Et uhyggelig bilde - ser du hvorfor ?

 

Det er jo mulig at det var

meningen at dette

bildet skulle ha en så

uhyggelig effekt,

 

(Bilde fra Google.no)


Men det er jo også mulig at

fotografen klarte å 

knipse et øyeblikk.

Det er (minst) tre grunner for

at jeg syns dette bildet er 

uhyggelig.

Kan du se dem ?

 

Hilsen synskepeggy.

 

 

40 kommentarer

Bjørg

02.02.2017 kl.00:16

Hele mannen er uhyggelig. Og da tenker jeg ikke på utseendet, men det han står for, mener og sier.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.00:31

Bjørg:
Han har fortsatt støtte hos velgerne sine - om den informasjonen ikke er "fake news" da.
Han har tatt av silkehanskene som de andre presidentene før ham hadde limt fast.Og,å ta av silkehansker og begynne å markere seg litt er det jo mange som er i mot,spesielt de som har fått alle godene som følger med silkehansker (og snillisme).
Norge vil vurdere å ta i mot de "flyktningene" Trumph ikke vil og alle vet hvilke "flyktninger" det er snakk om - ikke de som trenger beskyttelse og hjelp mest iallefall.Og det er vel helt greit?
Du nevnte ikke hvorfor bildet er uhyggelig :)
Hilsen synskepeggy.

Mari Lie Mikkelsen

02.02.2017 kl.00:43

oj her var det mye metaforer! Enkle men såå sterke!!

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.01:00

Mari Lie Mikkelsen:
Ser du hva jeg mener med at bildet er uhyggelig ?
Hilsen synskepeggy.

Mari Lie Mikkelsen

02.02.2017 kl.01:07

Sånn som jeg ser bildet så ser jeg at han får vinger og blir til en skytsengel noe som er skummelt for fremtiden. Han har piler på høyre side som han kan skyte med når han vil og på hvem han vil. Han har makten nå og han kan få alle til å gjøre som han sier. ubehagelig.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.10:10

Mari Lie Mikkelsen:
Det var en interessant tolkning av det man umiddelbart ser på bildet,men ta en ekstra titt på ansiktet hans,så ser du kanskje hvorfor jeg syns bildet er uhyggelig.
Hilsen synskepeggy.

Bjørg

02.02.2017 kl.01:34

Jeg ser vel vingene og pilene og det der! Det er lite interessant! Det er holdningene til denne mannen som skremmer meg. Nå skal han ta fra folket trygdeordningene også, slik at syke ikke har råd til medisinen de trenger. Det er ikke i USA som det er her, at det meste blir dekket. Nei, hele mannen har et skremmende menneskesyn, og det har du også, som skriver "flyktninger". Si meg, følger du ikke med på nyhetene? Ser du ikke hvordan det er mange steder? Skjønner du (som er "klarsynt") virkelig ikke at en del mennesker tvinges på flukt? Du er kanskje en av de mange som tjener grovt på å utnytte svake mennesker, med din "klarsynthet" og "healer-evner".

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.10:08

Bjørg:
Du skriver det jo,det er holdningen hans,og dette bildet viser tydelig hans holdning og hans personlighet.
Ser du litt mer etter i ansiktet og øynene så ser du det også uavhengig av rekvisittene rundt han.
Den siste setningen din var er uforskammet og frekk !! Hadde du lest litt mer i bloggen min så hadde du visst at jeg tar svært sterk avstand fra all kommersiell alternativ virksomhet.Det strider rett og slett mot min moral og min tanke om hva det er å være klarsynt (alternativ) og hvordan man fremstår og bruker evnene man har fått.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.10:50

Bjørg:
Du er dessverre an av de mange som lar meningene dine styres av,ikke alltid,troverdig media.
Det er forskjell på reelle flyktninger som trenger hjelp og beskyttelse og "flyktninger" som har en annen agenda og det er de Trumph ikke vil ha,men som Norge nå vurderer at de vil ta i mot - forstå det dn som vil.
Det er alt for tidlig å konkludere med at amerikanerne mister trygdeordningene sine.Det Trumph selv har sagt om saken,er at han skal se på om det er mulig å omorganisere Obamacare på grunn av at det funker dårlig som det er og at enkelte grupper kommer dårlig ut med ordningen som den er.
Trumph sier at han vil ha innreise stopp i nitti dager,for å prøve å skaffe seg et overblikk over en fullstendig uoversiktlig situasjon,for deretter å iverksette en plan som funker bedre.
En rekke land har permanent innreiseforbud mot spesifikke grupper bassert utelukkende på religion og etnisk tilhørighet,du kan "protestere" mot det,men ikke mot et tiltak som i hovedsak iverksettes i forsøk på å stabilisere og gjøre situasjonen bedre.
Trumph har skrotet diverse handelsavtaler,som bla.Obama har inngått.Han skrotet dem som de er fordi at han ser at de er direkte skadelige for USAs interesser,han sier i den forbindelse at han skrotet dem som de er i dag og vil prøve å få istand nye som er mer tjenlige for landet.
Er det ikke sånn vi alle gjør det,fra øverst til nederst på samfunnsstigen,hvor mange reformer har ikke Norge og nordmenn vært igjennom de siste årene,nettopp fordi at systemet har funket dårlig og man ønsker et nytt som funker bedre.
Dette er bare noen eksempler på total misforståelse på grunn av at man uten unntak legger medias vinkling til grunn for sine meninger og ikke hva mannen faktisk sier og har tenkt å gjøre.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.07:05

Klarer ikke å se hvorfor det er uhyggelig. Kan sikkert tolkes i det uendelige. Men googla historien om jenta, presten og sjøstjernene. Den var BRA!

Stå på! :)

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.10:18

snuskelasken:
Det er i ansiktet hans man ser hvorfor jeg syns bildet er uhyggelig.Hele personligheten hans er avslørt av det bildet.
Nå skal ikke jeg analysere det,jeg vil at andre skal analysere det,for på den måten blir man mer bevisst på svært viktige ting som man ikke nødvendigvis ser ved første øyekast.
Det er mye,mye mer på dette bildet enn det mest opplagte visuelle - som åpenbart er det han ønsker at man skal se og ha fokus på.
Kan si så mye at jeg har sett "døde" øyne før - og så er andre velkommen til å analysere selv :)
Historien om jenta,presten og sjøstjernene er så riktig,det er det som gjør den så bra,og for meg,alltid høyaktuell.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.10:55

Hmm, når du sier det så ser jeg det. Øynene hans er merkelig døde. Men kan det ikke bare ha vært i øyeblikket da? Kanskje han syntes fotograferingen var litt kjedelig og ønsket noe annet?

Men jeg skjønner hva du mener... Huff! Skremmende!

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.11:10

snuskelasken:
Nei,blikket er helt tomt og innovervendt,noe som forsterker seg når man ser på hele uttrykket han utstråler.Rekvisittene bak kan være iscenesatt og planlagt,men det også bare forsterker inntrykket fordi at det står i så sterk kontrast til utrykket han har.
Jeg tror bildet er tatt i et "ubevoktet" øyeblikk,for med tanke på bakgrunnen på bildet,er det helt sikkert et annet inntrykk han ville gi enn det som så tydelig kommer frem.
Men,jeg skulle ikke analysere bildet.......
Av alle de tusenvis av bilder jeg har sett av ham,så er det,etter min mening,dette som avslører ham mest.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.12:44

Hmm, så han er egentlig helt "tom"? Død? Huff, får assosiasjoner til ABB av det du beskriver.

Jeg er jo mann og føler at min rolle på jorden er å være en solstråle. En gledesspreder. Eller ihvertfall en spreder av noe som jeg selv tror er "godt". Om det er fint eller smart eller vakkert.

Men han hvis øyne er tomme må føle at han har et ork av en oppgave foran seg. Som f.eks. å administrere et slakterhus. Noe som må gjøres. Og som han gjør. Bare fordi han må, liksom.

Høres veldig trist ut og veldig skremmende. Hvis du har rett.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.12:56

snuskelasken:
Han har det bare bra han,for han vil garantert ikke være enig i den beskrivelsen.
Han vil helt sikkert hevde at han har et godt liv,har empati,har et godt forhold til andre mennesker osv.Det er fordi at det er sånn han er og bryr seg ikke om hvilket inntrykk han gjør på andre.
Hans motto syns å være "take it or leave it" og han er overbevist om at det er de som ikke liker han og hans måte som har et problem,ikke han.
Det finnes flere ord for å beskrive sånne,men jeg nevner ingen av dem - for å være på den sikre siden.
Men,det er viktig å huske på at alt han er og/eller ikke er betyr ikke at han ikke kan Jørn en glimrende jobb som USAs president.
De beste og mest effektive sjefene er de som er objektive,ikke lar seg påvirke og ikke lar følelser løpe av med seg i viktige avgjørelser - det tror jeg Trumph er flink på.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.13:13

Haha spennende! Så du landa på en objektiv konklusjon. Artig! :)

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.13:32

snuskelasken:
Man må slutte å tro blindt på media,forskere,professorer og øvrige samfunnstopper som nå har fått sine fem minutter i rampelyset for å ytre sine svært så dystre og negative meninger om mannen og så får vi se hva han faktisk gjør og ikke høre så mye på hva han sier- det han sier har en lei tendens til å komme litt feil ut,og om han mot alle odds ikke skulle klare å få det feil ut,så finnes det nok av youtubesnutter og interjuer å velge mellom,men problemet er da at mye av det materialet er klippet og limt til det ugjenkjennelige før det slippes på lufta.
Det er for mye dårlig energi både i media og ute blandt folk flest - man svartner jo helt bare navnet blir nevnt - og det er medias skyld,det er jo de som "har makten" til å hause opp stemningen.
Media er de største nettrollene - alt de påberoper seg å ta sterk avstand fra,gjør de nå selv,mot USAs president.
Jeg trodde det fulgte med et minimum av respekt med tittelen USAs president,men så respektløst som han blir behandlet gjør meg bare flau og trist.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.13:33

Hmm godt sagt! Respekt!

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.13:41

snuskelasken:
Frykt kan gi seg respektløse utslag - som man ser for tiden.
Folk er redde,og det er greit,så lenge ingen (media) utnytter det så til de grader som de har gjort nå i det siste.
Kanskje det media holder på med er en helt bevisst plan - først sprer man frykt og når den er godt etablert så følger hatet,og da har oppnådd å lære folk å hate....effektiv metode å bruke fo å oppnå det er "det siste nye" - alternative sannheter,det kan i sannhet gjøre mye skade.

Jeg bare fulgte en plutselig tankerekke her,men tenk om den viser seg å stemme....
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.13:43

Ja jeg synes det er litt corny det hele. Jeg tenkte på den muren hans mot Mexico. Først så var media der og dreit han ut fordi han ikke ville bygge den. Han hadde jo sagt det!

Så bygger han den og nå sier de: Jeg trodde ikke han ville være så forrykt!

Alt han sier eller gjør blir jo galt iflg. de.

Jeg tror det de holder på med er farlig. For de kan tirre ham til å gjøre noe dumt. Men jeg tror og håper han er større enn det.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.14:01

snuskelasken:
Han er større enn det,tro meg !
Media legger opp til hat,først mot ham,så håper de at menneskenaturen gjør sitt sånn at hater strekker seg til hans tilhengere og da er man igang på farlige veier ......
Selveste Nixon forutså at Trumph ville ende opp som president da han sa at om Trumph noen gang bestemte seg for å stille til valg så ville han vinne,og det var en mannsalder før russerne blei beskyldt for "å blande seg inn" - kanskje påstandene om russisk innblanding i valgresultatet også var et gedigent mafiastunt.
Man kan se et mønster,klart og tydelig,det får meg til å tenke på en bok av George Orwell jeg leste for mange år siden.
Det er også et tankekors at folk uten unntak hater ham som den personen han blir fremstilt som og ikke for sine politiske resultater,selv før resultatene har begynt å vise seg.
Det er naturlig at han ønsker en mur,det er mange amerikanere som ønsker det,om jeg ikke husker feil så tror jeg at Obama (det kan ha vært en annen president) påbegynte bygging av mur,men ga opp ca halvveis på grunn av kostnadene som galopperte ukontrollert,muren står der fortsatt halvferdig bygget.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.14:06

snuskelasken:
GWB var en av dem som signerte avtalen om bygging av mur,presidentene etter har i tur og orden forsøkt å få den ferdig.
Skal bare se at Trumph blir den presidenten som endelig får det gjort :)
Hilsen synskepeggy.

Pelle15

02.02.2017 kl.14:22

Hvorfor skriver du navnet hans konsekvent feil??

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.14:42

Pelle15:
Det er ikke feil for meg,det er en alternativ sannhet - må få lov å tulle litt med faktiske fakta jeg også - min måte å tulle med fakta er derimot helt harmløs.
Med mindre Trumph bestemmer seg for å hevne seg da,for at navnet hans kommer feil ut :)
Jeg har ventet på at min alternative sannhet skulle bli avslørt :)
Må vel begynne å holde meg til fakta heretter da og håpe på at andre (fks.media) følger mitt eksempel.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.15:00

Tror du skriver navnet hans "feil" fordi du liker at det ligner på Triumph. ;)

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.15:13

snuskelasken:
Hehe,ja kanskje det :))
Men,tro det eller ei,jeg er egentlig ingen Trump-tilhenger,jeg vil heller si at jeg er tilhenger av folk som viser handlekraft,besluttsomhet og som er resultat og løsningsorientert uansett om det er Trump eller noen annen.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.15:46

Det er det jeg mener jeg også. For meg er det ikke så interessant om Trump er snill eller slem. Det morsomme er at folk endelig reiser seg og ikke lenger lar seg diktere av eliten som mener den har det moralske overtaket.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.17:08

snuskelasken:
Jeg er helt enig i det :)
Og Trump er i føringen.Det er alle dem som har hatt goder av tidligere handlingslammelse og snillisme som nå er panikkslagne over at det endelig er noen som prøve å gjøre noe konstruktivt for å gjøre ting bedre og mer rettferdig.
Amerikanerne er livredde for å miste diverse trygdeordninger,de har fått for seg at Trump vil fjerne dem,det er også mediastyrt,for Trump har derimot sagt at han vil reformere systemet som det er for å prøve å gjøre det mer rettferdig for dem som virkelig trenger det.Det er en stor forskjell på det folk tror han har sagt og det han faktisk har sagt.
Vi skulle absolutt hatt en Trump her også for å rydde opp i trygdesystemet her som jeg mener er over stokk og stein hinsidig fornuftig pengebruk.
Om ikke annet,så får han folk til å reagere,det skal han ha,og så får tiden vise om han får de som demonstrerer mot ham nå,en gang i fremtiden vil demonstrere med ham.Jeg har faktisk trua på det.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.17:19

Ja jeg tror han er første del av en stor og nødvendig "renselse". Det trengs absolutt.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.18:00

snuskelasken:
Det er absolutt på tide ja.
Snåsamannen "spår" at Trump blir skutt.
Jeg drister meg til å "spå" at han sitter ut denne første perioden og en til.
Så får vi se.....
Hilsen synskepeggy.

Virkelighetensverden

02.02.2017 kl.19:02

Du sier at det er noe med ansiktet hans som er uhyggelig. Jeg tror du mener at det er fordi halsen hans ser ut som to baller?

Også det med vingene osv.

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.19:33

Virkelighetensverden:
Nei,halsen har jeg tett og slett ikke lagt merke til før du nevner det og vingene har jeg ikke kommentert i det hele tatt,bortsett fra at de forsterker inntrykket av uttrykket hans.
Så,du kan jo lese hva jeg har kommentert,jeg skulle ikke analysere bildet,jeg vil heller at ante skal gjøre det,det er mye mer interresant for meg å høre andres analyse enn min egen.
Hilsen synskepeggy.

snuskelasken

02.02.2017 kl.20:00

Det er lett å påstå at Trump blir skutt. Men hva skjer da? Da tror jeg vi har full borgerkrig og revolusjon i USA. Da tror jeg CIA eller de folka som står bak drapet på ham bør gjemme seg VELDIG godt!

Livet mitt som klarsynt.

02.02.2017 kl.20:11

snuskelasken:
Det var snåsamannen som kom med den "spådommen",jeg reagerte sterkt på det og skreiv innlegget "Kanskje ikke så "synsk" allikevel".
Jeg tror ikke at Trump blir skutt,men det kan være at noen vil prøve seg.
Jeg tror han faller for hovmod heller enn kuler.
Men,som sagt,jeg tror han blir sittende lenge,og om ikke så blir det "hans egne" som får fjernet han.
Hilsen synskepeggy

04.02.2017 kl.21:11

Hei Synskepeggy. :)

Øynene hans virker ikke døde, men mer veldig trøtte etter mitt syn. Slitne etter et langt og erfarent liv med mye jobbing, motgang, samt stor suksess.

Munnen hans er bestemt, og viker litt nedover på begge sidene, og uttrykker: " Dette har jeg bestemt, og dere andre bør ikke prøve å komme med et annet synspunkt! Ferdig! "

Dette er min tolking av dette stillfotoet. :)

Interessant innlegg btw. :)

Baron Erik Odinsen

05.02.2017 kl.21:25

Ble 'tulla' med, av NAV her, da, vel. Jeg skulle levere, søknad, om å få utbetalt, pensjonsbeholdningen, vel. Men kom 2 min før stengetid, og da bare 'kvemet' de, og sa 'du som ikke har arbeid, må vel klare, å være i resepsjonen, ti minutter før stengetid'.

Dette blir som noe 'sovjetstat-greier'.

Så det må jeg nesten klage på.

Baron Bååt (varulv)

05.02.2017 kl.22:04

Du som er synsk må være veldig rik, vel. Du vinner sikkert i lotto hver lørdag, kan jeg tenkte meg. (noe sånt).

Kan du gi meg forskudd på arv, lurte jeg på nå.

Håper det er i orden jeg spør.

Men men.

Baronesse Erika Ribsskog

06.02.2017 kl.18:40

I går, på Kiwi, så skulle jeg ha kjøttdeig på tilbud, vel.

Men så var det utsolgt (får en vel si).

Og da fikk jeg ikke kjøttdeig.

Så det må jeg nesten klage på.

Erik Ribsskog

06.02.2017 kl.23:07

Jeg har jo lest at jeg var etter adelige som var varulver.

Og da lurte jeg på om det er noe kjent, at varulver besvimer under sexdebuten?

Så jeg var ikke så kåt egentlig, men jeg hadde lyst til å få unna sex-debutten da.

For det var liksom litt flaut for en 18-årig gutt, syntes jeg, å ikke ha hatt sex.

Så derfor ble det sånn.

Og da besvimte jeg.

Kan det ha vært noe svenske 'varulv-gener', som var inne i bildet her?

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Harald

06.02.2017 kl.23:10

Jada, enhver med vettet i behold ser det. En fjott, og en selvsentrert og farlig sådan.

Vi får hvor synsk du er med dine meninger om at han blir sittende lenge...

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

57, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits