Kastrere pedofile ?

Da fr de gjre det p gamlemten,

jeg stoler ikke p at de tar pillene sine..

Naive meg som trodde at syke fantasier,avvikende oppfrsel,lyst og begjr

sitter i hodet - p toppen.....




Hvorfor ikke gjre kort prosess med snne svin,

bure dem inne og kaste nkkelen,

s man er sikker p at de aldri fr delegge livet

til noen barn igjen.

En som delegger liv,

fortjener selv et delagt liv !

Hilsen synskepeggy.

21 kommentarer

Myrdraugen

17.03.2014 kl.19:49

"En som delegger liv,

fortjener ikke selv liv !!"

Ha!! Var det ikke du som var s i mot ddsstraff?

Livet mitt som klarsynt.

17.03.2014 kl.19:51

Myrdraugen:
Jeg skal rette p det,jeg mener et BRA liv.
Hilsen synskepeggy

Karoline Johannesen

17.03.2014 kl.19:51

Syns kastrering hres bra ut jeg, men leve skal de. Alle som skader andre p en slik eller annen ondskapsfull mte fortjener et langt liv med tortur og pine

Livet mitt som klarsynt.

17.03.2014 kl.19:52

Karoline Johannesen: Hei,hei :)
Tortur og pine - et delagt liv,det er det de fortjener,det samme om de har pfrt sine offer.
Hilsen synskepeggy.

lulltove

17.03.2014 kl.20:05

Overgripere har ikke noe bra liv! Det er jeg helt sikker p.

Livet mitt som klarsynt.

17.03.2014 kl.20:21

lulltove: Hei,hei :)
Jeg vet ikke om jeg er enig i det,de lever i sin egen verden og mener selv at de er "helt normale",og hadde de hatt snev av omtanke for andre enn seg selv og hadde de visst hvilke lidelser de pfrer andre s burde de kunne styre seg selv,i det minste oppskt hjelp for sitt syke avvik.
Om det er intim at de ikke har et godt liv,s er det ikke mer enn de fortjener - det er tross alt ikke barna som har skylden.KARMA er det noe som heter og det er forbausende mange som ikke tar det p alvor - fr de har ftt stifte bekjentskap med KARMA personlig.
Sorry,men jeg klarer ikke opparbeide meg forstelse,tilgivelse eller toleranse for snne folk,i min bok finnes det ikke formildende omstendigheter overhode.
Hilsen synskepeggy.

lulltove

17.03.2014 kl.20:29

Ikke i min heller, bare forklaringer..... Men ingen tilgivelse, ingen forstelse.....Null toleranse, for det er vel det jvligste av alt, er det ikke?????

Livet mitt som klarsynt.

17.03.2014 kl.20:36

lulltove:
Alle typer overgrep og negativ autoritet som rammer barn,dyr og andre forsvarslse er,for meg,HELT uakseptabelt og det verste svik jeg kan tenke meg.
Jeg er ikke s interessert i forklare (adferd) hos de pedofile svina,jeg er mye mer opptatt av finne lsninger p hvordan man kan bli kvitt dem for godt,frst da er barna trygge.
Det verste er at man ikke kan forebygge,bare prve reparere etter at tragedien er et faktum.
Hilsen synskepeggy.

Stine Sandberg

17.03.2014 kl.20:57

Snn som du fremstiller det her fler jeg blir litt for svart/hvitt. Jeg er fullstendig enig i at norske straffer for egentlig alle forbrytelser er for milde. Men derimot det jeg mener det norske rettssytemet er bra p, er nettopp det gi flere sjanser.

En voldtektsmann som blir straffet, soner og som aldri gjr det samme igjen er noe veldig annet enn en voldtekstmann som blir straffet, soner og gjr det samme igjen. Jeg mener selv, og har alltid ment at de personene som faktisk kaster vekk sin andre sjanse, burde bli kastrert. Nettopp fordi tar man vekk ballene p en gutt/mann, tar man ogs vekk ekstremt mye av testosteronet som befinner seg i deres kropp. Da sier det seg selv at personen fr mindre sexlyst og fler seg mindre "mann". Det kunne kanskje ha lst problemet.

Men... nr det kommer til barn og pedofile, s fler jeg ikke alltid at den som har hatt sex med barnet har hele skylden. Kanskje (jeg vet ikke dette sikkert selvsagt) skjer mange pedofili-saker under rolige omstendigheter uten vold, uten ptvingning og uten makt. At det er en ting barnet sier ja til, og som barnet kanskje fler seg komfortabel med der og da. Derimot med en gang en viktigere person i barnets liv, gjerne en autoritetsperson, sier at dette har vrt helt galt, blir det jo problemer for barnet. Barnet fler da antagelig at det er hans/hennes feil som gikk med p det. Nr de etterhvert vokser opp, og de da vet hvor galt det var, fler de seg kanskje skitne, fulle av hat og s videre.

Selvflgelig mener jeg ikke at dette rettferdiggjr pedofili i det hele tatt. Men jeg mener at det er viktig huske p at samfunnets regler og moraler er med p bestemme hva en person mener er rett og galt. Hadde det vrt vanlig ha sex med barn (s lenge det ikke hadde gtt til fysisk skade) og dette hadde vrt akseptert i samfunnet, s hadde antagelig ikke disse barna ftt noe problem med det senere i livet heller. Men n lever vi jo i et samfunn hvor dette er ekstremt tabu, og det jeg skriver her kommer sikkert folk til reagere p ogs, nettopp fordi det er tabu, og derfor er det selvflgelig rett og riktig at alle skal respektere de lover og regler vi har i landet.

Som nevnt tidligere s liker jeg at mennesker skal f en "second chance" og at ikke alle bare blir kategorisert etter n enkelt handling, uten rom for forandring. Derimot hvis man gjr det samme lovbruddet flere ganger (og i dette tilfellet voldtekt av barn) s burde de bli kastrert.

Hper dette ikke fornrmer noen. Jeg bare synes det er viktig se p alle aspekter av en sak, og ikke bare n side!

- Stine

Livet mitt som klarsynt.

17.03.2014 kl.21:04

Stine Sandberg:
Jeg tror ikke jeg skal kommentere kommentaren din annet enn : en ny sjanse for en pedofil betyr flere barn delagt og flere overgrep.
I dag,p nyhetene,blir det foresltt kastrasjon av pedofile som et tiltak for beskytte barna.Det sier sitt.....

Hilsen synskepeggy.

17.03.2014 kl.23:51

Jeg er for kjemisk kastrering i form av spryter ved 2dre gangs overgrep. Hvorfor kaste bort s mye penger p videre forskning, nr barn (og voksne ) utsatt for overgrep eller som har psykisk sykdom knapt fr hjelp. Psykologene nsker prestisjeoppgaver og har mer makt enn de fortjener for si det kort.

Enilorac Nesenra

18.03.2014 kl.12:14

Vanskelige saker dette her.. :P

Livet mitt som klarsynt.

18.03.2014 kl.17:56

Anonym:
Forskning = sysselsetting,det er snn byrkratiet jobber.Forskning,utredning,snakk,snakk.....
Og i mellomtiden er det alltid uskyldige som fr lide.....
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

18.03.2014 kl.17:58

Enilorac Nesenra: Hei,hei :)
Nei,i grunnen ikke,kort prosess,og det var det,kvitt enda en - for s jakte p neste syke pedofile....
Hilsen synskepeggy.

geitebukkene

19.03.2014 kl.00:11

Det er kanskje greit nevne at det er forskjell p en som er pedofil og en som begr pedofile handlinger. Jeg er kjent med en som er pedofil, men som aldri noensinne i hele sitt liv ville rrt et barn under noen omstendigheter, fordi hin vet hva slags konsekvenser det kan f for barnet, og hin fordmmer alle andre pedofile som kan finne p skade et barn p den mten. Men disse pedofile blir ikke snakket om eller hrt om for det er ikke de vi leser om i media, det er ikke de som begr overgrep eller skader andre.

De som gjr det, derimot, er jeg enig i at de burde fortjene en langt hyere straff enn det voldtektsmenn og overgripere gjr i Norge i dag.

monstersnupp

19.03.2014 kl.06:50

Jeg er enig med deg,det er for lengst sltt fast at pedofili er en legning/tilbyelighet,og som alle andre seksuelle tilbyeligheter har ikke terapi srlig effekt.pr.i dag er det 9 pedofile som frivillig er kjemisk kastrert.I andre situasjoner hvor noen er plagt medisinering blir det gitt av hjemmesykepleie eller i institusjon, ikke mte eller nekte injeksjon medfrer soning.

pedofile som ikke er aktive har gjerne store samlinger av pornografisk materiale og er sledes akkurat like skyldige som de som begr overgrep fysisk.

Livet mitt som klarsynt.

19.03.2014 kl.09:08

geitebukkene: Hei,hei :)
Jeg er enig med deg,det er de som pfrer andre(barn) traumer og skader for livet som skal straffes hardt,helst f dem bort fra samfunnet s de aldri kan gjre noen noe mer.
Pedofile,heterofile og homofile osv.har vel det til felles at de har sine fantasier og lyster og det er ikke ulovlig,det er nr de setter fantasiene ut i livet i form av en kriminell handling at straffen burde vre hyere enn den er.
Samtidig er det fortvilende at handlingen M begs,noen fr pfrt skade fr straffen gis.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

19.03.2014 kl.09:14

monstersnupp: Hei igjen :)
Terapi er en stor vits i mange sammenhenger ogs bruk i forsk p "kurere" pedofile.Snillisme-Norge har kjrt seg litt fast her med snakk....
Jeg er helt enig,er man pedofil s er man pedofil og har helt sikkert mter f utlp for sine lyster p selv om de ikke begr handlingen er jeg villig til vedde p at de p forskjellige mter bidrar til opprettholde ettersprselen etter fks.barneporno.
Hilsen synskepeggy.

rosabonde

19.03.2014 kl.09:19

God gammeldags kastrering er tingen! Om en overgriper visste at det var straffen, ville han nok tenkt seg om en ekstra gang fr han valgte utfre forbrytelsen!....I dagens samfunn duller man med kjeltringene, og offeret sitter igjen...Jeg tror mer p tffere konsekvenser for kjeltringene!....

Livet mitt som klarsynt.

19.03.2014 kl.09:34

rosabonde: Hei,hei:)
Jeg kunne ikke vrt mer enig,tffere konsekvenser er et godt alternativ og forhpentligvis forebyggende.
I pedofilisaker,som alle andre saker,store og sm som havner hos politi eller rettsvesen viser den totalt feilsltte kriminalpolitikken seg i all sin gru,alltid til fordel for forbryteren.Personvern skal ivaretas,menneskeretter skal ivaretas osv. - hos den skyldige.Jeg mener at man fraskriver seg disse og andre rettigheter idet man begr forbrytelsen.
Hilsen synskepeggy.

rosabonde

19.03.2014 kl.10:01

Enig med deg Synskepeggy!

Hanne

19.03.2014 kl.11:32

Enig med deg!

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

54, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits