Er det helt greit at barn ser på mens foreldrene har sex ?

I følge en sexolog er det visst helt greit at barna ser på mens forelderene har sex.Sexologen mener det er helt uproblematisk om barna skulle se på mens foreldrene har seg.Videre mener han at så lenge barna ikke blir tvunget til å se på,er det ikke skadelig.Hvis barna er nysgjerrig og ønsker å se på syns ikke sexologen at det er noe problem,men det forutsetter at barna har et fritt valg til å gå vekk og at foreldrene snakker med dem om sex.Sexologen sier videre at tabuer rundt sex er mye farligere enn sex i seg selv,han hevder at det vil være mye mer skadelig for barna å høre foreldrene krangle enn å se dem ha sex

Etter at de har sett på at foreldrene har hatt seg,da selvsagt,man tar ikke opp temaet sex med barna før man må...Hvor liberale skal man bli,det neste stuntet fra den kanten må vel bli forslag om å ta barna med på leken...

Heldigvis kommer en annen sexolog på banen i samme artikkel med en annen,men ikke helt overbevisende,mer normal oppfatning.Hun syns nemlig ikke at det er helt greit å utsette barna for det.De forstår ikke hva sex er.Hun sier at det selvsagt er avhengig av alder,men det vil nok uansett oppleves som ubehagelig.Man kan tenke seg selv hvordan man følte det når man var barn.Hun tror ikke at noen barn syns det er komfortabelt å tenke på at foreldrene har sex.

Det tror hun,for alle andre er det noe man vet.Denne sexologen overbeviser ikke meg om at hun er helt i mot den andre sexologens syn på saken med denne uttalelsen.

Får denne oppfatningen bre om seg,er det bare å se for seg hvordan følgene kan komme til å bli.Kanskje skolen kaster seg på, og skyver ansvaret for seksualundervisning (også) over på foreldrene.Gå hjem å se på at foreldrene deres har sex,den beste måte å lære på er fremdeles gjennom (liveshow) erfaring.Foreldrene har jo fra før fått ansvar for hva egne barn skal lære - mens de er på skolen.

Hva med å droppe sex helt mens man er på ferie og heller ha fokus på barna og deres ve og vel.Ingen har,såvidt jeg vet,dødd av å styre sine lyster en stund til fordel for andre og viktigere ting,som barna.Men jeg har hørt om flere tilfeller der noen har dødd av for mye av det gode (sex) liv...

Hilsen synskepeggy.

 

 

 

 

25 kommentarer

Joachim

01.07.2012 kl.13:36

Nei, det er ikke greit i det hele tatt syns jeg.. det bør skjermes for barn

Filosofen Nietzsche mener at gud er død. Hva mener du om det?

Ønsker deg en flott og hyggelig dag :-)

Ta en titt, og legge igjen en kommentar ;-)?

Nathalie Oberti

01.07.2012 kl.13:39

Hvor er denne artikkelen? :)

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.13:41

Nathalie Oberti:
Dagbladet.no.
Hilsen synskepeggy.

liveet

01.07.2012 kl.13:43

Jwg synes ikke det er greit ! det teiteste jeg noen gang har hørt :-)

livingmylife99

01.07.2012 kl.13:47

haha, det er absolutt IKKE greit!! det kan påvirke unger på mange måter! Når deres tid har kommet er det naturlig å ha det selv ;)

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.13:51

Joachim: Hei,hei.
Det spørs helt hva man mener om "begrepet" Gud...Jeg forstår at oppfatningen om at Gud er død er lettere å ha for dem som i utgangspunktet ikke tror på Gud.
Så til innlegget :
Om dette skulle,måtte Gud forby,bli akseptert og vanlig praksis i de tusen hjem,tenk da på alle de stakkars barna som hadde vært nødt til å forholde seg til en ny partner i mors eller fars seng hver eneste helg og oftere.Det er et "helt normalt" scenario i alt for mange hjem - der det også er barn.Det hadde jo avstedkommet livsvarige alvorlige traumer...Skal man akseptere noe slikt,må det aksepteres også i de hjem der antall(sex) partnere bare blir større og større og ikke bare i hjem der mor og far er gift/samboere.Huff,disse ekspertene vet ikke alltid hvor lite gjennomtenkt deres "geniale" utspill egentlig er.
Ha en flott og hyggelig dag,du også :).Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.13:55

liveet: Hei,hei.
- Og det teiteste vi noen gang har hørt kommer fra en såkalt ekspert på sex,seksualitet og samliv...Det er skremmende at slike folk (eksperter) med den "solide kompetanse" de har skal syns det er helt greit å fronte slike usunne utspill.
Hilsen synskepeggy.

Joachim

01.07.2012 kl.13:56

hei hei ja :D..

mhm, ikke sant... det kan stemme ganske bra

ja, forstår.. ikke lett denne spørsmålsstilligen syns jeg :)... Jeg ville skjermet barne fra det, og fortalt om det den gangen de er modne nok til å høre om det uten at blir slik en pinlig taushet mellom foreldre og barn..

takk skal du ha :)

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.13:56

livingmylife99: Hei,hei.
Det er mange sarte sjeler,mest blant barn...
Hilsen synskepeggy.

regnbueblomst

01.07.2012 kl.13:58

Høres ut som en som bare vil provosere og skape debatt og få et "navn" i media. Det er jo bare ekkelt om barna skulle se på. Jeg har jobbet noen år i barnehage, der snakker barna om det meste som skjer i hjemmet, litt teit om barna skal sitte og snakke om foreldrene som hadde pappatissen inni mammatissen! :P

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.14:03

Joachim: Hei igjen.
Jeg har en fjortis i huset,jeg vet at barn og unges toleransegrense,omtale av alle tema om sex er mye mer avslappet i dag enn for bare få år siden.Så lenge foreldrene er i stand selv til å ha et normalt og sunt og avslappet forhold til det å snakke om sex med barna sine tror jeg at utviklingen går som det er ment at den skal.Alt til sin tid.Uansett hvordan man snur og vender på det,lar man barna se på at de voksne har sex påtvinger man barna noe de ikke ønsker,men som de ikke selv vet at de ikke ønsker.Det i seg selv er et overgrep mot barn og det er vi som er voksne som må se til at slike overgrep og alle andre overgrep mot barn ikke forekommer - overhodet.
Hilsen synskepeggy.

Joachim

01.07.2012 kl.14:06

så utrolig enig med deg i det du skrive :-). Du er en reflektert og klok kvinne :)

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.14:09

regnbueblomst: Hei,hei.
Håper at du har rett,at det er en pr-kåt idiot som vil ha oppmerksomhet.
Allikevel,når sånt kommer for en dag - uansett grunn,bør man være på vakt.Når noe blir sagt ofte nok - uansett hvor feil det er - blir det til slutt en sannhet.Hele menneskeheten og verdenssamfunnet bærer mange svært synlige bevis for at det er skremmende sant.
Barna snakker om mammatiss og pappatiss, det er og skal være helt normalt,men det foregår på det nivået barna selv er og sånn skal det være.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.14:10

Joachim:
Takk så mye,Joachim :)))
Hilsen synskepeggy.

anonym flau

01.07.2012 kl.14:19

Hei. Jeg tørr ikke fremstå som meg selv i tilfelle noen leser dette, men det er ABOSULUTT ikke greit. jeg har sett mamma har sex med både DAME OG MANN.. vet du hva, det har ødelagt hele barndommen, minnene og meg. klarer ikke se på tv en gang at voksne har sex, da dukker bilde av mamma og og jeg holder på å spy og gråte. Det har virkelig ødelagt meg. Orker nesten ikke sex med typen en gang, så galt er det blitt. men vi har sex, jeg har bare ikke ofte LYSTEN.

våres familie er veldig liberale og snakker om alt og ingenting. ingenting sjules for å si det slik, og mamma syntes det er drit kult å gøy å snakke om sex hele tiden. tante også. barna til tante har aldri sett mora ha sex så de snakker åpent og ut hele tiden og tuller. mamma ønsker også ett slik forhold til meg men jeg klarer det bare ikke. orker ikke høre henne si orde fitte, pikk, pupp, sex, oralt osv. blir direkte trist, deppa, følsom og har virkelig lyst å spy!!

så NEI, det er ikke greit. det er utrolig kvalmt at foreldrene gjør slikt også. er det en fetish?? det høres litt incest ut å la barna sine se på... NEINEINEI!!!

anonym flau

01.07.2012 kl.14:20

jeg er forresten 22 år nå..

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.14:27

anonym flau: Hei,hei,
- og takk så mye for denne kommentaren.Det er ingenting å tilføye,du setter ord på det jeg ønsker å få frem her.
Må bare si at DU har ingenting å være flau over.ABSOLUTT IKKE !!
Takk igjen .))).Hilsen synskepeggy.

UVAAS

01.07.2012 kl.14:29

Jeg forstår tankegangen til den første sexologen. For det å tenke at barn ikke vet hva sex er, er naivt. Alle barn vet hva sex er, de vet hva gravid er, de vet hva det er å elske noen. De kan kanskje ikke forklare det, men de vet det. Det er jo en naturlig ting, og det er jo i grunn ikke noe å skjule.

Men det kan også være skadelig for barnet i senere alder. Det er det ingen tvil om.

Jeg er selv 18 år, og hadde aldri klart å "buste" foreldrene mine i å ha sex. Det er rett og slett noe jeg ikke vil. Jeg vet at de har sex, og det er greit. Jeg har sex, og de vet det. Så lenge jeg slipper å være vitne til dem, så trenger ikke de å vite noe om mitt sexliv heller :)

Livet mitt som klarsynt.

01.07.2012 kl.15:02

UVAAS: Hei,hei.
Jeg forstår tankegangen til den første sexologen jeg også,men det betyr ikke at jeg tror at den tankegangen fører noe som helst godt med seg.
For å forklare hva jeg mener med det behøver man ikke gå lenger tilbake enn til generasjonen før min,altså mine besteforeldre og foreldre for å finne glimrende eksempler :
Før "i gamle dager" var det helt vanlig å bo trangt.Det var helt vanlig at foreldre og barn delte seng og iallefall soverom.Det var ikke til å unngå at barna både såg og hørte hva foreldrene dreiv på med,ofte hver eneste natt.Allikevel vil jeg påstå at generasjonen før min IKKE hadde et sunt,avslappet og normalt forhold til sex og seksualitet - tvert i mot,de tok faktisk avstand til sin egen seksualitet,hadde aldri lært seg å nyte sex og tabuene florerte.Vil påstå at svært mange av den "eldre garde" aldri har opplevd gleden og nytelsen ved intim og åpen omgang med en annen,selv ikke sin ektemake.Dobbeltmoral begynner allerede i tidlig alder,barna vet hvordan de blir laget,men foreldrene sverger på at de ikke har sex,mødre forteller gifteklare døtre om deres plikter som hustru,den viktigste plikten er å være tilgjengelig for mannens lyster - og det er ikke noe kvinnen selv kan nyte.Man har jo hørt uttrykket "å lide seg igjennom det".Hvorfor gjør mor det da og i tillegg oppfordrer sine døtre til "å holde ut" om det er så fryktelig.Eksemplene er flere,mange flere...
Det har tatt min generasjon og vel så det å rette opp og få et "normalt" syn på alt ved menneskets seksuelle natur slik at vi kan nyte og glede oss og slik at våre døtre kan nyte og glede seg enda mer.Det har vært en lang vei å gå og det har aldri betydd at man har påtvunget sine barn noe de absolutt ikke er i stand til å forstå eller ha noe positivt utbytte av.Det betyr bare at man har fått et mye mer avslappet forhold til sex,kropp og seksualitet og sørger for å overføre det på en god måte til våre egne døtre - og sønner.
Barn vet hva sex,gravid og å elske noen er,men de vet det ut i fra sine egne forutsetninger og det nivået de til enhver tid er på.Det er foreldrenes oppgave å møte barna der barna selv er.
Vi vet det vi vet,det får holde,jeg vet at mine foreldre har sex,jeg trenger ikke å se det også...
Hilsen synskepeggy.

antibloggen

01.07.2012 kl.18:21

Den var drøy, og fullstending uspiselig for meg, i alle fall.

Stakkars barn, kan de ikke få lov til å ha barndommen sin i fred og SELV finne ut av saker og ting, uten at teite sexologer og forståsegpåere skal komme med råd? Blir helt matt,jeg, - sexfiksering er det nok av for oss voksne, og så skal BARN liksom se på..... Nei, ærlig talt, nå må noen sette foten ned!

Dette er IKKE greit.

Flott at du tok opp dette.

elin

01.07.2012 kl.20:06

Det er slett ikke greit, men om barna overrasker mor og far i den situasjonen er det viktig å snakke om det etterpå så det ikke blir et stort tabu. :-) Men med vitende og vilje utsette barna for det, nei, IKKE greit.

Livet mitt som klarsynt.

03.07.2012 kl.00:35

elin: Hei,hei.
Jeg syns at når voksne først skal ha sex bør de sørge for at det blir umulig for barna å overraske dem.
Uttalelsen til sexologen er rett og slett helt sinnsykt og hans uttalelse om at det er greit og ufarlig at barna ser på om de fritt kan gå der i fra kjøper iallefall ikke jeg.
Ha en fin kveld :))).Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

03.07.2012 kl.00:37

antibloggen: Hei,hei.
Den er drøy ja,alt for drøy.
Sexologer burde vært en overflødig yrkesgruppe,rett og slett...
Hilsen synskepeggy.

ufo

03.07.2012 kl.11:30

Synes det høres altfor drøyt ut. Greit at det skal være ett litt mer åpent tema,men at barna skal se på er å gå altfor langt. Det er ikke sunt for ett barn å se på at foreldrene har seg.

Ønsker deg en fin tirsdag:)

Livet mitt som klarsynt.

03.07.2012 kl.12:55

ufo: Hei igjen,ufo.
Det er ikke umulig at denne sexologen har en annen agenda,at han vil sørge for at levebrødet hans består.Håpet han kan jo være at det finnes foreldre som tar oppfordringen,da er han sikret jobb i neste generasjon iallefall,en hel generasjon seksuelt frustrerte voksne - en direkte følge av å ha sett på at foreldrene har hatt sex og for ikke å snakke om de mange svært seksuelt frustrerte som har sett på at mor eller/og far har hatt sex med flere,samme kjønn eller ny partner hver eneste gang de har seg - fra tidlig barndom.
Jeg mener at sexologer burde være overflødig - bare navnet sexolog skurrer i mine ører,det mener ikke sexologene selv og derfor går de aktivt ut med uttalelser,nærmest oppfordringer om den type avvik,vel vitende om at de på den måten kanskje er heldige å får rekruttert nye "offer" som en gang i fremtiden,i voksen alder blir å finne på andre siden av bordet i håp om å få hjelp med sitt seksuelle problem...Ikke vet jeg,hva motivet er for en sexolog for å komme med slikt vås....motivet kan ikke være at man vil hjelpe noen..
Ha en fin dag,du også ufo :)).Hilsen synskepeggy

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

53, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits