hits

De står virkelig til sine (lave) forventinger - drama,drama og mer drama !!

 

 

Det er en sannhet i at "intet er nytt under solen".

Også på blogg - særlig på blogg !!

 

Når beskyldninger hagler,alt blir tatt personlig,krangling,

alvorlige anklager om angrep på ytringsfriheten,

"misforståtte" uttalelser og hvem mobber egentlig hvem blir grundig forklart i

(så langt) hele TRE innlegg på 

bloggshouten i DAG,ja da kan man ikke annet enn tro at

 


(Bilde fra Google)

 

det blir en storslagen fest,

det varslede treffet.

Når hæla står i taket allerede over

en uke før selve dagen da

har man skyhøye forventninger til

selve dagen - så høye at man kanskje 

gjorde lurt i å ikke engang vurdere å melde seg på.......

Hilsen synskepeggy.

112 kommentarer

Anonym

22.05.2018 kl.12:57

Du som er den smarteste her bør holde kjeft å ikke blande deg inn i Dramaet.

Leste noen ufine kommentara du skrev om ei av de som skal dit før de ble sletta..

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.13:10

Anonym:
Det er ikke meg som burde holdt godt kjeft her,det var en viss annen blogger som melker og fisker etter "bekreftelser" på bekostning av en annen blogger - det er lavmåls spør du meg.
Antydningene dine om at jeg har skrevet ufine kommentarer svarer jeg med et sitat som en av mine EKS bloggvenner bruker både titt og ofte,og særlig når hun blir tatt i løgn og med buksa nede : " Min sti er ren " !!!
Hilsen synskepeggy.

22.05.2018 kl.13:25

Ser ikke så mye til det her jeg, men kan bære for at jeg ikke leser mye av toppbloggerne. Jeg vet at på mobilappen jodel eller spesifikt i Oslo location. finnes det en Channel som heter bloggergosipp hvor det er slik du skriver... Mye drama.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.13:41

Anonym:
Ja,toppbloggerne stiller vel i en klasse for seg ?
Det nok ille på de små bloggene og,men det er ikke ok å prøve å skaffe seg bekreftelser og "selvtillit" på bekostning av andre.Man skriker jo etter bekreftelser når overskriften på bloggshouten er "Er jeg en mobber" og når den bekreftelsen går på bekostning av en annen så er det godt kamuflert mobbing og uthenging,uansett hvor på blogglista man befinner seg.Det er ikke første gangen heller,at denne bloggeren har forsøkt seg på noe lignende,som,forståelig nok er fortvilende for den bloggeren som flere ganger har blitt utsatt for dette.
Drama er bare fornavnet - grunnen til dramaet er hakket verre....
Hilsen synskepeggy.

Irene

22.05.2018 kl.13:54

Jeg forstår ikke behovet ditt for å blande seg inn i noe du ikke har noe med for jeg leste kommentaren din når det gjelder den bloggfesten som for øvrig er et flott tiltak av Frodit :)

Jeg tviler du har fulgt med på alt som hendt.

Noen få uker siden skrev den ene av de involverte bloggerne et innlegg. Den andre involverte bloggerne spurte høflig om teksen var lånt fra noen. Det endte med at bloggeren som skrev innlegge beskyldte den andre for å mobbe og kommentaren var ikke i nærheten av mobbing.

Du skal være den første til å vite at det er ikke moro å bli kaldt usaklig for en mobber. Hvor mange ganger har ikke du fått beskyldninger rettet mot deg at du er en mobber?

Hvor mange motinnlegg har ikke du skrevet når andre har beskyldt deg for å være en mobber? Ikke så rent få og nå blander du deg inn i hva andre blogger om.

Jeg synes det var stygt gjort av den bloggeren som skrev at hun ikke følge seg velkommen på bloggfesten å henge ut den andre bloggeren som ikke har skrevet noe galt. Det gale må være i bloggerens eget som går rundt og tror at ingen vil ha henne med på fest. Ingen har skrevet eller sagt noe om at hun ikke er ønsket på fest. Alle er velkomne.

Det er skummelt når en blogger beskylder andre bloggere for at de har sagt at de ikke er ønsket på et bloggtreff og det er stygt skrevet.

Når du blander deg i noe du ikke har noe med å gjøre forteller det meg hvilken drama queen du er.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.14:03

Irene:
Du vrir jo dette til å bli noe det ikke er !!!
Jeg påpeiker at det ikke er ok å bruke andre bloggere for å fremsnakke seg selv.
Det er ikke første gangen den aktuelle bloggeren holder på sånn.
Kunne ikke den aktuelle bloggeren bare latt være å skrike etter oppmerksomhet på andre bloggere sin bekostning,spesielt ettersom bloggeren vet endel om bloggeren som blir brukt i spillet,som jo er fortvilet.
Bloggeren som ønsker å hevde seg vet alt dette,men allikevel postes innlegg etter innlegg....
Det er ikke ok å holde på som den bloggeren gjør - og gjør det meg til en dramaqeen å si fra om hva jeg mener om det så tar jeg det som en ære og et stort kompliment !
Kanskje det er på tide at de som overivrig mater egoet til den bloggeren tenker seg litt om.
I mine øyne er de som tillater sånn oppførsel like skyldig som de som utfører den !!
Hilsen synskepeggy.

Anonym

22.05.2018 kl.14:09

Here we goooo again:O

Du har vært dypt savnet SP det skal du vite.Blogg er liksom ikke det samme uten deg på plass:D

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.14:22

Anonym:
Takk så mye for det :))
Har hatt mye å gjøre,et arveoppgjør med betydelige verdier har blitt ferdig,fordelt og alle er fornøyde,samt dårlig helse krever jo sitt....
En av mine hat/lovers savner meg så mye at man drømmer om meg om natten,det var tydelig at det var myntet på meg selv om jeg ikke kjente meg igjen i beskrivelsen....

Det blir interresant når folk som har sverget på at de ikke vil ha mer med bloggen min og meg å gjøre,sverger på at de aldri mer skal kommentere og har slettet meg som følger plutselig dukker opp her "anonymt"med en laaaaang kommentar om hvor stygge folk er og annen svada,i hovedsak forsvar for seg selv - da er det bare å følge med - jeg tviler på at den "anonymiserte" er ferdig her..,...
Hilsen synskepeggy

Irene

22.05.2018 kl.14:16

Det gjør jeg ikke for her tar du grundig feil for hva som har hendt. Du har vært borte fra bloggen i flere uker og kommer inn og blander deg inn mellom to bloggere.

Hun gjør det samme som du har gjort mange ganger forsvarer seg sev for urettmessig beskyldninger for å være en mobber. Hva er forskjellen når du har forsvart seg seg selv for falske anklagr og når hun har gjort det? Det er nøyaktig det samme.

Jeg synes det er stygt gjort av deg å si at andre bloggere bruker andre i sitt spill. Det er ingen som blir brukt i et spill av noen.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.14:25

Irene:
Jeg var ikke engang ferdig å skrive min forrige kommentar før "spådommen" om at du ikke var ferdig her slo til - tviler på om noen treffer bedre enn det i dag.
Hilsen synskepeggy.

Irene

22.05.2018 kl.14:31

Spådommen min slo til den med at det ikke gikk lenge før du begynte å slenge om deg med usaklige beskyldninger som er ikke gir mening. Du snakker om å bli tatt med buksene nede :)

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.14:38

Irene:
Jeg er ikke usaklig - jeg skriver i min kommentar til A at jeg tviler på om du er ferdig her,det bringer jeg vider til deg i min kommentar til deg - det er i aller høyeste grad relevant spesielt siden det viser seg at jeg fikk rett.
Din kommentar,derimot,er i aller høyeste grad usaklig og irrelevant og egentlig ikke verdt et svar engang !
Du får skrive et innlegg om hvor stygg jeg er mot deg,få matet egoet ditt enda litt mer for her blir du stoppet !
Hilsen synskepeggy.

A-M

22.05.2018 kl.14:56

Det var da voldsomt behov til å forsvare seg.Anklage andre for å være stygge er stygt sagt!

Føler seg sikkert voldsomt truffet akkurat nå:D

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.15:03

A-M:
Ja - og forsøk på hersketeknikk (som ikke funker på meg).
Det er flere forsøk på dårlig hersketeknikk i de kommentarene fra "Irene" faktisk,og når alle forsøkene på hersketeknikk og alle forsøkene på å vri alt over på meg blir mislykket og oversett blir jeg beskyldt for å være usaklig.
Alt er som det bruker å være fra den kanten,mao !
Hilsen synskepeggy

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.15:06

A-M:
"Jeg "spår" at et innlegg er like om hjørnet nå,eller syting og sutring i komentarfeltene over stygge og usaklige meg !
Hilsen synskepeggy.

A-M

22.05.2018 kl.15:14

HeHe:D

Jeg vil ikke gå så langt å beskylde bloggeren Irene for og ha selvinnsikt,jeg tror det mangler mye på den biten:O

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.16:13

A-M:
Helt enig,selvinnsikt er fraværende og bekreftes grundig etter at den spådde sutrekommentaren kom om at "en voksen dame" kunne skrive et helt innlegg bare om den bloggeren,noe som forøvrig er direkte feil,men bloggeren velger å tolke det sånn så....Bloggeren skyter seg selv i begge beina,for hva er det bloggeren selv gjør,ja nettopp - skriver innlegg etter innlegg om andre voksne bloggere,tettere i nøtta og mer blottet for selvinnsikt er det vel ikke mulig å bli !
Eller,den bloggeren kan skrive hva man vil om hvem man vil,men ikke noen andre kan gjøre det samme !
Det er ikke bare selvinnsikten som er blitt kraftig utvannet og farlig relativ...
Hilsen synskepeggy.

Inger J

22.05.2018 kl.15:50

Sitter og leser blogger. Eller nei, min indre kraft sendte meg til blogg.no.

Selvfølgelig får jeg atter en gang beskyldninger om at jeg er kreti og pletti.

Jeg er savnet på denne portalen.

HURRA😜😜😜😜

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.16:19

Inger J:
Jeg er visst elsket og savnet på blogg jeg med.
Jeg kommenterte et innlegg hos en annen blogger for noen dager siden og det tok sånn ca tredve sekunder før det var postet en kverulerende og provoserende kommentar i min blogg.
Så det er helt tydelig at noen sitter å venter både på meg og deg.
Blogg.no har jo generelt vært dørgende kjedelig i flere måneder og det tror jeg at iallefall jeg har litt av skylden for,med en gang jeg ga lyd fra meg mobiliserte det en hel gjeng med fans....
Hurra,sier jeg og !!! :)
Hilsen synskepeggy.

En som har fulgt med

22.05.2018 kl.16:43

Hvor er så den såkalte ærlige venninnden din Toril K? Hun bruker og vere først ute med kommentarer til deg.

Endelig har du tatt til fornuft hvordan det forferdelige kvinne mennesket der er. Det var på tide at du åpnet øynene dine for det falske spillet hennes. Stakkars de som havner i de klørne til det kvinne mennesket der. Det verste kvinne mennesket som har vert på blogg noen gang. Jeg grøsser av tanken.

Du skulle ha hørt på de andre som advarte deg for mange år siden om hvordan det dame menensket der var og sånne som henne forandrer seg alldri.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.17:21

En som har fulgt med:
Toril K og jeg er gode venner.Som Toril K også forklarer her så har hun og jeg en klar avtale om at hun ikke blander seg inn i krangel og bråk på denne bloggen.Vi har også en klar avtale på at vi ikke forventer at noen av oss velger side.Gode venner gjør ikke sånt !
At noen fortsatt gidder å bruke tid på å forsøke å sette Toril K og meg opp mot hverandre,er forbi meg.Man burde ha skjønt forlenget at alle forsøk på splid utenfra bare gjør vennskapet sterkere !
Toril K er noen ganger uenig med meg og noen ganger er jeg uenig med henne,men vi har respekt for hverandres synspunkter og meninger og er like gode venner som vi alltid har vært.
Hilsen synskepeggy.
Til dere som spekulerer og lurer, så er det slett ikke noe uenighet mellom Synskepggy og meg på noen måte!

Jeg er kjempegod bloggvenn med både Synskpeggy og med den ene bloggeren som faktisk er oppriktig lei seg for noen tror at hun er en mobber!

At er kjempegod bloggvenn med begge to er begge inneforstått med.

Til dere som hadde håpet på at det var trøbbel i "paradis" tar grundig feil!

Jeg setter kjempestor pris på Synskepggy <3 <3 <3 :) Setter også kjempestor pris på min andre bloggvenn <3 <3 <3 :)

Vil bare ikke blande meg inn i innlegget til Synskepggy, og det har Synskepggy stor forståelse for :)

Ønsker deg en kjempefin tirsdag :)

Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Anne

22.05.2018 kl.17:27

Savnet deg enda jeg er ikke en aktiv blogger men svart deg noen ganger ! Jeg vil si noen ting her , så klart ikke fått med meg det hele bildet men sitter igjen med noen inntrykk . Den bloggeren du snakker om har en tendens til å skrive «fengende « overskrifter igjen og igjen. Enten det handler om sine barn , seg selv eller om andre bloggere . Syns det er ufint rett of slett og så det er bra bloggeren får tilbakemelding på at det er ikke greit å «melke» dette igjen og igjen. Dette kunne vært unngått i det stille og kanskje ført til at alle kom på det treffet? Jeg vet ikke , men det lille jeg fått med meg ( ved en tilfeldighet egentlig , svarte bloggeren på ett annet tema bloggeren la ut som gjorde meg trist ) er at enkelte ting kan unngås svares på og dermed ført til at det blir en god stemning :-) ååååå som jeg har savnet deg og din blogg Synskepeggy :-))))

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.20:30

Anne:
Så bra at du har savnet meg :)))) Jeg trenger å få smurt egoet jeg også av og til :)))) (selv om jeg vil påstå at egoet mitt ikke er på langt nær så opplåst og stort som visse andre sitt)

Jeg har lest noen innlegg i den bloggen,også i den forrige,som nesten har fått meg til å ramle av stolen.Jeg har aldri kommentert,for hva kan man vel si og alle som er uenige blir beskyldt for å ville lage kvalme.
Der angripes skole,barnevern og det som er,jeg syns det er en viss feighet ved det da bloggeren så inderlig vel vet at det er umulig for de offentlige etater å ta til motmæle uten at det får konsekvenser som miste jobben,politianmeldt osv.
Det verste var allikevel innleggene om nære mindreårige familemedlemmer,jeg blei kvalm og uvel over utleveringen og selv kunne jeg aldri finne på å skrive så inngående og detaljer om kattene og hundene mine engang.
Jeg er enig i at både saken om treffet og saken om tyveri av tekst burde gått forbi i stillhet,da hadde kanskje bloggeren fått ørlite kred og respekt fra meg,men Istedet bestemte bloggeren å bruke begge deler til egen fordel,noe som i mine øyne ikke er annet enn skammelig og simpelt.
At ikke flere reagerer på måten bloggeren oppfører seg på,både mot andre bloggere,nær familie og øvrigheta generelt er forbi meg !
Håpet er at noen kanskje åpner øynene litt etterhvert og ser de som foregår for det det er !
Hilsen synskepeggy.

Irene

22.05.2018 kl.19:20

Anne du er ikke er bedre enn andre når du sitter her og baktaler den ene av de involverte i dette dramaet.

Jeg synes det er lavmål av deg Sp å gi dette oppmerksomhet. Ut fra det jeg har sett på bloggen din hadde du og hun ene bloggeren en uenighet mellom dere angående hunden din hvor det endte med at du som du alltid gjør slengte om deg med beskyldning om at hun var en kranglefant på linje med KM.

Det er ikke første gangen at du kaller de som er uenige med deg for kverulanter for det har jeg sett mange ganger på bloggen din.

Du begynte også å komme med usaklige beskyldninger mot meg. Min ærlige mening er at du behandler leserne dine som er uenige med deg på en nedlatende måte. Jeg mister lysten for å komme inn hit for å si meningen min. Det tåles ikke fra din side, og jeg begynner å forstå hva Kari Marita og Inger J mener.

Treffet som det gjelder er for alle som ønsker og det Frodith understreket. Jeg har på lik linje meldt meg på.

Bloggeren AM sliter med psykiske problemer. Det har hun fortalt selv i blogginnlegg. Hun tolker velmenende råd til å være mobbing. Kanskje den andre bloggeren kunne ha vært mer forsiktig i noen kommentarer til AM. Hun kan være en person som snakker rett fra leveren til vanlig.

Det var ikke rett av AM å skrive at at hun ikke vil på bloggfesten fordi en annen bloggeer hadde meldt seg på. Jeg forstod med en gang hvem blogger det var snakk om.

Noen timer senere skrev AM et innlegg til hvor hun skrev at hun skulle til Oslo likevel. Hun skulle møte opp ved tigeren eller løven som det er. Visse personer kom til å bli livredde når de så henne. Hun skulle møte korpsvennene sine fra nord Norge.

Begge blogginnleggene ble slette. Hun skrev et nytt innlegg hvor hun spilte på følelsene til leserne sine hvor hun skrev at ingen skulle ta fra henne ytringsfriheten. Neste innlegget til AM vil kanskje handle om hvor fælt og trist hun har det.

Det er ikke lett å vite hvordan vi skal forholde oss til slike bloggere som manipulerer følelsene til leserne sine. Om manipuleringen til AM er bevisst eller ikke blir en annen diskusjon.

Jeg skal ikke stikke under en stol at jeg mener at den andre bloggeren kan være den mest fornuftige her. Det er flere som har skrevet det til henne at hun må overse AM, men jeg forstår henne godt når hun blir beskyldt å mobbe. Det er ingen som liker å få mobbestemplet på seg uten grunn.

Du liker det ikke, og det er noen som har ment at du mobber når du har skrevet innlegg om en annen bloger som for eksempel Inger J eller Kari Marita.

Jeg liker ikke slike innlegg som typen du har skrevet, fordi det er to parter i saken med hvert sitt syn på hva som har hendt.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.20:05

Irene:
Ærlig talt så gidder jeg ikke lese hele kommentaren din !
Men,det som er lavmåls og dessuten mitt poeng er at all uthenging av den andre bloggeren er mobbing og det er ikke greit !
Det er ikke første gangen den bloggeren har fått usanne anklager og beskyldninger mot deg,en annen gang gjaldt det anklager om tyveri av tekst.
All bør være bedre enn å se på at dette korstoget mot en uskyldig blogger fortsetter,det eneste den bloggeren som holder på sånn vil oppnå er å få smurt sitt eget ego,når det går på bekostning av folk som allerede ligger nede så blir det simpelt og kvalmende i mine øyne.Bloggeren som til stadighet plager en annen bør gå i seg selv - og det skjer ikke så lenge et kobbel av enige i ugreiene stiller opp og smører bloggeren akkurat der bloggeren vil.
Noen mangler totalt filter og minimum av menneskekunnskap,eller kanskje ikke,jeg ser ikke bort fra at det er en kalkulert risiko knyttet til at man ikke ypper seg med folk på sitt eget nivå.
Bloggeren burde latt det gå forbi i stillhet - uansett hva som har skjedd og ikke skjedd.
En annen ting er at det ikke er alltid hva man sier og gjør som avgjør hvordan andre oppfatter ting - det er en menneskerett å oppfatte ting akkurat som man selv vil,men det kreves kloke mennesker til å se at det ikke alltid lønner seg å gjøre seg selv til helten (som ikke ? mobber) på bekostning av alle dem som ikke er så gode på å ordlegge seg - noe som ikke er nytt i den bloggen.
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.20:35

Irene:
- Og,hvorfor er du så desperat etter å få dette til å handle om meg - er det "angrep er det beste forsvar" som blir for fristende,eller er det et tafatt forsøk på hersketeknikk du prøver på ?
Hilsen synskepeggy.

Irene

22.05.2018 kl.20:43

Du mener det er okei at AM beskylder andre for å mobbe når de ikke gjør det? Det er det AM gjør. Hun tåler ikke at bloggleserne kommer med gode råd, for da mobber de. Du mener det er okei å beskylde leserne for å mobbe når de gir gode råd?

Du kommer neppe til å svare på spørsmålet mitt, men du kommer til å svare meg med at jeg er en kverulant.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg kaster bort min dyrebare tid til å diskutere med deg som ikke evner å se lengre enn din egen nesetipp.

Jeg stikker herfra før jeg skriver noe jeg ikke burde ha skrevet.

Takk for meg.

Jeg skal kose meg på bloggfesten og bli kjent med nye hyggellige bloggvenner som ikke er bitter og sur :)

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.20:58

Irene:
Nå,nå,nå prøver du å få vri det over til å handle om meg igjen,med en liten vri,litt nedrakking av meg og noen usakligheter - men hvem bryr seg om sånne bagateller midt oppi de desperate forsøkene dine....
Den er grei - du skjønner,du svarte ikke på mitt spørsmål heller,jeg tenkte nok at det var en viss vanskelighetsgrad....
Hvor mange ganger må jeg gjenta mitt poeng før du fatter det ?
Folk føler seg mobbet og uthengt når det skrives innlegg eter innlegg som blir bloggshoutet,og som tar for seg mer eller mindre tvilsomme påstander.....
Hilsen synskepeggy.

Irene

22.05.2018 kl.21:09

Du har gjort det samme selv når du har shoutet innlegg som har vært direkte myntet på Inger J og Kari Marita. Det er liksom greit det da når du har shoutet innlegg om andre bloggere. Det gir ingen mening.

Det er ikke tvilsomme påstander hun kom med hun som shoutet. Leste du innlegget til AM hvor hun hadde skrevet at hun skulle til Oslo likevel og at hun skulle møte noen ved tigeren som hun skrev?

Jeg tror ikke du leste innlegg nummer 2 som AM skrev. I det innlegget skrev hun at noen kom til å skjelve i buksene av redsel når de så henne.

Ditt poeng gir ingen mening for alle oss som har fulgt med hva som har hendt.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.21:23

Irene:
Nå syns jeg du tyr til simple triks i forsøk på å få dette til å handle om meg,men akkurat har bør du settes på plass.
Det er en enorm og vesentlig forskjell på det IngerJ og veskeguri gjør og det offeret i denne saken gjør og hvis du ikke selv kan se den store forskjellen så skal jeg fortelle deg den - en annen gang,kanskje og kanskje ikke.
Jeg leste alle innleggene og jeg kommenterte også før de blei slettet.Jeg leste ingenting om skjulte trusler og skjelving i bukser,så her må du legge frem bevis i form av (helst) originalt materiale.
Bloggeren skal på korpstur til Oslo,tilfeldigvis på den samme dagen som noen skal avvikle et bloggtreff - hva er problemet ?

Du har fortsatt ikke svart på mine relevante spørsmål !!! Akkurat som forventet !!
Hilsen synskepeggy.

Irene

22.05.2018 kl.22:01

Det er ikke en enorm forskjell.

AM stempler denne bloggeren som mobber og det er ikke første gangen hun stempler henne som mobber for en kommentar. Hva med den gangen du skrev den kommentarenh til KM som om kosmetisk behandling og som utløste hele krangelen mellom deg og KM? KM han deg ut som mobber. Det samme som AM har gjort. AM har fått det for seg at den andre bloggeren mobber henne.

Du gikk glipp av et viktig innlegg der. Jeg har aldri sagt at det er noe galt i en korpstur. Innlegget til AM var skrevet som en skjult trussel til denne bloggeren hun mener mobber henne. Du gikk glipp av et viktig innlegg i saken mellom de to bloggerne.

Tyr jeg til simple triks? Ærlig talt. Tåler du ikke at andre ser ting med andre øyne enn deg selv. Tydeligvis ikke. Det finnes andre øyne som ser ting på en annen måte enn hva du gjør.

Du har bestemt deg at du ikke liker bloggeren som blir stemplet som en mobber av AM. Greit det men da får du bare mene det. Forvent ikke at andre mener det samme som deg og respekter at andre sier sin mening uten at du trekker frem kverulantkortet.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.23:12

Irene:
Fortsatt prøver du å vri dette over til å handle om meg ! Og hvor har jeg trukket kverulantkortet ?
Det er bare svada og nedrakking av meg du har å komme med nå og sånn oppførsel får man jo et visst inntrykk av deg av !
Og hvorfor kunne du ikke bare ignorert truslene fra den bloggeren,det er jo temmelig hysterisk av deg å henge deg opp i noe sånt som ikke engang er blitt skrevet i din blogg.
Det er en enorm forskjell på fremgangsmåten til IngerJ,veskeguri og den andre bloggeren,en ganske vesentlig forskjell,men jeg forventer ikke at du skal forstå den.
Det er ikke JEG som kverulerer her nå - i min blogg,det er DU og jeg kan samtidig garantere for at jeg aldri kommer til å kommentere noe eller kverulere i DIN blogg !! Det er forskjellen på deg og meg !
Jeg har heller aldri sett at den andre bloggeren har truet,skrevet eller kverulert i din blogg,Det er forskjellen på IngerJ og veskeguri og den andre bloggeren - IngerJ og veskeguri oppsøker MIN blogg og krangler og kverulerer,jeg oppsøker aldri deres.Skjønner du nå ?
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

22.05.2018 kl.23:17

Irene:
Veskeguri tålte ikke en saklig og høflig kommentar,det er riktig - og jeg forholdt meg til det,konsekvensen blei at jeg aldri mer kommenterte i den bloggen,mens veskeguri har vært svært så ivrig i min ! Hadde hun ikke oppsøkt min blogg så hadde det heller ikke eskalert som det gjorde og til tider gjør,jeg bryr meg nemlig ikke om hva andre skriver om meg i sine egne blogger,jeg ihar ingen problemer med å ignorere det,jeg gjør ikke det når man drar krangel og bråk inn i min blogg.Og det hadde vel ikke du gjort heller...
Hilsen synskepeggy.

Bjørg

23.05.2018 kl.00:37

Det er ganske god underholdning når "damer" i 50-60årsalderen slenger dritt til hverandre ;-) Også snakker man om ungdommen...

Livet mitt som klarsynt.

23.05.2018 kl.00:46

Bjørg:
Slenger dritt til hverandre ? Hva mener du med det ?
Det er vel ikke drittkasting å gi uttrykk for at man syns uthenging av andre bloggere ikke er greit.
At noen sporer av og begynner å rakke ned og forsøker å vri diskusjonen over på den som sier fra at det ikke er greit er vel ikke min feil,det er vel heller et symptom på at man vil ha fokuset vekk fra poenget.
Den "anonyme" som i dag kaller seg Irene har brukt hele dagen på desperate forsøk på å få meg til å forsvare meg selv,hersketeknikk,nedrakking og usaklig svada har blitt brukt uten hell - nå lurer jeg virkelig på hva nådestøtet blir -sånne bloggere som Irene har alltid et ess oppe i ermet og en plan B !!! Vi får vente og se,vi slipper nok å vente lenge....

Hilsen synskepeggy.

24.05.2018 kl.16:13

Sett hva veskeguri holder på med eller? Kjøper vesker til flere hundre tusen tilsammen...de pengene er ikke særlig hennes, det kan jeg si deg :) Galskap over hele linja.

Livet mitt som klarsynt.

24.05.2018 kl.17:05

Anonym:
Veskeguri har klaget over skakkkjørt økonomi før,alle ser hva løsningen blei der i gården - innkjøp av flere vesker og diverse annet som veskeguri mener er "livsnødvendig" å ha.
Skal si deg en ting,jeg har penger,mye penger ! Jeg har betalt ned rikelig på boliglån og innnfridd ande småkreditorene her og der og allikevel har jeg rikelig igjen.Jeg unner meg og familien min litt hverdagsluksus som spise god mat,shoppe (ting vi har bruk for),men jeg ville aldri brukt en krone på dyre vesker,botox og annen fillers...
Det må vel sies at jeg bruker endel på oppussing,utskiftning og generell oppgradering på huset og eiendommen min,men det ser jeg på som rein investering.

Jeg tenker at noen lever på forskudd med et håp om rikdom et sted langt der fremme.Man glemmer noen ganger at selv om man har rett på noe så er det ikke sikkert at det er så lett å få det som man kanskje tror og særlig ikke om det er flere involverte som også har en rett og som man kanskje ikke kommer så godt overens med.
Hilsen synskepeggy.

Hmmm

24.05.2018 kl.18:47

Hvem trenger Se og Hør?

HAR jo sladderkjærringene i kommentarfeltet her til Synskepeggy.

Hvem sa at veskene er ekte? Guri har ikke sagt det.

Hehe.

Livet mitt som klarsynt.

24.05.2018 kl.19:58

Hmmm:
Du har nok ikke fulgt så godt med !!
Hehe
Hilsen synskepeggy.

Hmm

24.05.2018 kl.20:24

Nei sladder følger jeg ikke med. Det har du rett i.

For jeg vet guri har innrømt flere ganger at hun har kjøpt uekte vesker, som andre tror er ekte.

Dere som vet alt.

Blir det noe nytt kjendis stoff å lese her snart?

Noen som er gravid?

Noen som sleiker Sp opp gjennom ryggen?

Noen som har funnet nye venner?

Osv....

Vente spent på hvem som blir diskutert neste gang. Vesker er gammelt nytt.

Livet mitt som klarsynt.

24.05.2018 kl.20:35

Hmm:
Hmmm - du følger ikke med nei,men da bør du holde deg for god til å uttale deg også - om at veskene er ekte eller ikke.
Jeg bryr meg ærlig talt ikke om veskene er ekte eller ikke,og det er jo en stående vits at det betales tusenvis av kroner for falske kopier....
Under sterkt press har hysteriaveskeguri innrømmet at noen av veskene har vært falske etter å ha kverulert herfra til månen om at de falske er ekte.
Ja,du får "følge med" så får du vite svaret....

Noen har nok funnet nye venner så lenge det varer,som kjent så er det ingen trær som vokser inn i himmelen og ingenting varer evig.Tror noen av de nye vennskapene allerede henger i en tynn tråd.....
Hilsen synskepeggy.

Hmm

24.05.2018 kl.21:30

Ja, tråden røk vel i denne uken

OM det i det heletatt var nytt vennskap. Kanskje kun et spill?

Ikke vet jeg. Følger ikke med nå heller.

Det er så mye annet som er viktigere en at folk leker med andre.

God sommer.

Mitt vennskap med deg, har aldri vært til stede

Livet mitt som klarsynt.

24.05.2018 kl.21:52

Hmm:
Jeg vet at du tror at du ikke er venner med meg,men du viser jo gang etter gang at du liker meg veldig godt,du kan påstå at vi ikke er venner så mye du vil,men at du er avhengig av meg og bloggen min har du bekreftet mange ganger !
Du har rett,noen har vist sitt sanne jeg og sine kvalmende sider i det siste,enkelte ting gjør man bare ikke uansett hvor lite impulskontroll og lite sinnemestring man har.Folk med et minimum av hjerneceller sparker ikke folk som ligger nede og det er/var vel bare et spørsmål om tid før andre fikk åpnet øynene sine for en svært simpel og feig oppførsel.Sånne folk er så feige at de går løs på andre som ikke kan ta til motmæle eller har så gode evner til å snakke for seg.
GOD SOMMER du og :))
Hilsen synskepeggy

Bjørg

24.05.2018 kl.21:43

Du spurte hva jeg mente med å si at dere slenger dritt til hverandre? Her er ett eksempel (i svaret ditt):
"Det er vel ikke drittkasting å gi uttrykk for at man syns uthenging av andre bloggere ikke er greit" samtidig som du henger ut hun du kaller "veskeguri" (og som slett ikke heter det), men som også er blogger? Hvor er det blitt av normal folkeskikk? Også blant godt voksne damer!!! Flaut. Men underholdende!

Livet mitt som klarsynt.

24.05.2018 kl.21:59

Bjørg:
Uthenging av bloggere som ikke alltid er så gode til å snakke for seg og bloggere med andre vanskeligheter er ikke greit ! Det er simpelt og feigt.
Jeg regner ikke veskeguri for å være i den kategorien,dessuten er det veskeguri som oppsøker min blogg og krangler og bråker - du vil aldri finne kommentarer fra meg i hennes blogg.Jeg har kommentert EN gang i hennes blogg for flere år siden og thats it ! Jeg såg nemlig hvor det bar henn på svaret jeg fikk den gangen,jeg er ikke interessert i å ha hengende på meg at jeg krangler,kverulerer eller er ufin i andres blogger så jeg trakk meg tilbake - og hun fulgte etter......
Hilsen synskepeggy.

poesimylife

24.05.2018 kl.22:06

Fy så mye stygt du skiver om andre. Man skulle ikke tro det var mulig å drive slik som dette. Du skriver at andre henger ut folk her på Blogg.no?
Jeg ser jo hvordan du driver på. Det er en stund siden du har vært inne å skrevet innlegg, men du har vel holdt deg bak kulissene, tenker jeg. Og så raskt det blir bråk her inne, så dukker du opp som troll i eske. Selv om konflikten slett ikke gjelder deg.
Jeg forstår ikke at du kan spytte ut av deg så mye om oss som du ikke kjenne. Du er i alle fall ikke den rette til å trekke frem mobbekortet mot andre. Du går også inn for å forsterke der det allerede er konflikt. Du må virkelig elske konflikter!
Jeg har fått en del meldinger om hvordan andre oppfatter deg, og det er trist å lese. Når skal du skjønne at du går alt for langt på den måten du holder på?
Du beskylder også andre for være noen de ikke er. IRENE er ikke meg. Jeg vet heller ikke hvem denne Irene er. Men jeg sender nå Irene en stor takk fordi at hun virkelig har fulgt med, og at hun sier det som det er. Men det tålte du ikke. Hun holdt seg meget saklig, helt til du begynte å fyre opp. Men det er jo slik du holder på. Så sitter du der etterpå å kaller andre for kverulanter, selv om de kun kommer med sitt syn på saker og ting. Alt det som de som er uenige med deg skriver er SVADA, et ord som du ofte bruker. Jeg håper virkelig at denne Irene kommer på treffet. Da skal hun få en god klem av meg om hun gjør seg til å kjenne.
Du kan også TA DEG FAAN I at det vil komme til å bli ett meget hyggelig Bloggtreff :)

Livet mitt som klarsynt.

24.05.2018 kl.22:16

poesimylife:
Nå må du ikke fyre deg selv opp sånn !! Pass på blodtrykket og impulskontrollen.
Skulle nesten tro at du føler deg truffet av min SAKLIGE kritikk om uthenging av folk som ikke er så flinke på å forsvare seg og ordlegge seg sånn som du fyrer deg opp.
Mistenkelig at man føler seg truffet spesielt ettersom INGEN navn er nevnt fra min side !!
Ro deg ned å prøv å analysere situasjonen og det jeg prøver å poengtere i svarene mine !!
Hilsen synskepeggy

Inger j

25.05.2018 kl.06:35

Der har damene forstått hvordan denne bloggeren holder på.

Det tok mange flere år å se sammenhengen.

Endelig har flere sett bloggens eier er som en løgnaktig bulldozer som farer med løgn , sladder og henger ut folk, om ikke i innlegget, så i kommentarene sine. Bloggeier latterliggjør, hetser og det som værre er.

TAKK KOMMENTERENDE DAMER FRA UTSIDEN.

Da fikk jeg rett gett. Dere manet dere opp og fortalte hvordan dere opplever bloggeier.

Jeg sa det for flere år siden 1 gang.

Da tar jeg og trekker meg vekk fra denne spam gjengen av bloggere.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.10:10

Inger j:
Nå må du være forsiktig med å påstå noe som helst.Her må du ganske snart bite i det sure eple å innrømme at du har tatt feil og må skifte side....
Men,det er lov å prøve seg på å fyre opp og kaste bensin på bålet,noe du alltid har vært flink til :)
Nå må man ut å nyte det fine været,blogging bør være det siste folk tenker på i dag - og i helga.
Kos deg i det fine været,det skal jeg gjøre :))
Hilsen synskepeggy.

poesimylife

25.05.2018 kl.09:18

Du er der bak kulissene ja. 10 min tok det deg å lese min kommentar og skrive motargument. Akkurat som jeg spådde :) Når man leser dette innlegget og kommentarene så er det slett ikke vanskelig å skjønne hvem du og andre sikter til. Selv om du ikke har brukt noe navn.
Det er slett ikke jeg som trenger å analysere denne situasjonen. Det er jo du og flere som har overdramatisert det om har skjedd. Slik er det når man ikke får med seg utgangspunktet.
Hvem mobber hvem?
Jeg har faktisk ALDRI skrevet et stygt ord om henne som jeg kom i konflikt med.
At hun føler at hun ikke er velkommen til Bloggtreffet må virkelig være noe hun kun føler. For jeg skulle mene at alle er velkommen til dette treffet.
Jeg tror neppe at du kan være så klarsynt som du selv tror du er. Da tror jeg ikke at du hadde på med å henge ut andre, slik som du dessverre så alt for ofte gjør.........

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.10:05

poesimylife:
Er det ikke motargumenter du vil ha da - og flere lesere ?
Jeg gidder ikke å gjenta poenget mitt flere ganger,det er tydelig at du er mer opptatt av å forsøke å forsvare deg selv og sverte meg enn å prøve å forstå poenget.Men,det er ok,du har ikke forstått poenget i andreblogger heller som har tatt opp nøyaktig samme tema.
Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe - tenk bare på hvor mye inspirasjon til nye innlegg du kan skvise ut av dette her !!!
Hilsen synskepeggy.

25.05.2018 kl.10:44

VeskeGuri påstår det er hennes penger, selv om hun flere ganger har skrevet om økonomiske problemer, og hva hun har utbetalt i mnd. At man kan holde på slik; bruke flere hundre tusen på vesker, i stedet for å for eksempel gjemme unna til det eneste barnet man har...Fatter det ikke. Men nå er det jo slik at dette ikke er hennes penger da, så det blir vel uansett lite på denne stakkars sønnen.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.11:06

Anonym:
Det blir mer og mer vanlig at barna arver foreldrenes gjeld.Det er ikke bare arv på plussiden som kalles pliktarv !
Jeg vet om skrekktilfeller som man ikke skulle tro var mulig !
At man avskaffet arveskatten kommer først og fremst dem som arver uten heftelser til gode....
Men,nå får andre gjøre som de selv vil når de har tilgang på penger uansett hvor pengene kommer fra.Jeg tenker langsiktig,jeg har sørget for at mine etterlatte har mulighet for et godt økonomisk liv samt at jeg har et x-antall forsikringer - bare i tilfelle...
Folk er forskjellige,for meg handler det å sikre sine etterkommere så godt man kan om moral,ansvar og prinsipper - så er det jo en bonus at etterkommerne "lever som de lærer" underveis.Men det er jo min måte å gjøre det på :)
Hilsen synskepeggy.

poesimylife

25.05.2018 kl.11:21

Jeg har nok mye annet å skrive om i mine innlegg enn om slike ting. Jeg er nemlig ikke i nærheten av å være en slik dramaqueen som visse andre. Jeg har annet å gjøre enn å kun spre kvalme rundt meg som også visse andre tydeligvis liker meget godt ( jeg har ikke skrevet navn).
Du skal drite en lang marsj i meg og mitt. Å plage andre på den måten du driver, det er slett ikke greit. Men det er jo akkurat det du liker. Å henge ut andre. Jeg har forstått at det er mange som ser hvordan du holder på. De jeg ikke forstår er de som IKKE ser dette. Ja de få som holder med deg og henger seg på skitkastingen. Men de har vel samme interesser som deg, og den interessen er jeg meget langt fra å eie. Det er stygt å henge ut andre på den måten du driver på med, ellers er det kanskje litt lite i mellom ørene. Ja du er virkelig stygg i din omtale om flere av de som blogger. Du er også barnslig, da du setter klengenavn på voksne folk. Herre Gud sier jeg! Du er snart 60 år. Men det du har i mellom ørene tilsvarer slett ikke at du skulle nærmet deg 60 årene...........

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.11:33

poesimylife:
Jeg kunne hengt deg ut - skikkelig - om jeg ville...Jeg har lest innlegg fra deg som har fått meg direkte fysisk dårlig,der DU henger ut både den ene og den andre på måter som ikke er i nærheten av hva jeg kunne gjort !!! Tenk på det !!! - Og når noen reagerer på uthengingen og prøver å fortelle deg at det kanskje ikke er så smart å holde på sånn så blir de beskyldt for å prøve å lage kvalme.
Du skyter deg selv i foten,for har ikke du allerede postet innlegg som inkluderer meg og har ikke du selv sagt at jeg diskuteres flittig på din innbox ? Kos deg med det så lenge det varer !
Hilsen synskepeggy.

Livet mitt som klarsynt.

26.05.2018 kl.00:09

poesimylife:
Så,hvordan føles det å få tilbake litt av sin egen medisin,du som (ikke er) men FØLER deg uthengt ?
Du som henger ut skole,foreldre,barnevern,nær familie,andre bloggere osv.osv - du kan da ikke klage og syte over at du får samme behandling som andre får fra deg !!
Slutt å oppføre deg som et offer og slutt å henge ut andre før du syter og klager over at andre gjør akkurat det samme som du gjør selv !
Jeg har penger og nevner det kun i sammenhenger det er naturlig å nevne det i som da jeg skreiv at jeg hadde penger,men allikevel kunne jeg aldri vurdert å kjøpe meg rådyre vesker eller sprøyte meg full av gift eller annen kosmetisk behandling - i den sammenhengen var min kommentar om at jeg har penger svært relevant.Du vil neppe høre at jeg nevner det igjen - om ikke det er i en annen relevant sammenheng.
Du er ikke hengt ut her,men man kommenterer din måte å oppføre deg på - akkurat som du diskuterer meg - jeg har ikke anklaget deg for å,henge ut meg,men jeg har bedt deg om å slutte å henge ut forsvarsløse og kanskje sette på noen sosiale antenner av og til før du henger ut noen igjen !

Hilsen synskepeggy.

Anna

25.05.2018 kl.12:49

Du kan ikke være særlig god. Du må være en person som bærer mye har og misunnelse i deg. Ser du ikke hvordan du selv holder på? Du har hengt ut poesimylife. Hun hadde vel aldri trengt å skrive om deg om det ikke var du som startet først. Du har nok mange flere i mot deg enn med deg slik som du holder på. Du er en skam her på Blogg.no.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.17:08

Anna:
Hva nøyaktig er det jeg er misunnelig på ???
Hilsen synskepeggy.

Kari Marita

25.05.2018 kl.14:47

Endelig er det flere som har fått opp øynene for den dårlige oppførselen din til andre bloggere! Du har fortsatt noen lesere som liker og henge ut meg med løgn og ondskap her i kommentarfeltet ditt ser jeg. Husk det er du som lar de gjøre det, så det er ditt ansvar hva du lar andre skrive om en i ditt kommentarfelt, på din blogg!

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.16:50

Kari Marita:
Løgn og ondskap ?? Hva er det du snakker om ? Er det løgn at du har et overforbruk som ikke ligner grisen og er det ondskap å gi utrykk for at man tar fullstendig avstand fra sånn negativ,destruktiv og egoistisk holdning som du viser gjennom forbruket ditt.
Dine holdninger er jo stikk i strid med andres ønske om en bedre verden for alt og alle som lever og skal fortsette å leve her etter oss.
Jeg er stolt av å kunne si at hos oss er det shoppstopp på fjerde året og vi har ikke manglet noen ting.

Hilsen synskepeggy.

Inger J

25.05.2018 kl.15:57

Er det DINE penger GURI bruker? Anonym?

Kanskje sønnen jobber og tjener egne penger? OJJJJ, harru sett da.

Ungdommen i dag. tjener jo til livets opphold selv.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.16:45

Inger J:
Det er jo ikke det som er poenget her,IngerJ.
Det man mener og som er poenget er at sånn overforbruk er uansvarlig,egoistisk og en stor bløff.Folk som har et forbruk (overforbruk) som topper selv kona til KIR er en blank løgn !!
Min arving jobber og tjener sine egne penger,men allikevel har jeg tilgodesett med rikelig til den dagen man skal starte livet for seg selv.Og det skader heller ikke å lære bort hvordan man kan ha en sunn og solid økonomi.I mine øyne er det den beste gaven våre etterkommere får med seg videre i livet.
Hilsen synskepeggy.

Anne

25.05.2018 kl.16:03

Kan stille meg bak deg Synskepeggy 100%. Fy søren så mye trist jeg leste på hennes blogg og nå «leker « hun helt uskyldig i det hele , så trist. Ikke kast stein i glasshus du kjære blogger som hevder du har alt på det tørre . Jeg prøvde å fortelle deg på en pen måte at du skulle skjerme dine barn , andres barn og andre mammaer , men du gikk rett i forsvar . Hvis du mener du har sååå rett og alt er så bra , hvorfor sletta du dine innlegg da ? Hvorfor kunne du ikke stå for det? Det er det jeg sier , på Internett forsvinner ikke noe , selv om du sletter innlegg, folk husker. Slutt i hvertfall å rakk ned på Synskepeggy eller andre for selv fremstå ren og uskyldig. Det er du ikke. Kjenner slik falskhet gjør meg forbanna. Synes helt ærlig det er bra folk som Synskepeggy forteller hvordan ståa er , om det så er ubehagelige for andre som kjenner på dette.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.17:07

Anne:
Jeg har også lest innlegg på den bloggen som har vært svært uthengende og avslørende.Feigheten du nevner har slått meg også,det ser ut for at det bare er folk som av ulike årsaker ikke kan ta til motmæle som blir uthengt og brettet ut med sensitive informasjoner.Det er så ille at man føler seg ille til mote når man leser,det føles som om man får et ekkelt innblikk i private og svært sensitive saker.
Jeg har aldri kommentert der og kommer heller aldri til å gjøre det,men det toppet seg for meg da en annen blogger fikk gjennomgå,som det toppet seg da enhver som stiller spørsmål ved bloggerens sensitive informasjoner blir beskyldt for å ville lage kvalme.
Jeg har forlengst forstått at denne bloggeren må rakke ned,vri og vende på alt i håp om å få to minutter i oppmerksomhetens lys.
Det verste er allikevel alle de "støttekommentarer" og meldinger bloggeren påstår seg å få,de som støtte sånt er ikke bedre enn den som gjør det.
Hilsen synskepeggy.

25.05.2018 kl.16:58

Nei, men det er pengene til en flott og koselig familie som jeg kjenner og som jeg setter pris på!! Slutt å snakk om ting du ikke vet. Jeg er kjenner alle som det snakkes om her. Jeg er nemlig fra omtrent samme sted!

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.17:25

Anonym:
Og det gjør jo saken hundre ganger verre...
Men,det er ikke et ukjent fenomen at noen har den forkvaklede evnen at de klarer å leke storkar/kvinne for andres penger - jeg vemmes,rett og slett !!
Hilsen synskepeggy.

inger J

25.05.2018 kl.17:07

Jo det er poenget her SP.

Det er pengene til Guri dere diskutere.

Og hva hun bruker sine egne penger til. Har hverken jeg eller du noe med.

Hun betaler skatt på lik linje med andre fra NAV. Stått i jobb, og fått opptjent det hun får utbetalt.

Ta deg en bolle, og slutt og blande deg i hva andre blogger om. Det er ingen regel på at Guri ikke kan blogge om sine falske/ og noen få ekte vesker eller ikke. Så lenge ikke Storinget kommer med slike regler.

SÅ KLAPP IGJEN BRØDBOMMA. Er mitt råd til deg. og dine kranglefanter til venner.

Man får det man har krav på etter omregning, etter mange år i jobb.

Håper du/dere forstår, hvor patetiske du/dere er?

Eller nei, jeg tror ikke du/dere har nok IQ til det. Stakkars folk.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.17:23

inger J:
Man må få gi uttrykk for at mans syns overforbruk som går over stokk og stein er uansvarlig,umoralsk,egoistisk og destruktivt,særlig når det blir lagt ut skryteinnlegg etter skryteinnlegg.....
Jeg tar sterk avstand fra overforbruk (i alle former) og jeg forbeholder meg retten til å gi uttrykk for min avsky mot det !
Men,selvfølgelig blir det da jeg som stemples som den onde,misunnelige,stygge osv.
Hilsen synskepeggy.
Her er jeg enig med deg Synskepggy!

Selvsagt har ingen med hva man bruker sine egne penger på! Det er noe jeg mener 100%, og det er en stygg ting å blande seg i andres økonomi!

Min avsky og forakt for overforbruk handler om noe helt annet, nemlig måten man fremtrer på som menneske, og ikke minst bidrar til et felles samfunnsansvar.

Jeg tar sterk avstand fra og avsky mot overforbruk!

Det er som du sier uansvarlig, umoralsk, egoistisk, destruktivt og bidrar ikke til et bedre klima og miljø.

Jo da, man blir stemplet om sjalu, en mobber og misunnelig, men disse stemplene er ene og alene en hersketeknikk!

Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg :)

Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.17:42

Toril sin hverdag med musikken:
Takk,Toril :)
Det er poenget mitt !
Nå er det jo sånn at veskeguria har frontet seg selv og sitt overforbruk fra dag en hun begynte å blogge PG fa må hun finne seg i å bli diskutert i den forbindelse.Det er heldigvis mange som får øynene opp for hvor ødeleggende overforbruk er for alt og alle.
Jeg er enig i at ingen har noe med hva man bruker pengene sine på og hvor pengene kommer fra,allikevel blir all min motstand og uttrykk for avsky mot overforbruk vridd til at jeg blander opp i hva folk bruker pengene sine på,det er ikke første gang det skjer og jeg tror at det er fordi de som bedriver overforbruket har sørgelig lite fornuftig og saklig argumentasjon for sin egen oppførsel og dårlige holdning.
Det er svært elendig hersketeknikk ja,men den snakker høyere enn ord i denne sammenhengen (også).
Ha en kjempefin fredag du også :) Klem fra synskepeggy.

25.05.2018 kl.18:42

Inger J: jeg vet ikke hvem som har lav IQ her. Skjønner du ikke det jeg forteller deg? Det er ikke hennes penger! Jeg vet nemlig hvem sine penger det er. Så pakk bort den meget lave IQ?en din og slutt med alt dette tullet du skriver. Ikke kan du skrive heller. Så jeg vet ikke jeg, hvem som er den dumme her.

Inger J

25.05.2018 kl.19:12

Tar ikke ansvar for ditt forbruk, eller hva du bruker dine penger med. Hva slags sykdom du lider av, eller ikke. Forstår du hva jeg mener med disse 2 setningen Nei selvsagt ikke. Du skal jo bare provosere. Du benekter selv det mest åpenbare, som andre vet 100 % sikkert er sant.

Stakkars.

JEG bryr meg om falskhet, og ditt overformynderi av mennesker du ikke har noe med og blande nesen din i. Fei for egen dør du. Jeg er sikker på at Guri har kontroll på seg og sitt. , uten din innblanding.

Guri er smart som bruker pengene på seg selv. mens hun lever. Slik jeg og gjør. Og krangle om arven til andre mennesker, når folk er så unge, er patetisk av deg. Du har overhodet ingenting med hva folk bruker pengene sine på.

Ingenting

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.19:22

Inger J:
Ja,denne kommentaren var fullt forståelig - men bare for deg,vi andre skjønner ikke bæret av det du lirer av deg nå.
Og,bare for å ha sagt det,jeg er overhode ikke interessert i din synsing om veskeguri sin nav- historikk - som mest sannsynligvis ikke stemmer allikevel - etter det veska selv har fortalt på bloggen sin tidligere !
Ha en god sommer,IngerJ :)
Hilsen synskepeggy.

karimaritas

25.05.2018 kl.19:39

Du fortsetter å publisere usanne kommentarer her om meg ser jeg! Jeg får ikke penger av noen, og de pengene jeg bruker på designervesker er mine og ingen andres!! Jeg har aldri fått penger fra noen koselig familie for å kjøpe meg vesker, det skal da sannelig være 100% sikkert!! Og denne såkalte hyggelige familien hun/han som kommenterer henviser til, er slett ikke vært særlig koselig til meg, så det er sagt! Det er flere sider av en sak, og slutt og bland dere i ting dere ikke har peiling på! Jeg har kontroll på ting jeg, så det er ikke nødvendig å bekymre dere for hverken min økonomi eller arv til min etterkommer! Så vet dere det. Er det mulig å være så frekk og uforskammet mot andre, som folk og du SP er på denne bloggen? Eier dere ikke skamvett?!..

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.20:24

karimaritas:
En sak har flere sider ja,så hvorfor fyrer du deg opp,anklager og beskylder andre for løgn og ondskap når det eneste de gjør er å belyse en annen side av saken enn din !
Og så lenge det er flere sider i (denne) saken så er det slett ikke sikkert at det er DU som sier sannheten,vet du !
Derfor lar jeg andre slippe til,som du sa,det er flere sider av en sak og alle sider fortjener å bli hørt !
Hilsen synskepeggy.

Inger J

25.05.2018 kl.19:49

Skjønte du ikke var smart nok til og ta til deg hva andre sier.

Er glad jeg slipper og ha noe med deg og gjøre .

Ut av syne, ut av sinn. Jaggu forsvant all kontakt også åndelig. Nei stemmer. Har aldri fanger opp noe fra deg. Annet en et bildet. Men det var nok.

Ha et godt liv.

Du må passe på så du ikke blir ender som større grinebiter enn du er.

For da biter du hodet av folk du ikke liker, eller ikke klarer og psyke ut.

Er glad du lar meg og bloggen min være i fred

Du er ikke velkommen der. Ikke jeg velkommen her heller. Det er helt greit.. For jeg nekter og være bloggvenn med denne klanen

Hehe.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.20:28

Inger J:
Nå må du slutte å rakke ned på folk bare fordi at du ikke har noe som helst saklig og fornuftig å bidra med her.
Meg kan du rakke ned på så mye du vil,det preller av som vann på gåsa,men kom ikke her å påstå at du ikke er besatt og avhengig av bloggen min og meg,det har du vist at du er mange ganger !
Hilsen synskepeggy.

25.05.2018 kl.20:09

Du skriver så dårlig norsk at det er en skam. Skjønner ikke hva du mener engang, så dårlig er det.

Jeg vet heldigvis bedre enn deg hvor de pengene kommer ifra. Og når ble du og Kari så gode venner igjen? Dere krangla jo så busta fauk. At du sier hun er smart, er kanskje den påstanden som forteller meg mest hvor lite smart du er.

Anonym

25.05.2018 kl.20:36

Det er ikke så greit og leke Hollywood frue for å overbevise at Veske Guri har penger. Alle i Leksvik som kjenner til Veske Guri vet hvor pengene kommer fra....

Når Veske Guri hadde lovelulu-bloggen fortalte hun om hva hun gjorde og om straffen.....

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.21:00

Anonym:
Det leste jeg og jeg vet at mange flere også leste det.
Hilsen synskepeggy.

25.05.2018 kl.20:44

Kari Marita, fortell meg når i helvete du begynte å få kontroll på din økonomi? Det har du aldri hatt. Du får nemlig utbetalt 16 000 i uføretrygd. Og som du selv skrev en gang når du innrømma galskapen din: alle skjønner at det regnestykket ikke går opp.

Du hadde vært tidenes beste kandidat til å være med på luksusfellen. Kanskje de menneskene du tar av, får tilbake det du skylder de også.

karimaritas

25.05.2018 kl.20:46

Ja så derfor SP bør du holde deg for god til å la noen ytre sin mening om meg her på bloggen din! Jeg vet sannheten, og har ren samvittighet. Det er alt som betyr noe for meg!

Hvorfor er jeg et diskusjonstema her? Dette innlegget er ikke om meg engang.....

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.20:59

karimaritas:
Hører du ikke hva jeg sier,du har jo selv sagt at en sak har flere sider enn en,hva er det som gjør at du tror at andre er mer interessert i din side enn andre sin.
Så lenge du fortsetter å hevde din side,vil jeg fortsette å la den andre siden komme til orde,det er bare rett og riktig !
Hilsen synskepeggy.

karimaritas

25.05.2018 kl.21:05

Du har ingenting med å diskutere meg overhodet på din blogg!

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.21:08

karimaritas:
Jeg diskuterer overforbruk og da er jo du en glimrende kandidat.
Hilsen synskepeggy.

25.05.2018 kl.21:10

Hvis en sak har flere sider, er det jo det i ditt tilfelle også. Enig, Kari?

karimaritas

25.05.2018 kl.21:16

Nei du har ingenting med å diskutere meg her overhodet! Om jeg så hadde valgt å kjøpt en diamantring til 1 mill, hadde ikke du eller noen andre hatt noe med det! Dette innlegget er ikke om overforbruk engang.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.21:21

karimaritas:
Du er visst besatt av at bare en side av (denne) saken er den rette - nemlig din !
Du skjønner vel at det er naturlig å diskutere hvor pengene kommer fra når man diskuterer overforbruk ! Og iallefall ettersom man vet endel om økonomien til den som overforbruker,som den som overforbruker selv har informert om !
Jeg diskuterer overforbruk og tanker og fakta rundt det,det er jeg (og andre) i full rett til !
Hilsen synskepeggy.

Inger J

25.05.2018 kl.21:22

En ting er sikkert.

Og sitte å diskutere ARV, her inne på dette kommentarfeltet. Ja det finnes ikke større LAVMÅL.spør noen meg.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.21:22

Inger J:
Hvem diskuterer arv ?
Hilsen synskepeggy.

karimaritas

25.05.2018 kl.21:25

Hverken du eller noen andre her vet noe om min økonomi!

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.21:34

karimaritas:
Jeg kunne ikke brydd meg mindre om din økonomi,derimot bryr jeg meg overforbruk og den destruktive og ødeleggende effekten det har på oss alle fra miljø til økte priser på nødvendige varer og tjenester.Alt henger sammen og det er på tide at alle tar grep og gjør noe bedre !!

Forøvrig,uten sammenligning med deg forøvrig,så kjenner jeg folk som hardnakket påstår at pengene er deres helt til familie eller andre de kjenner med midler betaler dem ut av uføret,da er det andres penger.
Jeg har selv fått forespørsler opp gjennom årene og jeg har alltid satt foten ned og sagt nei,overforbruk sponser jeg ikke ! Men,kommer det noen til meg,på min dør,sulten og blakk så går man ikke fra mitt hus og fortsatt er sulten,for å si det sånn.
Hilsen synskepeggy

Inger J

25.05.2018 kl.21:34

Det er faktisk like greit at dere diskutere meg og mine mannfolk.

En KM og hennes svigers. Det hører ikke hjemme her inne.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.21:39

Inger J:
Nå tror jeg du er rammet av vrangforestillinger igjen ?
Og hvem har diskutert arv her ?

Mener du det er lavmål når jeg skriver at jeg prioriterer min arving og sørger for en god start i livet.Er det lavmåls ? Er det det du mener med lavmåls ?
Hva mener du ?
Jeg etterlater meg en solid og betydelig arv,er det lavmåls å si det ? Og i så fall hvorfor ?
Hilsen synskepeggy.

Anonym

25.05.2018 kl.21:39

Hehe :-) Inger J, du Inger J. Gratulerer så mye med ny blogg. Hvordan er det mulig og avsløre seg selv så til de grader http://naturverk.blogg.no/ I tillegg kommentere på det ene innlegget som fører rett tilbake til din blogg.

Det nytter ikke og nekte. Du greide ikke holde deg unna likevel. Det er litt for mange likhetstrekk. Du har skrevet på bloggen din at du tar bilder med samsung og du er 55 år.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.21:43

Anonym:
Hva !!!
Ja,det bare bekrefter det jeg sier : hun er besatt av bloggen min og meg,liker å fyre opp og kaste bensin på bålet for så å trekke seg tilbake og innta offerrollen,lyve,anklage og beskylde folk for alt mellom himmel og jord - ikke ulik fremgangsmåte til iallefall to bloggere til .....
Hilsen synskepeggy.

Kari Marita

25.05.2018 kl.22:03

Da får du skrive et innlegg om overforbruk og det ødeleggende ved det, og ikke bland meg inn!

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.22:15

Kari Marita:
Som jeg sa,du er et glimrende eksempel så det blir fryktelig vanskelig å utelate selve svaret på overforbruk......
Du har deg selv å takke,det er ikke få skryteinnlegg som har kommet fra deg,omtrent hvert eneste innlegg fra deg inneholder en eller annen form for overforbruk.
Hilsen synskepeggy.

Inger j

25.05.2018 kl.22:26

Anonym : Tåler du ikke se naturbilder, fra samsung kamera? Du så vel at det er natur bloggen handler om. Og det ble du og SP provosert av.

Hahaha. Er det virkelig mulig?

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.23:48

Inger j:
Nå må du gi deg IngerJ - jeg,for min del er så lite interessert i hva du driver på med i dine blogger at det kunne aldri provosert meg i det hele tatt !
Ikke skryt på deg at du klarer å provosere meg,det skjer ikke !
Hilsen synskepeggy.

karimaritas

25.05.2018 kl.22:28

Det er ikke skryt! Designervesker er en stor interesse og lidenskap, og tåler ikke du og visse andre det, er det ikke mitt problem! Men er jeg så populær, så bare diskuter meg da :D

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.23:45

karimaritas:
Det ER skryt og meningsløst overforbruk !!
Hilsen synskepeggy.

Inger j

25.05.2018 kl.22:41

Det var du allikevel ,ja.

Skjønte jeg ikke at jeg fikk 100 % rett atter engang.

Blir du så provosert av naturbilder da SP?

Hva kan de gjøre deg,? Selv et bilde gir ikke høytsvende menn allergi.

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.23:45

Inger j:
Hva babler du om nå ?
Naturbilder ?
Du kan svare på mine spørsmål i min forrige kommentar til deg,men det kan du ikke !!! Du holder på som du alltid har gjort,lirer av deg masse uforståelig vas,anklager og lyver og når du da blir spurt om en forklaring har du,som vanlig,store forklaringsproblemer.
Hilsen synskepeggy.

Kari Marita

25.05.2018 kl.23:52

Hva du måtte mene er likegyldig for meg SP!

Livet mitt som klarsynt.

25.05.2018 kl.23:57

Kari Marita:
Selvfølgelig er det jeg mener likegyldig for deg,jeg tar sterk avstand og avskyr uhemmet overforbruk på grunn av det overforbruk fører med seg og som jeg har vært inne på i en tidligere kommentar - du kan ikke argumentere mot min holdning og derfor MÅ min mening være likegyldig for deg.SKYLAPPER funker godt en stund !
Hilsen synskepeggy.

Kari Marita

26.05.2018 kl.01:02

Det kan jeg! Men føler ingen grunn til å skulle argumentere mot deg!

Livet mitt som klarsynt.

26.05.2018 kl.01:23

Kari Marita:
Du skyter deg selv i begge føttene nå !
Du er selvfølgelig ikke interessert i å forsvare overforbruket ditt,hva skulle det vært for pinlig og flaut forsvar !
Hilsen synskepeggy.

Kari Marita

26.05.2018 kl.01:30

Akkurat pga slike svar!

Livet mitt som klarsynt.

26.05.2018 kl.01:33

Kari Marita:
Selvfølgelig !! Ro ro ro så mye du vil for å prøve å åle deg ut av ubehagelige spørsmål !
Jeg skjønner ikke hva du vil her,du vil jo ikke diskutere saklig og objektivt,da må det være for å kverulere !
Hilsen synskepeggy.

Skriv en ny kommentar

Livet mitt som klarsynt.

Livet mitt som klarsynt.

58, Bergen

Jeg er klarsynt og har vært klarsynt hele livet.Jeg har en stor lidenskap for det åndelige og lever hver dag i takt med min egen åndelighet og i mitt eget tempo.Jeg er svært kritisk til det kommersielle alternative miljøet og mener at det alternative miljøet i alt for stor grad bidrar til at man får oppfatning av at åndelighet,klarsyn,healing og alt annet innen det åndelige er uoppnåelig for alle andre enn dem selv - det er det ikke,det er tilgjengelig for alle og det er helt gratis.Jeg håper at denne bloggen og mine erfaringer kan bidra til å lette litt på det mystiske sløret og at flere finner sin egen åndelighet og tar det store steget mot å våge å leve i den på sine egne betingelser og bare dem.Ett av mine mange motto i livet er det faktum at en person kan gjøre mye,en stor forskjell,hele forskjellen faktisk i en gitt situasjon og alle slike situasjoner må ønskes velkommen som det de er - gaver.Historien som fremdeles følger meg hver dag er historien om jenta,presten og sjøstjernen.Den enkle filosofien er så lett å følge og så sann. Ellers er jeg svært samfunnsengasjert,er interessert i det aller meste som skjer i verden og har en bestemt mening om mangt og mye. Hilsen synskepeggy.

Kategorier

Arkiv