Helt feil vinner av Norske Talenter !!!

Jeg syns det var en skandale at det var jentungen som gikk av med seieren i norske talenter.
Hun er udiskutabelt svrt flink og talentfull,men en verdig vinner var hun ikke !
En verdig vinner er en (eller flere) som virkelig har ofret blod,svette og trer for komme dit man er -
- i finalen.
Signalet ut etter denne finalen er krystallklar,
uansett hvor mye man jobber,sliter,finpusser og ofrer,
s hjelper det srgelig lite om man ikke er fdt med DET.

Hilsen synskepeggy.

24 kommentarer

eljos

25.05.2014 kl.15:26

akkurat ja, det er jo det som er talent!!! Talent det finnes der, og det kan ikke jobbes fram (jo til en viss grad), men det nytter ikke hvor mye man jobber og strever............Er uenig med deg at det vr feil vinner. I mine yne, det kunne ikke vrt noen andre som vant. vinneren hadde DET, nemlig talentet som ikke kan bestrides p noen mte...

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.15:36

eljos:
I snne konkurranser br det fokuserer p belnning i forhold til innsats.
Det er det som virker motiverende og gir folk med drmmer,hp og interesse for noe en flelse av inkludering og at det nytter jobbe for n sine ml uansett hva/hvem/hvordan utgangspunktet er.
Hilsen synskepeggy.

Jente

25.05.2014 kl.16:07

Jeg er veldig enig der. Har sittet tenkt det samme selv. For denne jenta var jo svrt flink, helt penbart. Men jeg synes for det frste det blir veldig feil at man sier "enorm stemme, TIL VRE S UNG." Det blir en urettferdig grunn synes n jeg. Og dessuten, hun fikk tilfeldigvis bare dette talentet.. Hun har ikke tatt sangtimer eller noe snt(s vidt jeg vet). Mens derimot foreksempel Juice Crew har jobbet mot ting som dette i flere r. For s bli sltt helt ut av en liten jente som bare tilfeldigvis hadde "DET" ..

Ronja Karine

25.05.2014 kl.17:28

Jeg er uenig, Angelina har en fantastisk stemme og er 8 r! Hun er et talent, det er sikkert.

Jeg stemte p henne, og er kjempeglad for at hun vant!

(Juice var veldig flinke, og de har jobbet hardt ... MEN ANGELINA VAR BEST) :D

nina

25.05.2014 kl.17:30

enig, synes ikke hu skulle ha vunnet...

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.18:12

Ronja Karine: Hei,hei :)
Jeg tror at nittini,nittini% av grunnen til at hun vant er nettopp hennes unge alder,man blir litt mykere...Men,skal man vre realistiske s er det flere faktorer inne i bildet her som tilsier at hun ikke burde vunnet.Kan nevne at talentet hennes virker noe ensidig siden hun kun har bidratt med EN sjanger i en kategori (sang) som har like mange sjangere og mangfold som deltakere.Jeg er enig i at hennes talent er unikt for et begrenset publikum og det er de som har sansen for gamle Billie Hollydayhits.
Jeg vil gjerne hre henne synge fks.Sweet Chile of mine......
Mangfold,variasjon og kreativitet br ogs vre en solid medvirkende faktor nr vinner skal kres.
Vel,jeg sier bare at det var andre i den konkurransen man garantert vil hre mer om ti r fra n.....
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.18:25

Jente: Hei,hei :)
Jeg ser at du forstr poenget mitt :)
Som sanger br man ha flere bein st p og mer by p enn gamle jazzperler for kvalifisere til seier i en snn konkurranse.Men,som jeg sa,alder er helt avgjrende for seieren,for musikken hun fremfrte appellerer ikke til de store masser og er normalt ikke en musikkform som fr stemme-tommelen til g amok...
Hun har tilfeldigvis ftt dette talentet,det er ogs derfor det er ganske s begrenset.
Som jeg sa,jeg vil gjerne hre henne fremfre Guns'nRoses sin "Sweet Child of mine" jeg tror rlig talt at den "tilfeldige" resultatlista ville sett ganske annerledes ut da....
Men,som sagt,jenta har talent,men bare innenfor sin komfortsone...
Hilsen synskepeggy.

maggi

25.05.2014 kl.18:33

Heilt enig Peggy,var heilt klart andre som var bedre Klem

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.18:51

maggi: Hei,hei :)
Tanken min er at om en dame p 40+ og kanskje i tillegg hadde hatt en litt "stor strrelse" men med samme,eller bedre stemme enn 8-ringen tror jeg at vedkommende godt voksne dame neppe hadde kommet seg gjennom frste runde.Men,hadde den samme godt voksne dama kommet p scenen med det samme eller tilsvarende nummer man sg danserne utfre,ja,da hadde hun sannsynligvis parkert og vel s det,alle vrige deltakere.
Jenta burde ikke vunnet denne konkurransen,signalene ut til publikum blir feil.Hvem vet,fra n av kan man oppleve at deltakerne blir yngre og yngre....
Hilsen synskepeggy.

25.05.2014 kl.18:57

Tror nok ikke du vet helt hva programmet gr ut p, det er snakk om talent ;)

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.19:05

Anonym:
Talent,ja,men nr man frst skal ha en slik konkurranse br man ogs vektlegge mangfold,hardt arbeid og kreativitet (som alle er talenter i seg selv) i tillegg til det penbare talentet noen mtte vre s heldige ha.
Ved vektlegge flere faktorer blir konkurransen mer rettferdig,alle har en rlig sjanse til vinne ut fra prinsippet om at belnning skal st i forhold til innsats.
Hilsen synskepeggy.

Celine

25.05.2014 kl.19:16

Hun vant fordi hun har en enorm stemme, og uannsett om hun bare er 8 kan hun faktisk ha vd ganske mye! Som hun selv og foreldrene sier " musikk er hennes liv". Jeg mener hun vant med rettferdighet. Fordi et talent kommer ikke med en gang. Hun m ha vd veldig lenge, for f til tonene. Og alder er bare et tall, hun vant ikke fordi hun var 8 men hun vant fordi hun har en enorm stemme. Det eneste jeg kunne nske er at foreldrene passer p at hun blir behandlet som et barn og ikke en stjerne. Noe de er ganske gode p. Du kan ikke bare si " hun burde ikke ha vunnet fordi alderen og garantert har hun ikke vd p d." du m ve p talente for f det til bli bra, uannsett om du er 8 eller 40. Det er norske talenter og hun var definitivt best, i de flestes yne.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.19:25

Celine:
For det frste,om du skal sitere noe som helst av det jeg har skrevet forventer jeg at du fr sitatet riktig.
For det andre s var det flere av deltakerne i finalen som har bde et og flere talenter spille p og som jeg derfor syns var bedre og mer verdige vinnere.
For det tredje,jeg regner med at du kjenner foreldrene til jenta personlig slik du uttaler deg om dem.
For det fjerde s blir ikke jeg forskrekket om jenta,den dagen hun har rderett over sine egne midler m leite lenge fr hun finner dem - om hun i det hele tatt finner dem....Men,for presisere,det siste der er synsing,men det betyr ikke at det ikke kan skje...
Hilsen synskepeggy.

Marthe Sand

25.05.2014 kl.19:50

Kunne ikke vrt mer enig!! Skulle s nske at juice vant, fordi de virkelig har sttt p.

Torunn Tangen

25.05.2014 kl.20:05

Jeg tror definitivt at hun (ogs) er fdt med DET.

nsker en fortsatt fin kveld ^^,

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.20:35

Torunn Tangen: Hei,hei :)
Uten sammenligne forvrig s tenker jeg at talentet har kommet omtrent som mitt klarsyn,jeg er fdt med det og har ellers aldri gjort noe (konkret eller bevisst) for at det har utviklet seg som det har gjort gjennom livet,det har liksom alltid vrt der og har alltid vrt en stor del av meg og min personlighet.
Men,nr det er sagt s m jeg legge til at frste gang jeg blei bevisst p mitt klarsyn var den sommeren jeg fylte tte r,etter det har det bare utviklet seg videre p en mte uavhengig av meg.
Fortsatt fin kveld til deg ogs :) Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2014 kl.20:37

Marthe Sand: Hei,hei :)
Jeg vil ikke avslre hvem som var min favoritt,men kan rpe at opptredenen var dansing/drama :)
Hilsen synskepeggy.

ufo

25.05.2014 kl.22:20

Er enig med deg, det er mange andre som sikkert har jobbet mye mer mot det. Skal ikke uttale meg s mye siden jeg ikke har fulgt med p Norske talenter i r. Men kan tenke meg at hun ikke har jobbet s veldig hardt mot det. Men de andre sikkert har jobbet hardt mot den konkuransen. S det burde ogs vrt vektlagt hardt arbeid nr man stemte ogs, ikke bare talentet.

nsker deg en fin sndagskveld:)

26.05.2014 kl.00:19

Er enig med deg, hun m vre fdt med evnen til etterligne den musikken hun fremfre og det er jo et stort talent i likhet med de som uanstrengt fremfrer et klassisk pianostykke i meget ung alder. Men jeg skulle gjerne hrt henne synge noe annet. Selv elsker jeg jazz, men jeg synes ikke det er like sjarmerende fremfrt av sm barn, dessverre.

Toril

26.05.2014 kl.12:14

Hun er s absolutt en kjempestort talent, men en stemme som gjr at i hvert fall jeg fr frysninger i kroppen. Hun var en av mine favoritter i r, men ogs Vivakoret var en av mine store favoritter i r :) N er jeg som kjent svak for korsang :)

Likevel synes jeg det blir helt feil at sm unger vinner slike talentkonkurranser. Da burde de heller ha gjort om p konseptet ha en talentkonkurranse for barn opp til f.eks. 15 r.

nsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke :)

Stor klem fra Toril

Stine'Anette

26.05.2014 kl.14:03

Jeg har ikke sett p det programmet s kan ikke uttale meg! :)

Men ville bare nske deg en kjempe fin dag :)

Livet mitt som klarsynt.

30.05.2014 kl.18:08

ufo: Hei,hei ufo :)
Du er inne p det her,jeg reagerte p urettferdigheten over hvem som gikk av med seieren.Jeg syns man burde vektlegge flere talenter enn ett,noe som de fleste som var med i finalen,men som ikke vant,helt penbart hadde.
Ha en flott kveld,ufo :) Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

30.05.2014 kl.18:11

Anonym: Hei,hei :)
Min datter sa det samme,hun sa at "noe ikke stemte",jenta/stemmen - det passet liksom ikke sammen.
Jeg er overbevist om at hadde hun sunget noe annet s hadde man hatt en annen vinner....
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

30.05.2014 kl.18:18

Toril: Hei,hei og takk s mye for sist,Toril :)
Talentet til jenta er helt udiskutabelt,men man kan vel vre enig i at det fremstr som noe ensidig og (p sikt) ganske kjedelig.Jeg kunne tenkt meg at hun fremfrte andre sjangere ogs,ikke minst for vise at hun har samme talentet i andre sammenhenger ogs.
Jeg er forvrig helt enig med deg,sm barn skulle ikke kunne vinne den type konkurranser av flere grunner.Jeg mener at aldersgrensen for delta i konkurranser der store pengepremier er involvert br vre krav om at deltakerne er gamle nok til kunne forvalte sin nye formue selv.
Leste nettopp om et nytt konsept "Junior Idol" som er planlagt,det konseptet hadde passet utmerket til vinneren av norske talenter.
I like mte,Toril,ha en kjempefin kveld du ogs - og god helg :) Hilsen synskepeggy.

08.07.2014 kl.15:38

For meg handler det ikke om, hvem somfortjener og vinne eller ikke, det jeg misliker er at en liten jente, et barn, skal bli kastet inn i denne underholdningsbransjen, bermmelse frer ingenting positivt med seg, det er en tff verden og den kan vre skadelig, barn m f vre barn, de har ingenting p tv gjre. S jeg synes at det skal vre 18 rs grense p alle slike programmer, av den grunn at man kan bli sret og misbrukt av media, dessuten er det veldig viktig at man er klar over hvem man egentlig er, fr man blir delagt dette sirkuset.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

54, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits