Jeg kan aldri selge dyr til utlendinger !

 

Jeg har sett,hrt og vet mer enn nok n

til at jeg aldri i livet kan selge eller overlate dyr til 

folk fra kulturer som behandler sine kjledyr p

helt andre mter enn det jeg gjr.

Jeg tar sterk avstand fra alle former for overgrep og 

drlig behandling av dyr og nsker ikke bidra til at ukulturen fortsetter

med dyr som jeg har solgt.

Jeg hadde ikke ftt sove om natten,rett og slett !

Kan nevne at vr prinsesse var solgt til utlendinger og

alle kan se hva som skjedde med henne,det er bare 

ikke mindre enn et mirakel at hun kom til oss.

 

ikke selge eller overlate dyr til utlendinger er et

ufravikelig prinsipp,

gjr det meg til en rasist med fordommer,

eller gjr det meg til en som tar ansvar,har omsorg og

gjr det jeg kan for at dyrene skal f et best mulig liv ?

Gjr det meg til en rasist med fordommer s fr det s vre,

skjebnen til dyrene skal man ikke gamble med og jeg vil heller

vre fre var enn oppleve at dyr jeg har levert fra meg ikke

har det s godt som jeg skulle nske.

Som med alt annet i livet s er dette ogs lettere

forebygge enn prve reparere.

Hilsen synskepeggy.

7 kommentarer

dandeliongina

13.04.2017 kl.20:25

Jeg er helt enig med deg, men det finnes veldig mange nordmenn ogs der ute, som har alt annet enn gode hensikter... Dyrene har ingen stemme, stemmen de har er oss. De skal taes vare p, og passes p. Jeg har selv 3 katter, som etter min mening ikke kunne hatt det bedre, og jeg hadde drept, om noen hadde gjort dem noe vondt. S, jeg skjnner godt poenget ditt. Jeg hadde for s vidt ikke vrt ndig uansett om jeg hadde vrt vitne til mishandling av NOEN dyr..

Livet mitt som klarsynt.

13.04.2017 kl.20:37

dandeliongina:
Jeg har et lite oppdrett,da jeg startet opp var jeg helt klar p tre viktige betingelser og ingen fr kjpe dyr fra meg om de ikke innfrir alle tre betingelsene.Det gir meg s mye kontroll p kjperne som er mulig f.Dessuten har jeg en ganske "streng" kjpekontrakt som kjperne mine forplikter seg til flge i det yeblikket de skriver under,til dags dato har ingen av mine kjpere hatt problemer med skrive under og alle har hatt full forstelse for hvorfor jeg har gjort det.
Selvsagt finnes det nordmenn som ikke behandler dyr med omsorg og respekt,men allikevel er det lettere "se" dem enn det er med folk fra andre kulturer som ser det som den mest selvflgelige ting i verden ikke behandle dyrene med den rette omsorg og respekt.
Jeg vil ikke,indirekte,sttte en kultur jeg tar sterk avstand fra.
Nr dette er sagt s kjenner jeg personlig noen f utlendinger fra andre kulturer og dem ville jeg ikke hatt problemer med overlate dyr til,det er to personer og begge to innfrir de to andre betingelsene samt at de har stor omsorg og er svrt glade i sine kjledyr.
Jeg har mangt mye si om mine meninger om overgrep og mishandling av dyr,men jeg har ikke tid n,jeg skal p jobb....
Fr ta opp igjen debatten i morgen :)
Hilsen synskepeggy.

ExplodingUnicorn

14.04.2017 kl.01:17

Frst og fremst vil jeg bare stille sprsmlet.. Er dette innlegget skrevet for provosere? Med tanke p overskriften virker det nesten slik.

Uansett.

Jeg forstr at man som oppdretter m ha strenge krav til de som skal kjpe dyr, uavhengig om man er oppdretter av rasehunder, katter eller fullblodshester som skal brukes i internasjonale konkurranser. Nr det er sagt, s har jeg overhodet ikke forstelse for hvordan du kan vre spass generaliserende at du sier at "utlendinger" er uegnet som dyrekjpere. Hva slags signaler sender det?

Ikke forstr jeg heller hvordan du kan sitte her og si at "utlendinger" har en kultur som sttter opp om dyremishandling. At det er visse kulturelle forskjeller p hva man ser p som kjledyr og bruksdyr er greit nok, men tror du "utlendinger" gr gode for dyremishandling? Igjen - hva slags signaler sender slike ytringer?

I mediene har det vrt historier om flyktninger som har mistet kjledyrene sine p veien, og som har vist en enorm glede nr de har ftt sine elskede kjledyr tilbake. Og disse menneskene er ikke gode nok dyreeiere? Nei, vet du hva, det blir bare for dumt.

I tillegg vil jeg gjerne minne om at det finnes titalls eksempler p norske bnder som har latt titalls dyr sulte ihjel. Snn for rokke litt ved nasjonalitetsflelsen din, liksom.

Takk for meg. (Enn s lenge)

Livet mitt som klarsynt.

14.04.2017 kl.09:16

ExplodingUnicorn:
Det er et faktum at utlendinger behandler dyrene sine p en annen mte enn det vi gjr,det liker jeg ikke og derfor selger jeg ikke dyr til dem.
Man har sett det gang etter gang,andre kulturer behandler dyrene sine p en snn mte at man ikke kan forst at de vil ha dyr i det hele tatt.
Jeg ser mange eksempler (daglig) p at utlendinger (her i omrdet jeg bor) ikke behandler dyrene sine som de fortjener.
Min avgjrelse er kun gjort ut i fra det jeg selv har sett,hrt og vet.
Allle fra soldater i utenlandstjeneste til frivillige hjelpere i diverse internasjonale dyreorganisasjoner sier det samme - dyrene blir drlig behandlet.
Mange nordmenn er ikke noe bedre og mange utlendinger er svrt glade i dyrene sine og behandler dem godt.
Hilsen synskepeggy.

14.04.2017 kl.13:53

Det er mye en m passe p..

Livet mitt som klarsynt.

14.04.2017 kl.22:41

Anonym:
Ja,det er det,vi har et stort ansvar p oss,vi oppdrettere :)
Hilsen synskepeggy.

HE

14.04.2017 kl.13:57

Helt enig-:)

Mange av landene har en kultur som bruker dyremishandling som underholdning.

Og bare tenk p de ufattelige lidelser hunder m gjennom i Kina fr de blir drept og spist,seinest i gr gikk det et groteskt bilde av en hund som blir brent levende fr den skulle spises sin gang p facebook.

Jeg blir fysisk drlig nr jeg ser og hrer om snt!

Som du s klokt skriver,det er lettere forebygge enn reparere,ogs nr det gjelder dyrs ve og vel.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

57, Bergen

Jeg er klarsynt og har vrt klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det ndelige og lever hver dag i takt med min egen ndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svrt kritisk til det kommersielle alternative miljet og mener at det alternative miljet i alt for stor grad bidrar til at man fr oppfatning av at ndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det ndelige er uoppnelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg hper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til lette litt p det mystiske slret og at flere finner sin egen ndelighet og tar det store steget mot vge leve i den p sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner m nskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles flger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjstjernen.Den enkle filosofien er s lett flge og s sann. Ellers er jeg svrt samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv

hits