Jeg er perfekt - helt perfekt !!

Kanskje jeg ikke har den
perfekte kroppen,men jeg velger
uttale meg om hva som er den
perfekte kroppen etter at
det er fastsltt hva den
perfekte kroppen er.
Valget str mellom den perfekte kroppen som
media og andre ildsjeler har funnet p
eller den perfekte kroppen fra naturens side.
Valget str mellom de som er stolte av kroppen sin og stolte over
at det viser at man har levd et liv p godt og vondt
barnefdsler,amming og alder og
dem som gjr alt og betaler seg fra grd og grunn i hp om
stoppe den naturlige og flotte utviklingen
kroppen gjennomgr i alle faser av livet.

Jeg vet hva jeg velger.

Er de som gjr alt og betaler for forske vre "ung"
noen par r til mer lykkelig,mer tilfreds eller
mer fornyde i livet sitt enn det jeg er...
Jeg tror ikke det nei..

Jeg er perfekt !
Javel,s har jeg litt heng bde her og der,
kanskje noen rynker her og der og
kanskje jeg har en liten antydning til "grevinnehake"
og jeg har definitivt flere gr hr enn det jeg hadde i gr.
Men hva s !
Jeg er stolt av meg selv,jeg er stolt av den personen jeg er,
jeg er stolt av at det viser p meg at jeg har levd litt.
Jeg er stolt av mine heng bde her og der nr
jeg ser bort p rsaken til dem.
Jeg har mine perfekte feil og jeg liker dem.

Jeg fler meg perfekt - og for meg er det mye mer
viktig og naturlig enn en "perfekt kropp".

Det er heldigvis ingen som kan pberope seg vite hva en
perfekt kropp er - inkludert meg selv.
Og derfor fler jeg meg perfekt
bde utenp og inni.

Hilsen synskepeggy.

38 kommentarer

Hege

19.05.2015 kl.21:34

Helt enig, synskepeggy!

Man er s perfekt som man fler seg, mer fr man aldri gjort.

Hilsen Hege.

Livet mitt som klarsynt.

19.05.2015 kl.21:49

Hege:
Man har gjort mye da :)
Mye mer enn alle dem som forsker betale seg til bedre selvtillit,yngre utseende og perfekt ytre og mye mer enn alle dem som havner i tidsklemma og stress fordi at fokus p trening blir for stort.
Det er selvflelse man m ha,da trenger man ikke selvtillit,men selvflelse fr man verken i treningsstudio eller hos kosmetisk kirurg.
Hilsen synskepeggy.

Unn

20.05.2015 kl.09:22

Hei. Saken er nok at disse som higer etter det "perfekte" utseendet og den "sunneste" kroppen, aldri har opplevd det livet de egentlig nsket seg. De er kanskje deprimerte, men det er fordi de har uoppnelige ml og fordi de nsker vre mye mer midtpunkt enn det de er. S blir evig slanking og plastiske inngrep bare forsk p bli sett. Det snodige er at OFTE er disse ufre pga usynlige sykdommer. Jeg sier ikke at ALLE har det, men det er noe med mangelen p selvbilde og selvtillit som tar fram behovet for fysiske forbedringer. En blogg jeg er innom beskriver dette i handling. Hovedtrekkene er: Ufr. Angst og depresjon. Slanking. Trening. Inngrep. Og snn gr loopen.... Jeg synes synd p vedkommede. Virkelig! For hun har ikke skjnt at rlig, redelig arbeid og sosial omgang med vanlige mennesker er den ENESTE medisinen hun trenger. Ha en fin dag. Jeg har savnet innlegg fra deg! Hilsen Unn.

Nina

20.05.2015 kl.11:31

Ser du er igang igjen ja. Tror ikke de biter p:) Hilsen Nina

Livet mitt som klarsynt.

20.05.2015 kl.12:00

Nina:
Du gjorde det - beit p....hva du mener med det fr vre din sak,men det sier en del at DU svarte p en snn mte her - ikke sant "Nina"....
S da er vel saken grei da.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

20.05.2015 kl.12:36

Unn: Hei,hei :)
Jeg er s enig med deg at du aner ikke.
Mitt sprsml er alltid det samme : hvorfor gjr de ikke noe med det,de som helt penbart er svrt misfornyde med det meste,men som gir seg utslag i misnye med kroppen - for i disse dager er det lettere gjre noe med det visuelle,men blir sjelden vellykket p lang sikt.
Lurer p hvordan de til,slutt vil se ut,og hvor fornyde de er,de som stadig m ha pfyll av botox osv.Huff sier jeg bare...
Jeg vet godt hvem du mener,jeg tenker det samme selv.Men typisk nok s er man mer interessert i krangle,anklage og provosere nr man fr litt konstruktiv tilbakemelding enn tenke over hva "kritikerne" faktisk prver si.man trenger ikke se langt fr man ser hva og hvordan folk tenker,det er bare se opp i kommentarfeltet her,der blir jeg anklaget og beskyldt for "vre i gang igjen",det er lettere og feigere slenge om seg med snne anklager og beskyldninger enn tenke over hva jeg skriver og kanskje komme med en saklig,opplysende og generell kommentar om temaet.

Du trenger ikke vente lenge - det kommer flere innlegg fra meg etterhvert :)
Ha en flott dag :) Hilsen synskepeggy.

Linda

20.05.2015 kl.16:47

Dette var sanne og fornuftige ord... Bde fra deg og fra Unn over her.

Pegasus

20.05.2015 kl.19:42

Hei SP! Fint se at du er litt aktiv igjen. Jeg er enig med det du og Unn sier over her. Man kan jo reflektere litt over dette med til stadig drive rette p utseendet sitt, om det er en mte kompensere for noe. Noe man mangler i livet som teoretisk er uoppnelig, men som man allikevel fr ved jukse litt. Det man oppnr er en kortvarig lykke for s fle at man m gjre noe annet for oppn ny lykke. Sprsmlet er nr nok er nok. Donatella Versace glemte stoppe i tide. Det blir til slutt som en avhengighet, en sykdom, der man aldri kan f nok, fr man har gtt for langt, og enda da er det ikke alle som ser hva som er i ferd med skje. Mange mener at dette kan vre relatert til psykisk sykdom og nsket om vre noe man ikke er, eller oppn noe man aldri kunne ftt uten disse inngrepene. Personlig trives jeg med s se ut som jeg er den alderen jeg er, og det kunne ikke falle meg inn spryte bort gladrynkene i yekroken, ta en slankeoperasjon eller andre jukselft. Jeg er meg! Ha en fin kveld :)

Wenche

21.05.2015 kl.11:34

Hvorfor bry seg s mye om hva andre gjr? Jeg er ikke den som fikser p alt,lfter opp eller strammer,men hva andre gjr med sin kropp er da virkelig ikke noe jeg har noe med!

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.11:57

Wenche:
Jeg skriver rett og slett hva jeg mener om det - reint generelt.
Det er merkelig hvordan noen fr en generell mening om saken til f det til bli myntet p seg......Kanskje de "hrsre" selvsentrerte "perfekte" folka skjnner at det er noe i at det ikke gjr dem mer "perfekte" etter diverse lft og innsprytninger,kanskje de skjnner at det "perfekte" ligger p innsiden tross alt og at de ikke liker bli pminnet om akkurat det.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.12:08

Pegasus: Hei igjen :)
Jeg er helt enig med deg i det du skriver :)

For meg har det aldri vrt et "perfekt" ytre som har vrt avgjrende om en person "duger" eller ikke.Jeg liker kvaliteter fremfor kvantiteter...
Jeg ser forresten at noen er helt desperate etter krangle med meg igjen og i kjent stil fabrikkerer teorier som kun finnes i deres eget hode i hp om at noen skal gi dem oppmerksomhet og bite p sludderet.
Skittviktige folk som tror at alt er myntet p dem er noe av det verste jeg vet - de er s hye p seg selv at de knapt nok rrer bakken de gr p.
Stakkars folk.....

Botox = gift - jeg kunne aldri sprytet noe snt i meg jeg heller.Paradokset er at de som bruker snt er sannheten selv - de verken ryker eller drikker,men spryte i seg rein gift,det er greit liksom.Men,for meg m de gjerne holde p - ogs med sin "perfekte" dobbeltmoral.
Skylapper og vrangforestillingstka er fortsatt like tykk noen steder !

Ha en flott dag,Pegasus :) Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.12:12

Hva s om noen vil ha et "perfekt" ytre?Gjr det din,elller min dag noe verre?Er det et menneske som legger mye tid og penger i diverse behandlinger for fle seg bedre,s vel,bra for deg.Innsiden er det ingen som ser uansett,og kanskje dette mennesket m ha et bra ytre for skjule det som er vondt inni?

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.12:29

Wenche:
Misnye med kroppen sitter i hodet og er alltid et symptom p noe annet - som er litt verre "ta tak i".Det er lettere legge seg under kniven enn bruke tid p det som er vondt inni,selv om de vet at steppe opp og ta tak i det som er vondt inni er det eneste som er varig.Hvor skal det ende for folk som velger den lsningen p noe som sitter p innsiden...
Takk,forresten,for at du bekrefter det jeg sier - misnyen og problemene er p innsiden - og jeg syns ikke det er greit at folk prver lindre symptomene p utsiden.Det er fullstendig ddfdt og en ekkel negativ retning.Det er min mening - reint generelt !!!!!
Som sagt,s fr folk gjre som de vil - men s lenge debatten om kropp er offentlig s forbeholder jeg meg retten til ha en mening om det - uten risiko for f anklager,beskyldninger og ord lagt i munnen p meg.
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.12:33

Men hvis n et menneske som har det riktig vondt p innsiden og velger forandre p det ytre for se bedre ut utad,er det feil?

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.12:35

Wenche:
Jeg svarte p det sprsmlet i min forrige kommentar til deg,jeg forslr at du leser den. - og slutter prve deg p krangel og kverulering her.
Ha en fin og kranglefri dag - da fr du det s mye bedre med deg selv - p innsiden :)
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.13:13

Jeg har ikke problemer med meg selv,hverken p innsiden eller utsiden,ellers takk::)

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.14:50

Wenche:
Wenche......denne mtte du bruke litt tid p etter min forrige kommentar,jeg skjnner det og jeg skjnner ogs at du tror (fremdeles) at alt jeg skriver er myntet p deg.Det er ditt problem og ikke pokker om du skal f gjre det til mitt (igjen).
Herlighet,alts !!!!
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.14:52

N mtte jeg le litt her:)

Jeg nsker deg en fin ettermiddag:)

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.14:54

Wenche:
Selvsagt "Wenche" - s er det bare til le av dine forsk p kverulering og dine forsk p f mine generelle meninger om SAKEN til handle om DEG !
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.15:26

Nei,"Synske Peggy",jeg tror ikke at dine "generelle" meninger handler om meg.Jeg tror derimot at du har en spesiell agenda med dette innlegget,men det skal jeg la ligge.Det vi vel kan vre enige om er at vi mener at mennesker som stadig m forandre p utsiden ,mangler noe vesentlig p innsiden.Og det m de f lov til mener jeg,uten at hverken du eller jeg,eller noen andre skal spekulere i hvorfor.For det er ikke vr sak rett og slett.!

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.15:36

Wenche:
Jeg syns virkelig synd p deg snn som du holder p her n.
Hvem bryr seg om du har det "helt fint med deg selv bde p innsiden og utsiden" - det viktigste er at du VET det selv.
Kroppspress og utseendefiksering er en offentlig debatt,det betyr at alle kan delta og ytre sin mening.Heldigvis s er det ikke alle som tar alt som sies/skrives i den offentlige debatten personlig og myntet p seg - slik du gjr - og bekreftet det ettertrykkelig i en (flere) kommentarer over her.
Det holder n,poenget ditt er mottatt - med mindre du vil kverulere enda litt til.....noen m treffe mme punkter hos deg !
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.15:46

Ja,det er en offentlig debatt.Derfor sa jeg min mening.At det ikke tles i denne bloggen fr s vre.

Det finnes heldigvis andre blogger ytre seg i:)

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.15:51

Wenche:
Det tler absolutt her - det som ikke kan aksepteres er at du notorisk forsker f debatten her til handle om deg - igjen.
Det er godt at du finner andre blogger ytre deg i,og s misfornyd du er her s finner du vel en annen du liker bedre som til og med kanskje gr med p at alt handler om DEG.
N blir du vel opptatt med finne andre blogger ytre deg i - din egen kanskje og s slutter du kverulere her.
Du br ha respekt for at snt spetakkel er unsket her - eller m du (igjen) tvinges med spamsperre......
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.16:44

"Notorisk forsker f debatten til handle om meg.igjen" ???

Hva er dette?

Jeg skrev mine tanker utifra ditt innlegg.Hvis ikke generelle tanker og meninger tles s deg om det.

Takk for meg:)

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.17:25

Wenche:
"Wenche",Wenche","Wenche"".....jaja....
Ser at du er i andre blogger og forsker deg ogs - du m ha det svrt s "gy" i dag,alts....
Vrsgod du.
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.18:30

Jeg forstr ikke hva du vil med dette "Synske Peggy".Du er nedlatende og ufin i et innlegg som handler om vre perfekt.For seg selv.Og det er vi alle mener jeg.Vi er alle bra nok p hver vr mte,uansett om noen m pynte p det ytre for fle seg vel.At JEG ikke har behov for fikse p utseende for ha det godt ,s betyr ikke det at en annen ikke trenger nettopp det.Hva vet vel jeg,eller du,om en annens indre liv,eller grunnen til behovet for fikse og ordne p ting.?

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.19:03

Wenche:
Som sagt fr,flere ganger : Det er ikke myntet p deg,men igjen forsker du f det til handle om deg !
Det er ikke til tro ! Du burde prve g i deg selv litt for deretter prve f litt perspektiv - forbi din egen navle !
Hilsen synskepeggy.

Wenche

21.05.2015 kl.19:05

Har jeg sagt at dette er myntet p meg?

21.05.2015 kl.19:45

Hva er det hun driver med n puppeguri,hylydt selvoppnevnt mobbehater som selv sier hun tar fullstendig avstand fra mobbing og at hun blir kvalm av alt som kan minne om mobbing.

Da m hun bli kvalm av seg selv for makan til mobbeinnlegg og kommentarer hun slipper gjennom pansersperren sin og svarer p er til bli kvalm av.Det er et reinspikka mobbeinnlegg og det er ingen tvil om at det er myntet p deg SP.

Det fr vre grenser fra ei skrulle som selv hevder hate mobbing,men her ser vi hvor skrullete hun er.Tror faktisk ikke hun forstr hva hun gjr.

nsker deg en fin kveld SP-:)

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.20:31

Anonym:
Hehe,ja,det kan vel bli litt vanskelig forsvare sitt hat og sin avsky mot mobbing heretter.Noen har en besynderlig god evne til ro seg ut p dypt vann uten evne til ro seg inn igjen p en troverdig mte - stakkars....
Det er vel et av de beste eksempler p "perfekt" dobbeltmoral noen har sett fr.Stakkars.....
Jeg bryr meg rlig talt ikke s mye - s lenge snt spetakkel holder seg unna min blogg med vaset,svada og vrangforestillingene sine.

Ha en fin kveld du ogs "anonym" :) Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

21.05.2015 kl.20:34

Wenche:
Ordet jeg og meg er blitt flittig brukt,ogs i din siste kommentar - det er vel ikke ndvendig utdype det noe mer......
Hilsen synskepeggy.

Nina

22.05.2015 kl.11:41

Jeg synes det er MERKELIG at hver gang du skriver et innlegg s ender det med diskusjoner/krangling/kverulering jeg? Men hvem er kverulantene her - deg? Eller alle andre?

Unn

22.05.2015 kl.15:22

Hei. Jeg mener det er helt p sin plass balansere alle blogginnleggene fra Kari, i og med at hun sperrer alle kritiske kommentarer p sin egen blogg. Hun kaller det mobbing, men jeg er ingen mobber. Jeg er kritisk til "aktivitetene" hennes og til pengebruken hennes, spesielt fordi hun er ufr. Jeg mener at hun gir fryktelig drlige signaler til unge damer / lesere, nr det handler om perfeksjonere seg selv til fingerspissene med kurer, slanking og plastiske operasjoner, p en ufretrygd. Jeg vil advare voldsomt mot kroppshysteriet, og den loopen som dette brer med seg i form av konomiske flger. Folk flest kan ikke henge med p dette, og det m noen si noe om! Det er IKKE mobbing, og det klarer jeg ikke se at Synskepeggy bedriver heller. Det er et forsk p nyansere bildet av det som er "perfekt". Lykke kan man ikke kjpe seg til. Hilsen Unn.

Anonym

22.05.2015 kl.18:37

Du burde visst vre Guds hyre hnd etter som du titulerer deg som helt perfekt: Vi andre mennesker er ikke helt perfekte i alle fall. Heldigvis!

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2015 kl.20:53

Anonym:
Jeg har ingenting i mot vre "Guds hyre hnd" om det innebrer at jeg er helt perfekt akkurat snn som jeg er - og det har svrt lite med utseende,antall "ligg" under kniven eller x-antall botox (gift) innsprytninger,lft og silikon gjre.
Mitt budskap er s enkelt at det er helt forstelig at det virker provoserende p dem som fler at de m fikse p sitt ytre for f et bedre med sitt indre.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2015 kl.21:03

Nina:
Mitt budskap er sre enkelt : alle er gode nok som de er - og om det kan kalles provosering eller kverulering s fr man bare fortsette med det,for jeg forstr at et snt budskap kan virke bde kverulerende og provoserende p dem som allerede har lagt seg under kniven og/eller ftt sprytet i seg uante mengder botox (gift) og som i ettertid har kommet til det srgelige faktum at det ikke har hjulpet noenting p det som egentlig har vrt og er problemet - som sitter i hodet.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2015 kl.21:20

Unn: Hei igjen :)
Du har helt rett Unn og du har forsttt mitt innlegg helt rett :)
Hvor mange som har havnet i dyp krise,konomisk psykisk og fysisk som flge av det umenneskelige kropps og utseende-hysteriet er det ingen som vet....
Et sted m det stoppe og,og som med alt annet,det starter med oss selv,vr egen mening og overbevisning mot den svrt destruktive trenden og vrt ansvar for videreformidle vrt standpunkt,hvor og nr og s ofte vi kan.
Jeg vil si det s sterkt at det er et stort og viktig samfunnsansvar vi har ptatt oss,vi som gjr alt vi kan for motarbeide dette "fenomenet" som alltid delegger mer enn det ordner - p sikt.
Ha en fin kveld,Unn og takk skal du ha for enda en klok og fornuftig kommentar :)
Hilsen synskepeggy.

iris

18.06.2015 kl.23:13

Jeg fler meg ikke perfekt fr jeg har ftt botox,da jeg m ha det ang lammelser og spasmer i hyre hnd.Og er skjeldyd p ene yet,og botox retter opp dette.Brukt botox i medesinsk forstand i mange r fr lammelser i nervene.Og filler som mange bruker er basert p hyaluronsyre som en har natulig i kroppen.S plutselig kan en f en sykdom eller en skavank der en m bruke visse stoffer for fungere og fle seg vell.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

55, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits