Konge på haugen !!!!

Når folk vokser gjennom sitt eget hode,er de ikke gode å forstå seg på lenger.....
Det har vært litt frem og tilbake mellom leietakeren her i huset og meg.
Alt gikk greit i leieforholdet til jeg etterlyste ansvar for å overholde inngåtte avtaler,
både skriftlige og muntlige....
begge deler like bindende,for begge parter,i mine øyne.
Vel,det verste er vel at leietakeren nå tror at vedkommende gjorde MEG en
tjeneste da vedkommende flyttet inn her,
skulle bare ønske at vedkommende hadde hørt på "advarslene" og takket nei
til leietilbudet.
Det skulle ikke stått på meg,for å si det sånn....
Nå,i ettertid kan nemlig leietakeren opplyse at :
"Jeg trodde at du (utleier) var frisk og normal (underforstått,det tror man ikke lenger)
- men,man flyttet inn allikevel.....
Man ser "svarte flekker" på badet på visning som muligens (men tilbakevist i ettertid,da det er påvist at svarte flekker på badet skyldes dårlig reinhold) kan utgjøre en
helsefare,men man flytter inn allikevel.....
Man blir "frarådet" å flytte inn (fra flere hold) men man flytter inn allikevel.......
Osv....
Ca to måneder ut i leieforholdet har leietaker påklaget ALLE disse "fryktelige" forhold,
men benytter seg allikevel av oppsigelsesretten og bor fortsatt i "den livsfarlige" leiligheten,
Ikke nok med det,men utsetter også andre som vedkommende har boende i leiligheten for den samme
"helsefaren",hvor er logikken i det........
Etter sånn uttalelser (har dem heldigvis på melding) sitter utleier med et inntrykk av at leietaker
virkelig TROR (i sitt eget hode) at vedkommende gjorde MEG en tjeneste med å flytte inn her.
Om vedkommende leietaker virkelig mener det,kan jeg igjen minne vedkommende på at
jeg hadde over TO TUSEN henvendelser på leiligheten,
og den dagen kontrakt blei underskrevet sendte jeg melding til FØRTIFIRE potensielle leietakere
for å avlyse avtalt visning.....

Man lærer så lenge man lever......Jeg kommer ut av dette
uten snev av tro på og heller ikke vilje til noen gang å prøve å hjelpe
noen som trenger det (i dette tilfellet tak over hodet) noen gang igjen.
Å være grei med folk og prøve å hjelpe,det kan jeg bare ikke gjøre mer,
det går bare ut over meg selv.........

Men det store spørsmålet blir : hvordan skal jeg klare det,når det bare er sånn jeg er......

Hilsen synskepeggy.

19 kommentarer

Toril

02.09.2014 kl.10:39

Huff! Jeg føler med deg kjære deg! Ikke noe moro for en utleier å komme bort i en slik situasjon og slike folk! Du har ditt på det rene!

Mitt inntrykk er at du setter andre mennesker før deg selv, du er snill og omtenksom, du liker ikke å se at andre lider og du ønsket jo å hjelpe!

Problemet ligger hos vedkommende som leier. Leietakeren virker å være den personen som skal klage på absolutt alt, og slike folk er slitsomme å forholde seg til. Ingenting blir bra nok til dem!

Tenker masse på deg kjære deg!

Ønsker deg en kjempefin tirsdag :)

Klem fra Toril

Livet mitt som klarsynt.

02.09.2014 kl.10:58

Toril: Hei igjen,Toril :)
Jeg har mitt på det reine,ja,ingen avtalebrudd osv fra min side.
Jeg hadde ingenting å vinne på å leie ut til vedkommende,min intensjon var KUN å hjelpe vedkommende fordi at jeg hadde mulighet til det.
Det eneste jeg ba om var å holde avtale og å være ærlig med meg,vedkommende klarte ingen av delene,allerede på vei til visning hadde vedkommende brutt en avtale som var svært viktig for meg,jeg skjønte allerede da at det kanskje ikke var så lurt å leie ut til vedkommende,men jeg er et menneske som av prinsipp ALDRI går tilbake på noe jeg har sagt eller avtaler bestemte jeg meg for å prøve å overse det første av flere avtalebrudd.det var bare en stor tabbe.
Jeg liker å være grei med folk og jeg liker å hjelpe når jeg kan,men jeg har NULLTOLERANSE for avtalebrudd,forsøk på manipulering,legge ord i munnen på meg (som jeg aldri har sagt) og tillitsbrudd (på alle måter).
Men,nå er oppsigelsesretten på tretti dager over om ti dager i dag,vi teller dagene og ser frem i mot det.Jeg har gjort en avtale med et firma som skal pusse opp nede,også badet og jeg har fått en ny leietaker som (etter planen) flytter inn den 05.10 og denne gangen har jeg en GOD følelse på det.
Kanskje den nåværende leietakeren hadde hatt godt av å få litt av sin egen medisin tilbake,at vi sluttet å ta hensyn,respektere (avtaler osv..)og i det hele tatt gitt blaffen,men,dessverre,vi får oss ikke til å gjøre sånt mot noen.
Takk så mye,Toril :)
Ha en fin dag du også :) Klem fra synskepeggy.

ninaoglivet

02.09.2014 kl.15:43

Hei hei :) Lenge siden sist nå. Ikke så ofte jeg har vært her inne i de siste mnd, men nå er jeg tilbake. Men tilbake til innlegget ditt. Så uheldig du er da. Først denne snekkeren som tulla med deg, og nå dette! Håper det går seg til etterhvert :)

Klem

Livet mitt som klarsynt.

02.09.2014 kl.16:23

ninaoglivet: Hei,hei,ninaoglivet :)
Ja,det var jammen lenge siden,velkommen så mye tilbake på blogg :)

Saken jeg hadde gående med snekkeren løste seg til min fordel (hadde du trodd noe annet..) Han skylder meg fortsatt over hundretusen kroner og det beste hadde jo vært om jeg fikk alle pengene på en gang,men,etter noen runder hos namsmannen har han nå fått tvangstrekk på sine utbetalinger som går inn på min konto hver måned,han kan ikke eie noe som helst så lenge jeg har et krav imot han og han blir nødt til å betale til hele gjelden er nedbetalt.Nå ser jeg på det som en pen ekstrainntekt.

Saken som nå pågår (leieforholdet her i huset) er bare dager fra å bli avsluttet,om ti dager har leietaker brukt alle sine kontraktfestede rettigheter her og da er han historie for min del.Jeg er klar over at om jeg ville kunne jeg ha krevd han for husleie i ett år selv om han ikke bor her.Det er fordi at han selv sa opp leiekontrakten og fordi at han har skrevet under på at leieforholdet varer i ett år,men,som saken er vil jeg bare bli ferdig med det.
Noen ganger møter man på mennesker som helt feilaktig tror at det å være grei og ærlig er det samme som at man er dum,det motsatte er riktig,det er ikke vanskelig å være ærlig og gir når man ikke har noe å skjule.Sånne mennesker har til felles at de helt feilaktig tror at respekt er det samme som frykt,de skjønner ikke at respekt er det motsatte av frykt.det er en overbevisning som er så indoktrinert at det er som en betongveggen,ofte har en sånn overbevisning startet med en stor pappa og et lite barn,pappa har slått sin store neve i bordet og skreket at han forlanger respekt,han kunne like godt ha ropt at han forlanger frykt,det er ofte der det starter,oftere enn man tror.
Når sånne som meg,som har den totale motsatte oppfatningen og disse menneskene møtes kan resultatet bli temmelig ubehagelig og vanskelig å se for seg på forhånd i forsøk på å forebygge.
En trøst oppi det hele er at jeg er over og han er under,bokstavlig talt under skoene mine.....Jeg skjønner at det kan være en ekkel,frustrerende og ynkelig situasjon å befinne seg i,men i dette tilfellet har han påført seg alt sammen selv.
Uansett,jeg teller dager (ni i morgen) og er generelt ved godt mot og er helt overbevist om at det ordner seg.
Ha en fin dag,ninaoglivet :) Hilsen synskepeggy.

Spirituality

02.09.2014 kl.20:08

Føler med deg. Det er noe i dagens samfunn som går igjen overalt fortiden, og selv så vet jeg ikke hvor det kommer fra. Folk er respektløse og tar ikke hensyn til andre eller er takknemlige. Jeg beundrer deg for å ha gjort det riktige og at du står for det, det står det stor respekt av. :-) Jeg føler meg selv for dumsnill til å eksistere i dagens samfunn så jeg beundrer virkelig at du ikke vil gi folk tak over hodet lenger, fra mitt synspunkt så er det det absolutt det mest fornuftige etter denne hendelsen. Stå på :-)

Livet mitt som klarsynt.

03.09.2014 kl.16:30

Spirituality: Hei igjen,Spirituality :)
Huff,ja,hele situasjonen er både ekkel,ubehagelig og om folk hadde forholdt seg til muntlige og skriftlige avtaler,helt unødvendig.
Jeg har leid ut leiligheten i 12 år,de første fem årene bodde det alle typer kasuser her og det igjen gjorde at det var stor "gjennomtrekk" av leietakere.jeg har hatt alt fra selvmordskandidater til tungt kriminelle,dårlige betalere og jeg vet ikke hva boende her.Det gjorde at jeg blei svært skeptisk til å leie ut i det hele tatt og leiligheten sto tom i ca ett år før jeg tok motet til meg å leide ut på nytt.Da leide jeg ut til en skjønn dame som bodde her i tre år før hun flyttet ut,etter henne var jeg heldig igjen og fikk en ungkar,en flott fyr på alle måter inn igjen.Da jeg hadde vært så fantastisk heldig med leieboere to ganger,som bodde her i tre år hver,bidro det vel litt til at jeg slapper mer av "firte på krava"og ikke var så våken for "tegn" som jeg burde ha vært.Det har straffet seg nå en stund.
Jeg har holdt alle mine forpliktelser,inngåtte avtaler som utleier og føler at jeg har "ryggen fri" på alle måter.Ting som har blitt påklaget,som jeg aldri har hørt før fra noen av mine leieboere,som fks."helsefarlig bad" er under utbedring og så fort det praktisk har latt seg gjøre.
Leietakeren har sagt opp leiekontrakten og jeg har bekreftet at jeg ikke har noen innvendinger mot det,vedkommende bruker oppsigelsesretten på tretti dager og tiden er ute den 12.09.14.

Må bare si til slutt at jeg følger med på bloggen din og er innom hver dag.Du har grunn til å være stolt av deg selv og evnene dine,hvordan du formidler dem ut.
Ha en flott dag,Spirituality :) Hilsen synskepeggy.

Spirituality

03.09.2014 kl.17:51

Ja, skjønner det veldig godt og kan omtrent føle det du føler ang situasjonen. Det er ikke alltid godt å vite hvordan man skal håndtere slike situasjoner og med folk som bare vrir og finner på unnskyldninger for alt. Det du beskriver der er omtrent slik jeg alltid har hatt det i livet mitt også, man møter på hyggelige folk å så tenker man at man ikke trenger å ha så store/strenge krav, så man firer litt på dem, å så plutselig så møter man på folk som utnytter og bruker vår gode natur mot oss. Ja, det der med å være våken på tegn.. kunne ikke beskrevet det bedre selv, det er ekstremt slitsomt å måtte omgås... Føler jeg må gjøre det hver gang jeg blir kjent med nye folk fordi jeg ikke aner hvor jeg har dem, og nå som jeg begynner å sense folks energier før jeg kjenner dem så godt så legger man merke til ting som man ellers ikke hadde gjort.

Tenker meg at du blir overlykkelig når vedkommende endelig er ute. Det der med "helsefarlig bad" undrer jeg litt over, men for alt jeg vet så er det muligens bare en form for manipulativ-metode eller hva man kan kalle det for å vri ting og ha et grunnlag for å flytte når han selv skjuler noe, kanskje han selv er årsaken til det. Er glad for at du oppdaget at det var noe som ikke stemte :-)

Aww :-) så koselig og tusen takk. :-)

Livet mitt som klarsynt.

03.09.2014 kl.18:47

Spirituality:
Jeg forstår så godt hva du sier :)
Vi to er svært sensitive,den stumme stemmen snakker høyere til oss enn ord.Det vi ikke er så flonke til er å høre på den stumme stemmen alltid,men det er uten unntak fordi at vi ønsker å la tvilen komme tiltalte tilgode.Vi vil så gjerne se og erfare det beste i folk.
Vi blir "bombandert" på førsteinntrykket,vi får inntrykk som "vanlige" folk aldri må forholde seg til.Vi hører munnen si en ting,men så føler vi noe annet eller mer.Det er kun i de tilfellene vi velger vekk følelsen at vi havner i problemer,ubehagelige situasjoner osv.Det hadde ikke skjedd om vi var mer "nådeløse" og ikke tatt mer hensyn til andre enn til oss selv.
Det er ikke lett (og en form for manipulering) når folk "takker for sjansen" og bedyrer at "dette skal du ikke angre på" overdrevent mange ganger,helt unødvendig og til en grad der man føler at det er så "kunstig" at det blir ubehagelig å høre på,samtidig lurer man på hvem det er man prøver å overbevise,seg selv eller andre.Troverdighet svekkes hver eneste gang man hører en ting og erfarer at man gjør noe annet.
Ang.påklaget "livsfarlig bad" så har jeg også mine tanker om det.Alle påklagde forhold var godt synlig på visning,men det var etter at jeg begynte å stille spørsmål ved forskjellige ting,samt minnet på avtaler som var inngått at leietaker fant det for godt å klage bla.på "livsfarlig bad" samt det at man ikke lenger tror at jeg er normal og frisk.Samtidig lurer man på hvor seriøst man skal ta disse påklagde forhold,særlig når man opplever at leietaker lar andre flytte inn i ukesvis i den samme "helsefare" som han påberoper seg å være i,man skulle tro at vedkommende ville beskyttet sine "bestevenninnner" mot noen form for helsefare...og det faktum at han fortsatt bor i leiligheten trekker jeg også i tvil,om vedkommende mente at leiligheten er helsefarlig burde han jo gjort motsatt av hva han faktisk gjør,han burde først ha fjernet seg fra potensiell helsefare for så å klage.Men hva vet jeg.....
Det er mange tingj jeg har reagert på underveis her,kan kort neve at boss har lagt i hagen i de tre månedene vedkommende har bodd her,selv om husleiekontrakten klart sier at leietaker plikter å holde orden rundt og i sin leilighet,men det var vel episoden med den stakkars hunden som virkelig gjorde utslaget for meg,man gjør bare ikke sånt som vedkommende gjorde der.
Det blei en lang kommentar,men sånn blir det når man ønsker å forklare seg og skjønner at man blir forstått,også på de ting som ikke nødvendigvis blir sagt høyt.
Hilsen synskepeggy.

Spirituality

03.09.2014 kl.19:14

Helt utrolig at du beskriver det på den måten, du tok ordene ut av munnen på meg ang den "stumme stemmen" :-O Blir satt ut av hvor likt vi lever, og faktisk observerer det som skjer rundt oss. Dette gir meg også ett innblikk i at jeg er kommet lenger i utviklingen min enn jeg selv trodde/klarer å se.

Ja, det er noe veldig rart der. Her som jeg bor for eksempel så sier jeg alltid i fra til de som jeg leier hos om det er noe galt. Så tenker det at det er noe rart med den personen som leier hos deg, det er ikke sånn man skal oppføre seg og man har tråssalt et ansvar når man leier og skal holde seg deretter, men det er tydelig at han forsøker alt på å vri seg unna og bare komme med tull av noen påstander. Det høres akkurat ut som folk som jeg har vært borte i før, som har fått meg til å virke som det er meg det er noe galt med, men som egentlig bare er en del av den maipulerende-metoden deres. Bare stå på ditt, for det er ikke deg det er noe galt med :-) Dette går over så snart personen er borte og du ikke lenger har noe med han å gjøre, å da vil du klare å se alt helt klart som jeg ser det herfra.

:-)

Livet mitt som klarsynt.

03.09.2014 kl.20:05

Spirituality:
Ja,er det ikke rart og veldig fint på en gang,jeg tenker akkurat det samme hver gang jeg er innom din blogg og leser :)
Jeg vet at du har kommet lenger i din utvikling enn du tror selv,jeg har vært inne på det før,du vet enda ikke hvor sterke og gode krefter som bor i deg.
Vi to har forstått betingelsene og selve grunnene til at vi har fått og får lov til å utvikle og bruke evnene våre.Vi har stor respekt for de evnene vi er så heldige å ha fått og vi kunne aldri finne på å misbruke dem på noe sett eller vis,det ville i så fall stride mot alt det vi er og alt det vi står for og vi har forstått at om vi misbruker dem vil det bety et liv der vi konstant går på akkord med oss selv og den vi i virkeligheten er.det er bla.derfor det er så viktig for oss å være ærlig,for vi vet at det motsatte vil bli svært slitsomt å leve med.
Dessverre så ser vi ofte at det kommersielle alternative miljøet ignorerer betingelsene og grensene og det er da de får problemer og gir seg ofte utslag i fravær av øyekontakt og anstrengt kroppspråk,det er fordi at de vet det selv og sånn vil ikke vi to ha det.
Jeg merker en stor endring hos deg etter at vi "ryddet opp" i energiene dine.det virker som om du har falt mer til ro,har fått litt mer orden i kaoset og styrer tempoet på informasjonen du får på en måte som er mer tilpasset deg og det tempoet du ønsker å gjøre ting på.Innleggene dine bærer preg av at du er mer systematisk nå og du forklarer på en måte som alle kan forstå veldig godt.
Du får mange visjoner for tiden,men du forstår at mange av dem hører fremtiden til,du forstår hvor viktig timing er i forhold til visjoner og informasjon du formidler,du vet,men må være tålmodig før du kan videreformidle,men allikevel får du visjoner og informasjoner du ikke klarer å sitte inne med aleine.Du tenker at (og det er riktig) om du klarer å få formidlet en tanke til en person,helst flere som fører til flere tanker,refleksjoner og gode intensjoner så er alt det andre verdt det.
I denne tiden og en stund fremover vil du kanskje føle deg misforstått,brukt,ensom,mistenkeliggjort,men det er da du skal bruke dine åndevenner for trøst og tilstedeværelse og du må huske at alle slike følelser er svært forbigående,etterhvert vil sånne ting gå over og bli erstattet med en sterk følelse av at du står klippefasti deg selv og i din plass i verden.
Det er veldig fint å få følge deg et stykke på veien,Spirituality og om jeg kan få lov til eller du føler at jeg kan bidra på noe måte i din fine utvikling så håper jeg at du ikke nøler med å spørre meg om hva som helst.

Forøvrig har du helt rett i det du skriver,jeg ser nok alt klarere etterhvert,jeg innser at det er vanskelig for meg å være objektiv nok akkurat nå.
Hilsen synskepeggy.

Spirituality

03.09.2014 kl.20:30

Blir ordløs her. Det du skriver der ang hvordan vi bruker evnene og det med betingelser, grunnene og respekten for det tror jeg er hemmeligheten bak evnene våres faktisk, jeg tror ikke verden tilater å gi disse evnene til folk som strider mot det som vi står for, som har dem. Vet ikke hvor jeg tar det fra, men det er bare noe som er kommet. Hva tenker du om den delen?

Ja, det stemmer. Virker som mye av tankegangen og litt diverse bare endra seg på et vis og ble mye roligere og at det er blitt mer tilpasset som du sier. Kjenner meg igjen i alt det du skriver og det hjelper meg så utrolig mye. :-) Skal spørre så snart jeg står fast og ikke skjønner hva som foregår om det dukker opp av noe slag.

Ja, vet. Det er bare slik det er, men det blir bra igjen. :-)

Livet mitt som klarsynt.

03.09.2014 kl.21:35

Spirituality:
Du har helt rett,det er en grunn for at noen får lov til å utvikle evner og noen ikke får det.Respekt (ikke å forveksle med frykt) er nøkkelordet her,ikke bare for andre mennesker,men alt liv,alle sammenhenger,alle likheter og alle forskjeller.En grunnleggende forståelse for og hvordan alt henger sammen,hvorfor og hvordan alt og alle på denne kloden er avhengige av hverandre rett og slett for eksistensens skyld.Alt dette forstår vi,mer eller mindre frivillig/ufrivillig kunnskap gjennom hele livet,det absolutte faktum som skiller oss fra de andre (som tror at de ikke har evner) er at vi aldri har avvist noe av det,men vært nysgjerrig og tilgjengelig for å motta all informasjonen som en mulighet for å få svar på livets store og små spørsmål.
Når det er sagt,må jeg si at min overbevisning er at alle er mottakelig for dette,grunnene til at ikke alle mottar det er svært ofte omgivelsenes holdning.Vi lever i en tid der alt som kan minne om individualitet mer eller mindre blir sett på som et problem.Individualister blir sett på som rar,skummel og svært ofte "ikke helt normal".Det skal en svært sterk rygg til å bære diverse,helt ufortjente stempel gjennom hele livet,det er forståelig nok ikke alle som klarer det,det er lettere å følge strømmen og istedenfor å tenke seg frem til mulig løsning på utfordringer og problemer for å utvikle sitt alternative potensialet så googler man.Det er lettere å la være å åpne døren (til guddommelige erfaringer) og late som om den ikke er der,fordi at man helt instinktivt vet at så snart døren er åpnet er det umulig å gå tilbake til livet som det var før.Alt forandrer seg,man ser verden i et helt annet lys og med et helt annet og større perspektiv og det er svært få mennesker som liker forandringer og iallefall ikke livsendrende forandringer.
De av oss som gjør alt dette uten å tenke to ganger,bærer den tunge ryggsekken fordi at vi vet at det er vår oppgave her i dette livet,vi går fremfor sånn at det blir lettere for andre å følge etter og vi gjør det med glede og den største selvfølge,for oss kan det ikke være annerledes,det er flivet vårt og vi ønsker egentlig ikke å leve annerledes heller - det er vi,som har tatt denne avgjørelsen og livslange forpliktelsen som er så heldige å få og utvikle evner.
Alle dem som kunne hatt evnene,akkurat slik som vi har dem,men som velger å se på oss som "noe rart" glemmer helt at det var de samme evnene vi har som våre forfedre brukte for å overleve.
Jeg håper at dette svarte på spørsmålet ditt :)
Hilsen synskepeggy.

Spirituality

03.09.2014 kl.21:54

Ja, det er nok den beste beskrivelsen noen kunne gitt på det spørsmålet :-) Må si takk, for klarte ikke å sette helt ord på helheten selv. :-)

Livet mitt som klarsynt.

03.09.2014 kl.22:57

Spirituality:
Så bra at svaret blei forståelig.
Det skjer noen ganger at fingrene går av seg selv på tastaturet,det skjedde da jeg skreiv svaret til deg.når det skjer oppleves det ofte som "rotete" fordi at det går så fort at jeg ikke får lest underveis og heller ikke tenkt på hva jeg skriver.Nå når jeg leser hva jeg faktisk skreiv så virker det ikke så "rotete" og kaotisk allikevel.
Det er bare hyggelig at du spør,Spirituality :)
Du må ha en fortsatt fin kveld :) Hilsen synskepeggy.

Spirituality

03.09.2014 kl.23:23

Ja, det ble det :-) Mhm, vet hvordan det er.. man tenker ikke på det man skriver, "det går av seg selv" på et vis :-)

Ønsker deg en fin kveld også ^^,

ufo

05.09.2014 kl.23:36

Føler med deg, ikke morsomt å oppleve at folk gjør slik mot en:(

Jeg synes du skal stole på magefølelsen din før du gjør noe slik neste gang. Synes ikke du burde slutte å hjelpe mennesker der ute, mange som sikkert ville satt veldig stor pris på det. Men du burde bli mer skeptisk til hvem du hjelper.

Men skjønner deg veldig godt at du kan havne i slike sitvasjoner. Har vært i en del sitvasjoner selv fordi jeg har vært for dumsnill. Men har funnet ut at jeg må bli strengere. Det hjelper med selv.

Men over til noe annet. Jeg har prøvd meg på automat skrift med blandene resultater, enkelte ganger går det bra, andre ganger blir det bare krussiduller som er umulige å tyde.

Men andre ganger klarer jeg å tyde skriften. Det har faktisk hjulpet meg også.

Jeg har også klart å lære å tyde fargene i drømmen min. Det har hjulpet meg mye. Men det er en gjenntagene drøm jeg ikke klarer å tyde. Drømmen er slik at jeg er ved ett gammelt hus i skogen. Det huset har eksistert i virkeligheten også, i dag er det riktignok bare deler av muren som står igjen.

Har hatt denne drømmen i flere uker nå. Det starter med at jeg går inn i huset, der sitter det en person jeg skjenner. Hvem den personen er varierer fra drøm til drøm. Vi sitter der og prater om alt og ingen ting, det føles som lang tid. Før vi plutselig hører ett drønn og det er en dør som åpner av seg selv. Bak døra er det en virveltrapp.

Vi ser det kommer en svært gammel dame ned trappa, hun ser ut til å fryktelig vondt i ryggen. Hun har grå hvitt hår og kledd i en svart kåpe, en slik kåpe rike kvinner gikk med før i tiden.

Vi har en svært lang samtale med denne gamle damen. Det rare er faktisk at når jeg våkner etter hver eneste drøm kan jeg huske hele samtalen. Vi prater om litt forskjellige ting i hver eneste drøm, men slutten er bestandig lik.

Vi forklarer at hun ikke får lov til å være der og spør hun pent om hun kan gå, noe hun nekter blankt. Vi forklarer henne hvorfor og da går hun alltid med på det, men hun sier klart i fra flere ganger at hun vil komme tilbake og da vill jeg ikke forsvinne igjen. Bare vent, helvete skal snart bryte løs for alvor.

Får ikke inntrykk av at den dama vill noe vondt, men har en følese av at det er noe viktig hun vil prøve å formidle.Har også en svært rar følese av at jeg skjenner denne damen, fra dette livet her. Men aner ikke hvor jeg har sett hun før. Fargene som går igjen i drømmen er grå og svart, men det er ingen trist eller skummel drøm. Bortsett fra helt på starten, kan også nevne at alle folkene som jeg møter i huset når jeg kommer inn er arbeidskollegar.

Ønsker deg en fin helg:)

Livet mitt som klarsynt.

10.09.2014 kl.15:08

ufo: Hei igjen,ufo :)
For å ta utleieforholdet først så var det en stor tabbe av meg å ikke høre på mine instinkter allerede da vedkommende tok kontakt etter å ha sett annonsen på leiligheten.Men,jeg var ved godt mot fordi at jeg da bare hadde hatt gode erfaringer med leieboere i ca seks år.
Denne leietakeren er vel det jeg vil kalle over gjennomsnittet tankeløs,respektløs og frekk.Hvem vil vel bo en time under samme tak som utleier eter å ha beskyldt utleier for å ikke være helt frisk i hodet,gjort blemmer (i leieforholdet må han vel mene),løgner,leie ut et helsefarlig bad som han påstår er ulovlig og at jeg er gal og hører hjemme på galehus for å nevne noe.Vedkommende bor fremdeles i huset og for meg er det helt uforståelig at han syns det er greit,oppsigelsestid på tredve dager eller ikke,jeg hadde flyttet ut på dagen om jeg hadde beskyldt min husvert for det samme,men det er helt utenkelig...
Om få dager er han uansett historie for min del,oppsigelsestiden hans er ute fredag førstkommende 12.09.14 kl.12.00 og jeg skal være mye mer forsiktig i utleiesammenheng heretter.

Så fint å høre om fremgangen din i automatskrift,du er så åpen selv at automatskrift vil gå som en lek for deg.Jeg også får mye rabling ,krusseduller og uforståelige tegn,men innimellom alt dette får jeg også klare,fullt forståelige budskap og beskjeder.
Damen er der for å bistå deg i din utvikling og du må ikke ta det bokstavlig at "helvete bryter løs".At dine arbeidskollegaer er med i drømmene dine tyder på at du er blitt mer åpen om det åndelige og din egen åndelige utvikling og du erfarer at dine arbeidskollegaer (og andre) virkelig (og kanskje litt overraskende) er interessert og nysgjerrig på hva du vet om dette tema.
Ha en flott onsdag,ufo :) Hilsen synskepeggy.

Hans

19.09.2014 kl.13:27

Men hvorfor tok du han inn som leietager nå du på forhånd visste at du ville få disse problemene med han?

-Du er jo synsk, er du ikke?

Livet mitt som klarsynt.

20.09.2014 kl.09:28

Hans: Hei,hei :)
Rett og slett fordi at man ønsker "å ta feil".
-Og fordi at ønsket om å hjelpe noen som trenger det alltid er større enn mistanken om at "det er noe" (man ikke kan sette fingeren på).
Min feil,selvfølgelig og det eneste jeg kan si,nå i ettertid,er at det aldri skal skje igjen - at jeg leier ut av andre grunner enn det reint forretningsmessige,iallefall aldri mer med en intensjon om å prøve å hjelpe noen.
Hilsen synskepeggy.

isabelle

06.10.2014 kl.21:39

Du må være syk stakkars. Jeg vet godt hvem du er... Og du må virkelig slite med deg selv. At du dømmer andre mennesker på kledning og utseende!? Er du helt blåst! Ikke glem at mennesker kan gå i "daffe" klær uten at de nødvendigvis er onde eller mindreverdige mennesker.. skjerp deg, kvinne! Og komme med ting som da kanskje ikke stemmer.. skam deg! En ting også er det at normale mennesker har venner. Så om de bestevenninnene han har på besøk har du slettes ikke noe med... Har lest hele bloggen din nå, og du er ikke riktig klok. Også en ting at du skriver om hendelser som skjer på jobben din... der du har TAUSHETSPLIKT!!! du er ikke en pålitelig dame! Du er en svindler som klarsynt. FØR DU DØMMER ANDRE, MAKE SURE YOUR HANDS ARE CLEAN... MVH ISABELLE BENDIKSEN !!!

Livet mitt som klarsynt.

07.10.2014 kl.09:52

isabelle:
Drama,drama........
Jeg regner med at du har sittet oppe i natt å sjekket GRUNDIG IP-nr nå...
Mange har dummet seg ut fordi de tror at de vet hvem synskepeggy er,så du er i godt selskap...
Du motsier deg selv så til de grader i denne kommentaren at den får tale for seg selv...
- Og jeg har svært liten interesse av å debattere eller kommentere snøen som falt i fjor (det betyr at man har gått videre og bryr seg ikke lenger)..
Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

55, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits