Misforstått,feilsitert,truet og hetset !

 

Donald Trumph stenger grensen

i nitti dager.

Den tiden skal han bruke på å prøve å få 

en bedre oversikt over situasjonen,

og prøve å utarbeide et system som funker bedre.

Mens han holder på med den utredningen vil han

ikke at selvmordsbombere,folk som kjører inn i folkemengder med bil

og andre terrorister skal kunne komme inn i landet 

med grusomme hensikter.

 



Jeg syns det høres fornuftig ut,

for er det ikke det vi alle gjør når vi

mister oversikten,

tar en pause og et steg tilbake for å

finne løsninger på ting som 

ikke funker slik de er.

 



Bilder hentet fra google. 

 

Presidenten stenger grensene

og norsk maktelite vil vurdere å

ta imot flyktningene han ikke vil ha !

Jeg håper virkelig at akkurat det er

"Fake News" !!

 

Hilsen synskepeggy.

22 kommentarer

stavangerinmyheart

30.01.2017 kl.19:20

denne versjonen har jeg ikke tenkt på før..... kanskje du sier noe der:) Ønsker deg en flott kveld.

Livet mitt som klarsynt.

30.01.2017 kl.19:39

stavangerinmyheart:
Nei,alle uttaler seg som om de stengte grensene er en permanent løsning,men det Trump faktisk har sagt er at han vil stenge midlertidig til han har fått en bedre oversikt og om mulig iverksette nye tiltak for å bedre på en fullstendig uoversiktlig innvandring.I utgangspunktet ville han stenge i 120 dager,men gikk seinere ned til nitti dager.
Reelle flyktninger har han aldri sagt at han skal stenge for,men det er nå en gang sånn (i alle sammenhenger) at noen få ødelegger for mange,i dette tilfellet er det de telle flyktningene som får svi som følge av at man vil stenge ute terrorister.
Flyktningene Trumph snakker om at han ikke vil ha er ikke de telle flyktningene,men terroristene som utgir seg for å være flyktninger i nød - det er disse,som ikke er telle flyktninger norske myndigheter vurderer å ta i mot.
Ha en flott kveld du også :) Hilsen synskepeggy.

synskepeggy

30.01.2017 kl.19:45

Reelle flyktninger skal det stå,ikke telle som stavekontrollen fikk det til å bli :)

Hilsen synskepeggy.

stavangerinmyheart

30.01.2017 kl.19:59

:)

Padmé Sophie

30.01.2017 kl.20:03

For all del, noen ganger kan det være lurt å ta et skritt tilbake og få et ordentlig overblikk over situasjonen. Men når dette blir gjort av en som faktisk vil stenge mange ute permanent og som vil registrere alle som tilhører en religion fordi han mener alle er dårlige mennesker så er det ikke lett å tro på at dette er den beste løsningen. Det er jo ikke bare det media vrir på som mange reagerer på, det er jo det vi har sett live at han har sagt. Det er tingene han står for, som kommer ut av hans egen munn på video som ingen har tuklet med som folk stiller spørsmål ved.

Livet mitt som klarsynt.

30.01.2017 kl.20:19

Padmé Sophie:
Ingen vil ha terrorister inn i sitt land,men ingen har baller nok til å gjøre de drastiske tiltak som må til for å (prøve) å stoppe det - ingen andre enn han.
Den ene statsmakten og myndigheter etter den andre har i tur og orden fått sine fem minutter i rampelys og "alles" oppmerksomhet til å fordømme tiltakene nord og ned.Mangeav denne makteliten bør gå litt i seg selv,jeg tenker da bla.på masseinnvandringen på Storskog for ikke så lenge siden...hvem vet hvem som kom og i hvilken hensikt,de som var i flertall over grensen til Norge.
Presidenten har en noe uheldig og brutal måte å ordlegge seg på som ødelegger mye for ham og det han faktisk mener (og gjør,har det vist seg).
Ellers har jeg merket meg et økende hat og hets i kommentarfelt og avisspalter i det siste,så mitt inntrykk er at hat og hets sitter løsere enn forståelse og toleranse hos de fleste.
Hilsen synskepeggy

Padmé Sophie

30.01.2017 kl.20:33

Nei, selvfølgelig vil ingen ha terrorister inn i sitt land, men det som gjøres nå ved å nekte innreise fra diverse land vil lede til mer hat og spenning mellom statsmaktene og hvem vet hvor det nå ender?... For min del håper jeg all den spenningen og konfliktene som er nå vil roe seg ned etterhvert med fredelige fremgangsmåter, selv om det kanskje forblir med håpet.

Livet mitt som klarsynt.

30.01.2017 kl.20:56

Padmé Sophie:
Selv om Trumph går drastisk til verks,så er han ikke den mest aggressive i terrorist-kampen.
Paradokset er to ting,det ene er at alle de som nå protesterer mot hans tiltak i forsøk på å begrense terror,er redd for terrorhandlinger selv og ønsker at noe blir gjort for å bedre sikkerheten mot terror.Det andre er at han galant hopper over det faktum at det foregår terror på amerikansk jord hver dag,hver time,jeg tenker på de titusenvis som blir skutt ned og drept av amerikanske borgere med lovlig våpen i hånd.
Jeg tror ikke kampen mot terror kan løses på en fredelig måte når terroristenes fremste mål er å drepe alle kristne.
Det jeg spør meg om er hvorfor de oppsøker vesten og bosetter seg her når de samtidig fordømmer vesten,vestens levesett,kristne osv. På det sterkeste.
Hilsen synskepeggy .

Padmé Sophie

30.01.2017 kl.21:06

Donald Trump er selv en av forkjemperne for retten til å bære våpen, så det faktum at folk blir skutt med lovlige våpen i USA (det skjer mange skyteepisoder som ikke har noe med terror å gjøre) er han med på å skape selv. Terroristers mål er ikke å drepe alle kristne: for terrorister er noe som kan finnes innenfor alle religioner og politiske ståsted. Vi har KKK i USA som bygger sin propaganda på kristendommen, vi har høyreekstremister overalt som (ofte) bygger på kristne verdier og nasjonalisme, vi har nynazister som i bunn og grunn kanskje også bygger på kristne "verdier" og vi har Daesh og alle deres undergrupper som bygger på Islam. Alle terroristers mål er å enten drepe alle som er uenige eller skremme de til å bli enige. Derfor vil automatisk KKK, høyreekstremister og nynazister angripe f.eks. jøder, muslimer, buddhister og hinduister først, slik som Daesh og deres undergrupper som "muslimer" vil angripe kristne, jøder, buddhister og hinduister.

Det er viktig å ikke ta alle terrorister over en kam og si at de er muslimer, for det er de ikke. Det er heller ikke alle muslimer som står for hva Daesh står for- nettopp fordi dette er et ekstremistisk syn som har plukket ut noen få deler av Koranen, slik som KKK er i forhold til Bibelen og kristendommen.

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2017 kl.08:57

Padmé Sophie:
For det første - jeg har aldri sagt/skrevet at alle terrorister er muslimer.
Og for det andre - all form for frykt er terror - også frykt for å "tilfeldigvis" bli skutt av en amerikaner mens man er ute et ærend og tilfeldigvis var på feil sted til feil tid og måtte bøte med livet for det,eller at man frykt for å slippe barna ut i hagen for å leke og det kjører en bil forbi å begynner å skyte.Det er frykt som amerikanerne lever under hver dag.
Og ettersom "alle" amerikanere bærer eller har tillatelse til å bære våpen,blir det feil å bare skylde på minoritetsgrupper i gjenger,selv om man vet at det er nettopp dem som er mest "triggerhappy".
Hilsen synskepeggy.

Bjørg

30.01.2017 kl.21:30

Synes du virkelig dette er greit? At et menneske som har bodd 20 år i USA, men som har dobbelt statsborgerskap, blir nektet å komme inn i USA etter et besøk i foreldrenes hjemland. Har lest om mennesker som har både jobb og hus i USA, men som ikke får komme tilbake. Og at ALLE fra visse land blir sett på /behandlet som terrorister skaper bare hat. Trump er trolig den som SKAPER terror. Og dette støtter du?

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2017 kl.08:48

Bjørg:
Jeg støtter denne måten å forsøke å stoppe terror,fremfor krigføring - som jo ikke har ført til annet enn død og fordervelse,først og fremst mot sivile og uskyldige.
Hvem vet hva Trumph sin måte vil føre til - det kan jo være at den er mer effektiv og få eller ingen liv tapt underveis.
At Trumph skaper terror er vel en litt forhastet slutning,jeg velger å vente å se før jeg uttaler meg om det var klokt eller ikke.
Hilsen synskepeggy.

Padmé Sophie

31.01.2017 kl.11:47

"Jeg tror ikke kampen mot terror kan løses på en fredelig måte når terroristenes fremste mål er å drepe alle kristne.

Det jeg spør meg om er hvorfor de oppsøker vesten og bosetter seg her når de samtidig fordømmer vesten,vestens levesett,kristne osv. På det sterkeste."

Dette skrev du, og med det utelukker at det finnes kristne terrorister. Hverken nynazister, høyreekstreme eller KKK vil drepe kristne først, fordi de "kommer" fra samme sted.

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2017 kl.12:15

Padmé Sophie:
Så du bare tar deg den frihet å tolke det jeg skriver som om jeg mener en bestemt gruppe.
Folk konvertere frem og tilbake.Kristen i dag,muslim i morgen.Sympatisør med den ene i dag,sympatisør med den andre i morgen.Kristne dreper kristne og muslimer dreper muslimer i dn tro de måtte mene er den eneste rette i øyeblikket.
Når du hevder at jeg mener muslimer,er det vel ikke så langt unna sannheten,muslimer er i overtall når det kommer til terrorisme.
Du må ikke la deg mediastyre,det er media som skaper frykten,kaoset med sin noe lettvinte omgang med fakta - og ofte utelatelse av fakta om de da kan skape enda mer frykt og kaos.
Flyktningene Trumph ikke vil ha er terrorister som utgir seg for å være flyktninger,og som han vil prøve å stoppe,det er disse "falske flyktningene"norske myndigheter nå vurderer å ta i mot med åpne armer.
Amerikanere dreper amerikanere,uavhengig av trosretning.Muslimer dreper og steiner muslimer.....
Det er det samme hvem og hva man er,dreper hverandre gjør man uansett.
Jeg forstår ikke hylekoret mot presidenten,det må være i alles interesse å utslette terror og alle midler må prøves,de som roper høyest er de samme som frykter terror,de burde støtte alle forslag og tiltak og ikke motarbeide dem - det er,om de virkelig vil terroristene til livs.
Hilsen synskepeggy.

Padmé Sophie

31.01.2017 kl.12:37

Jeg tar meg ikke frihet til å tolke noe som helst; du skriver her at alle terroristers mål er å drepe alle kristne, noe som er langt fra sannheten ettersom målet til enhver terrorist er folk fra den trosretningen og politiske ståstedet de mener er feil i følge en forskrudd tolkning av sin hellige bok.

Folk konverterer ja, men jeg har aldri hørt om noen som konverterer frem og tilbake. "Muslimer" (jeg skriver muslimer i "" fordi dette ikke er ekte, troende) er kanskje de som er i flertall av utførte terrorangrep totalt sett i verden, men her i Norge har det vært høyreekstreme og nynazister som har utført mest.

Jeg lar meg ikke styre av media, jeg gjør undersøkelser og leser meg frem til fakta (ikke Wikipedia riktignok, jeg bruker for det meste store norske leksikon). Jeg tror at det er ytterst få som er "falske flyktninger" som du kaller det, men for all del, andre mennesker skal få lov til å tro at de aller fleste flyktninger er onde og terrorister.

De aller fleste vil nok terrorister til livs, men i manges øyne hjelper det ikke å bare stenge grensene og nekte innreise om du er født i et spesifikt land. Det er mange som forlater den bastante og politiske redigerte troen når de forlater et land. Bare se på Aylar Lie, for eksempel, som er født i Iran men oppvokst i Norge.

Jeg tror faktisk jeg skal trekke meg fra denne diskusjonen ettersom jeg skriver under mitt eget navn og er åpen om mine meninger, mens du skriver anonymt, selv om dette er din egen blogg. Jeg ønsker deg all hell og lykke videre og håper du har et godt liv.

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2017 kl.12:54

Padmé Sophie:
Den er grei - og helt sikkert smart,med tanke på den tvetydige siste setningen din :)
Lykke til videre,håper du også har et godt liv :)
Hilsen synskepeggy.

Tenketankeren

31.01.2017 kl.14:42

Da de rødgrønne tapte valget og de blåblå overtok makten ble Helga Pedersen spurt i et interju hva de rødgrønne skulle bruke tiden til nå som de hadde tapt valget.Helga Pedersen svarte:"nå skal vi bruke tiden på å sverte den nye regjeringa"

Det er i mye større skala man ser sverting av den nyinnsatte presidenten,men dog kan man begynne å undres,blir befolkningen over hele verden nå systematisk opplært til å hate med media,politikere og andre samfunnstopper i spissen?

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2017 kl.18:30

Tenketankeren:
Akkurat det der har jeg skrevet om her i bloggen tidligere.
Vinklingen min var at et parti som tilsynelatende fordømmer mobbing,viser seg å mobbe selv.
Men,så er jo dobbeltmoral et velkjent begrep i enkelte kretser.
Hilsen synskepeggy.

Tenketankeren

31.01.2017 kl.17:40

16 land har innreiseforbud mot en spesifikk gruppe mennesker.Er det fordi at man er uvitende eller er det fordi at man ikke bryr seg at verden ikke hører noen protester på det?

Obama innførte innreiseforbud mot enkelte grupper,hvor var protestene da?

Gransker man historien,på jakt etter fakta,er ikke det som skjer nå så ille kanskje,og husk innreiseforbudet er ikke permanent,det oppheves mest sannsynlig innen 90 dager.

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2017 kl.18:33

Tenketankeren:
Det har blitt reist spørsmål om dette rundt omkring i kommentarfeltene,men så er det denne regelen om at så lenge ikke "urett" rammer en selv så er man såre fornøyd.......
Hilsen synskepeggy.

31.01.2017 kl.18:21

Tror vi trenger en Trump fri dag.

Livet mitt som klarsynt.

31.01.2017 kl.18:36

Anonym:
Ser den og støtter den fullt ut :)
Tror folk trenger minst en dag på å summe seg litt nå :)
Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

57, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits