritikk av "ekspertise","ekspertise" m man ha i alle sammenhenger.Kritikken gr vel heller i retning mot alle dem som mener at "ekspertise" alltid har rett og at alt annet enn "ekspertise" er synsing som (noen ganger) ikke har rot i virkeligheten.Grunnen til at jeg tar det opp er at jeg har sett mye og mange beskyldninger om synsing i de siste dagene.Bloggere som gir uttrykk for meningen sin bde om hendelsene 22.juli og rettsaken som n er startet har ftt minst en kommentar som antyder synsing.Det er ikke bra !
Vitenskap,forskning,statistikk osv.er vel og bra,men det enkeltpersoner skal forholde seg til er egen erfaring,om egen erfaring ikke stemmer overens med fks.forskning betyr det at forskning allikevel ikke er helt korrekt og 2til stole p".
bli kalt tkefyrstinnen med sammenligninger til Morten Harket tar jeg som et stort kompliment.jeg har alltid hatt stor sans for ham.Tkefyrsten er vel det beste "kenavnet" han kunne ha ftt,men jeg har n alltid kalt ham - og sett p ham som en mystiker.Det er en stor kunst i seg selv vre s "tkete" til tider som han er.Og det er en stor kunst vre en person som ikke er s god forst seg p alltid.
Jeg har slett ikke noe i mot ha disse flotte egenskapene til felles med ham,nei - om det var det du mente,da.
Hilsen synskepeggy.

Bjrn-Ivar Brten

17.04.2012 kl.23:09

ja men da er vi jo enig i saken da, selv om jeg syntes du uttalte deg noe tkete der:) men det er jo jeg og flinkt til har jeg blitt fortalt. BTW s syns jeg nevnte sanger har mange bra lter og flott stemme:) han gr meg en hy gang i vre uklar i uttalelser ogs.

Inger

18.04.2012 kl.07:47

Sunn fornuft kan mange ganger vre bedre en de bedrevitende synserne som sitter p nettet og i media og gulper opp dritt.

Jeg har sluttet flge saken helt, for det er s mye dritt som kommer fra de synserne, at de delegger hele saken.

Ha en fin ABB fri dag uker og mnd er:))

Mvh

inger

trygvesaa

18.04.2012 kl.09:44

Inger jeg er helt enig - det er mange synsere som er p jordet, men ikke bare det. De kommer med pstander og analyser som er bde fordomsfulle og haltende.

Livet mitt som klarsynt.

18.04.2012 kl.10:07

Inger: Hei,hei,IngerJ.
Hvor stopper fakta og synsing begynner ? Er det synsing gjre seg opp en mening om de fakta som allerede foreligger ?
Ta et eksempel : Man har hrt fra flere hold,bde i innland og utland og ogs fra div.utenlandske terroristgrupper at man flger denne saken og den oppmerksomheten bde gjerningsmannen og selve saken har ftt med stor interesse.Det har blitt hevdet,i kjlevannet av dette at terrorister ser p Norge og norske interesser i inn og utland som mulige attraktive terrorml.Dette blir presentert som et fakta,er det slik,da at om noen skulle falle for fristelsen til ha meninger rundt dette - som meget mulig kan bli en realitet fr man aner - og gir uttrykk for sine meninger fks.p blogg,er det da grunn for beskylde vedkommende som mener for synse ?
Jeg er enig med at det snakkes mye,synses mye,men alle som synser og mener gjr det p bakgrunn av informasjon man fr har ftt presentert som fakta og synser og mener ut i fra det ststedet man selv har.
Denne bloggen blir en ABBfri sone.Akkurat n er jeg mer opptatt av komme meg ut i hagen prve f gjort noe fornuftig (hagearbeid).
Ha en fin ABB fri dag,uke mnd du ogs IngerJ.Hilsen synskepeggy.

Inger

18.04.2012 kl.11:32

Men hva vet vi utenforstende om hva som er fakta, og hva som er synsing??

Jeg tror den eneste som vet fakta er han som skal dmmes.

Min mageflelse sier at han vet mere en han sier. Og da fr vi vente se om det smeller mere etter dette.

Kos deg i hagen, her er det et nydelig vrvr.

Livet mitt som klarsynt.

18.04.2012 kl.13:10

Inger:
Jeg er enig,han vet nok mer enn han sier,og om han er den eneste som vet fakta,er jeg ikke s sikker p....
Hrte forresten uttalelsen til lederen for Frogner AUF,bare nevner det....
Det er et nydelig vrvr her ogs i dag og ikke s kaldt som det har vrt i det siste selv om ikke solen skinner akkurat for yeblikket.En fin dag f unna litt arbeid i hagen.
Hilsen synskepeggy.

A

18.04.2012 kl.18:05

Du Peggy? Hva innebrer det vre klarsynt? Hva kan du gjre med dine spesielle evner? Kunne du feks spdd morgendagen min? Tar du betaling?

Hadde vrt flott om du kunne svare meg :)

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits