Tatt med buksa nede.

Dette br f selv de mest svorne 

motstandere til tenke LITT

selv :

 

- En aggressiv mte mte folket p. Dette var en av overskriftene fra norsk media i gr. Denne videoen avkler VGs vinkling.

I mediesosiologien sies det gjerne at ingenting i media er nytralt og objektivt, uansett hvor mye media prver pst noe annet. Alle saker skapes p bakgrunn av journalisters og redaksjoners underliggende motiver og narrativer. Mlet er derfor ikke sannhet, men skape en forhndsbestemt vinkling. Det er vanskelig se hvordan det kan bli mer tydelig enn i denne videoen.

Spr deg selv, hvis journalister kan spinne en s enkel og inkonsekvent historie som dette, hva gjr de ikke da ellers i nyhetsret? Og hva sier dette om praksisen med norsk pressesttte? Har de tradisjonelle nyhetsmedier blitt mer underholdning og propaganda enn en kilde til informasjon for folket?

Uavhengig av dine egne meninger om saken, s br alle kunne forst hvor galt det er bruke staten til sttte denne formen for journalisme, hvor medieaktrer tror de kan lure folket uten konsekvenser. Alle kan se fordelen i at nyhetsmedier br tjene til livets opphold p rlig mte, uten spesielbehandling og tilgang p skattepenger.

Vi i Liberalistene nsker et fullstendig skille mellom stat og media, slik at folk selv kan f bestemme hvem de nsker gi sine penger og oppmerksomhet til. Det kan hende noen aktrer m legge ned som en konsekvens, men p lang sikt er det ingenting som kan fre til rligere og bedre journalistikk enn det.

Takk til Per Waagen for video.

Tekst hentet fra facebook.

">"/>
Video hentet fra youtube. 
___________________________________________________________________________________
 
 
 
Her er det jo ingen tvil om hva media generelt vil - 
- og stort sett gr de rett p tryne i forsket.Det gode for dem er at
folk begynner bli s "hjernevasket"
at de ikke legger merke til det.
TENK SELV !!!
 
Hilsen synskepeggy.
 
 

25 kommentarer

23.01.2017 kl.19:02

Media e di vrste nettrolla

Livet mitt som klarsynt.

23.01.2017 kl.20:00

Anonym:
Det kan se snn ut,USAs nye president fr jammen gjennomg - og det fr han har hatt embete i en uke en gang.
Noen burde skamme seg,det er jo et mobbekorstog vi er vitne til.
Hilsen synskepeggy.

ufo

23.01.2017 kl.19:30

Kunne ikke vrt mer enig. Media er i stor grad styrt av staten. Det ser vi i stor grad n, dem svartmaler situasjonen n noe veldig. Skulle nesten tro verden skal g under.

Jeg er ikke veldig bekymret for verken Trump eller att hyere siden skal vinne frem i Europa. Jeg tror det vil gjre att vi fr kontroll over innvandring, att folket vill f mer makt til bestemme over eget land.

nsker deg en fin kveld:)

synskepeggy

23.01.2017 kl.20:09

Ufo :

Hei,hei ufo :)

N blei jo media tatt med buksene nede,det var VG,men ingen er stort bedre.

Jeg syns det har gtt lenger enn langt i svartmalingen av en nyinnsatt president som ikke har ftt vist verken det ene eller det andre,hva han er god for.

Jeg fikk en kommentar tidligere i dag som var s dry at jeg valgte slette den,det kom bla.et sprsml om min politiske tilhrighet.At jeg prver forsvare presidenten har ingenting med politisk tilhrighet gjre,det har KUN gjre med at jeg har sett meg lei p svartmalingen,mobbingen og hetsen av ham.Snt br man ikke tle fra noen og spesielt ikke media som har snn makt og innflytelse som de har.

Ha en fin kveld,ufo :) Hilsen synskepeggy

(it's a wondeful) rteworld

24.01.2017 kl.10:33

Svrt aktuelt tema og et svrt interessant tema. Som det ogs er skrevet laaaaaaaaaaaaaaaange avhandlinger om fr. Men det er like aktuelt i dag som det noengang har vrt. Srlig etter at Trumps pressetalsmann opplyser at de lover ikke lyve til media. Jeg m f lov vre litt filosofisk og episteomologisk, for sprsmlet som man m stille seg - og som rent faktisk er blitt stilt av de fleste filosofer opp gjennom Opplysningstiden...ja, kanskje fr det ogs, for Platon og Sokrates svevde rundt i sin egen sfre i sin tid blant villmenn, skjger og barbarer, er hva sannhet er. Og siden verken Opplysningsfilosofene eller de greske tenkere hadde noe rendyrket svar p det (selv om alle har prvd seg med en slags forklaring...), s kan jeg - noks overlegent, men kanskje ikke s feilaktig - fastsl med ganske stor sikkerhet at, nei, det finner ingen klar definisjon av det. Sannheten er det du tror p.

Men vi leser aviser, bde laget av papir og av bytes, og vi danner oss meninger som vi forfekter overfor andre. Noe jeg alltid lurer p hvorfor. Snakker Mette-Marit sant nr hun synes s synd p de fattige? Snakker Therese Johaug sant? Du? Jeg? Selv lyver jeg mye, kanskje for mye (jeg er pen for den), men vi har alle en agenda nr vi snakker. Og s er det ikke sikkert at sannheten alltid er det beste si. Den som tilstreber kun snakke sant i enhver sammenheng, finner f venner. Nei, jeg vet ikke hva jeg tror. N drikker jeg kaffe, det er i alle fall sant!

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2017 kl.11:09

(it's a wondeful) rteworld:
Alternativ sannhet er det helt nye n,det skal bli spennende se hva den alternative sannhet frer med seg - av mer lgn.
Eksemplene p lgn som har frt til katastrofer er endelse,hvorfor gikk man ikke i strupen p Bush (sr.og jr) da de penbart ly om innvadringspolitikk av Irak og Afghanistan ? Er det fordi at de framsto med et blankpolert ytre og politisk korrekte til fingerspissene.Er det hvordan man framstr,om de er aldri s urlige og uten moral,som avgjr om man snakker sant eller ikke.Det er jo et faktum at jo mer sympatisk og blankpolert man fremstr jo mer kommer man unna med av lgn og grusomme handlinger.
Sannhet er vel det som kan understttes av fakta.Nr det kommer til min og din sannhet s er det verre vise til fakta,da gr det vel mer p underbygge med sin egen erfaring gjennom livet som (i mine yne) er den eneste referansen man kan bruke.
Jeg tror ikke at de offentlige personene du viser til snakker sant alltid,de har vel lrt seg oppfre seg og si det som i yeblikket forventes av dem og som samtidig er politisk korrekt der og da.
Trumph er stor i kjeften,det er det vel ingen tvil om,men det gir ikke media mer rett til henge ham ut p den mten de gjr,det er jo direkte flaut vre vitne til.Det kan virke som om de har bestemt seg for at alt den mannen sier og gjr skal vinkles negativt.Han har vel bidratt til endel av det selv,men nok er nok,n kan de gi mannen en sjanse,han har tross alt bare vrt president i tre-fire dager.
Jeg er helt overbevist om at man fr se mange flere,mer sympatiske,sider av han fremover.

Akkurat n er sannhet (for meg) at jeg prver sove etter nattevakt,men s leste jeg denne kommentaren din og tankekverna begynte g,s soving blir det ikke p en stund enda :)
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

24.01.2017 kl.11:14

(it's a wondeful) rteworld:
Innvadering av Irak og Afghanistan skal det vre.
Stavekontrollen tok over igjen.....:)
Hilsen synskepeggy.

Erik Ribsskog

24.01.2017 kl.22:31

Hei,

Jeg ser at du sletter mine kommentarer.

Det blir som noe russisk, med sensur og ingen yttringsfrihet.

Er det 'mafian' som kontrollerer, lurer jeg p.

Dette er bnn i btta mener jeg.

Noe snt.

Men men.

Livet mitt som klarsynt.

25.01.2017 kl.08:46

Erik Ribsskog:
Jeg fortsetter slette kommentarer som er helt usaklige og umulig svare noe fornuftig p.
Dine kommentarer er i den kategorien.
Skriv heller alt dette tullet i din egen blogg,der er det bare du som kan slette.
Hilsen synskepeggy.

25.01.2017 kl.00:51

S det m jeg nesten klage p, syntes jeg, vel.

Hper det er i orden!

Livet mitt som klarsynt.

25.01.2017 kl.08:51

Anonym:
Klage p at jeg sletter kommentarer fra min egen blogg - serist !!!!
Jeg fortsetter slette.
Russisk mafia ?! Serist ?!!!! Angrep p ytringsfrihet ?! Serist ?!!!
Vr saklig og forstelig,s skal jeg la kommentarene st og jeg skal til og med svare p dem :)
Hilsen synskepeggy.

baron Erik Ribsskog

25.01.2017 kl.09:59

Dette blir noe russisk, mener jeg.

Og jeg vil klage til Spesialenheten,Sivilombudsmannen og LO.

Er dette trakassering fra mafian, lurer jeg?

Livet mitt som klarsynt.

25.01.2017 kl.10:03

baron Erik Ribsskog:
Hahaha - ja gjr det du !!!
Hilsen synskepeggy.

Erik Gjedde von Stunch

25.01.2017 kl.12:05

Hvor kan jeg lre bli synsk?

Det lurer jeg litt p n.

Skjerpings!

Livet mitt som klarsynt.

25.01.2017 kl.17:16

Erik Gjedde von
Det er ikke mulig lre bli "synsk" det er noe man er som en del av personligheten.
Diverse kurs kan lre deg bli litt mer "sensitiv" og bruke intuisjonen din bedre,men det er ikke det samme som "synsk"
Nr vi er inne p det m jeg si at jeg aldri selv har kalt meg "synsk",det er det alle andre som gjr inkludert deg,jeg sier jeg er klarsynt og det er ikke helt det samme som "synsk" For vre rlig s tror jeg ikke at noen er "synske" som den forstelse de aller fleste assosierer med det ordet.
Hilsen synskepeggy.

Henniie

25.01.2017 kl.12:43

^ Bare fordi du Erik ikke tror at det er mer mellom himmel og jord enn det bltte ye kan se, betyr ikke at du kan bestemme over Synskepeggy at hun skal slutte med dette. Det er p lik linje med religion og ateister. Vi tror p forskjellige ting. Noen gud og Jesus, andre engler, noen tror p ingenting. Let frem den gode gamle respekten for at ting ikke er lik deg. Og plager det deg, s ikke les denne bloggen da!

Ano

25.01.2017 kl.12:54

Den skalte Ribsskog, som utgir seg for vre han, er en helt annen en. Denne personen er innom flere blogger for legge igjen merkelige kommentarer. Jeg har sett dette i flere kommentarfelt rundt omkring p blogger.

Slik som denne personen holder p, er identitetstyveri, trolling og trakassering. Det er lurt slette alle kommentarene hans.

Livet mitt som klarsynt.

26.01.2017 kl.11:25

Ano:
Jeg oppfatter ikke kommentarene hans som spesielt trakasserende,heller svrt irriterende,men det er vel meningen...
Skal noen stjele identitet s m forutsetningen vre at man avslrer sin identitet frst,ellers kommer han ingen vei med det fortske.
Har vrt borti verre nettroll enn han der.
Kommentarer fra de utallige ip-nr.han bruker vil heretter bli slettet i tur og orden,noe som har blitt reagert p fra bloggeren selv),som kaller avgjrelsen om sletting : "knebling av ytringsfriheten",minner om russisk mafia" og "helt bak ml".
Til slutt m jeg bare beklage at jeg trakk gale og forhastede slutninger i min kommentar til Toril :) - jeg kan slette den om du nsker det :)
Hilsen synskepeggy.

Q

25.01.2017 kl.14:39

"Vi tror p forskjellige ting. Noen gud og Jesus, andre engler, noen tror p ingenting."

Mangel p tro er ingen tro.

Trude Luth

25.01.2017 kl.19:25

"Nr vi er inne p det m jeg si at jeg aldri selv har kalt meg "synsk",det er det alle andre som gjr inkludert deg,jeg sier jeg er klarsynt og det er ikke helt det samme som "synsk" For vre rlig s tror jeg ikke at noen er "synske" som den forstelse de aller fleste assosierer med det ordet.

Hilsen synskepeggy."

Hvorfor kaller du seg "synskepeggy" da?

Det var 'merksnodig'.

Livet mitt som klarsynt.

25.01.2017 kl.20:07

Trude Luth:
Trude Luth - Jeg tar det som en selvflge at det nicnavnet er en kvinne.
Skjnner ??
Hilsen synskepeggy.

26.01.2017 kl.23:59

Hei Synskepeggy. :)

Jeg er enig i litt av det du sier.

Media pvirker oss i veldig stor grad, og de som tror fullt og fast p hva de fr ut av dette, s kan de ikke f del i hva som virkelig er Trump sine meninger.

Men samtidig, s m jeg f si at s langt, s har Trump ikke vist seg som noen god leder i det hele tatt, basert p sine uttlalelser, samt bestemmelser. Er du enig i muren han skal sette opp, f.eks. ? Det er jeg sterkt imot. Jeg ser p Trump som en rasistisk og sjvinistisk mann, som trykker kvinner ned, rett og slett. Og PS.: Jeg regner meg ikke som feminist. :)

Livet mitt som klarsynt.

27.01.2017 kl.09:19

Anonym:
Det er jo media som styrer over inntrykket folk skal ha av ham.Det m jo vre tydelig n for alle.
Jeg er villig til gi han en sjanse og jeg tror det vil g helt fint,de som ikke tror det vil g helt fint har vel god grunn for sine tvil.
Som jeg sa,om man gr hver eneste president opp gjennom tidene s grundig etter i smmene som man n gjr med Trumph s er jeg helt sikker p at man finner mer eller mindre alvorlige skjeletter i skapet hos dem ogs.
Min mening har aldri forandret seg,d absolutt verste presidenter noensinne er og blir Bushene,bde sr.og jr.Det skal godt gjres toppe de to og jeg har ingen tro p at det blir Trumph som topper dem.
Jeg leste en bok av George Orwell for mange r siden,den handlet om lre befolkningen opp til hate - det som skjer n,med Trumph,er uhyggelig likt.
Hilsen synskepeggy.

29.01.2017 kl.13:22

BLir du iKke lei av shouTe dette InnleggeT snart?

Livet mitt som klarsynt.

29.01.2017 kl.13:46

Anonym:
Nei,jeg blir aldri lei av formidle snne viktige budskap :)
Denne artikkelen fyer seg fint inn i rekken av eksempler p hva media forsker p :)
Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

57, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits