hits

Må bare digge den dama - av og til !!

 

Nå er det igjen duket for

drittkasting,nedrakking,baksnakk og løgn -

- frem og tilbake og av ypperste klasse.

Bakgrunnen for å få alt og alle 

som kan krype og gå av "betydning"

fram i TV-ruta i beste sendetid er

SL sitt siste facebook-innlegg :

"Ap mener at terroristenes rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet. "

Nå skal ikke jeg gå inn på hva saken gjelder,jeg tror nok 

de fleste har fått det med seg nå.

Men at SL sitt utspill satte sinnene i kok,

hersker det liten tvil om og selvsagt faller det

tåkefyrsten selv,JGS,svært tungt for brystet,så mye faktisk,

at han benytter denne gullkantede muligheten til å

slenge med leppa - igjen.

Han tolker utspillet til SL som

"grovt og trist" og han slenger like godt på med :

"Har vi en bitteliten justisminister ?" Og han klarer ikke 

holde tilbake et spark bak adressert til ES samtidig :

"Har vi en bitteliten statsminister også ?"

 

 


 

Store spørsmål altså,la det være klart,

som krever store svar og 

det er da SL svarer med : 

"Liker du ikke kritikken,er du velkommen til å snu !"

Svaret er av svært høy klasse og

akkurat et sånt svar som jeg kunne finne på å svare selv :)

 

Hilsen synskepeggy.

25 kommentarer

GV

11.03.2018 kl.19:27

Sa han som ikke ble STASminister i denne omgang.

SL kan forsåvidt ryke og reise for min del, men JGS kan dra dit pepperen gror , - og bli der.

Livet mitt som klarsynt.

11.03.2018 kl.19:37

GV:
Ja,og ifølge JGS er "Erna dønn feig",H trodde at kontoer var hacket og SL er fortsatt utilgjengelig for kommentar - hvordan skal alt dette ende......?
Hilsen synskepeggy.

S

11.03.2018 kl.19:55

Og SJ har vært på fest og har ikke oppdatert seg på dramaet som når stadig nye høyder:D

Livet mitt som klarsynt.

11.03.2018 kl.19:58

S:
Det må ha vært litt av en fest det der ettersom SJ ikke har fått med seg noe som er "snakkes" i så og si alle kommentarfelt i alle media i dag.
Hilsen synskepeggy.

anonym

11.03.2018 kl.20:05

Krenkende retorikk,føler meg krenket på andres vegne her!

Livet mitt som klarsynt.

11.03.2018 kl.20:11

anonym:
Krenkende retorikk er vel både den ene og den andre blitt reine eksperter på.Selv de som,i en ikke alt for fjern fortid,skulle ta rotta på all form for mobbing,krenking og "fake news".Det er litt av noen forbilder de har blitt,må jeg si,de som sitter på toppen.
For alle oss andre er det jo greit å ha noen å føle seg krenket "på veine av" når man ikke har noe å føle seg personlig krenket av selv,det er sånt som skaper debatter uten særlig nyttig innhold.
Hilsen synskepeggy.

Doc og Dask

12.03.2018 kl.07:48

Den dama sier det veldig mange tenker!

Livet mitt som klarsynt.

12.03.2018 kl.17:30

Doc og Dask:
Det er helt sant,hun er ærlig,akkurat som høvdingen CIH alltid har vært og man ser tydelig at ærlighet er noe som de der folka på tinget ikke takler så godt.Taktikken og retorikken mot ærlighet syns å være mer nedrakking,tåkeprat og personangrep.
TSG ønsker en "ryddig" debatt,spørsmålet er bare hvor ryddig man kan forvente seg fra en som syns det er helt ok å ha seg med ungdommer i åkeren og forsøker å lyve seg ut av det etterpå....
Hilsen synskepeggy.

Bjørg

18.03.2018 kl.00:34

Tror dere har rett i at SL sier det mange tenker... Og det skremmer meg! For de høyreekstreme (som har samme tanker som ABB) er på fremgang overalt. Ser det i kommentarfeltet her også (SP og D&D, blant annet). Men heldigvis er det enda flere som IKKE tenker det samme som dere. Det viser ikke minst "mot-aksjonen" til blomstene til SL: Nå har Leger uten grenser fått inn masse penger. Og DET gleder meg. For heldigvis har de fleste fremdeles vettet i behold, og har liten sympati med rasister og nazister.

Livet mitt som klarsynt.

18.03.2018 kl.09:09

Bjørg:
Du gjør samme tabben som alle andre gjør,du blander og sammenligner ABB,terror,nazister og rasister.
Hva med alle dem som reiser utenlands for å "gå i lære" eller krige og som mottar feite bidrag (trygd)fra den norske stat,er ikke de en direkte fare for land og landsmenns sikkerhet ?
Norge er et kristent land,men det blir vanskeligere og vanskeligere å tro på det ! Norske verdier blir drevet fra skanse til skanse ! Er ikke det en trussel og en fare for Norge ?
Jeg gidder ikke fortsette å komme med eksempler,du er vel ikke typen til å bry deg så mye om vorden det går med Norge.
Gledelige nyheter om Leger uten grenser,jeg støtter dem og jeg støtter tanken om å hjelpe folk der de er !
Hilsen synskepeggy.

Bjørg

18.03.2018 kl.10:20

Selvfølgelig er alle terrorister en fare for Norge! Det så vi 22. juli! Men jeg tror på en verden der avgjørelser blir tatt ved lov og dom. Og det er DET Listhaug-saken dreier seg om.
Og det er ikke vanskelig å finne uttalelser på nettet som viser at en del (alt for mange) synes det er greit at alle som ikke er "som oss", blir plaget og drept.
Hjelpe folk der de er? Dessverre er det mange steder der det ikke er mulig. F.eks i Syria.

Livet mitt som klarsynt.

18.03.2018 kl.11:20

Bjørg:
Vel,lov og dom skjer jo ETTER at terrorangrepet er utført og med x-antall offer for terroren.
Jeg tror på forebygging fremfor å prøve å reparere og det inkluderer slutt på snillismen.Jeg,for min del,er overrasket over at det ikke har skjedd MER terror i Norge....
Ja,og hvem er å klandre for at hjelpen ikke kommer frem til de lidende bla.i Syria ?
Som jeg sa,jeg er ikke alltid enig med SL,bla.må hun slutte å gi ap(ene)&co "gavepakker" som bare bidrar til å gjøre deres hat mer synlig....
Hilsen synskepeggy.

Affe

18.03.2018 kl.12:11

Når man ikke lenger kan sende blomster til Listhaug uten bli satt i fare for å bli stemplet som rasist og nasist er det virkelig på tide å stikke fingeren i jorda og finne tilbake til retningssansen.

Hvem,ved sine fulle fem,kan si de stoler på folk som sprenger seg selv og andre i lufta etter løfte om 150 jomfruer ved deres føtter i det hinsidige og i hvilket århundre har utviklingen stoppet hos dem som tror nok på det til å utføre angrepet.

Hvordan skal de folkevalgte holde terror unna vår dør når den ene hater mer enn den andre og uttaler det i hatske ordelag,terrorister ser på dette landet som et lett bytte og sniker seg inn mens de andre er opptatt med det de kan best,hatretorikk rettet mot hverandre.

Nå går vi alle en usikker uke i møte og alle burde fått mareritt over tanken om at det er vinglepetter nr.1 som sitter med de beste korta i disse forhandlingene.Og man må heller ikke glemme at det kan ligge et hevnmotiv og oppreisning til sjefen i vinglepetter sin avgjørelse som plaster på såret etter at hans regjering måtte gå av en gang i forrige århundre på gasskraftsaken.

Takk for meg.

Livet mitt som klarsynt.

18.03.2018 kl.12:58

Affe:
Ja,det løftet om hundreogfemti jomfruer i det hinsidige har nok vært litt for fristende for alt for mange...

De har satt seg selv i en skikkelig kattepine nå de "suverene" opponentene og øvrige folkevalgte.Dette er vel et skoleeksempel på mottoet om at uansett hva man gjør nå så blir det feil.Blir det ikke mistillitsforslag betyr jo det at bråkebøttene,kranglefantene og haterne egentlig aksepterer SL sitt utspill og blir det mistillitsforslag stiller E kabinettspørsmål med fare for å måtte gå,det tror jeg ikke ap(ene) er forberedt og klare for på dette tidspunkt.Hun kalles ikke jerna for ingenting så det er mulig at hun har en joker gjemt unna.
Selv så tror jeg at hele rabalderet er tåkelegging av tabber,dårlige meningsmålinger osv.som er årsak til "stor ståhei for ingenting" og SL la til rette for mobben på en glimrende måte.
Det er vanlig retorikk å sammenligne folk som syns det har gått litt for langt med nazister,terrorister,rasister osv.De tror det er en effektiv hersketeknikk.Det er svært barnslig og tyder på at de er blinde for fakta og nekter å ta fakta innover seg,da er det greiere å herske,splitte og sverge til at angrep er det beste forsvar.
Typisk er det også å blande Syria,Leger uten grenser osv. inn i en debatt som handler om engstelse for (ikke hvis,men når) at terror rammer oss...
Uansett,det blir en spennende uke særlig når motivene for bråket er noe tåkete og uklare for meg.
Hilsen synskepeggy.

S

18.03.2018 kl.13:50

Trenger ikke se lenger enn til den store Mr.M for å se at S Listhaug har rett.

Maken til latterliggjøring av nordmenn,norsk rettsvesen og Norge som den fyren står bak mangler sidestykke og snillisme og handlingslammelse i saken fra norske myndigheter er et skrekkeksempel på feilretting beskyttelsesinstinkt.

Livet mitt som klarsynt.

18.03.2018 kl.13:53

S:
Jeg er helt enig i det :)
Huff,jeg trodde han var utlevert til Italia for lenge siden,men han klarte vel å åle seg unna utlevering med god hjelp fra advokaten sin....
Hilsen synskepeggy.

Bjørg

18.03.2018 kl.22:45

Er det ikke barnslig å kalle arbeiderpartifolk for apene? Og det er DERE som har misforstått. SL vil ta fra folk rettigheter ut fra mistanke, det var DET arbeiderpartiet var uenig i. Mange vil også ha (døds)straff uten en rettssak og dom, mens andre mener en rettsak må gjennomføres først, så man VET om vedkommende er skyldig. For mange av dere som "er enige med tankene til ABB, men uenige i terroren han gjennomførte" (er det mulig???), så ser dere terrorister i alle som ikke er blonde og kristne.

Livet mitt som klarsynt.

18.03.2018 kl.23:08

Bjørg:
Dette er det beste forsøket på personangrep,stempling av "oss" og "meg" og avsporing jeg har sett på lenge.
Skjønner ikke DU at dine argumenter er selve oppskriften på splitt og hersk og hat !!!
Hilsen synskepeggy.

Bjørg

18.03.2018 kl.23:21

NEI! Følg linken:
https://www.nrk.no/norge/syv-sporsmal-og-svar-om-listhaug-braket-1.13966364
SL beskylder AP for å beskytte terrorister fordi AP (og flere andre) ikke vil ta fra folk statsborgerskapet fordi de er mistenkt for å utgjøre en trussel. De fleste partiene mener at et slikt vedtak må avgjøres i retten. Det betyr selvfølgelig IKKE at AP og andre partier vil beskytte terrorister! Jeg mistenker at mange av dere IKKE har satt dere inn i saken! Men kan AP klandres for noe, så er hylekoret stort. Heldigvis så er "vi andre" større. Det viser ikke minst alle pengene som nå kommer inn til Leger uten grenser.
Og du nevner splitt og hersk? Bloggen din er et godt bevis på en mobbekultur (barnslig sådan), hvor det gjøres narr av andre i både innlegg og kommentarfelt.

Livet mitt som klarsynt.

19.03.2018 kl.10:56

Bjørg:
Igjen vil du vri en sånn debatt over på "dere","du" og"dem",og for sikkerhets skyld slenger du på en tvetydig "trussel" om at "heldigvis er vi andre større" enn "dem" og "deg". Og for igjen forsøke å avspore en objektiv og saklig debatt tar du til slutt med et direkte personangrep på meg og min blogg.
Det er helt i tråd med det de "andre som er større" driver på med.

SL : "Min tanke med facebookinnlegget var kun å diskutere forslaget som gir oss mulighet til å ta statsborgerskapet fra fremmedkrigere på en rask og effektiv måte." Videre sier hun : "Terrorbekjempelse er en viktig sak som må og skal diskuteres"
Videre leser man "H og FRP har foreslått å la Justisdept. ta statsborgerskapet fra personer som man mistenker utgjør en trussel mot nasjonale interesser."Forslaget gjaldt personer med dobbelt statsborgerskap.Dette skulle skje uten behandling i domstolene.FRP mente at en slik behandling kunne forsinke prosessen,slik at personer kunne rekke gjennomføre et terrorangrep før de mistet statsborgerskapet.
Videre blei et flertall i stortinget enige om et kompromiss i saken.De ber regjeringen utrede en hurtige handling av slike saker i domstolene,slik at både hensynet til rettssikkerhet og rikets sikkerhet ivaretas.
Det LESER jeg i artikkelen (NRK) som du viser til,men jeg har en følelse av at DU er preget av noe helt annet når du leser det samme.

Denne saken har helt klart sporet av fra et forsøk på en saklig,objektiv og viktig debatt som følge av opposisjonen,med tåkefyrsten selv i spissen,de har fått saken til å handle om seg selv,de er krenket,de drar utøyakortet,de mobber og lyver til en grad der en fjær har blitt til ti høns og storm i et vannglass.De legger ord i munnen på folk med god hjelp av media og de som prøver å følge med på debatten er så forvirret at de har "glemt" hva det egentlig handler om og det er nettopp det som er hensikten.
Du prøver å legge opp til en samme type debatt her !! Men det er jo helt forventet og antakelig helt etter partiboka.Man løper "høvdingens" ærend der man (tror) man kan !
Hilsen synskepeggy.

S

19.03.2018 kl.11:17

Jaja sånn går no dagene.

Om ikke annet får vi en god pekepinn på hvor landet vårt er på vei i dag.

Vi får krysse fingrene:O

Livet mitt som klarsynt.

19.03.2018 kl.11:25

S:
Det er sant :)
Hva om E og KAH har inngått en hemmelig avtale under de hemmelige samtalene i helga ?
Hva om de har blitt enige om at det kommer mistillitsforslag mot at det ikke blir stilt kabinettspørsmål ?
Jeg kan ikke se for meg at det ikke kommer et mistillitsforslag for uteblir det vil det jo i praksis si at hun har aksept og tillit i stortinget og det går vel ikke nå etter all ståheien for ingenting,det blir vel for ydmykende for de største og høyeste røstene som har fått profilert seg med syting,sutring og påstander om krenket i det siste.
Men,at vinglepetteren nå soler seg i glansen av makt er det liten tvil om.Han får nyte det så lenge han kan -det går garantert snart over og han er under sperregrensa igjen.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

19.03.2018 kl.11:45

S:
Får vel legge til,under en viss risiko,at skal jeg tro på drømmen jeg hadde i natt så går regjeringen av,men må legge til at,i våken tilstand,så tror jeg det er lite sannsynlig.
Så får vi se da om det er mine våkne eller mine sovende instinkter som får rett.
Hilsen synskepeggy.

Else Marit

19.03.2018 kl.12:39

Uttalelsen fra Sylvi Listhaug støtter jeg ikke.Uttalelsene til Sylvi Listhaug var upassende. Og jeg tar avstad fra det hun har sagt. Jeg liker ikke frp og politikken deres.

Jeg håper at Sylvi Listhaug får en skrape etter uttalelsene som hun kom med. Men jeg tror ikke det blir regjeringskrise. Det er det ingen som er tjent med. Jeg håper at Krf er det partiet som viser sunn fornuft i saken.

Ha en fin mandag;))

Hilsen

Else Marit

Livet mitt som klarsynt.

19.03.2018 kl.12:56

Else Marit:
Hei,hei Else Marit :)
Jeg er ikke alltid enig med SL jeg heller,men i akkurat denne saken forstår jeg hennes reaksjon når man koker all den røren,synsingen og personangrepene ned til det saken egentlig dreier seg om :
CIH får saken tilbake i rett spor i dag når han sier : " I saken om fullmakt til politiet med adgang til å beslaglegge pass fra fremmedkrigere/terrorister satte AP og de andre hensynet forran nasjonens sikkerhet"
Det er dette saken gjelder og SL sin reaksjon på dette var facebookinnlegget,som jeg mener,var helt korrekt i den sammenhengen.
Det som har skjedd etterpå vet vi alle,saken har fått uante dimensjoner av tåkelegging,krenking,løgn,mobbing og personangrep.
Jeg håper ikke at det blir regjeringsskifte nå og på denne saken,men jeg hadde en drøm i natt som kan tolkes dithen at det blir det.Viser det seg at drømmen var "rett" så skal jeg skrive om den på onsdag etter at saken er ferdigbehandlet.

Når alt dette er sagt,må jeg si at det forskrekker meg stort at noen MÅ gjøre sånne saker til mobbing,anklager og personangrep,(jeg tenker da spesielt på en debattant her),men det er vel ikke så rart når de som sitter på "toppen" gjør det samme.
Ha en flott mandag du også :) Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

58, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv