Jeg har noe svært mange har desperat behov for !

Jeg har en hageleilighet som jeg leier ut og i disse dager flytter leieboerne min ut etter å ha leid hos meg i nesten tre år.
I den forbindelse har jeg nå gått ut på leiemarkedet igjen og jeg må si at jeg er helt skremt.
For tre år siden var situasjonen ille,men det er ingenting mot nå.
Folk er i nød der ute og man får del i tragiske skjebner som man helst ikke vil vite noe om.
For ca tre år siden syns jeg at pågangen var ille med ca 300 henvendelser på en måned,nå opplever jeg samme antall pågang
pr.uke.Det har vært så ille til tider at jeg har sett meg nødt til å slå av telefonen.
Hvordan velger man hvem som trenger det jeg har mest,jeg må bare følge magefølelsen,og da ender jeg opp med den første som tok kontakt,en ung gutt midt i tyveårene,lærer på deltid og psykologistudent.
Rolig,enslig og ikke røyker.Det høres bra ut for meg.
Noen par krav har jeg til leietakere i mitt hus og de er samtlige blitt til ut i fra tidligere erfaringer.
Sosialklienter,enslige mødre og utlendinger som ikke kan kommunisere verken på norsk eller engelsk er utelukket.
En annen gruppe,som er i stort flertall av de som melder sin interesse er folk som,uvisst av hvilken grunn,er blitt
husløse.
Jeg mistenker mange av dem for å være dårlige betalere og hvordan kan jeg da vite om de betaler husleie,sånne folk vet at det er mye lettere
å flytte inn enn det er for huseieren å få dem ut.Ja,jeg har erfaring med det og.
Huseier har bortimot null rettigheter om et leieforhold ikke fungerer som det skal og som er avtale/kontraktfestet.
Jeg tar høyde for det.
Hageleiligheten er helt grei,lys og trivelig,ca 60kvm,rolige omgivelser og noe så sjeldent (i en hageleilighet) som sjøutsikt.jeg har lagt meg på en
noe høy husleie,men det ser ikke ut for å avskrekke noen for i leiekontrakten har jeg med et tillegg som garanterer null husleieøkning
i leieperioden som går over ett år om gangen,med mulighet for forlengelse.
Utleievirksomheten min har skaffet meg et skikkelig dilemma som først og fremst rammer min samvittighet,
og det er en dårlig følelse,jeg føler at jeg sitter med "makt" som jeg ikke bør ha.
Det er så mange skjebner der ute,som ikke har vært like heldige som jeg er,jeg blir sliten av å måtte forholde meg til det
når faktum er at jeg bare kan hjelpe en av dem.
For å lette litt på belastningen for meg selv vil jeg fra nå av svare alle henvendelser med
"Leiligheten er dessverre utleid" -
Hilsen synskepeggy.

34 kommentarer

fredlig

01.06.2014 kl.12:10

Du er jo klarsynt, og da bør vel magefølelsen din spille på ditt lag, når det gjelder utleie?

Lykke til.

Livet mitt som klarsynt.

01.06.2014 kl.12:14

fredlig: Hei igjen,fredlig :)
Det er nettopp en del av problemet,følger jeg fornuften eller følger jeg intuisjonen.....
Følger jeg intuisjonen så har jeg allerede funnet den "perfekte" leietaker,følger jeg fornuften,er han en av dem som trenger leiligheten minst...
Ha en fin dag fredlig:) Hilsen synskepeggy.

fredlig

01.06.2014 kl.12:22

De fleste vil vel ha en som er klarer seg selv og er rolig ikke ødelegger, så da er vel etter mitt hode valget veldig lett, man følger den følelsen som gir mest tilbake. For å sikre at alt fungere som det skal over tid.

Du kan jo ikke noe for at det er så få steder å leie .

Livet mitt som klarsynt.

01.06.2014 kl.12:27

fredlig:
Det er sant,fredlig.
Når man har noe som andre så gjerne vil ha får man ofte innblikk i ting som man ønsker at man var foruten.
Når jeg tenker på eget ve og vel og hva som kanskje fungerer best på sikt er valget svært enkelt,magefølelsen sier klart i fra,det må bli psykologistudenten....Det rare er at han var den første av flere hundre andre som tok kontakt ang.leiligheten og jeg visste det allerede da,det må ha vært klarsynet mitt som "jobbet" for meg - igjen...
Hilsen synskepeggy.

fredlig

01.06.2014 kl.12:44

Ja, jeg bruker bestandig min magefølelse, når jeg skal ta en avgjørelse, og det stemmer bestandig.

Og drømmene som stadig dukker opp, stemmer jaggu bestandig de og.

Så vi får bare si takk for den velsignelsen vi har fått tildelt, og bruke den fornuftig.

Ønsker deg en fin dag

Livet mitt som klarsynt.

01.06.2014 kl.12:48

fredlig:
Jeg kunne ikke vært mer enig,fredlig :)
Jeg er sanndrømt jeg og,men har lært av erfaring (med folk som ikke skjønner det) å holde det jeg drømmer for meg selv,mest mulig.
Det sier seg selv at man umulig kan vite at man har drømt sant før i ettertid.
Jeg hadde noen drømmer i forkant av 22.07.....
Hilsen synskepeggy.

fredlig

01.06.2014 kl.12:53

Ja, jeg tegnet en drøm jeg hadde 3 ganger, i den siste mnd, om en motorsykkel, jeg ikke ble klok på. Ulykken har nå skjedd i forrige uke, og det gikk dessverre ikke bra.

Og det gjør vondt å vite at slike drømmer , er sanne.

Så ja, jeg sier ikke alt jeg heller som vises i drømmene, men jeg tar med hoved punktet.

22.07, klarer jeg ikke snakke om, jeg fanget det opp på 2 bilder, 1 uke før det skjedde.

Folk ba meg la vær å legge ut bildet, så det ligger på en ekstern hardisk, og der blir det til jeg går bort. Jeg skal ikke legge det ut flere ganger, folk ble kroppkleine.

Livet mitt som klarsynt.

01.06.2014 kl.13:00

fredlig:
Jeg har ikke tall på alle ganger jeg har drømt sant.Ikke bare drømmer jeg sant,men ofte følger forsvarsler om hvorfor/hvem/hva og hvordan,allikevel opplever jeg stadig at det må gå en tid før man fullt ut forstår hva det egentlig var man drømte.
Jeg har drømt alt fra naturkatastrofer til enkeltmennesker og "mindre" hendelser,og felles for dem alle er at de på et tidspunkt har "slått til"
Det er ikke lurt å snakke om,etter at man har forstått det selv....
Hilsen synskepeggy.

fredlig

01.06.2014 kl.13:21

Man kan få problem av mindre på nettet, det er vi flere som har oppdaget.

Så er nok delvis enig med deg der.

Heldigvis, har folk IrL, lenge sett mine evner til og se,høre å oppfange ting,Jeg blir heldigvis respektert for hat jeg har dem IRL, værre på nettet har jeg sett hehe. Men det gjør meg ingenting, for det er virkeligheten som teller uansett.

Livet mitt som klarsynt.

01.06.2014 kl.13:28

fredlig:
Helt riktig igjen,fredlig :)
Det er hva vi med evner opplever i hverdagen som betyr noe og det at våre nære,kjære og øvrige omgivelser er fortrolig med det.
Alt annet blir for meg bare snakk,uvitenhet og tull fra folk som ikke skjønner det.Jeg forholder meg til tullet mange kommer med,for det kan jo skje at man får belyst andre sider av samme sak og det er jo alltid interessant....som sak,ikke person.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

01.06.2014 kl.13:33

fredlig:
Jeg ser forøvrig på sidevisninger og lesertall at det er mange som følger med på denne samtalen vår her nå :) - Og det til tross for at vi har sporet litt av fra temaet i innlegget....
Hilsen synskepeggy.

fredlig

01.06.2014 kl.13:40

Hehe, ja la de følge med, Mange vet jo at vi begge innehar noe som egentlig er spennende, ting dette, med å spore litt bort, men allikevel er inne på noe som har med saken å gjøre. Blir for tullete, når det skal gå løs på personer, når man diskutere en sak, selv om man ikke er enige, så kan man komme med noen kloke ord. Noen blir jo provosert av bagateller slik er det, og slik blir det , om de ikke har roet seg da.

Det er lov å håpe.

Alle må få ha egne meninger på generelt plan, uten at man skal baksnakke privatpersoner, når det diskuteres saker ;)

01.06.2014 kl.15:06

Det finnes veldig mange godt voksne mennesker som trenger å leie. De har ikke mulighet til å kjøpe selv og de behøver absolutt ikke være dårlige betalere. De har bare ikke stor nok inntekt til å få lån til å kjøpe for mange kan faktisk betjene lånet men den samlede årsinntekten er ikke nok til å få lån. Og det som er ille er at det blir flere av dem. Og så har du gruppen enslige med en inntekt, de får ikke lån, så de er nødt til å leie. Mange har ulike situasjoner bak seg i livet og alle har ikke en årsinntekt på 500.000. Det er ikke nok til å få lån til en liten leilighet engang om man skulle tjene 500.000. Dette er noe velferdsstaten Norge ikke vil ta tak i. Det var et program på tv for noen år siden om akuratt denne gruppen voksne mennesker som måtte leie kollektivt pga de dyre prisene på boliger. Det var en skam at det var slik, men ingenting ble gjort.

01.06.2014 kl.22:23

Nå fikk jeg veldig dårlige assosiasjoner til 20 år siden, da jeg gikk rundt med min 1,5 åring og forgjeves prøvde å få et sted å bo. Måtte flytte fra faren pga hans spesielle sykdomssituasjon som akkutt ble verre og han ble vanskelig å være i hus med og det tok tid å få hjelp med det. Vanskelig å forstå for de fleste, men jeg ble altså plutselig sosialhjelpsmottaker og husløs og enslig. og det var ikke pga rusproblemer e.l.. Fælt at enslige forsørgere og sosialklienter ffremdeles blir stigmatisert, men jeg forstår at du må gjøre det valget som er best for deg.

Livet mitt som klarsynt.

02.06.2014 kl.07:38

fredlig: Hei igjen :)
Enkelte har rett og slett ikke evnen til å skille mellom person og sak (også her på blogg).Som regel har de det til felles at de er i overkant selvsentrerte og tar alt personlig.
Meninger på generelt plan er alltid velkomment her :)
Ha en flott dag,fredlig :)
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

02.06.2014 kl.07:47

Anonym: Hei,hei :)
Det er mange grunner til at folk må begi seg ut på leiemarkedet,jeg som har et slikt tilbud kan kun forholde meg til tidligere erfaringer,både godt og gale og ta mine avgjørelser på bakgrunn av det.
Jeg er klar over at det kan ødelegge for "ordentlige" folk,men det er nå engang sånn at man handler ut i fra det man vet.
Det er dårlig økonomi å leie,og jeg skjønner ærlig talt ikke bankene og myndighetenes tanke.Når en leietaker kan betale kr7000+ for å leie en liten leilighet så tenker jeg at de også har økonomi til å betjene et huslån på noen millioner.
Hos meg er det leieboerne som betaler huslånet mitt,i dagens målestokk er ikke det et stort lån,men jeg betaler litt i overkant for å få nedbetalt fortest mulig.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

02.06.2014 kl.08:06

Anonym: Hei,hei :)
Det kan virke rart at jeg,som enslig forsørger selv (på 34 året) nevner denne gruppen i denne forbindelse,en det sørgelige faktum er at jeg ikke har så god erfaring med å leie ut til dem.
Jeg har leid ut til sosialklienter,utlendinger,enslige mødre osv.Erfaringen jeg har gjort meg er ikke alltid god.
Jeg har gjort det,vært der,sett det og hørt det selv,da jeg skulle etablere meg tidlig på 80-tallet var det langt i fra lett da heller og uten midler (penger) av noe slag,var ikke valgmulighetene mange.Jeg opplevde å måtte flytte fem ganger på fire år,og med et lite barn å ta vare på så var det en ekstra belastning jeg absolutt ikke trengte.
Jeg bestemte meg for å gjøre noe med det,og i -85 kjøpte jeg min egen leilighet,etter det har jeg bare høstet det jeg sådde og har utnyttet boligbølgen maksimalt.Jeg har vært så heldig at egenkapital har vokst kraftig,så jeg utnyttet det til jeg i dag har slått meg til ro her jeg er i et stort hus i nydelige omgivelser.Ca hvert annet år refinansierer jeg for å ta ut "overskudd" til å bruke på oppussing og vedlikehold på huset,noe som gjør at verdien øker mer enn gjeld.
Når jeg kunne gjøre det under de (umulige) forutsetninger jeg da hadde,så kan alle gjøre det.
Når det gjelder å "sile ut" enkelte grupper som uaktuelle leietakere,syns jeg også at det er svært trist,men det er nå engang sånn at den beste referanse man kan bruke (i alle sammenhenger) er egen erfaring.
Hilsen synskepeggy.

fredlig

02.06.2014 kl.08:59

Takk for det svaret, jeg er så glad jeg har folk rundt meg som ser det samme som meg.

No ble jeg lettet. Takk skal du ha. Du gjorde akkurat nå en stor forskjell for meg.

Ha en super uke, så håper jeg du finner den rette leieren til din utleie leilighet.

Jeg har aldri selv harr problem med at jeg skulle leie, jeg har eiet leilighet i hele mitt liv, så jeg kan forstå at mange ikke får lån osv i dagens samfunn, eller gått på en økonomisk smell, og av den grunn ikke får lån, ja det er mange grunner til at mange sliter.

Ønsker deg en fin dag

Livet mitt som klarsynt.

02.06.2014 kl.09:12

fredlig: Hei,hei :)
Så bra,fredlig,det er alltid godt å kunne bidra til at andre (også) får en fin dag :)
I like måte til deg,ha en flott dag og flott uke - og takk så mye :)
Hilsen synskepeggy.

03.06.2014 kl.07:38

Hi hi hi! Å leie ut skal ikke være lett ;) been there, done that...

Jeg sendte deg venneforespørsel. Kan du akseptere den? Jeg vil gjerne følge med på bloggen din :)

Ha en flott dag!

04.06.2014 kl.01:00

Hei igjen og takk for svar på min kommentar om enslig forsørger osv Jeg er helt med på at du må bruke din magefølelse og sile ut mange potensielle leietakere - og det finnes jo alle slags mennesker. Men jeg mener likevel at enslige forsørgere ikke er noen ensartet gruppe hverken når det gjelder betalingsproblemer eller bråk forøvrig. Har opplevd litt av hvert selv og er noe eldre enn deg,og det har ikke alltid vært like lett å få boliglån for alle heller. Trodde bare synet på enslige forsørgere hadde forandra seg.

Livet mitt som klarsynt.

06.06.2014 kl.09:35

Anonym: Hei,hei :)
Jeg godtar gjerne venneforespørsel,men kan ikke se at jeg har mottatt :)
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

06.06.2014 kl.09:44

Anonym: Hei igjen :)
Den gruppen leietakere jeg har den beste erfaring med er voksne,enslige menn på 30+,de er rolige,pliktoppfyllende og pålitelige betalere og i tillegg kan de finne på å "ta i et tak" der de ser det trengs (fks snømåking eller mindre reperasjoner) uten at de er forpliktet til det i leiekontrakten.
Gruppen enslige mødre har påført seg selv min skepsis.....
Ha en fin dag og god helg :) Hilsen synskepeggy.

08.07.2014 kl.15:27

Hvorfor skal alle utelukke navere? Det blir så utrolig vanskelig å finne seg et hjem når mennesker har den holdningen, selv er jeg en sosialklient som man kan kalle det, det betyr ikke at jeg bråker og fester til langt på natt, at jeg ikke klarer å holde en viss orden eller at jeg aldri betaler for meg, navere spesielt de med aap og uføretrygd har den mest stabile inntekten av alle, og forresten ikke alle røykere demper hardt inni huset så veggene blir gule, eller kaster sneiper overalt, selv er jeg alltid ute og jeg bruker alltid askebeger her, fordi jeg vil ikke forsøpling selv. Jeg er kanskje på papiret en veldig uaktuell kandidat. Siden jeg sliter mentalt og derfor ikke jobber men går i intensiv behandling, men i virkeligheten er jeg en 20 åring med stabil økonomi, intelligens, livserfaring Og en rolig, ansvarsfull kvinne, som man fint kan være glad for å kalle seg sin leietaker. Beklager hvis jeg virker høy på pæra og hissig, men jeg må bare forsvare denne saken, det er så utrolig mange fordommer der ute som er helt idiotisk og som er helt usanne, dessuten kan en person selvom de ikke snakker godt norsk, sikkert gjøre seg forstått og være gode leietakere også,

mishelle dave

16.07.2014 kl.11:30

Hei, jeg er fru Mishelle Dave, et privat lån utlåner som gir liv tid mulighet lån. Trenger du et presserende lån for å slette gjeld eller du trenger en kapital lån for å forbedre din bedrift? Har du blitt avvist av banker og andre finansielle institusjoner? Har du behov for en konsolidering lån eller boliglån? Se ikke mer fordi vi er her for alle dine økonomiske problemer i fortiden. Vi låner ut penger til enkeltpersoner som har behov for økonomisk bistand, som har en dårlig kreditt eller i behov av penger til å betale regninger, til å investere på forretningsreise med en hastighet på 2%. Jeg vil bruke dette mediet til å informere deg om at vi gjengi pålitelig og mottaker assistanse og vil være villig til å tilby deg et lån. Så ta kontakt med oss i dag via e-post til: mishelleloancharityfirm@gmail.com

Livet mitt som klarsynt.

25.07.2014 kl.11:03

mishelle dave:
Jeg trenger ikke økonomisk bistand,så denne kommentaren (eller,skal vi si det "generøse" tilbudet) har nok havnet i feil blogg.
Hilsen synskepeggy.

tove hege

12.08.2014 kl.20:26

Hei, kan du gi meg svar om vi får refinasiering fra dnb, regner med å få svar imorgen

tove hege

12.08.2014 kl.20:32

Vil vi få refinasiering fra dnb, regner med få svar imorgen

tove hege

12.08.2014 kl.20:34

får vi refinasiering fra dnb. trenger det får å få endene til å møtes

Livet mitt som klarsynt.

13.08.2014 kl.08:53

tove hege:
Jeg skjønner ikke kommentaren.....
Hilsen synskepeggy

Livet mitt som klarsynt.

13.08.2014 kl.08:53

Jeg skjønner ikke kommentaren....

Livet mitt som klarsynt.

13.08.2014 kl.08:54

Jeg skjønner ikke kommentaren...
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

13.08.2014 kl.08:57

tove hege:
???
Hilsen synskepeggy.

Mrs Rose Berry

31.01.2016 kl.14:59

Hallo

Vi er kristen organisasjon dannet for å hjelpe mennesker i behov av hjelper, for eksempel økonomiske help.So hvis du går gjennom økonomiske problemer eller er du i noen økonomisk rot, og du trenger midler til å starte opp din egen virksomhet, eller du trenger lån for å bosette din gjeld eller betale dine regninger, starte en hyggelig forretning, eller du finner det vanskelig å skaffe kapital lån fra lokale banker, kontakt oss i dag via e-post mrsroseberrrywilkinsfunds.usa@gmail.com for bibelen sier "" Luke 11:10 alle som ber, han får; han som leter, han finner; og den som banker på, vil døren bli åpnet ".Så ikke la disse muligheten gå forbi deg fordi Jesus er den samme i går, i dag og for alltid more.Please disse er for seriøse tenkende og gud frykter People.

Ditt navn:

KJØNN;

ALDER;

Land

Lånebeløp:

Lån Varighet:

FORMÅL MED LÅNE;

Dine månedlige inntekter;

Gyldig mobiltelefonnummer:

Takk for din forståelse til kontakten som vi venter

hilsen

Ledelse

E-post: mrsroseberrrywilkinsfunds.usa@gmail.com

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2016 kl.15:55

Mrs Rose Berry:
Dette her finnes det bare ett ord for i mitt vokabular :BLASFEMI - skamme deg skulle du !!!!! Skikkelig og !!!
Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

56, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits